غرق شدن قاتل شماره 1 کودکان خردسال است. تلاش های ایالات متحده برای رفع آن عقب مانده است.


Yadira Salcedo در مکزیک از پدر و مادری که شنا بلد نبودند به دنیا آمد. در کودکی، زمانی که در یک استخر در حیاط خلوت فرو رفت، نزدیک بود غرق شود.

او گفت که اکنون مادر دو فرزند در سانتا آنا، کالیفرنیا، خانم سالسدو در حال شکستن چرخه است و مطمئن است که ازرا 3 ساله و ایان 1 ساله هرگز چنین وحشتی را تجربه نخواهند کرد. این خانواده واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی صلیب سرخ در برنامه جدیدی است که به کودکانی که ممکن است شانس دیگری برای یادگیری شنا نداشته باشند، آموزش می دهد.

در یک روز اخیر، خانم سالسدو و فرزندانش با هم به استخر مرکز اجتماعی سالگادو رفتند، با استفاده از کیک بورد و دمیدن حباب با مربی، ژوزو، که از ترکیبی از انگلیسی و اسپانیایی استفاده می کند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، غرق شدن علت اصلی مرگ کودکان 1 تا 4 ساله است. به احتمال زیاد در این ماه، مانند هر ماه جولای، مرگ و میر افزایش می یابد، کودکانی که در فاصله کمی از والدین خود غرق می شوند، بدون اینکه جیغ، تقلا یا پاشیدن پاشیده شوند. یک کودک 4 ساله در استخر هتل تگزاس، یک کودک 5 ساله در رودخانه ای در کالیفرنیا، یک کودک 6 ساله در دریاچه ای در میسوری و یک کودک 10 ساله در استخر عمومی ایندیانا همه در همین گذشته غرق شدند. هفته

با این حال، علیرغم درخواست های سازمان ملل، ایالات متحده یکی از تنها کشورهای توسعه یافته است که برنامه ای فدرال برای رسیدگی به این بحران ندارد. به نظر می رسد که سی سال پیشرفت در کاهش تعداد مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در کشور کاهش یافته است و نابرابری در مرگ و میر در میان برخی از گروه های نژادی بدتر شده است.

«تصور دلیل قابل پیشگیری تر مرگ سخت است. ویلیام راموس، دانشیار دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه ایندیانا-بلومینگتون و مدیر موسسه آبزیان این دانشکده، گفت: هیچ کس قرار نیست بگوید، “اوه، خوب، برخی از مردم فقط غرق می شوند.”

او گفت: «زمان آن فرا رسیده است که بیشتر از آمارهای غم انگیز برویم و به «چرا» و «چگونه» پاسخ دهیم.

دکتر صدیقه ای کندی، رئیس بخش اورژانس اطفال در مرکز پزشکی بوستون، که ماهیت چرخه‌ای آسیب و نابرابری را مطالعه می‌کند، گفت: والدینی که هرگز شنا را یاد نگرفته‌اند، 87 درصد احتمال دارد که کودک نیز این کار را نکند. .

آقای راموس گفت: «این انسان شناسی است. “شروع یک روایت جدید در مورد آب کار آسانی نیست.”

مؤسسه ملی سلامت اخیراً فراخوانی برای پیشنهادهای تحقیقاتی برای بررسی پیشگیری از غرق شدگی منتشر کرده است و نوشته است که “اطلاعات کمی” درباره راهبردهای مداخله ای موثر است. CDC گفت که قصد دارد یک تحلیل عمیق از غرق شدگان دوران کودکی در چندین ایالت انجام دهد تا عوامل مؤثر را بهتر درک کند.

اما اپیدمیولوژیست‌ها به مجموعه‌ای از عوامل اشاره می‌کنند که می‌تواند پر کردن شکاف را به طور فزاینده‌ای دشوار کند، از جمله کاهش بودجه دپارتمان تفریحی، کمبود نجات غریق ملی و دوران حواس‌پرتی در عرشه‌های استخر، زیرا والدین هنگام کار، نظارت بر کودکان را با لپ‌تاپ و تلفن همراه انجام می‌دهند. از خانه.

