غول های شرکتی خدمات مراقبت های اولیه را با سرعت سریع خریداری می کنند


جای تعجب نیست که کمبود پزشکان مراقبت های اولیه – که برای سلامت آمریکایی ها بسیار مهم هستند – در حال بدتر شدن است.

آنها در یکی از کم درآمدترین و کم زرق و برق ترین رشته های پزشکی تمرین می کنند. اکثر آنها بیش از حد کار می کنند و روزانه 30 نفر را می بینند. تشخیص اینکه چه زمانی گلودرد یک عفونت استرپتوکوکی است یا مدیریت دیابت مزمن بیمار.

پس چرا شرکت‌های چند میلیارد دلاری، به‌ویژه شرکت‌های بیمه سلامت غول‌پیکر، شیوه‌های مراقبت‌های اولیه را از بین می‌برند؟ CVS Health، با تجارت گسترده داروخانه‌ای و مالکیت بیمه‌گر بزرگ Aetna، تقریباً 11 میلیارد دلار برای خرید Oak Street Health، زنجیره‌ای از مراکز مراقبت اولیه که به سرعت رشد می‌کند و پزشکان را در 21 ایالت استخدام می‌کند، پرداخت کرد. و خرید جسورانه آمازون از وان مدیکال، گروه بزرگ دیگر پزشکان، به قیمت نزدیک به 4 میلیارد دلار، اقدام دیگری از این دست است.

جذابیت ساده است: پزشکان مراقبت های اولیه علیرغم وضعیت پست خود، بر تعداد زیادی از بیماران نظارت می کنند، که تجارت و سود را برای سیستم بیمارستانی، بیمه درمانی یا داروخانه ای که چشم به راه گسترش هستند، می آورند.

و یک جذابیت اضافه وجود دارد: خصوصی‌سازی فزاینده مدیکر، برنامه بیمه سلامت فدرال برای آمریکایی‌های مسن‌تر، به این معنی است که بیش از نیمی از 60 میلیون ذینفع آن، تحت برنامه Medicare Advantage برای بیمه‌نامه‌هایی با بیمه‌گران خصوصی ثبت‌نام کرده‌اند. دولت فدرال اکنون سالانه 400 میلیارد دلار به این بیمه‌گران پرداخت می‌کند.

ارین سی فیوز براون، مدیر مرکز حقوق، سلامت و جامعه در دانشگاه ایالتی جورجیا، و نویسنده مقاله ای در مجله پزشکی نیوانگلند در مورد سرمایه گذاری شرکت ها در این زمینه، گفت: «این پول بزرگی است که همه به دنبال آن هستند. مراقبت های اولیه. او گفت: «این یک فروشگاه یک‌جا برای تمام دلارهای مراقبت‌های بهداشتی شماست.

بسیاری از پزشکان می گویند که در حال تبدیل شدن به یک کارمند صرف هستند. دکتر دان مور، که اخیراً تصمیم گرفته است مطب خود را در هنریکو، ویرجینیا، راه اندازی کند تا در مراقبت از بیمارانش بیشتر حرف بزند، گفت: «ما شاهد این از دست دادن استقلال بوده ایم. او گفت: “شما پزشک نمی شوید که به طور متوسط ​​هفت دقیقه را با یک بیمار بگذرانید.”

جذب روش‌های پزشک بخشی از یکپارچگی گسترده و شتاب‌دهنده مراقبت‌های پزشکی است که بیماران را در دست تعداد رو به کاهش شرکت‌های بزرگ یا گروه‌های بیمارستانی می‌گذارد. بسیاری از آنها قبلاً بیمه‌گر بیماران بودند و توزیع داروها را از طریق مالکیت داروخانه‌های زنجیره‌ای یا مدیران سود داروخانه کنترل می‌کردند. اما اکنون، بر اساس تحلیل اخیر مؤسسه حمایت از پزشکان، تقریباً از هر 10 پزشک، هفت نفر در یک بیمارستان یا یک شرکت استخدام می شوند.

این شرکت‌ها می‌گویند این ترتیبات جدید مراقبت بهتر و هماهنگ‌تری را برای بیماران به ارمغان می‌آورد، اما برخی کارشناسان هشدار می‌دهند که تجمیع منجر به افزایش قیمت‌ها و سیستم‌هایی می‌شود که ناشی از تلاش برای کسب سود است، نه رفاه بیماران.

