ردیابی تهدید معدن برای آب های ایالات متحده


جمعیت ماهی سفید در زیر سد لیبی، که دریاچه کوکانوسا را ​​ایجاد کرد، در سال های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. پایش در سال 2018 نشان داد که جمعیت، که معمولاً 700 ماهی در هر 1000 فوت است، 53 درصد در سال 2018 و 55 درصد در سال 2023 کاهش یافته است. سطوح بالای سلنیوم، بالاتر از حد ایالت و ایالات متحده، در تخم و تخمدان ماهی یافت شده است.

جیم دانیگان، زیست شناس شیلات در دپارتمان ماهی، حیات وحش و پارک های مونتانا که در حال مطالعه آلودگی است، گفت: سلنیوم موجود در معادن «احتمالاً باعث کاهش می شود». “این دلیلی برای نگرانی جدی است.”

Wyatt Petryshen از Wildsight، گروه محیط زیست کانادایی که بر عملیات تک نظارت می کند، گفت که محیط بانان نگران اقدامات اخیر Teck هستند که عملیات خود را به Teck Metals Corp. و Elk Valley Resources تقسیم می کند که مالک عملیات استخراج زغال سنگ است.

آقای پتریشن گفت: “نگرانی های بسیار واقعی وجود دارد که تک تلاش می کند شرکت را برای جلوگیری از پرداخت خسارات زیست محیطی و در عین حال حفظ جریان نقدی به تجارت معدن فلز خود منحل کند.”

شیلا موری، رئیس هیئت مدیره Teck، از این تغییر دفاع کرد و گفت که این تغییر برای سهامداران سودآورتر خواهد بود و “از آینده ای پایدار به نفع کارکنان، جوامع محلی و مردم بومی حمایت می کند.”

مقامات و حامیان آمریکایی گفتند کمیسیون مشترک بین المللی، نهاد دوجانبه، بهترین مرجع برای جستجوی راه هایی برای مهار و کاهش آلاینده های معدنی خواهد بود. آقای سندبورن گفت: «ما به یک هیئت علمی مشاوره از دانشمندان آمریکایی و کانادایی نیاز داریم. ما باید این موضوع را به کمیسیون مشترک بین‌المللی برسانیم تا یک ناظر مناسب داشته باشیم.»

جنیفر ساویج، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که بر نقش ایالات متحده در این کمیسیون نظارت دارد، گفت که از نهاد بین المللی می خواهد که به زودی این موضوع را بررسی کند.

خانم ساویج، مدیر دفتر امور کانادا، گفت: “جوامع بومی در امتداد حوضه آبخیز برای بقای فرهنگی و بقای خود به این آب ها وابسته هستند.” ما بی تاب هستیم. ما قطعا مشتاق یافتن راه حلی هستیم.»