یافته های مطالعه، استفاده از داروهای ADHD در طول همه گیری افزایش یافت


بر اساس تحقیقات جدید گردآوری شده توسط محققان وابسته به سازمان غذا و داروی ایالات متحده، نسخه های داروهای مورد استفاده برای درمان اختلال کمبود توجه بیش فعالی در طول همه گیری ویروس کرونا، به ویژه در میان زنان و بیماران 20 تا 39 ساله افزایش یافت.

بر اساس این مطالعه که روز چهارشنبه در JAMA Psychiatry منتشر شد، این افزایش زمانی رخ داد که نرخ نسخه برای سایر کلاس‌های کلیدی داروهای سلامت رفتاری که برای درمان بیماری‌هایی مانند افسردگی و اضطراب استفاده می‌شوند، نسبتا ثابت بود.

محققان دریافتند که دلایل کاملاً روشن نیست و می‌تواند شامل استرس مرتبط با بیماری همه گیر، تشخیص موارد تشخیص داده نشده، تجویز بیش از حد و بازاریابی آنلاین داروها باشد.

لیزا کاسگرو، روانشناس بالینی در دانشگاه ماساچوست، بوستون، که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: نتایج «غیر قابل درک به نظر می‌رسند»، زیرا همه‌گیری زمانی بود که بیشتر مردم در مدرسه یا ادارات نبودند، محیط‌هایی که توجه مسائل مرتبط اغلب آشکار می شوند.

نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کردند که رسانه‌های اجتماعی ممکن است در افزایش نسخه‌های ADHD نقش داشته باشند، زیرا خدمات پزشکی از راه دور «از خدمات رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ درمان‌های بیماری‌های رفتاری، مانند ADHD و اختلالات خوردن استفاده می‌کنند».

دکتر کازگرو، که رویه‌های درمان روانپزشکی را مطالعه می‌کند، موافق بود. او این فرضیه را مطرح کرد که اینفلوئنسرهای آنلاین و سایر افرادی که در پلتفرم هایی مانند TikTok آشکارا در مورد تشخیص های ADHD خود صحبت می کردند، ممکن است بینندگان را به بررسی و “تشخیص خود” ترغیب کنند.

دکتر کاسگروو گفت: «ویدئوهای TikTok زیادی در مورد افرادی که مبتلا به ADHD تشخیص داده شده اند و هویت ADHD را پذیرفته اند وجود دارد.

استفان هینشاو، استاد روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، و متخصص ADHD، گفت که “پدیده TikTok” و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی تقریباً به طور قطع منجر به تجویز بیش از حد داروها شده است که تا حدی به دلیل “سریع و سریع” بوده است. کثیف» خود تشخیصی از طریق پرسشنامه های آنلاین، همراه با دسترسی آسان تر به نسخه های آنلاین محرک ها.

او گفت اما یک مزیت این است که رسانه‌های اجتماعی ممکن است به بسیاری از مردم این امکان را داده باشد که تشخیص دهند ADHD درمان نشده‌اند. همانطور که مدتهاست مشخص شده است.

این مطالعه که توسط دانشمندان مرکز ارزیابی و تحقیقات داروها انجام شد، یک بخش از سازمان غذا و داروی ایالات متحده، نسخه‌های داروهای قبل از همه‌گیری را در پنج کلاس با نسخه‌ها در طول همه‌گیری مقایسه کرد، که این مطالعه به عنوان یک دوره دو ساله تعریف کرد. آوریل 2020 تا مارس 2022. در مقایسه با دو سال قبل، دوره همه گیری شاهد کاهش نسخه های دو دسته دارو بود: بنزودیازپین ها، که برای درمان اضطراب و سایر شرایط استفاده می شود، و بوپرنورفین، که برای درمان اختلال مصرف مواد مخدر استفاده می شود. . نسخه های بنزودیازپین 9 درصد و نسخه های بوپرنورفین 2 درصد کاهش یافت.

تجویز داروهای ضد افسردگی در آن دوره 10 درصد افزایش یافت. اما نویسندگان این مطالعه خاطرنشان می‌کنند که این افزایش‌ها با الگوهای مشابه قبل از همه‌گیری سازگار بود، بنابراین «تغییرات در سطوح و روندها برای داروهای ضد افسردگی قابل توجه نبود».

در مقابل، این مطالعه نشان داد که نرخ تجویز داروهای ADHD “به طور قابل توجهی در طول همه گیری کووید-19 افزایش یافته است و از نرخ های قبل از همه گیری، به ویژه در بزرگسالان و زنان جوان، بیشتر شده است.”

در بین افراد 20 تا 39 ساله، تجویز محرک های ADHD Schedule II، که شامل ریتالین و آدرال می شود، 30 درصد افزایش یافت. طبق گفته دولت فدرال، داروهای جدول دوم دارای پتانسیل بالایی برای سوء استفاده هستند که ممکن است منجر به وابستگی شدید روانی یا فیزیکی شود. این مطالعه نشان داد که تجویز داروهای غیر محرک ADHD در بین افراد 20 تا 39 ساله 81 درصد و به طور کلی در بین زنان 59 درصد افزایش یافته است.

این مطالعه همچنین تغییری را در تجویزکنندگان دارو نشان داد. در طول همه‌گیری، نسخه‌های محرک‌های ADHD توسط پرستاران در مقایسه با نسخه‌های آن گروه دو سال قبل، 57 درصد افزایش یافت، در حالی که نسخه‌های روانپزشکان 1 درصد کاهش یافت.

الگوی مشابهی با داروهای غیر محرک ADHD ظاهر شد. نسخه‌های پزشکان پرستار در طول همه‌گیری 74 درصد افزایش یافت، در مقایسه با افزایش 12 درصدی توسط روان‌پزشکان.

محققان نوشتند که نتایج چندین سؤال را ایجاد کرد: به ویژه، تا چه حد داروهای ADHD به درستی تجویز می‌شوند؟

نویسندگان نتیجه گرفتند که افزایش شدید نسخه‌ها در طول همه‌گیری، نیاز مستمر به «تعریف مناسب بودن درمان» و همچنین بررسی «چگونگی تکامل شیوه‌های بازاریابی و تجویز» را برجسته کرد.

برخی شواهد نشان می دهد که ADHD حتی قبل از همه گیری بیش از حد تشخیص داده شده است. دکتر کاسگرو همچنین خاطرنشان کرد که اطلاعات مربوط به سلامت رفتاری و روانی که در TikTok و سایر پلتفرم‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود اغلب گمراه‌کننده است و او گفت که نیاز به تشخیص دقیق‌تر وجود دارد.



Source link