بیمه‌گران می‌گویند خرید خدمات پزشکی آن‌ها گامی به سوی آنچه مراقبت مبتنی بر ارزش نامیده می‌شود، با بیمه‌گر و پزشک هزینه ثابتی برای مراقبت از یک بیمار جداگانه پرداخت می‌کنند. پرداخت ثابت به عنوان یک انگیزه مالی برای حفظ سلامت بیماران، دسترسی بیشتر به مراقبت های اولیه و کاهش پذیرش در بیمارستان و ویزیت های پرهزینه از متخصصان عمل می کند.

این شرکت‌ها می‌گویند که از هزینه‌های ثابت به جای سیستم موجود که به پزشکان و بیمارستان‌ها برای هر آزمایش و درمان پرداخت می‌کند، ترجیح می‌دهند و پزشکان را تشویق می‌کنند تا اقدامات زیادی را سفارش دهند.

تحت Medicare Advantage، اگر پزشکان ریسک مالی مراقبت از بیمار را بپذیرند، غالباً پزشکان سود را با بیمه‌گران تقسیم می‌کنند و اگر بتوانند در درمان پس انداز کنند، درآمد بیشتری کسب می‌کنند. به جای دریافت چند صد دلار برای ویزیت مطب، پزشکان مراقبت های اولیه می توانند سالانه 14000 دلار برای مدیریت یک بیمار دریافت کنند.

اما کارشناسان هشدار می‌دهند که این خریدهای عمده ماهیت شخصی رابطه پزشک و بیمار را تهدید می‌کند، به‌ویژه اگر شرکت مادر این اختیار را داشته باشد که محدودیت‌هایی را برای خدمات از اولین بازدید مطب تا اقامت طولانی‌مدت در بیمارستان تعیین کند. پس از ثبت نام، این مشتریان جدید می توانند به سمت زنجیره ای از مشاغل مرتبط مانند داروخانه CVS یا داروخانه آنلاین آمازون هدایت شوند.

گروه UnitedHealth یک نمونه گسترده از خدمات تلفیقی است. این شرکت بیمه گر بزرگی است که نزدیک به 50 میلیون مشتری در ایالات متحده دارد و بر زیرمجموعه در حال گسترش خود، Optum نظارت دارد که شبکه های پزشکان و سایت های پزشکی را خریداری کرده است. Optum می تواند بیماران را از یکی از حدود 70000 پزشک خود به یکی از مراکز مراقبت فوری یا جراحی بفرستد.

سناتور الیزابت وارن، دموکرات ماساچوست، از کمیسیون تجارت فدرال می‌خواهد تا برخی از این معاملات بزرگ را که تنظیم‌کننده‌ها تاکنون به دلایل ضدانحصار مسدود نکرده‌اند، از نزدیک بررسی کند. او در ماه مارس به رگولاتورها نوشت: “من می ترسم که دستیابی به هزاران ارائه دهنده مستقل توسط چند شرکت بزرگ بزرگ مراقبت های بهداشتی بتواند رقابت را در سطح محلی یا ملی کاهش دهد و به بیماران آسیب برساند و هزینه های مراقبت های بهداشتی را افزایش دهد.”

این ادغام مراقبت های پزشکی ممکن است با قوانین ایالتی که چیزی را که پزشکی شرکتی نامیده می شود ممنوع می کند، مغایرت داشته باشد. چنین قوانینی مانع از آن می شود که شرکتی که پزشکان را استخدام می کند در درمان بیماران دخالت کند.

و کارشناسان در مورد آسیب احتمالی به بیماران هشدار می دهند، زمانی که مدیریت شرکت به دنبال کنترل هزینه ها از طریق سیستم های بیزانسی است که نیاز به مجوز قبلی برای دریافت مراقبت دارند.

به عنوان مثال، Kaiser Permanente، برنامه غول‌پیکر سلامت غیرانتفاعی که قراردادهای انحصاری با گروه‌های پزشک دارد، سال گذشته با خانواده کن فلاچ، یک تنیس‌باز سابق که به ذات‌الریه مبتلا شده بود و بر اثر سپسیس پس از قیصر درگذشت، یک پرونده قصور را به مبلغ 2.9 میلیون دلار حل و فصل کرد. پرستار و دکتر علیرغم التماس فوری همسرش او را برای ویزیت حضوری یا اورژانس نمی فرستند. کایزر گفت که تصمیمات پزشکی توسط ارائه دهندگان آن و با مشورت بیماران آنها گرفته می شود و گفت: “عمیق ترین همدردی او با خانواده فلاچ باقی می ماند.”

