آیا می دانید سن یائسگی چه زمانی شروع می شود؟


چگونه می توان فهمید که یائسگی چه زمانی شروع می شود؟?

برای اکثر زنان، یائسگی در حدود 43 سالگی شروع می شود. اما اجازه دهید در مورد این سوال واضح صحبت کنیم.

علائم یائسگی


وقتی اکثر زنان می پرسند که یائسگی چه زمانی شروع می شود؟ چیزی که آنها می پرسند این است که چه زمانی می توانم پیش بینی کنم که علائم و شکایات مربوط به یائسگی شروع شود؟ و برای این سوال، پاسخ این است که به طور متوسط ​​شکایات یائسگی در حدود 43 سالگی شروع می شود. اما می تواند قبل از 35 سالگی باشد. بیایید بیشتر درک کنیم که زبانی که در حول و حوش یائسگی استفاده می کند، به طوری که منبع سردرگمی نباشد.

از دوران پیش از یائسگی – از قبل از یائسگی تا یائسگی و به بعد تا پس از یائسگی

این عنوان (over) تلاشی زیبا برای روشن کردن توالی وقایع است که ما از دوران باروری خود خارج می‌شویم، سیکل‌های قاعدگی را متوقف می‌کنیم و تخمک‌ها را رها نمی‌کنیم. نکته اصلی این است که این انتقال به طور کلی در طول زمان اتفاق می افتد، نه یک شبه. “یائسگی” زمانی است که سن شما برای همیشه متوقف می شود (مکث). برای اکثر زنان، چرخه های قاعدگی بارها نامنظم و نامنظم می شوند و همچنین در نهایت با هم متوقف می شوند. در این مرحله، سخت است که بدانید این دوره آخرین دوره خواهد بود یا خیر. در واقع، اگرچه ممکن است چندین ماه از آخرین استخوان گذشته باشد

بیشتر بخوانید محدوده سنی یائسگی چیست

بنابراین حرفه پزشکی خودسرانه می گوید که یائسگی زمانی است که شما برای یک بار قاعدگی نداشته باشید. این باعث می شود که گفتن “من اکنون در یائسگی هستم” غیر قابل حل است زیرا شما فقط با نگاه کردن به گذشته می توانید این کار را انجام دهید (طبق این توضیحات).

معانی قبل از یائسگی و قبل از یائسگی

قبل از یائسگی و قبل از یائسگی به طور مستقل به “یائسگی پیش رو” و “در حوالی یائسگی” اشاره می کنند.

هر دوی این اصطلاحات مربوط به دوره‌ای است که قبل از اینکه سن شما برای همیشه متوقف شود، زمانی که وضعیت استروژن و پروژسترون شما کاهش می‌یابد و در نتیجه شکایات مربوط به یائسگی را پشت سر می‌گذارید. حرفه پزشکی اصطلاح پیش از یائسگی را بر پیش یائسگی ترجیح می دهد. پس از یائسگی زمان پس از آخرین قاعدگی است. نگرانی زنان از علائم یائسگی چیست؟ و سوال”

یائسگی از چه زمانی شروع می شود؟

به طور کلی در مورد علائمی است که فرد شروع به مشاهده می کند. در پشت ذهن فرد این است: “آیا می توانم یائسگی را شروع کنم؟” روش صحیح فنی برای پرسیدن سوال نیز این خواهد بود”

پری یائسگی چه زمانی شروع می شود؟

یا به عبارت دیگر “علائم انتقال یائسگی چه زمانی شروع می شود؟” چه چیزی زمان شروع پیش یائسگی را تعیین می کند؟ ما گفتیم که شروع علائم مرتبط با یائسگی ناشی از کاهش موقعیت های استروژن و پروژسترون است. این هورمون ها هر ماه در یک الگوی چرخه ای در تخمدان ها دفن می شوند.

آنها رحم را آماده کرده و آزاد شدن تخمک را برای لقاح احتمالی تحریک می کنند. ما فقط تعداد مشخصی تخم داریم. از زمان بلوغ، هر ماه چندین فولیکول تخمک در دارو برای آزادسازی تخمک ایجاد می‌شود. به طور کلی، فقط یک مورد منتشر می شود. ما از بدو تولد با حدود 2 میلیون تخمک شروع می کنیم. با بلوغ، این تعداد به حدود سیصد هزار کاهش یافته است.

