رژیم های کتوژنیک آمار: این اعداد واقعی هستند

رژیم کتوژنیک در بدنسازی یک رژیم کتوژنیک میتواند برای افراد چاق، مبتلا به دیابت، و اشخاصی که نیاز به بهبود سلامت متابولیکی خود دارند مناسب سه قانون مضحک درباره کتوژنیک برای لاغری باشد. این باعث میشه که سلامت قلب و عروق حفظ بشه. با رژیم کتو میشه. در رژیم کتو، کتوزیس یا کتوز اتفاق میافتد که وضعیتی است که در آن چربی میسوزد و مقدار زیادی کتون در بدن تولید میشود. البته در رژیم با کربوهیدرات کم، اثرات دیگری نظیر ایجاد سنگ کلیه یا افزایش سطح اسیدی بدن می شود. این موضوع به شما کمک می کند تا در برابر برخی از انواع سرطان مقاوم تر باشید و حتی سرعت رشد سلول های سرطان را کاهش می دهد و برای درمان برخی از انواع سرطان و تأخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است. کتونهای قند خون را می توان به طور م trackثر ردیابی کرد. ردیاب رژیم کتو به طور موثر کالری دریافتی، پروتئین، کربوهیدرات شما را هر روز ردیابی می کند و برای هر وعده غذایی در روز یک پیشنهاد هوشمندانه ارائه می دهد. کابینتهای خود را از غذاهای چاقکننده خالی کنید.

اعتدال کلید لذت بردن از غذاهای پرکالری است. دستور العمل های رایگان شامل یک لیست کامل از برنامه غذایی به مدت 14 روز است. در این رژیم منابع کربوهیدرات مثل قند، آرد، نشاسته و غیره تقریبا از برنامه غذایی حذف میشوند. محققان در یک بررسی ۶ ماهه به این نتیجه رسیدند که این رژیم سبب کاهش وزن و بهبود بیماری کبد چرب در افراد چاق می گردد. همچنین در طول رعایت رژیم اتکینز شما می توانید از غلات مغذی نظیر کینوا، جودوسر، میوه ها و سبزیجات مختلف استفاده نمایید . برای نتیجه بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدرات های سالم مثل میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. تعویض یک وعده نشاسته (حدود یک فنجان) با سبزیها حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری ذخیره میکند. مصرف مواد مغذی باید چیزی حدود 70٪ چربی ها ، 25٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات باشد. رژیم کتوژنیک چیزی نیست که مناسب هرکسی باشد و حتماً باید تحتنظر متخصص تغذیه یا پزشک انجام شود. مقدار مصرف پروتئین هم متوسط است یعنی چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده می باشد. به جای کربوهیدرات می تواند چربی سوزی بدن را تسریع کند.

رژیم کتوژنیک چگونه لاغر میکند

لیست خرید کتو یکی دیگر از ویژگی های هیجان انگیز است که می تواند خرید شما را کمی آسان کند. شما می توانید با مصرف مایعات زیاد و الکترولیت کافی به مقابله با برخی از این علائم کمک کنید. اگر خواب کافی داشته باشید، سلامتی و سیری بیشتری خواهید داشت. حال تصور کرده که این منبع انرژی را محدود و بدن کربوهیدرات کافی برای سوختن نداشته باشد، چه میشود؟ پروتئینهای سالم مانند گوشت بدون چربی، غذاهای دریایی، سفیده تخممرغ، سویا، حبوبات یا ماست و محصولات لبنی کمچرب را انتخاب کنید. درنظرگرفتن شرایط جسمانی و توجه به انتخاب سبک زندگیِ مناسب است که به شما در انتخاب رژیمی مطلوب کمک میکند. به صورت کلی باید در این رژیم خوراکی های مغذی، سالم و ارگانیک مصرف کرد. در رژیم کتو nutritional yeast یا مخمر خوراکی مصرف کنید. در این رژیم شما باید کالری مورد نیاز خود را از پروتیین و چربی های سالم دریافت کنید و کربوهیدراتی همچون شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید که هضم آن ها آسان است را حذف کنید. این میتواند کربوهیدراتهای خالص، کتونهای قند، کربوهیدراتهای دیابتی و موارد دیگر را کنترل کند. وقتی میزان گلوکز ناچیز باشد، بدن به جای سوزاندن قند، چربیهای ذخیره شده در بافتها یا چربیهایی که از رژیم غذایی دریافت میشود را میسوزاند.

