وقتی رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن به معنای بیشتر از نقد است

جالبه بدونید که رژیم غذایی کتوژنیک به صورت مستقیم روی دیابت تاثیر میزاره و روند تشدید اون سه قانون مضحک درباره کتوژنیک برای لاغری رو معکوس میکنه. برخی اعتقاد دارند اگر ۳۰ دقیقه قبل از ورزش خودتان را به کربوهیدرات ببندید، بهترین نتیجه را میدهد؛ چون مصرف بالای کربوهیدرات انرژی بیشتری برای یک ورزش بهتر و مفیدتر فراهم میکند. یکی از این عوارض آنفولانزای کِتو (آنفولانزای کربوهیدرات کم) نامیده میشود و پس از چند روز از شروع رژیم بروز میکند. رژیم کتوژنیک چرخشی(CKD): این رژیم غذایی شامل دوره های غذایی پر کربوهیدرات و پرچرب است, به طور مثال یک دوره 5 روزه رژیم کتو و 2 روز رژیم پر کربوهیدرات از آنجا که رژیم کتو چنین چربی بالایی دارد, دنبال کنندگان آن باید در هر وعده غذایی چربی میل کنند. خلاصه: این رژیم تغذیهای به شما کمک میکند تا کمی بیشتر از رژیم غذایی مبنی بر مصرف چربی کمتر، وزن کم کنید. از قبل برای برنامه غذایی خود برنامهریزی کنید. برخی از رستورانها در منوی خود، غذاهایی مبتنی بر این رژیم غذایی را وارد کرده اند. این مطالعات نشان داد که افرادی که این رژیم را دنبال کردند، به طور متوسط دو پوند (0.9 کیلوگرم) بیش از افرادی که از رژیم کم چربی پیروی کرده بودند، وزن از دست دادند.

نمونه رژیم کتوژنیک رایگان

Artic le w as cre᠎ated by GSA C onte᠎nt G᠎en᠎erator Demov ersion.

آزمایش خون، ادرار و تنفس میتواند با اندازهگیری میزان کتونهای تولید شده توسط بدن، وارد شدن به حالت کتوز را میتوانند تعیین کنند. محدود بودن پروتئین مصرفی نه تنها تولید کتون ها در بدن را افزایش می دهد، بلکه سبب کاهش سطح انسولین (هورمون ذخیره ساز چربی در بدن) هم می شود. در این حالت بدن به جای کربوهیدرات، از چربیها و کتونها برای سوختوساز استفاده میکند. ارائه کراتین مونوهیدرات: این مکمل ورزشی به عنوان پودر کراتین مونو هیدرات با خلوص بالا مناسب برای حل شدن در هر کجا که هستید ارائه می شود. ناهار: شیر بادام، کره بادام زمینی، اسفناج، پودر کاکائو، میلک شیک استویا که یک طرف آن با برشهای توت فرنگی تزئین شده باشد. ریشه سبزیجات: سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، هویج، زردک وحشی و غیره. خلاصه: از غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند حبوبات، شکرها، غلات، برنج، سیب زمینی، شکلات، آب میوه و حتی برخی از میوهها در این رژیم غذایی باید اجتناب کرد.

رژیم کتوژنیک برای افراد دیابتی

این رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پر چربی موجب کاهش وزن و بهبود بیماری هایی همانند صرع و دیابت می شود. این هموگلوبین باعث می شود تا قند خون بتواند به راحتی در بدن ماندگار شود. این حالت زمانی رخ میدهد که مصرف کربوهیدرات به پایینترین میزان خود میرسد. در واقع، در این رژیم اساس بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها و افزایش مصرف پروتئین و چربی می باشد. بدنسازی در رژیم کتوژنیک به شما امکان می دهد عضله سازی کنید و در عین حال چربی را به حداقل برسانید. با غذاهایی آغاز کنید که برایتان آشناست. بهتر است که رژیم خود را براساس غذاهای کامل، غذاهایی که تنها از یک نوع ماده تشکیل شدهاند، استوار سازید. اعضای نوع AB ممکن است توفو، غذاهای دریایی، لبنیات، لوبیاها و غلات مصرف کنند اما باید از ذرت، لوبیا قرمز، گوشت گاو و مرغ اجتناب کنند. خب سعی کردم مقدمه خودمونی رو بنویسم و اما حالا میخوام از چیزهایی که در مورد رژیم لاغری و غذایی یاد گرفتم بنویسم.

