مزایای تنتور گلیسیریت و نحوه راهنمایی


We include products we think are useful. 
If you buy through links on this page, we earn a small commission

فصل سرما در راه است و ذخیره کردن گیاهان دارویی برای تهیه تنتور راهی عالی برای آماده شدن برای هر چیزی است که سر راهمان قرار می گیرد. تنتورها عصاره های گیاهی غلیظی هستند که از خیساندن گیاهان در الکل یا سرکه تهیه می شوند. آنها یک راه عالی برای حفظ خواص دارویی گیاهان هستند و مصرف آنها بسیار آسان است. گلیسیریت ها تنتورهایی هستند که به جای الکل یا سرکه با گلیسیرین درست می شوند. گلیسیرین مایعی شیرین و غلیظ است که از گیاهان به دست می آید. تنتور گلیسریت یک جایگزین عالی برای کسانی است که نمی خواهند از الکل یا سرکه استفاده کنند و همچنین برای کودکان بی خطر است.

فواید مصرف تنتور

تنتورها امکان تجویز ساده ترکیبات طبیعی تقویت کننده سلامت را فراهم می کند. آن‌ها همچنین بسیار متمرکز هستند، بنابراین کمی راه طولانی را طی می‌کند. تنتور را می توان به صورت خوراکی مصرف کرد یا به آب، چای یا سایر نوشیدنی ها اضافه کرد. آنها همچنین می توانند به صورت موضعی استفاده شوند. فواید مصرف تنتور به گیاهی که استفاده می شود بستگی دارد. برخی از مزایای رایج عبارتند از:

  • پشتیبانی از سیستم ایمنی
  • حمایت از گوارش
  • تسکین استرس
  • مسکن درد
  • خواص ضد التهابی

تنتور گلیسیریت چیست؟

بیشتر تنتورها با الکل یا سرکه درست می‌شوند، اما گلیسریت‌ها تنتورهایی هستند که در عوض با گلیسیرین درست می‌شوند. گلیسیرین مایعی شفاف و غلیظ است که از گیاهان به دست می آید. طعم شیرینی دارد و اغلب در محصولات غذایی و آرایشی استفاده می شود. گلیسیرین یک جایگزین عالی برای کسانی است که نمی خواهند از الکل یا سرکه استفاده کنند. گلیسریت برای کودکان و حیوانات خانگی نیز بی خطر است.

تنتور گلیسیرین نسبت به سایر انواع تنتور کندتر جذب می شود. تنتورهای مبتنی بر الکل به سرعت توسط کبد جذب می شوند، در حالی که جذب تنتور مبتنی بر گلیسیرین حدود 30٪ کند می شود. تفاوت اصلی این دو نوع تنتور در تاثیر آنها بر قند خون است. تنتورهای مبتنی بر الکل می توانند باعث افزایش قند خون شوند، در حالی که تنتورهای مبتنی بر گلیسیرین باعث افزایش قند خون نمی شوند.

مربوط: طرز تهیه تنتور قارچ چاگا

فواید تنتور گلیسیریت

مطالعات علمی نشان می دهد که گلیسیرین ممکن است برخی از فواید سلامتی داشته باشد. یک مطالعه نشان داد که گلیسیرین می تواند به بهبود آبرسانی و محافظت از پوست در برابر آسیب کمک کند. گلیسیرین همچنین به عنوان یک سرکوب کننده موثر سرفه شناخته شده است.

همچنین تصور می شود که گلیسریت ها نسبت به تنتورهای حاوی الکل روی معده ملایم تر هستند. این باعث می شود که آنها برای کسانی که معده حساس یا زخم دارند انتخاب خوبی باشند. گلیسریت برای کودکان و حیوانات خانگی نیز بی خطر است.

یکی دیگر از فواید گلیسریت ها این است که به سرعت سایر تنتورها منقضی نمی شوند. تنتورهای مبتنی بر الکل می توانند پس از حدود یک سال شروع به تخریب کنند، در حالی که گلیسریت ها دو تا سه سال باقی می مانند.

طرز تهیه تنتور گلیسیریت

تهیه تنتور گلیسیریت بسیار ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید یک ظرف شیشه ای تمیز، یک صافی، مقداری سبزی و گلیسیرین است.

تدارکات:

چه باید کرد:

  1. شیشه را فقط 1/3 تا 1/2 پر از گیاهان خشک کنید. اگر آن را تا نیمه پر کنید، تنتور شما قوی تر می شود. بسته بندی گیاهان در بسته بندی محکم ضروری نیست و ممکن است منجر به محصول ضعیف تری شود.
  2. روی سبزی ها آب جوش بریزید تا خیس شود، اما خیس نکنید.
  3. بقیه شیشه (یا کل شیشه را در صورت عدم استفاده از آب داغ) با گلیسیریت پر کنید و با یک قاشق تمیز هم بزنید. توجه: برای زنده ماندن تنتور، باید بیش از نیمی از گلیسیرین داشته باشد.
  4. شیشه را با درب آن بپوشانید. 6 تا 8 هفته صبر کنید تا گیاهان در تنتور خیس شوند و گهگاه آن را تکان دهید. گیاهان را از تنتور خارج کرده و در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید.