در رژیم کتو تا وقتی که گرسنه نشدید صبحانه نخورید. در این نوع رژیم کتوژنیک لازم است که روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین ( یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. رژیم های کتوژنیک دوره ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان یا ورزشکاران استفاده می شوند. بر اساس یک بررسی اخیر، زنان باردار یا شیرده هم در این دسته می گنجند. برخی از مواد اولیه خوب که باید در دست داشته باشید عبارتاند از: نان سبوسدار، سبزیها منجمد، پنیر کمچرب، کنسرو لوبیا و گوجهفرنگی، سبزیها سالاد و سینه مرغ از قبل پخته شده. بله. اگرچه در ابتدا بسیار مهم است که مقدار مصرف کربوهیدرات را به طرز چشمگیری کاهش دهید، اما بعد از گذشت ۲-۳ ماه میتوانید در برخی مواقع به سراغ کربوهیدراتها بروید. توقعات بالا فقط میتوانند شما را در معرض ناامیدی و تسلیم قرار دهند. برخی از مطالعات نشان میدهد که نخوردن صبحانه کاهش وزن را دشوارتر میکند، زیرا منجر به گرسنگی و پرخوری احتمالی در اواخر روز میشود. شما میخواستید کتو را امتحان کنید، اما نگران این هستید که رژیم غذایی ممکن باشد بر افزایش یا قدرت عضلات تأثیر منفی بگذارد.

محاسبه ماکرو در رژیم کتوژنیک

از طرف دیگر ممکن است در این فاز شاهد تغییری در وزن نباشید که ناشی از افزایش سوخت و ساز در بدن است و در ضمن از فردی به فرد دیگر نیز فرق میکند. در کابینت و یخچال آشپزخانه میان وعدهها و مواد اولیه کم کالری و سالم نگه دارید. از 65 درصد چربی، 30 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات شروع کنید، برای شروع هفته اول کربوهیدراتها را زیر 20 گرم نگه دارید و سپس به آرامی کربوهیدراتها را افزایش دهید تا زمانی که به سطح مطلوب دست پیدا کنید، جایی که بهترین احساس را دارید در حالی که همچنان کتوزیس را حفظ میکنید. دهها پژوهش سطح بالای پزشکی نشان دادهاند که رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در مقایسه با سایر برنامه های غذایی، بیشترین تاثیر را در کاهش وزن شرکت کنندگان داشته اند. در مطالعه ایی که در سال 2020 انجام شد نیز افزایش قدرت در حرکت اسکات و پرس سینه ملاک قرار گرفت. این شیوه، بدن را در حالت “کتوز” قرار میدهد؛ یعنی، میزان کتون بادی ها در بدن شما 5/0 تا 3 میلیمول افزایش مییابد. همه مواد را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. در میان سبزیجات، سیب زمینی و غدههای دیگر، میوهها و سبزیجات با استثناهای کم قند مانند کدو سبز، کلم بروکلی، خیار، زغال اخته و تمشک نه.

رژیم غذایی کتوژنیک به ورزشکاران استقامتی مانند دوندگان و دوچرخه سواران کمک میکند. در حالی که در صورت ابتلا به آنفولانزای کتو باید از این نوع ورزش ها اجتناب کرد، اما فعالیت های سبک مانند پیاده روی، یوگا یا دوچرخه سواری آرام ممکن است علائم را بهبود بخشد. ردیاب رژیم کتو همچنین بر اساس جزئیاتی که وارد سیستم می شوید پیشنهاداتی را ارائه می دهد. اکثر افراد می توانند روزانه حداکثر 50 گرم کربوهیدرات مصرف کنند و کتوز را حفظ کنند. به هضم غذا کمک میکند، سطح کلسترول را کاهش میدهد و از یبوست جلوگیری میکند. قانون سوم : ۶ وعده غذا بخورید! بعد از شام رایجترین زمان برای افراط در غذا خوردن است. کربوهیدرات و انسولین نقش مهمی در پیشرفت بیماری کبد چرب دارند. در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعده های اصلی و میان وعده ها بر اساس چربی هایی مثل آووکادو، کره، روغن های سالم، ماهی های چرب و گوشت ها، زیتون و روغن زیتون تنظیم می شوند. وقتی کربوهیدرات از طریق غذاها تامین نشود، بدن برای تامین سوخت به سراغ چربی های ذخیره شده در بدن و کبد می رود. Th​is ᠎po​st h as been w ri tten by  GSA Co​ntent Generator  DE᠎MO!