رژیم کتوژنیک برای بدنسازان

این مطلب توسط تیم تحریریه، از منابع مختلف گردآوری شده و صرفا جهت آشنایی شما با موضوع مورد بحث تنظیم شده است. در این مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به چند توصیه لاغری که چندان کاربردی نبوده و پشتوانهی علمی هم ندارند. خلاصه: کتوزیس حالت متابولیکی در بدن است که در آن بدنتان از چربیها به جای کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده میکند. این رژیم بدن افراد را در حالت کتوز قرار میدهد که بدن شما را مجبور به سوزاندن چربی میکند. این رژیم، متابولیسم بدن را به جای تکیه بر کربوهیدرات، متکی بر کتونها و چربیها میسازد. در اصل ، این رژیم غذایی است که باعث می شود بدن کتون ها را به جریان خون آزاد کند. وضعیت متابولیک کتوز در رژیم کتوژنیک، همانطور که گفته شد، در حالتی اتفاق میافتد که بدن به جای کربوهیدارت، از چربی برای تامین سوخت مورد نیاز خود استفاده کند و این درست زمانی رخ میدهد که شما مصرف کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و به این ترتیب، عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی برای تامین انرژی سلولها است، محدود میکنید.

چربی به طور کلی برای شما مفید است، با این حال، اگر آن را بعد از ورزش بخورید، ممکن است جذب مواد مغذی را به تعویق بیندازد و باعث ریکاوری عضلات شود. از طرفی این رژیم برای ورزشکاران حرفهای یا کسانی که مایل به اضافهکردن مقدار زیادی عضله یا وزن هستند، خوب نیست. در این رژیم مقدار مواد غذایی حاوی چربی بیشتر می شود تا متابولیسم بدن تنظیم گردد. برای کم کردن وزن و رسیدن به وزن ایده آل بایستی میزان دریافت کالری را از مواد غذایی محدود کنید و یا این که با کمک ورزش و فعالیت های بدنی مقدار کالری دریافتی را بسوزانید. برای به حداقل رساندن این عوارض، میتوانید در چند هفته نخست رژیم کربوهیدرات کم را امتحان کنید. به طور کلی میتوان گفت که بهتر است حدود ۵٪ از انرژی خود را از کربوهیدراتها، ۱۵-۲۵ ٪ آن را از پروتئینها و حدود ۷۵٪ انرژی را از چربیها تامین کنید. برای این منظور میتوانید به سادگی میزان چربی، کربوهیدرات و فیبر موجود در غذاها را از روی لیبل برچسب شده بر روی آنها چک کنید تا مشخص شود که آیا این غذاها مناسب شما هست یا خیر.

حتی زمانی که رژیم کتوژنیک دارید، میخواهید مقداری گلوکز برای سوخت سلولهای تخصصی (به ویژه سلولهای مغزی) که فقط بر روی گلوکز کار میکنند، تامین کند. با یک بررسی کلی از سیزده مطالعه معتبر درباره مصرف بسیار کم کربوهیدرات مشخص شد که رژیم کتو در بازه زمانی طولانی، از رژیم غذایی مبنی بر دریافت چربی کمتر، کمی بهتر و کارامدتر است. در این روش شما در تمام روز مشغول غذا خوردن نیستید و فقط در یک بازه زمانی غذا میخورید (مثل رژیم جنگجو) معمولاً این پنجره زمانی ۴-۸ ساعته است. بهبود مشکلات گوارشی؛ کاهش کربوهیدرات معمولاً به درمان مشکلات گوارشی کمک می کند و علایم سندرم روده تحریک پذیر را مثل نفخ، گاز، اسهال، گرفتگی و درد را کاهش می دهد. رژیم کتوز معمولاً پس از 3 یا 4 روز از خوردن کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز شروع می شود. برای دسر، ترکیبی از یک تکه پنیر یا انواع توت با خامه میتواند بسیار عالی و لذیذ باشد. رژیم استاندارد (SKD): این رژیم شامل کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی زیاد است. فرمهای مختلف روزهداری وجود دارد ولی روش بسیار معمول، شامل محدود کردن مصرف غذا به مدت هشت ساعت در روز است و حالت روزهداری باید به مدت 16 ساعت باقی ماند.

