چگونه جایگاه مربیگری سودآور خود را پیدا کنید


هنگامی که تصمیم می گیرید مربی شوید، شناسایی جایگاه خود یکی از مهم ترین مراحل در ایجاد یک کسب و کار موفق خواهد بود.

خبر خوب این است که لازم نیست آنقدر که به نظر می رسد ترسناک باشد!

این قسمت را در یوتیوب تماشا کنید و در کانال من در اینجا مشترک شوید

https://www.youtube.com/watch?v=eiXHJLzR_eU

این قسمت را در پادکست The Whohearted Business Show بشنوید

در پادکست های اپل گوش دهید / در اسپاتیفای گوش دهید

طاقچه چیست؟

جایگاه کوچینگ حوزه خاصی از کوچینگ است که شما در آن تخصص دارید. این یک راه خوب برای متمایز کردن خود از سایر مربیان و تمرکز تمرینات مربیگری خود بر روی حوزه خاصی از تخصص یا نوع کاری است که بیشترین لذت را دارید.

داشتن یک جایگاه مشخص برای کسب و کار مربیگری شما به دلایل زیادی منطقی است، از جمله اینکه بازاریابی خود را آسان می کند و مشتریانی که به دنبال راه حل هستند یافتن آن را آسان می کند.

طاقچه شما چقدر باید باریک باشد؟

این جایی است که توصیه‌های من ممکن است با بسیاری از مربیان کسب‌وکار دیگر متفاوت باشد، اما من معتقد نیستم که برای موفقیت باید یک جایگاه فوق‌العاده خاص داشته باشید. اگر مشتاق چندگانه هستید، داشتن یک طاقچه بسیار خاص می‌تواند احساس خفه‌کننده‌ای داشته باشد که در وهله اول هر گونه مزیتی را که از باریک بودن به وجود می‌آید از بین می‌برد!

در واقع، برخی از افراد ترجیح می‌دهند که به کل موضوع جابه‌جایی به‌عنوان «من جایگاه هستم» برخورد کنند، زیرا وقتی شما به سادگی بر خودتان بودن و به اشتراک گذاشتن آنچه که شما را روشن می‌کند تمرکز می‌کنید، افراد مناسب تمایل دارند شما را پیدا کنند.

با این حال، ممکن است کمی طول بکشد تا با استفاده از این نوع رویکرد احساس راحتی کنیم، پس چگونه شروع کنیم؟

شناسایی جایگاه خود

علایق و نقاط قوت خود را شناسایی کنید

با شناسایی علایق و نقاط قوت خود شروع کنید. بیشتر به چه موضوعاتی علاقه دارید؟ واقعا در چه کاری خوب هستید؟ به چه چیزی بیشتر علاقه دارید؟ وقتی مردم برای کمک یا پرسیدن سوال نزد شما می آیند، در مورد چه چیزی از شما می پرسند؟ در طول روز در مورد چه چیزی می توانید صحبت کنید؟ این سؤالات را در نظر بگیرید، شما واقعاً باید نسبت به هر چیزی که در نهایت به آن تبدیل می شود، فوق العاده اشتیاق داشته باشید زیرا این کار را زیاد انجام خواهید داد!

تحقیقات بازار

هنگامی که بر اساس علایق و نقاط قوت خود، ایده ای برای یک جایگاه مناسب به دست آوردید، تحقیقات بازار را انجام دهید تا ببینید آیا می توانید این ایده را کمی بیشتر کنید و درک بهتری از اینکه آیا مردم به دنبال راه حلی در این زمینه هستند یا خیر. تحقیقات بازار باید به شما کمک کند به این سؤالات پاسخ دهید – چه مشکلاتی را برای مردم حل می کنید و به آنها کمک می کنید به چه آرزوهایی دست یابند.

به رقبای خود نگاه کنید (یا نه!)

در این مرحله ممکن است بخواهید نگاهی به سایر مربیان در همان جایگاه خود بیندازید تا ببینید آنها در حال انجام چه کاری هستند. این می تواند ایده خوبی باشد زیرا می توانید ببینید چه چیزی در حال حاضر کار می کند و تصمیم می گیرید که چگونه ممکن است بخواهید خود را از دیگران متمایز کنید (نکته سریع – فقط خودتان بودن می تواند در اینجا کار کند!). با این حال، اگر مستعد مقایسه هستید، از این مرحله بگذرید. گاهی اوقات نگاه کردن به “رقابت” می تواند واقعاً دلسرد کننده باشد و در واقع چندان مفید نباشد.