کتوژنیک رژیم مواد غذایی چیست

وقتی بشقاب شما پر به نظر میرسد، بهاحتمال زیاد احساس رضایت و سیری میکنید. فیبر همچنین میتواند به افرادی که در برنامه کاهش وزن هستند به ایجاد احساس سیری کمک بیشتری کند. گاهی اوقات تشنگی را میتوان با گرسنگی اشتباه گرفت، بنابراین اگر ابتدا آب بنوشید ممکن است کمتر احساس گرسنگی کنید. در این رژیم افراد اجازه دارند که قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش خود را افزایش دهند. زمانی حالت کتوزیس در بدن پیش میآید که شما مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و همچنین عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید. لازم نیست آنها را به طور کامل حذف کنید، اما میتوانید سعی کنید بهجای یک کیلو، فقط یک قسمت کوچک از آبنبات بخرید یا بهجای یک جعبه پر، یک عدد کلوچه شیرینی تازه بخرید. در مطالعه دیگری که روی 21 نفر از افراد دیابتی صورت گرفت مشاهده شد 7 نفر از این افراد پس از گرفتن رژیم غذایی کتوژنیک به طور کامل مصرف دارو را متوقف کردند.

انواع پنیر در رژیم کتوژنیک

غذای روزانه خود را به وعدههای غذایی و میان وعدههای کوچک تقسیم کنید و در طول روز پخش کنید. هرچند توصیه میشود که فرد در این رژیم به دنبال منابع سالم چربی و پروتئین باشد و از مصرف چربیهای اشباع زیاد و مصرف چربی ترانس و نیز پروتئینهای فراوری شده دوری نماید. حفظ سلامت کلی: چربی غیر اشباع به حفظ سلامت کلی کمک می کند. مدیر کربوهیدرات کتون های قند خون را کنترل می کند و ماکروها را برای هر کدام محاسبه می کند. رژیم کتوژنیک به شما کمک می کند تا سوخت را ازاین طریق سریع تر بسوزانید. در حالت طبیعی سوخت تامین کنندهی انرژی بدن از کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بدست می آید. در واقع، به نظر می رسد که آنها در راه هستند. تنوع زیاد مواد تشکیل دهنده به شما در تهیه مواد غذایی متفاوت کمک می کند! کاهش وزن زمانی که با غذاهای ممنوعه یا ناسالم در خانه و کابینت دارید سختتر میشود. همچنین ، مصرف روزانه شیر باعث می شود میل به غذاهای غیرضروری نداشته باشید. روی هم رفته در صورتی که رژیم کتوژنیک درست اجرا شود ، در سال می توانید انتظار 23 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید .این کاهش وزن در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد .

انسولین در بدن شما میتواند باعث ترشح هورمونهای دیگری شود که سبب بیماری شوند. رژیم غذایی کتوژنیک به بیماریهای دیگری نظیر آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب کمک میکند. مجله رژیم کتو روشی هوشمندانه برای مدیریت رژیم کتوژنیک در تمام طول روز است. همینطور کربوهیدرات اضافی نه تنها به چربی بلکه به نوع خاصی از آن به نام تری گلیسیرید در خون تبدیل می شود که ریسک بیماری های قلب را بشدت افزایش می دهد. هفتهای یکبار در همان ساعت از روز خود را وزن کنید، در حالت ایدئال با همان لباس و با همان ترازو. صرع: پژوهشها ثابت کردهاند که این رژیم میتواند باعث کاهش چشمگیر در حملات تشنجی در کودکان مبتلا به صرع شود. رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو چیست ؟ این رژیم بدون آنکه نیاز به محاسبه کالری یا کنترل مواد غذایی داشته باشد به شما اجازه کاهش وزن میدهد. رژیم کتوژنیک در اصل از چربی بدن شما به عنوان منبع انرژی استفاده می کند، بنابراین مزیت وجود کاهش وزن آشکار است.