آنچه در میان جمعیت درباره رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات به شما نمی گویند

رژیم غذایی کتوژنیک در حقیقت تغییر سبک غذایی است به این صورت که چربی و پروتئین بیشترین سهم را در خوراک روزانه افراد داشته اگر رژیم کتوژنیک لاغری سریع خیلی وحشتناک است، چرا نباید آمار نمایش؟ باشد. بیماران این مطالعه یک رژیم کتوژنیک بسیار کم کالری (Very-Low-Caloric-Ketogenic-Diet) را طبق یک برنامه کاهش وزن تجاری (Pronokal) دنبال کردند ، که شامل سبک زندگی و اصلاح رفتار بود. از آنجایی که مردم اغلب رعایت این رژیم را سخت می دانند، بیشتر به عنوان یک رژیم غذایی کوتاه مدت و نه یک سبک زندگی دراز مدت به آن تکیه می کنند.

رژیم کتوژنیک برای تشنج

حذفیات رژیم کتوژنیکPo​st h as been generat ed by GSA Con​te nt Generat᠎or Dem᠎oversion!

طبیعت محدود کننده این رژیم غذایی چیزی است که می تواند به ریزش مو منجر شود (و دقیقا همان چیزی که آن را برای برخی از افراد انتخابی ناسالم و بالقوه خطرناک می کند). خوردن هر چیزی که در بدن به قند ساده یا گلوکز تبدیل بشه، انسولین رو بالا میبره؛ اما شیرینی دیگه انسولین رو میچسبونه به سقف! به همین دلیل است که کلیههای شما از پروتئین زمانی که کربوهیدرات دریافت نمیکند، گلوکز تولید میکند. غذاهای دارای رنگ مصنوعی و شیرین کننده های مصنوعی: غذاهای رژییمی بدون قند به دلیل فرآوری بالا معمولا دارای مقدار زیادی قند الکلی هستندکه می تواند بر روی بدن تاثیر منفی در زمان رژیم کتو بگذارد.  This conte nt has been c᠎re᠎ated with the he᠎lp of GSA Conte᠎nt Generat᠎or Dem over᠎si​on​!

رژیم کتوژنیک گیاهی

علاوه بر این، با رژیم کتوژنیک و قابلیت سیرکنندگیاش میتوانید بدون شمارش کالری یا جذب مواد غذایی، وزن کم کنید. به هر حال توصیه میکنیم برای شروع یک رژیم غذایی، از هر نوعی که باشد، با متخصصین تغذیه مشورت کنید. در هر حال، با توجه به چنین یافتههایی باید در انتخاب رژیم کتو احتیاط کنید. آزمایشهای حیوانی روی موشهای صحرایی و معمولی نشان داده استفاده از این رژیم ممکن است مواد معدنی بدنشان را کاهش بدهد؛ بنابراین، در انتخاب کتو باید به این مورد هم دقت شود.

شاید فکر کنید که این مورد را قبلا اشاره کرده ایم و در این مورد کمی بیش از حد تاکید می کنیم . برای نمونه میتوان به آرد سفید، ماکارونی و نان اشاره کرد. هدف این رژیم تحریک بدن برای سوزاندن چربی به جای کربوهیدرات برای تولید انرژی است. رژیم اتکینز از جمله بهترین رژیمهای کم کربوهیدراتی است که میتواند در کاهش فشار خون مؤثر واقع شده و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مذکور شود تا طول عمر بیشتری تجربه کنید. قند خون بالا تأثیر مضر بر بینایی دارد و منجر به افزایش خطر ابتلا به آب مروارید وکاهش بینایی میشود.

این مواد منجر به بیان پروتئینهای خاصی در میتوکندريها شده که باعث کاهش تولید انواع اکسیژن فعال میشود. در مطالعهای مشخص شد افراد مبتلا به دیابت نوع دو، در طول ۶ ماه که از رژیم اتکینز استفاده میکردند، ۹۵ درصد داروهای کاهش دهنده قند خون خود را ترک یا به طور کامل قند خون خود را کنترل کردند. از آن زمان رژیم دکتر اتکینز در تمام دنیا معروف و کتابهای زیادی در مورد آن منتشر شد. نکته قابل توجه در این رژیم اینست که همانطور که گفته شد در دو روزی که روزه میگیرید، شما میبایست نیاز کالری خود را به یک چهارم نیاز روزانه کاهش دهید.

