سناتورهای ارشد ایالات متحده از فروشگاه ها می خواهند که فروش ویپ های غیرقانونی را متوقف کنند


رؤسای پنج کمیته کلیدی سنا روز پنج‌شنبه به مدیران اجرایی فروشگاه‌های بزرگ و عمده‌فروشان هشدار دادند که فروش محصولات بخارپز طعم‌دار غیرقانونی را که آنها «نقض گسترده قوانین فدرال» خوانده‌اند، متوقف کنند.

سناتورها نگرانی‌های خود را در نامه‌هایی به شرکت‌ها بیان کردند و ناامیدی را در میان برخی از قانون‌گذاران کنگره نسبت به ادامه در دسترس بودن سیگارهای الکترونیکی با رنگ‌های زنده و طعم‌های شیرینی که جوانانی را که می‌توانند به نیکوتین معتاد می‌شوند جذب کند، تشدید کردند. آنها نوشتند که فروش های کنترل نشده، “یک تهدید سلامت عمومی بزرگ است.”

سناتور دیک دوربین از ایلینویز، نماینده حزب دموکرات، گفت: «FDA و صنعت باید برای رسیدگی به اپیدمی سیگار کشیدن جوانان و حذف محصولات غیرمجاز بخار از قفسه‌های خود اقدامات بیشتری انجام دهند.

این نامه‌ها به خرده‌فروشانی از جمله 7-Eleven، Circle K، bp America، Pilot، Kwik Trip و دیگران ارسال شده است. سازمان غذا و دارو قبلاً هشدارهایی در مورد فروش برندهای غیرمجاز مانند Elf Bar، EB Design و Funky Republic صادر کرده بود.

نامه‌های سناتورها به شرکت‌ها یادآوری می‌کرد که کنگره در قانون مهمی در سال 2009 به سازمان غذا و دارو در مورد محصولات تنباکو اختیار داده است. در نامه اشاره شده است که فروش اقلام تایید نشده می تواند منجر به جریمه یا دستور توقف فروش محصولات تنباکو شود.

در نامه ای به جوزف دی پینتو، مدیر اجرایی 7-Eleven، آمده است: «امروز، میلیون ها کودک از سیگارهای الکترونیکی غیرمجاز استفاده می کنند که در معرض خطر اعتیاد به نیکوتین، بیماری های تنفسی، تشدید افسردگی و اضطراب و بسیاری از آسیب های دیگر قرار می گیرند. این شرکت به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

تا به امروز، FDA 23 محصول ویپینگ را تایید کرده و میلیون ها برنامه را رد کرده است. به فروش برخی از ویپ‌هایی که هنوز تحت بررسی هستند، اجازه داده است، از جمله برخی توسط Juul و Vuse.

برخی از خرده فروشان در پمپ بنزین ها، به نمایندگی از بازاریابان انرژی آمریکا، وضعیت را به قدری تیره و تار یافته اند که رسماً از FDA درخواست کردند تا مشخص کند کدام سیگارهای الکترونیکی را می توانند بفروشند.

جف لنارد، سخنگوی انجمن ملی فروشگاه‌های راحتی، در ایمیلی گفت: «ما بارها از FDA اطلاعات کاملی درباره مواردی که می‌توان یا نمی‌توان در فروشگاه‌ها فروخت درخواست کرده‌ایم و آنها از ارائه آن خودداری کرده‌اند. زمان آن است که FDA این وضوح را ارائه دهد و قانون را به شدت اجرا کند.

برایان کینگ، مدیر مرکز محصولات دخانی سازمان غذا و دارو، گفت که 23 دستگاه سیگار الکترونیکی مجاز تنها دستگاه هایی هستند که می توانند به طور قانونی در ایالات متحده فروخته شوند. مجازات ها

دکتر کینگ گفت: “FDA به اقدامات جامع ما در سراسر زنجیره تامین برای محافظت از جوانان کشورمان در برابر مضرات محصولات تنباکو ادامه خواهد داد.” این آژانس بیش از 440 نامه هشدار و 100 جریمه برای خرده فروشانی که متهم به فروش اقلام غیرمجاز تنباکو هستند صادر کرده است.