پزشکان همچنین از نظارتی که به نفع بیماران نیست، سرزنش می‌کنند. دکتر بت کوزاک، پزشک داخلی در گراند راپیدز، میش، گفت: “آنها سعی می کنند آن را مانند یک تجارت اداره کنند، اما این یک تجارت نیست.”

گروه پزشکان او با Agilon Health، یک شرکت سرمایه‌گذار، برای همکاری با برنامه‌های Medicare Advantage همکاری کرده‌اند. دکتر کوزاک گفت که او مجبور است ساعت های طولانی تری کار کند، نه برای ارائه مراقبت های بهتر، بلکه برای ارائه تشخیص های اضافی برای بیماران، که بازپرداخت فدرال تحت برنامه مزیت مدیکر را افزایش می دهد. او گفت: “این به این دلیل نیست که من مراقبت بهتری از بیمار ارائه می کنم.” “همه اینها به صورتحساب مرتبط است.”

مصرف مراقبت های پزشکی شرکتی در حال رشد است. Walgreens Boots Alliance، یکی از بزرگترین شرکت های داروسازی ایالات متحده، 5 میلیارد دلار برای اکثریت سهام VillageMD، یک گروه مراقبت های اولیه، هزینه کرد و با Cigna همکاری کرد تا یک گروه پزشکی دیگر را به قیمت نزدیک به 9 میلیارد دلار خریداری کند. و بدون خرید کامل، UnitedHealth با Walmart برای ارائه مراقبت به بیماران مسن شریک است.

کارن اس. لینچ، مدیر اجرایی CVS Health، در تبلیغ مزایای خرید کلینیک های اوک استریت برای سرمایه گذاران، گفت که پزشکان مراقبت های اولیه هزینه های پزشکی را کاهش می دهند. او گفت: “مراقبت های اولیه باعث مشارکت بیمار و نتایج بالینی مثبت می شود.”

بسیاری از این شرکت ها در حال ساخت زنجیره های کلینیک هستند. در یک تور اخیر از کلینیک اوک استریت در بوشویک، یکی از 16 مرکز افتتاح شده از اکتبر 2020 در شهر نیویورک، بیماران معمولاً از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر ویزیت می شدند و یک پرستار بعد از ساعت ها در دسترس برای سؤالات میدانی بود.

آن گرینر، مدیر اجرایی مرکز مراقبت های اولیه، یک گروه غیرانتفاعی، از تلاش های اخیر شرکت های خصوصی در این زمینه مراقبت های بهداشتی دفاع کرد و گفت که آنها اقداماتی را با بودجه بسیار مورد نیاز تزریق می کنند و ممکن است دسترسی به مراقبت از افراد در مناطق محروم را بهبود بخشند. .

او گفت: «حقوق مردم در آن ترتیبات بالاتر است. آنها در بسیاری از این ترتیبات مراقبت جامع تری ارائه می دهند. آنها فناوری بیشتر و مراقبت های تیمی بیشتری را ارائه می دهند. این همه سرمایه گذاری است.»

او گفت، اما این معاملات همچنین خطر تغییر تعادل از درمان با کیفیت به سود را دارند.

در سال‌های اخیر، برخی از قوانین ممنوعیت پزشکی شرکت‌ها برای به چالش کشیدن این عملیات خصوصی در مقیاس بزرگ استفاده کرده‌اند. Envision Healthcare، یک شرکت خصوصی تحت حمایت سهام که پزشکان اتاق اورژانس را استخدام می کند، در کالیفرنیا توسط واحدی از آکادمی پزشکی اورژانس آمریکا، یک گروه حرفه ای که از شیوه های مستقل حمایت می کند، با متهم کردن آن به نقض مقررات آن ایالت شکایت کرد.

بر اساس این دادخواست، “Envision کنترل عمیق و فراگیر مستقیم و غیرمستقیم و/یا تاثیر بر روی طبابت پزشکان اعمال می کند.” دعوی ادعا می کند که Envision صورت حساب پزشکان را کنترل می کند و پروتکل های پزشکی را ایجاد می کند.

در حالی که انویژن در مورد این دعوا اظهار نظر نمی کند، اما گفت که “از یک ساختار عملیاتی پیروی می کند که در سراسر بخش مراقبت های بهداشتی رایج است و به طور گسترده توسط گروه های غیرانتفاعی، خصوصی و عمومی و همچنین بیمارستان ها و بیمه ها استفاده می شود.”