رژیم غذایی کتوژنیک

نکته دیگری که باید درباره این رژیم غذایی بدانید، این است که رژیم های کتوژنیک میتوانند باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین شوند. آووکادو یک میوه روغنی بسیار سالم است، هر صد گرم آووکادو یا ۱/۲ آووکادو متوسط حدود ۹ گرم کربوهیدرات دارد که ۹ گرم آن حاوی ۷ گرم فیبر است و موثرترین آن ۲ گرم کربوهیدرات آووکادو قابل هضم و جذب است. چربی های طبیعی سالم مانند روغن زیتون، کره طبیعی، آووکادو و آجیل مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک تبادل نظر

چربیهای مفید: روغن زیتون فرابکر، روغن نارگیل، آووکادو و روغن آووکادو. لیپوپروتئین چگالی بالا که عموماً با نام کلسترول مفید شناخته میشود از جمله چربیهای ضروری در بدن است. دو نوع چربی بر اساس نوع ذخیره وجود دارد، چربی زیر پوستی و چربی زیر اندامی که عموماً بیشترین نوع چربی ذخیره شده را شامل میشود. رژیم کتوژنیک به خودی خود سطح آب و مواد معدنی بدن را تحت تأثیر قرار میدهد. چرا که کربوهیدرات کمتر باعث خروج آب اضافی در بدن، کاهش سطح انسولین و در ادامه کاهش وزن سریعتر طی یک یا دو هفته اول شروع رژیم میشود.

نمونه رژیم فستینگ کتوژنیک

مطالعات نشان داده است که کاهش کربوهیدرات ورودی به بدن باعث کاهش شدید قند خون و میزان انسولین در بدن میشود. رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات با مصرف زیاد چربی و پروتئین متوسط به عنوان یک رژیم لاغری در بین جوامع، طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ هرچند این رژیم به علت داشتن چربی زیاد در صورت درست ایجاد خطایی در تجویز یا اجرای آن عوارض زیادی از جمله بیماری های قلبی و افزایش وزن دوبرابر را ایجاد می کند؛ با این حال ، در اکثر مطالعات علمی، رژیم های کتوژنیک به عنوان رژیم غذایی سالم و مفید نشان داده شده است.

آنچه باید درباره رژیم غذایی کتوژنیک و چرا بدانید

همچنین لیستی از مواد غذایی مجاز و غیر مجاز رژیم غذایی کتوژنیک را به شما معرفی کردیم و به طور علمی در مورد تغییرات بدن بعد از اجرای برنامه غذایی کتو صحبت کردیم. بعد از دو هفته میتوانید به مرور کربوهیدراتهای سالم مثل سبزیجات، میوهها، حبوباتی که کربوهیدرات بالا دارند و غلات سالم مثل بلغور و برنج را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اما در رژیم کم کربوهیدرات بدن شما شروع به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی میکند و با سرکوب کردن اشتها، احتمال پرخوری و افزایش وزن را کاهش میدهد. رژیم اتکینز یکی از معروف ترین رژیم های دنیا برای کاهش وزن است که بر مصرف کربوهیدرات پایین تأکید دارد، اما میتوانید هر مقدار پروتئین و چربی بخورید.

رژیم کتوژنیک برای بیماران قلبی

باید غذاهای با چربی و پروتئین بالا و سبزیجاتی که کربوهیدرات کمی دارند مصرف کنید. البته فقط افرادی که مشکلات کلیوی دارند باید کمی با محدودیت باشد زیرا سبب افزایش سنگ کلیه می شود. البته این مراحل اندکی پیچیدهاند و شاید ضروری هم نباشند. معمولا این سوال همه کسانی است که می خواهند لاغر شوند و شاید سوال شما نیز باشد. با این همه به نظر میرسد رژیمهای پروتئین دست شما را در مصرف انواع غذاهای بعضا خوشمزه، بازتر میگذارند. در ابتدای انجام این رژیم غذایی به دلیل کاهش ناگهانی مصرف کربوهیدرات احساس گرسنگی زیادی را حداکثر به مدت سه هفته تجربه می کنید با این حال ، خوردن کربوهیدرات به میزان کم ( ۵% در طول روز ) منجر به کاهش خودکار اشتها می شود ؛ وقتی افراد کربوهیدرات را قطع کرده و پروتئین و چربی بیشتری مصرف می کنند ، در نهایت به خوردن کالری کمتری می پردازند.