دبورا گیراسک، محقق غرق شدگی در دانشگاه خدمات متحدالشکل علوم بهداشت، گفت که در بلندمدت، این ارقام احتمالاً با تغییرات آب و هوایی تشدید خواهد شد. احتمال دارد تعداد بیشتری از کودکان در سیل طوفان در فلوریدا غرق شوند، از یخ های نازک در ویسکانسین بیفتند یا به مخازن محدود در یوسمیتی صعود کنند تا از گرمای روزافزون خلاص شوند. (تحقیقات نشان می دهد که غرق شدگان با هر درجه دماسنج افزایش می یابند.)

اگرچه مرگ و میر کلی ناشی از غرق شدگی از سال 1990 تا یک سوم کاهش یافته است، اما تنها در سال 2020 به میزان 16.8 درصد افزایش یافته است. . تجزیه و تحلیل CDC نشان می دهد که کودکان سیاه پوست بین سنین 5 تا 9 2.6 برابر بیشتر از کودکان سفیدپوست در استخرها غرق می شوند و کودکان بین 10 تا 14 سال 3.6 برابر بیشتر در معرض خطر غرق شدن هستند. همچنین در اکثر گروه‌های سنی برای کودکان جزیره‌ای آسیایی و اقیانوس آرام، اسپانیایی‌تبار، و بومیان آمریکا و آلاسکا تفاوت وجود دارد.

عوامل اجتماعی-اقتصادی نیز دخیل هستند. برای مثال، مطالعه‌ای روی غرق‌شدگان در شهرستان هریس، تگزاس، نشان داد که احتمال غرق شدن آنها در یک خانه چندخانواره‌ای تقریباً سه برابر بیشتر از یک محل سکونت برای یک خانواده است، و اینکه غرق شدن در استخرهای شنای چند خانواری – مانند آنچه در آپارتمان Salcedos – 28 برابر بیشتر از استخرهای یک خانواده بود.

خانم سالسدو می‌گوید که اغلب کودکانی را می‌دید که بدون نظارت در استخر مجتمع آپارتمانی‌اش شنا می‌کردند، دروازه با یک بطری آب یا یک کفش باز است.

تئوری پیشرو برای توضیح نابرابری ها به نیم قرن از گسترش استخرهای شهری پس از جنگ جهانی دوم بازمی گردد. جف ویلتس مورخ در کتاب خود درباره تاریخچه استخرها می نویسد، زمانی که آن ها جای خود را به باشگاه های شنا در حومه شهر و استخرهای طبقه متوسط ​​در حیاط خلوت دادند، کودکان سفیدپوست شروع به یادگیری شنا در کلاس های خصوصی کردند، در حالی که کودکان خانواده های اقلیت شاهد تخریب استخرهای عمومی و تخریب بودجه آبزیان بودند. بریده شود. بسیاری از امکانات و برنامه های آموزشی هرگز بهبود نیافته اند.

به‌ویژه بزرگسالان سیاه‌پوست تجربیات منفی در اطراف آب داشته‌اند، با حکایت‌های خانوادگی ممنوعیت حضور در سواحل عمومی در دوران جدایی‌سازی جیم کرو و مورد وحشیانه‌بودن آنها در طول ادغام استخرهای عمومی.

قطعنامه سازمان ملل که در سال 2021 صادر شد و تصمیم مجمع جهانی بهداشت در سال جاری برای تسریع اقدامات، از همه کشورهای عضو خواسته است که مبارزه با غرق شدگان در دوران کودکی را در اولویت قرار دهند. هم سازمان جهانی بهداشت و هم آکادمی اطفال آمریکا از دولت ایالات متحده خواسته اند تا به این روند برسد.

کانادا، انگلستان، استرالیا، نیوزلند، آفریقای جنوبی – همه آنها یک برنامه دارند. ما این کار را نمی کنیم.» آقای راموس گفت. پیام به کنگره این است: ما باید این را اصلاح کنیم و می توانیم. اما به کمربند ایمنی، ایمنی آتش نشانی، ترک سیگار نگاه کنید. قانون چیزی است که سوزن را حرکت می دهد.»

