آژانس های ایالات متحده تحقیقات در مورد کمبود داروهای ژنریک را آغاز می کنند


کمیسیون تجارت فدرال و وزارت بهداشت و خدمات انسانی روز چهارشنبه گفتند که علل کمبود داروهای ژنریک و شیوه‌های «واسطه‌های قدرتمند» را که در زنجیره تأمین دخیل هستند، بررسی خواهند کرد.

تحقیقات آژانس های فدرال با هدف سازمان های خرید گروهی و توزیع کنندگان مواد مخدر است که در ماه های اخیر با رسیدن کمبود دارو به اوج خود در 10 سال گذشته در کانون توجه قرار گرفته اند. آژانس‌ها می‌خواهند تأثیر شرکت‌ها را بر نحوه فروش داروها به بیمارستان‌ها و سایر مراکز بهداشتی بررسی کنند و ارزیابی کنند که آیا واسطه‌ها بر قیمت‌گذاری و تولید فشار می‌آورند که منجر به خرابی می‌شود.

در طول جلسات استماع کنگره در سال گذشته، متخصصان انکولوژی در مورد اثرات کمبود شهادت دادند و تصمیمات دشواری را توصیف کردند که آنها را مجبور به جیره بندی داروهای کلیدی شیمی درمانی کرد. آنها ماه به ماه، گاهی اوقات هفته به هفته، شکاف های موجود در منابع را که خطرات مرگباری برای برخی از بیماران به همراه داشت، توضیح دادند.

لینا خان، رئیس FTC در بیانیه‌ای گفت: «برای سال‌ها آمریکایی‌ها با کمبود شدید داروهای حیاتی، از شیمی‌درمانی گرفته تا آنتی‌بیوتیک‌ها، مواجه بوده‌اند که بیماران را به خطر می‌اندازد». “تحقیقات ما اطلاعاتی در مورد عوامل ایجاد کننده این کمبودها درخواست می کند و اقدامات واسطه های غیرشفاف مواد مخدر را مورد بررسی قرار می دهد.”

در مصاحبه‌های قبلی با The Times، مدیران صنعت داروهای ژنریک نگرانی‌های عمیق خود را در مورد اتکای خود به سه سازمان خرید گروه عمده برای قراردادهای فروش دارو به بیمارستان‌ها و مشتریان مراکز بهداشتی ابراز کرده بودند. مدیران ژنریک شکایت داشتند که شرکت‌هایشان گاهی اوقات قیمت‌های پایین‌تر از بازار را برای گرفتن قراردادهای بزرگ پیشنهاد می‌کنند، استراتژی که ثبات را در صنعت، به‌ویژه در میان سازندگان محصولات تزریقی استریل که اغلب در مراقبت‌های جراحی و سرطان استفاده می‌شوند، از بین برده است.

قانونگذاران این نگرانی ها را تکرار کرده اند. اواخر سال گذشته، سناتور ران وایدن، دموکرات اورگان و رئیس کمیته مالی سنا، از «واسطه‌های بسیار قدرتمند مراقبت‌های بهداشتی» در صنعت داروهای ژنریک انتقاد کرد. ماه گذشته، او و سناتور مایک کراپو، یک جمهوری‌خواه از آیداهو، راه‌هایی را برای محدود کردن کمبود دارو، با تمرکز بر تغییرات پیشنهادی در پرداخت‌های مدیکر برای داروهای تزریقی استریل، تشریح کردند.

دکتر رابرت کالیف، کمیسر سازمان غذا و دارو، سال گذشته در کنگره در مورد محدودیت‌های توانایی آژانس برای مدیریت کمبود دارو شهادت داد و به پویایی بازار – مانند قیمت‌های پایین و کاهشی – در صنعت داروهای ژنریک اشاره کرد.

کمبود داروهای شیمی درمانی به سرفصل قانونگذاران و صنعت دارو تبدیل شده است. متخصصان سرطان مجبور به تهیه پیش‌نویس دستورالعمل‌های درمانی شده‌اند که توصیه می‌کند به بیمارانی که شانس درمان دارند، دوزهای کمیاب داده شود – و آنها را برای بیماران مبتلا به بیماری متاستاتیک که می‌خواهند طولانی‌تر زندگی کنند، محروم کنند.

داروهای کلیدی شیمی درمانی که کمبود داشته اند، سیس پلاتین و کربوپلاتین، برای درمان سرطان های ریه، سینه، بیضه، تخمدان و سر و گردن بسیار مهم هستند. در سال‌های اخیر، قیمت هر دو دارو به حدود 15 تا 20 دلار در هر دوز کاهش یافت، حتی زمانی که داروسازی اینتاس، یک داروساز که دفتر مرکزی آن در هند قرار دارد، سهم بازار را به دست آورد.

اینتاس تولید داروها را در میان نگرانی‌های کیفی ناشی از یک بازرسی غافلگیرکننده FDA در اواخر سال 2022 متوقف کرد. این امر منجر به کمبودهای گسترده‌تر شد، که مدیران صنعت داروهای ژنریک به عنوان نمونه‌ای از چگونگی کاهش قیمت‌ها و قراردادهای برنده، اتکا به تعداد کمتری را افزایش داد. داروسازان

تحقیقات FTC که چهارشنبه اعلام کرد بر این موضوع متمرکز است که آیا تمرکز در میان واسطه‌های صنعت دارو «تامین‌کنندگان را از رقابت در بازارهای داروهای ژنریک منع کرده است». آژانس نظرات عمومی را به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد کمبودها می پذیرد.

انجمن داروهای در دسترس، یک گروه تجاری برای صنعت داروهای ژنریک، از FTC به دلیل تلاش برای رسیدگی به این موضوع قدردانی کرد. دیوید گاگ، رئیس موقت این گروه، در بیانیه ای گفت که برای آژانس مهم است که قیمت داروهای ژنریک پایین تر، تمرکز شرکت های واسطه و کاهش سایت های تولیدی را بررسی کند.

آقای گاگ در بیانیه‌ای گفت: «در نتیجه همه این‌ها، خطر کمبود دارو بدون اقدامی برای تقویت پایداری بلندمدت تولید ژنریک افزایش می‌یابد.

انتظار می رود که تحقیقات فدرال به بررسی سه سازمان خرید گروهی اصلی بپردازد که با سازندگان داروهای ژنریک برای عرضه دارو به صدها مشتری قرارداد می بندند. تاد ایبرت، رئیس انجمن زنجیره تامین بهداشت و درمان، که نماینده خریداران گروهی است، گفت که این شرکت‌ها قیمت‌های رقابتی را برای بیمارستان‌ها و سایر ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی ارائه می‌کنند – و همچنین یک داروی قابل اطمینان.

آقای ایبرت در بیانیه‌ای گفت: «GPOها با همکاری با تولیدکنندگان بر روی قراردادهایی که اطمینان و تقاضای قابل پیش‌بینی برای باقی ماندن در بازار را فراهم می‌کنند، به تثبیت بازار داروهای ژنریک کمک می‌کنند.» او افزود که سازمان مشتاقانه منتظر است تا در مورد نقش حیاتی GPOها در رسیدگی به بحران کمبود دارو، اطلاعات بیشتری با FTC به اشتراک بگذارد.

اتحاد توزیع کنندگان مراقبت های بهداشتی، که نماینده شرکت های بزرگی مانند McKesson، Cardinal Health و AmerisourceBergen است که هزینه های تولیدکنندگان داروهای ژنریک را برای انتقال داروهای خود ارزیابی می کنند، همچنین به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.



Source link