در ابتدا، اصلاح و تعدیلهای اندکی لازم است تا اطمینان حاصل شود کتوزیس به سطح مورد نیاز رسیده و بیمار به برنامه غذایی عادت کند. جالب است بدانید در این حالت، بدن برای فراهم نمودن انرژی مورد نیاز مغز، چربی را به کتون (ketone) در کبد تبدیل میکند. میزان دریافت کالری حدودا 20 الی 25 کالری به ازای هر پوند از وزن خواهد بود. در حدود 35 درصد از کل کالری مصرفیتان باید با مصرف پروتئین تامین شود. ریزمغذیهای زیادی هستند که در تامین انرژی، رشد عضلهها و ماهیچهها و چربی سوزی تاثیر دارند، پس از آنها غافل نشوید. هدف از دست دادن چربی بدن و بهبود ترکیب کلی بدن است، نه فقط وزن کلی بدن. پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع دو نشان داد که پیروی از رژیم کتو به مدت 90 روز باعث کاهش قابل توجه سطح هموگلوبین A1C میشود. خلاصه: اگر قصد دارید تا برای طولانی مدت از رژیم کتو پیروی کنید، برخی از عوارض جانبی شما را تهدید خواهد کرد که باید حتما درباره آنها با پزشک خود صحبت کنید. خلاصه: شما میتوانید انواع مواد غذایی خوشمزه و مقوی در رژیم کتو مصرف کنید.

محبوب ترین رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب این رژیم غذایی به شما کمک میکند از شر چربیهای اضافه بدنتان خلاص شوید. به صورت کلی باید در این رژیم خوراکی های مغذی، سالم و ارگانیک مصرف کرد. پرسش 5. در صورت خستگی و ضعف دائمی چه باید کرد؟ پرسش 4. چه میزان پروتئین باید مصرف کرد؟ در مورد میزان کربوهیدرات در غذاها تحقیق کنید. نباید به صورت ناگهانی بدن خود را وارد این تغییر بزرگ کنید. این مهم با افزایش کتونها در بدن، فواید بیشماری برای سلامتی به همراه خواهد داشت. کراتین: کراتین فواید بیشماری برای سلامتی و بهبود عملکرد بدنتان دارد. سندروم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک سطح انسولین را کاهش می دهد که نقش مهمی در سندروم تخمدان پلی کیستیک دارد. نقش مثبت و تاثیرگذار این رژیم در بهبود بیماریهای عصبی یا بیماریهای مرتبط با انسولین توسط پژوهشهای بسیاری بررسی شده است. هنگام مواجه با چنین حالتهایی، مصرف کربوهیدراتها را کاهش دهید و مشاهده کنید آیا حالتهای بالا در بدنتان همچنان برقرار است یا خیر.

رژیم بولتپروف مانند اکثر رژیمهای غذایی، قوانین سختگیرانهای دارد که اگر میخواهید به نتایج موردنظرتان برسید، باید از آنها پیروی کنید. خلاصه: وقتی قصد دارید تا غذای خود را بیرون و در رستوران میل میکنید، میتوانید بشقاب گوشت، ماهی یا تخم مرغ با سبزیجات اضافه به جای کربوهیدرات یا نشاسته اضافه سفارش دهید. به یاد داشته باشید پس از مدت طولانی قصد دارید تا کربوهیدراتها را به رژیم غذاییتان بیافزایید. خلاصه: مطالعه برچسبهای غذا، برنامهریزی جلوتر برای وعدههای غذایی و همراه خود آوردن غذایتان هنگام بازدید از اعضای خانواده یا دوستان میتواند کار شما را برای وفادار ماندن به رژیم غذاییتان سادهتر سازد. با پزشک خود درباره برنامه و اهداف غذاییتان صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا این رژیم برای شما مناسب است یا خیر. سعی کنید که کربوهیدراتها را مطابق یک رژیم غذایی خاص وارد وعدههای غذایی خود کنید، زیرا بدن شما برای جایگزینی چربی به جای کربوهیدرات به زمان نیاز دارد. این رژیم یکی از موثرترین راهها برای کاهش وزن و کاهش ابتلا به بسیاری از بیماریهاست. در رژیم کتو به احتمال زیاد وزن زیادی از دست دادهاید و بدنتان در داخل چرخه کتوسوزی قرار گرفته است.