مکمل های غذایی گیاه شناسی چیست؟


مکمل های غذایی گیاه شناسی چیست؟ گیاهان از بسیاری جهات همراه انسان هستند. همانطور که آنها اکسیژن را بیرون می دهند و دی اکسید کربن انسان را جذب می کنند، داروها، غذاها و موارد دیگر را نیز در اختیار انسان قرار می دهند تا زندگی آنها را بهبود بخشد و آنها را شکوفا نگه دارد.

از مواد معدنی موجود در شامپو و لوسیون گرفته تا شوینده‌های بدن، کرم‌های صورت و حتی لوازم پاک‌کننده، از مواد گیاهی برای تولید محصولات و مواد غذایی بسیار مورد نیاز استفاده شده است.

https://www.youtube.com/watch?v=lUFhJdX3GkM

مکمل های غذایی گیاه شناسی روش دیگری است که گیاهان مواد مغذی و مواد معدنی بسیار مورد نیاز را برای انسان در تمام سنین فراهم می کنند.

گیاه شناسی چیست؟

گیاه شناسی نام گیاه یا قطعه گیاهی است که به دلیل ویژگی های درمانی و دارویی، طعم ها یا رایحه های آن بسیار ارزشمند است. در واقع، گیاهان به عنوان زیرمجموعه یا نسبی از گیاهان شناخته می شوند، زیرا اهداف مشابهی دارند. محصولات تولید شده از مواد گیاهی که به طور خاص برای افزایش سلامت و حفظ تندرستی استفاده می شوند، اغلب محصولات گیاهی یا گیاهی یا داروهای گیاهی نامیده می شوند.

مواد گیاهی را می توان برای سایر محصولاتی که ممکن است برای حفظ و بهبود سلامتی طراحی شده باشند یا نه استفاده کرد. اینها می توانند هر چیزی باشند، از لوسیون ها و سوپ های معطر گرفته تا محصولات مو و خوشبو کننده ها.

از آنجایی که آنها از مواد گیاهی به عنوان برخی از مواد اصلی خود استفاده می کنند، این محصولات اغلب برای مو، پوست، ناخن و موارد دیگر بهتر استفاده می شوند زیرا هم طبیعی هستند و هم برای بدن ملایم هستند و در عین حال موثر هستند. مواد گیاهی در بسیاری از محصولات استفاده می شود که بسیاری از مواد مغذی که انسان به آنها اعتماد کرده است از این گیاهان و/یا قسمت های گیاهی است.

مواد گیاهی معمولاً چگونه فروخته و آماده می شوند؟

مواد گیاهی به اشکال مختلف فروخته می شوند: به عنوان محصولات تازه یا خشک. عصاره مایع یا جامد؛ و قرص، کپسول، پودر و چای کیسه ای.

به عنوان مثال، ریشه زنجبیل تازه اغلب در بخش محصولات فروشگاه های مواد غذایی یافت می شود. ریشه خشک شده زنجبیل به صورت بسته بندی شده در چای کیسه ای، کپسول یا قرص فروخته می شود. و فرآورده های مایع ریشه زنجبیل نیز فروخته می شود. یک گروه خاص از مواد شیمیایی یا یک ماده شیمیایی منفرد ممکن است از یک ماده گیاهی جدا شده و به عنوان یک مکمل غذایی، معمولا به شکل قرص یا کپسول فروخته شود. فیتواستروژن های حاصل از محصولات سویا یک مثال است.

آماده سازی های رایج شامل چای، جوشانده، تنتور و عصاره است:

چای که به عنوان دم کرده نیز شناخته می شود، با افزودن آب جوش به مواد گیاهی تازه یا خشک و خیساندن تهیه می شود. چای را می توان گرم یا سرد نوشید. برخی از ریشه ها، پوست و انواع توت ها برای استخراج مواد مورد نظر نیاز به درمان بیشتری دارند. آنها در آب جوش طولانی تر از چای پخته می شوند و جوشانده ای تشکیل می دهند که می توان آن را گرم یا سرد نیز نوشید.

تنتور با خیساندن یک گیاه شناسی در محلولی از الکل و آب ساخته می شود. تنتورها به صورت مایع فروخته می شوند و برای تغلیظ و حفظ یک گیاه شناسی استفاده می شوند. آنها در قدرت های مختلفی ساخته می شوند که به صورت نسبت گیاه شناسی به عصاره بیان می شود (یعنی نسبت وزن گیاه خشک شده به حجم یا وزن محصول نهایی).

عصاره ای با خیساندن ماده گیاهی در مایعی تهیه می شود که انواع خاصی از مواد شیمیایی را حذف می کند. این مایع را می توان به همان صورت استفاده کرد یا تبخیر کرد تا عصاره خشکی برای استفاده در کپسول یا قرص تولید کند.

آیا گیاهان دارویی می توانند مکمل های غذایی باشند؟

برای طبقه بندی به عنوان یک مکمل غذایی، گیاه شناسی باید با تعریف زیر مطابقت داشته باشد. بسیاری از گیاهان شناسی با این تعریف مطابقت دارند.

همانطور که توسط کنگره در قانون بهداشت و آموزش مکمل های غذایی http://www.fda.gov/ که در سال 1994 به قانون تبدیل شد، تعریف شده است، مکمل غذایی یک محصول (به غیر از تنباکو) است.

برای تکمیل رژیم در نظر گرفته شده است.
حاوی یک یا چند ماده غذایی (شامل ویتامین ها، مواد معدنی، گیاهان یا سایر مواد گیاهی، اسیدهای آمینه و سایر مواد) یا اجزای آنها؛
برای مصرف خوراکی به صورت قرص، کپسول، قرص یا مایع در نظر گرفته شده است. و
در قسمت جلو به عنوان یک مکمل غذایی برچسب گذاری شده است.

مانند تمام داروها، مکمل‌ها و درمان‌ها؛ با پزشک خود مشورت کنید