کارشناسان بهداشت عمومی درخواست های مکرری از FDA برای تکمیل بررسی برنامه های فروش سیگار الکترونیکی و پاکسازی بازار از ویپ های غیرقانونی صادر کرده اند. آژانس گفته است که بررسی را تا 30 ژوئن به پایان خواهد رساند. تا کنون، تنها سیگارهای الکترونیکی با طعم تنباکو را مجاز کرده است و اخیراً چندین نوع منتول را رد کرده است.

مطالعه‌ای که تابستان گذشته منتشر شد نشان داد که محدود کردن ویپ‌های طعم‌دار می‌تواند تأثیر داشته باشد: حدود 40 درصد از نوجوانان گفتند که اگر فقط تنباکو و منتول در دسترس باشد سیگار الکترونیکی را ترک می‌کنند و 70 درصد اگر فقط ویپ‌هایی با طعم تنباکو به بازار عرضه شود، سیگارهای الکترونیکی را ترک می‌کنند.

آلینا تاکت، استادیار مرکز دخانیات می‌گوید: «آنچه می‌گوید این است که در این زمینه، جوانان می‌گویند: «اگر تنباکو تنها طعم بود، نمی‌دانم آیا به استفاده از این محصول ادامه می‌دادم یا نه». تحقیق در دانشگاه ایالتی اوهایو او خاطرنشان کرد که رفتار پیش‌بینی‌شده ممکن است منعکس‌کننده کاری نباشد که جوانان واقعاً انجام می‌دهند.

میزان مصرف سیگار در میان نوجوانان پس از افزایش محبوبیت در سال 2019، زمانی که حدود 28 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی در یک ماه گذشته گزارش دادند که از سیگار الکترونیکی استفاده کرده‌اند، به شدت کاهش یافته است. این سطح در یک نظرسنجی مشابه در سال گذشته به حدود 10 درصد کاهش یافت.

حامیان سیگارهای الکترونیکی برای استفاده بزرگسالان به این آمار به عنوان شواهدی مبنی بر کاهش بحران نوجوانان اشاره می کنند و آنها می گویند FDA باید طعم ها را در دسترس کسانی قرار دهد که سعی در ترک سیگار سنتی دارند.

نگرانی ها در مورد استفاده از سیگار الکترونیکی در سراسر جهان افزایش یافته است. در ماه ژانویه، بریتانیا اعلام کرد که سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف و طعم‌دار را ممنوع می‌کند، پس از یک نظرسنجی که نشان داد از هر پنج جوان 11 تا 17 ساله، یک نفر در سال قبل از آن سیگار می‌کشد.

در ماه دسامبر، سازمان بهداشت جهانی خواستار “اقدام فوری” برای محافظت از کودکان در برابر سیگارهای الکترونیکی شد و گفت که بسیاری از کشورها محدودیت سنی برای این محصولات ندارند. سیگارهای الکترونیکی بسیار اعتیادآور هستند و مواد سمی تولید می‌کنند که برخی از آنها باعث سرطان می‌شوند و برخی خطر ابتلا به اختلالات قلبی و ریوی را افزایش می‌دهند.

مطالعات اخیر ارزش سیگارهای الکترونیکی را برای سیگاریانی که به دنبال ترک سیگار هستند نشان می دهد – در کنار خطراتی برای کسانی که به سیگار کشیدن و استعمال سیگار ادامه می دهند. یک مطالعه منتشر شده در ژانویه نشان داد که تقریباً 16 درصد از سیگاری‌هایی که به سیگارهای الکترونیکی روی آورده‌اند، شش ماه بعد از آن سیگار نکشند. این میزان مشابه افرادی بود که از داروی ترک سیگار Chantix استفاده می کردند و بهتر از افرادی بود که از آدامس نیکوتین استفاده می کردند.

مطالعه دیگری که ماه گذشته منتشر شد نشان داد که مصرف کنندگان دوگانه سیگار و ویپ با خطر بیشتری برای بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و آسم روبرو هستند.

استانتون گلانتز، نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: «سیگارهای الکترونیکی برای برخی بیماری ها به اندازه سیگار مضر هستند. برای دیگران، آنها کمی بهتر هستند. اما آنها خیلی بهتر نیستند و استفاده دوگانه همیشه بدتر است.”

علاوه بر آقای دوربین، سناتورهای دیگری که نامه را امضا کردند، ران وایدن، دموکرات اورگان بودند. برنی سندرز، مستقل از ورمونت؛ شرود براون، دموکرات اوهایو؛ و ریچارد بلومنتال، دموکرات ایالت کنتیکت.



Source link