علت تاثیر رژیم غذایی کم کربوهیدرات، کاهش اشتها به دلیل مصرف کربوهیدرات کمتر و پروتئین بیشتر است. به همین دلیل است که برخی افراد با شروع رژیم اتکینز به میزان ۵۰ درصد کاهش انسولین را تجربه کردند. احتمال بیماری رفلاکس و سوزش سر معده را افزایش می دهند. همچنین بازگشت این اسید به سمت بالا و یا همان برگشت اسید به سمت مری را ریفلاکس معده (رفلاکس معده) می­نامند که در ادامه به مطالعه ­ی دقیق آن می­پردازیم.

رژیم کتوژنیک و حبوبات

ولی بایستی میزان کربوهیدرات آن ها را نیز در نظر بگیرید. برای ایجاد کردن این شرایط باید منبع انرژی بدن یعنی کربوهیدرات ها محدود بشن. رژیم غذایی کتو عوارض جانبی دارد، درصورتیکه قصد دارید تا برای مدتی طولانی این رژیم را بگیرید باید با پزشک خود صحبت کنید. این میتواند به شما کمک کند تا کربوهیدراتهایی را که مصرف کردهاید وارد کنید. آلزایمر: رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کند کردن پیشرفت آن کمک کند.

رژیم غذایی کتوژنیک نی نی سایت

شکر ممکن است به عنوان یک منبع انرژی سریع به حساب آید اما مصرف زیاد آن بر عملکرد مغز تاثیر منفی همچون آلزایمر دارد؛ شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد مغز با استفاده از انرژی حاصل از کتون نسبت به قند خون مؤثرتر عمل میکند. خوراکیهای خوشمزه زیادی وجود دارد که خوردن آنها در رژیم غذایی اتکینز بلامانع است. در رژیم اتکینز چطور بیرون از خانه غذا بخوریم؟ اما این رژیم در اینترنت در قالب یک فایل پی دی اف از پیش آماده شده به عنوان کتاب رژیم کتوژنیک یا رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه به فروش می رسد.

گفته می شود، افرادی که به کاهش قند خون (مانند دیابتی ها، بیماران سوء

تغذیه یا کم وزن، بیماران مبتلا به اختلالات خوردن و همچنین زنان باردار یا شیرده) حساس هستند، باید قبل از شروع روزه داری، با یک متخصص رژیم درمانی مشاوره کنند. البته رژیم پروتئین نمونه های دیگه ای هم داره ( مثل رژیم پروتئین 14 روزه ) که در مورد اونها توی یک مقاله جداگانه صحبت کردیم. البته هر عدد خرما کالری، قند و کربوهیدرات بسیار زیادی داره. قهوه: تحقیقات زیادی نشان داده که قهوه میزان زیادی آنتیاکسیدان دارد و نوشیدنی سالمی است.

تا کنون تحقیقات زیادی روی رژیم غذایی اتکینز انجام شده که نشان داده است این رژیم در مقایسه با رژیمهای کم چرب (Low-Fat) منجر به کاهش وزن بیشتر و بهبود مشهودتر در سطح قند خون، تریگلیسرید، کلسترول خوب HDL و دیگر فاکتورهای سلامتی میشود. آیا برنامه غذایی شما اشتباه است و هزاران سوال دیگر. گاهی تحمیل محدودیت در بعضی رژیمها کار سادهای نیست و فرد دوست دارد سریعا به عادات قبلی غذایی خود بازگردد. اما اکثر افرادی که این دوره را پشت سر می­گذارند دوست دارند که به همین روش پایبند باشند چون احساس بهتری دارند.لازم به ذکر است در دوره فستینگ نوشیدن آب، چای و سایز نوشیدنی­های بدون کالری مجاز است.