مقامات می توانند آبزیان را به برنامه های درسی کلاس ورزشگاه اضافه کنند یا حصارهای چهار طرفه استخر را در حیاط خلوت اجباری کنند (زیرا بسیاری از قربانیان هنوز از سمت بیرون که رو به خانه است به داخل استخرها سرگردان می شوند). خانم گیراسک گفت که مشتاق است قانون را ببیند زیرا “ما به وضوح می بینیم که کار می کند.”

پس از اینکه ویرجینیا گریم بیکر نوه 7 ساله وزیر امور خارجه سابق جیمز بیکر در اثر مکش لوله آب گرم به دام افتاد و غرق شد، یک قانون فدرال به افتخار او نامگذاری شد که بر اساس آن استخرهای عمومی و اسپاها باید به پوشش های فاضلاب مجهز شوند. استانداردهای خاصی را رعایت کند. به نظر همه می رسید جز ریشه کن کردن چنین مرگ هایی.

برنامه اقدام ملی ایمنی آب ایالات متحده، که هفته گذشته توسط گروهی از سازمان های غیرانتفاعی راه اندازی شد، اولین تلاش این کشور برای ایجاد نقشه راه برای مقابله با بحران است. 99 توصیه آن برای دهه آینده به عنوان یک راهنمای هوشیار از خلاءهای مختلف کشور در تحقیقات، بودجه، نظارت و آموزش والدین است که توسط گروه‌های مدافع جدی در مورد بودجه‌های کم‌کم که برای پر کردن آن‌ها به تنهایی مجهز نیستند، گردآوری شده است.

کانی هاروی، مدیر کمپین صد ساله ورزش‌های آبی در صلیب سرخ آمریکا، اخیراً در کنار سایر کارشناسان یک جلسه توجیهی در کاپیتول هیل برگزار کرد، او گفت: “تا به رهبران ما بفهمانیم که برنامه‌ای وجود دارد – که این طرح وجود دارد.”

نماینده دبی واسرمن شولتز، دموکرات فلوریدا و مدافع قدیمی پیشگیری از غرق شدگی، تنها عضو کنگره بود که در آن شرکت کرد.

در این میان، برخی از دولت های محلی مداخلات خود را اتخاذ کرده اند. تابستان امسال، سیاتل در حال اجرای آزمایشی یک ابتکار جدید بر اساس سازمان غیرانتفاعی No More Under است که صدها کودک کم‌درآمد و پرورش‌دهنده را با آموزش شنا به هم متصل می‌کند. شهرستان Broward، فلوریدا، که دارای بالاترین میزان غرق شدن در ایالت است، کوپن های رایگان ارائه می دهد. و سانتا آنا در نظر دارد امسال بیش از 800000 دلار از صندوق عام المنفعه شاهدانه خود برداشت کند تا برنامه آبزیان خود را دوباره تحت دامنه خود قرار دهد.

این شهر، با جمعیتی که تقریباً 80 درصد اسپانیایی تبار هستند و بین حومه‌های ثروتمند اورنج کانتی قرار دارند، از لحاظ تاریخی مظهر تفاوت‌های بهداشتی نژادی و اقتصادی است. یکی از استخرهای عمومی آن ۶۳ سال قدمت دارد. اما دپارتمان پارک‌ها و تفریحات آن اخیراً یک ناظر آبزیان و 36 نجات غریق جدید استخدام کرده است – که چند نفر از آنها باید ابتدا شنا را آموزش می‌دادند.

بر اساس برنامه جدید سانتا آنا، خانم سالسدو، یک پیشخدمت، و همسرش، کارمند اداره پست، که در یک خانواده سه نسل زندگی می کنند، بورسیه هایی را دریافت کردند که هزینه کلاس های شنا را به 15 دلار برای هر کودک در هر دو هفته کاهش داد. آنها قصد دارند در تمام تابستان شرکت کنند.

عزرا که 3 ساله است در روز اول درس گریه کرد. اکنون او حقایقی در مورد سر چکش بین سکته در طول آهنگ “Baby Shark” به اشتراک می گذارد. ایان، کودک 1 ساله، هنوز در راه رفتن روی خشکی تسلط پیدا نکرده است. با این حال، او به دنبال یک اردک لاستیکی نارنجی دست و پا می زد و مادرش – که اکنون یک شناگر ماهر است – او را شناور نگه می داشت.