مرحله حرارتی اختیاری:

  1. قابلمه را با آب پر کنید، 3/4 شیشه (اما نه درب آن) را بپوشانید و یک پارچه شستشو یا ورقه پخت سیلیکونی را در پایین قرار دهید. روی «گرم نگه داشتن» یا پایین‌ترین تنظیم را روشن کنید.
  2. قابلمه را برای حداقل 24 ساعت روی این تنظیم نگه دارید و در صورت لزوم آب اضافه کنید (من تا 48 ساعت این کار را انجام داده ام).
  3. بعد از سرد شدن تنتور آن را صاف کرده و طبق معمول استفاده کنید.
  4. اگر از تنتور گلیسیرین روی گیاهان طبیعی استفاده می کنید، ممکن است برای شروع، غلظت کمتری داشته باشد و به تدریج با رشد گیاه آن را افزایش دهید.

تنتورهای محبوب گلیسریت و موارد استفاده از آنها:

  • بابونه (گل): بر اساس مطالعات تحقیقاتی به عنوان یک عامل آرام بخش موثر در برابر اضطراب، التیام زخم ها و کاهش التهاب شناخته شده است.
  • ریشه زنجبیل) برای هضم غذا و حالت تهوع موثر است و همچنین ضد التهاب است. همچنین دارای خواص ضد سرطانی است.
  • اسطوخودوس (گل): اثر آرام بخش دارد و می تواند در درمان اضطراب، افسردگی و بی خوابی مفید باشد. همچنین در بهبود زخم ها و سوختگی ها موثر است.
  • نعناع (برگ): می تواند در درمان سوء هاضمه، حالت تهوع و سردرد مفید باشد. همچنین یک ضد احتقان موثر است.
  • خار مریم (بالاهای گلدار): سابقه استفاده طولانی در درمان افسردگی و اضطراب دارد. در بهبود زخم ها نیز موثر است.
  • سنجد (میوه): در درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و آلرژی موثر است. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد التهابی دارد.
  • خار مریم (دانه): در درمان بیماری های کبدی و ترویج سم زدایی موثر است.
  • ریشه قاصدک): در درمان بیماری های کبد، سوء هاضمه و نفخ موثر است.

مربوط: ساده ترین دستور تنتور سنجد

عوارض مصرف تنتور

تنتورها معمولاً وقتی طبق دستورالعمل استفاده می شوند بی خطر هستند. با این حال، چند عارضه جانبی بالقوه وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. مصرف بیش از حد تنتور می تواند باعث تهوع و استفراغ شود. اگر این اتفاق افتاد، مصرف تنتور را متوقف کنید و مایعات فراوان بنوشید. برخی از افراد ممکن است هنگام مصرف تنتور نیز دچار اسهال شوند.

مجدداً، اگر این اتفاق افتاد، مصرف تنتور را متوقف کنید و مایعات زیادی بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید. اگر باردار یا شیرده هستید، بهتر است از مصرف تنتور خودداری کنید، مگر اینکه توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما توصیه شده باشد.

مانند هر محصول گیاهی، ممکن است واکنش آلرژیک به تنتور ایجاد شود. اگر علائم یک واکنش آلرژیک مانند کهیر، تورم یا مشکل در تنفس را تجربه کردید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

موارد احتیاط:

  • تنتور توسط FDA تنظیم نمی شود و کیفیت می تواند از تولید کننده ای به تولید کننده دیگر متفاوت باشد. اگر تنتور را برای یک بیماری خاص مصرف می کنید، مهم است که یک محصول با کیفیت بالا از یک تولید کننده معتبر انتخاب کنید.
  • تنتورها می توانند با سایر داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشند. اگر هر دارویی مصرف می کنید، مهم است که قبل از مصرف تنتور با پزشک خود صحبت کنید.
  • به کودکان زیر 18 سال تنتور ندهید مگر اینکه توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی توصیه شده باشد.
  • دوز تنتور بسته به شرایط تحت درمان، سن و وزن فرد و سایر عوامل می تواند متفاوت باشد. پیروی از دستورالعمل های روی برچسب یا طبق دستور ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است

اگر علاقه مند به امتحان تنتور گلیسریت هستید، محصولات زیادی به صورت آنلاین و در فروشگاه های سلامت طبیعی موجود است. حتما یک محصول باکیفیت از یک تولید کننده معتبر انتخاب کنید. شما همچنین می توانید تنتور گلیسیریت خود را در خانه با استفاده از دستورالعمل های بالا درست کنید. بسیاری از گیاهان دیگر وجود دارد که می توان از آنها برای تهیه تنتور گلیسریت استفاده کرد. این فقط یک نمونه کوچک از برخی از محبوب ترین آنهاست. آزمایش کنید و مواردی را پیدا کنید که برای شما مناسب است.