مربی برخی از مشتریان آزمون

قبل از متعهد شدن به یک جایگاه مربیگری، آن را با چند مشتری آزمایش کنید. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا تقاضا برای خدمات شما وجود دارد یا خیر و آیا واقعاً از مربیگری در آن زمینه لذت می برید. تماس‌های سبک ساعت برق بی‌ارزش می‌توانند در اینجا واقعاً خوب کار کنند تا ببینید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نه.

اگر در این مرحله مطمئن هستید که جایگاه خود را شناسایی کرده اید، زمان آن رسیده است که برنامه اصلی مربیگری خود را تنظیم کنید و مقداری بازاریابی انجام دهید! یک آزمون واقعا خوب برای جایگاه شما زمانی است که برای بازاریابی خود محتوا را شروع می کنید و ایجاد می کنید – اگر این کار سخت است، شاید جایگاه مناسبی برای شما نباشد.

طاقچه سودآور چیست؟

من فکر نمی‌کنم منطقی باشد که به روش دیگری جز شناسایی یکی از موارد سودآور در نظر بگیریم، زیرا اگر می‌خواهیم کسب‌وکاری موفق داشته باشیم، باید به طور پیش‌فرض سودآور باشد!
در نهایت ما باید جایگاهی را شناسایی کنیم و در مورد مشکلاتی که حل می کنیم و آرزوهایی که به مردم کمک می کنیم به آنها دست یابند شفاف باشیم – همچنین باید مطمئن باشیم که مردم به دنبال راه حل هایی هستند که بتوانیم ارائه دهیم و مایل به سرمایه گذاری برای دستیابی به آن راه حل هستند.

در نهایت من معتقدم که هر جایگاهی می‌تواند سودآور باشد – اما ممکن است مدل کسب‌وکار شما بسته به اینکه به چه سمتی بروید، کمی متفاوت به نظر برسد.

حوزه‌هایی مانند سلامت، روابط و پول همیشه جایگاه‌های خوبی هستند که مردم مایل به سرمایه‌گذاری در آن‌ها هستند، اما موقعیت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید یک کسب‌وکار سودآور ایجاد کنید – به یاد داشته باشید که یکی از عناصر مهم این امر بازاریابی، فروش و برندسازی شما نیز هست. شما می‌توانید بهترین جایگاه را در جهان داشته باشید و اگر آن عناصر غیرفعال باشند، مبارزه کنید، و به همین ترتیب می‌توانید جایگاه کمتری داشته باشید، اما بازاریابی خود را میخکوب کنید و آن را واقعاً خوب عمل کنید.

اشتباهاتی که مربیان در مورد نیچ کردن مرتکب می شوند

نچینگ می تواند بخش بسیار سختی از اداره یک کسب و کار باشد. من برای مدت طولانی تلاش کردم زیرا نمی توانستم پایین بیایم. حتی در حال حاضر، جایگاه من برای کمک به کسب و کار به مربیان مصرف کننده در رشد کسب و کارشان بسیار گسترده است، اما اگر مجبور باشم به عنوان مثال فقط به مربیان سلامت کمک کنم، کاملاً خسته می شوم.

نکته دشواری که می‌تواند با طاقچه‌برداری اتفاق بیفتد این است که در جایی که واقعاً گیر کرده‌اید، به تعویق نیچ می‌پردازید و فقط چیزی را به جلو حرکت نمی‌دهید، زیرا احساس می‌کنید به این جایگاه کامل نرسیده‌اید.

حقیقت این است که بله، جانمایی مهم است، اما مهم‌تر از اقدام نیست، بنابراین تعادلی بین ایجاد جایگاهی که برای شما قابل اجرا است و توانایی پیشروی با همه آن را پیدا کنید.

همچنین لازم به یادآوری است که جایگاه شما احتمالاً با تکامل کسب و کار شما تغییر کرده و تغییر خواهد کرد.

رویکرد صمیمانه من به جانمایی

چیزی که من در دوره آموزشی خود The Unboxed Guide to Niche and Messaging آموزش می دهم این است که وضوح بیشتری به فروش شما نزدیک شود. این اساساً به معنای این است که شما می‌توانید جایگاه نسبتاً وسیعی داشته باشید، اما برنامه‌ها و خدمات پولی شما باید بسیار خاص باشند. به نظر من این به من آزادی لازم را می دهد تا در مورد انواع موضوعات مختلف در بازاریابی خود صحبت کنم، اما همچنان به کسب و کار من امکان می دهد با موفقیت فروش داشته باشد زیرا بیشتر خدمات من کاملاً متمرکز هستند.

امیدوارم این خلاصه در مورد چگونگی پیدا کردن جایگاه مربیگری شما مفید بوده باشد و برای پشتیبانی بیشتر در این زمینه، برنامه راهنمای Unboxed to Niche and Messaging را بررسی کنید.