بیمه‌گران بزرگ گروه‌های پزشکان را بسیار جذاب می‌دانند، اگرچه بسیاری از آنها خسارات قابل توجهی را گزارش کرده‌اند. خرید Oak Street، که در سه سال گذشته بیش از 1 میلیارد دلار از دست داده است، می تواند به برنامه های Medicare Advantage CVS کمک کند تا کیفیت یا رتبه بندی “ستاره” خود را بهبود بخشد و پرداخت ها را برای یکی از طرح های خود افزایش دهد.

حتی تعداد کمی از بیماران می تواند به درآمد قابل توجهی تبدیل شود. وان مدیکال، شرکتی که آمازون در اختیار دارد، بیشتر به خاطر کلینیک های شیک شهرت دارد. این شرکت یک عمل تخصصی در مزیت Medicare را جذب کرد. تنها حدود 5 درصد از 836000 عضو One Medical در آن برنامه فدرال ثبت نام کرده‌اند، اما طبق صورت‌های مالی سال 2022، تقریباً نیمی از درآمد آن از آن بخش کوچکی از بیماران است.

رگولاتورها در حال حاضر روش های مشکوک به کار گرفته شده توسط برخی از شیوه ها را علامت گذاری می کنند. در نوامبر 2021، اوک استریت فاش کرد که وزارت دادگستری در حال بررسی ترفندهای فروش مانند سفرهای رایگان به کلینیک های خود و پرداخت به نمایندگان بیمه برای ارجاع است. یکی از پزشکان در یک مرکز، بر اساس دعوای حقوقی سهامداران علیه اوک استریت، استخدام بیماران را با «کارت‌های هدیه، سواگ و کیف‌های خوب» توصیف کرد.

در این دادخواست به تشریح نگرانی‌ها مبنی بر اینکه پزشکان پرداخت‌های دولت فدرال را با اغراق‌کردن میزان بیماری بیماران خود افزایش می‌دهند، تشریح شد.

اوک استریت می‌گوید که توسط وزارت دادگستری به هیچ تخلفی متهم نشده است و می‌گوید این دعوی «بدون اساس» است.

این طرح‌های خصوصی Medicare Advantage به دلیل کسب سودهای کلان از طریق افزایش هزینه‌ها و اغراق‌آمیز کردن بیماری‌های بیماران برای دریافت هزینه‌های بیش از آنچه که باید از دولت به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

طبق قوانین جدید، دولت بایدن برخی از مشکل‌سازترین تشخیص‌ها را حذف می‌کند و پزشکان و بیمه‌گران می‌توانند درآمد کمتری داشته باشند.

اما راه‌های دیگر سود نیز توضیح می‌دهد که چرا شرکت‌ها به این معاملات طمع دارند. برخلاف سقف‌های پول‌سازی بیمه‌گران، که در آن یک بیمه‌گر Medicare Advantage باید حداقل 85 سنت از هر دلار را برای مراقبت از بیمار خرج کند، هیچ محدودیتی برای سودآوری این پزشکان و زنجیره‌های داروخانه‌ها وجود ندارد.

ممکن است برای تعیین اینکه آیا مراقبت تلفیقی سلامت بیماران را بهبود می بخشد خیلی زود باشد. دکتر ساچین اچ جین، مدیر اجرایی گروه SCAN، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در لانگ بیچ، کالیفرنیا، که مزیت مدیکر را ارائه می‌کند، گفت: «تاکنون، وقتی به صنعت نگاه می‌کنید، رکورد این خریدها متفاوت بوده است. برنامه ها

و سرمایه‌گذاری‌ها ممکن است ناپدید شدن سریع پزشکی را که هنوز بسیاری از مردم برای مراقبت‌های معمولی به دنبال آن هستند، متوقف نکند، از جمله گزارش اخیری که نشان می‌دهد تعداد کمتری از فارغ‌التحصیلان دانشکده پزشکی وارد این رشته می‌شوند.

دکتر مکس کوهن که در نزدیکی پورتلند، اوره تمرین می کند، گفت: «ما با سطوح باورنکردنی فرسودگی شغلی در این حرفه مواجه هستیم.» او گفت که از زمان شیوع بیماری همه گیر، بیماران کم درآمد او با سطح بیماری بسیار بیمارتر شده اند. “از طریق پشت بام.”