در طول دوران باروری ما برخی از تخمک‌ها آزاد می‌شوند و به این ترتیب گم می‌شوند و تعداد زیادی از آنها بر اساس زمان خراب می‌شوند. هر فولیکول تخمک در حال رشد استروژن آزاد می کند.

مکمل های یائسگی oziva
هم اکنون خریداری کنید

هنگامی که یک تخمک از یک فولیکول بالغ آزاد می شود، خود تغییر می کند و شروع به ترشح پروژسترون می کند. به این ترتیب، تخمدان‌های ما به طور دوره‌ای استروژن و پروژسترون را در دوران باروری ذخیره می‌کنند.

با ورود به دوران پیش از یائسگی، تعداد تخمک های باقیمانده کاهش یافته است و به همین ترتیب تعداد فولیکول های تخمدانی که هر ماه رشد می کنند، کاهش یافته است. با کاهش تعداد فولیکول های در حال رشد، کوانتومی استروژن و پروژسترون نیز کاهش می یابد. وضعیت افت استروژن و پروژسترون مسئول شروع شکایات در هر یائسگی است و در نهایت منجر به پایان کامل سنین قاعدگی با هم می شود. یعنی یائسگی

علائم شروع یائسگی و کارهایی که می توانید انجام دهید

33333333333333333333

اپرا وینفری ممکن است نشانه‌های هیجان‌انگیز یائسگی را با شروع یائسگی عالی نشان داده باشد. اما واقعیت این است که یائسگی به این معنی است که میانسالی شما شروع شده است. رشد موهای شما در پاهایتان کند می شود، حافظه شروع به تضعیف می کند، پوست شل می شود، و خرد آن را تنظیم می کند. اما فلاش بک که میانسالی نیز قدردانی را به همراه دارد، و بدن ما گسترش می یابد تا تمام خرد و عشقی را که تا کنون به دست آورده ایم، در خود جای دهد. آنها نکات بسیاری در مورد یائسگی هستند.

یائسگی چیست؟

هنگامی که یک سیکل قاعدگی برای 12 ماه وجود نداشته باشد، به معنای پایان چرخه قاعدگی و باروری در یک زن است. این بدان معنی است که تخمدان ها تولید تخمک را متوقف کرده اند و محصول هورمون هایی مانند استروژن و پروژسترون کاهش یافته است.

در حالی که برخی از زنان در طول این انتقال احساس خوبی دارند، برخی از زنان شاهد گرگرفتگی و نوسانات خلقی هستند. یائسگی بعد از 40 سالگی اتفاق می افتد و با علائم استرس زا مشخص می شود. در این مرحله، درک این نکته مهم است که این یک بیماری نیست.

هنگامی که تخمدان های یک زن تخمک تولید می کنند، تولید استروژن و پروژسترون را نیز فعال می کند. این دو هورمون مسئول تنظیم قاعدگی و تخمک گذاری هستند. با این حال، هنگامی که فعالیت تخمدان کاهش می یابد، کاهش تولید هورمون ها منجر به شروع یائسگی می شود.

علائم یائسگی چیست؟

یائسگی علائم متعددی را به دنبال دارد و برخی از استخوان‌های رایج شامل خونریزی قاعدگی نامنظم است. با این حال، تخمدان به تولید استروژن ادامه می دهد که باعث ضخیم شدن زیر کاست آندومتر در داخل رحم می شود، اگر تخمک گذاری انجام نشود. این اتفاق منجر به تاخیر در قاعدگی می شود و به دنبال آن خونریزی نامنظم ایجاد می شود. گرگرفتگی که با تعریق شبانه همراه است، شایع ترین نشانه شروع یائسگی است.

این اتفاقات می تواند چندین بار در ساعت باشد که هر کدام حدود سه تا شش چشمک طول می کشد. کاملاً مشخص است که چرا این گرگرفتگی‌ها انجام می‌شوند، اما به دلیل کنترل خودکار نامنظم سیستم عصبی ما، قابل توجه هستند. این اختلال باعث باز شدن رگ های خونی پوست می شود که به غدد عرق نشان می دهد که فعال شوند.

مکمل های تسکین قاعدگی
هم اکنون خریداری کنید

خالی بودن واژن وجود دارد و زنان در آن ناحیه خارش را تجربه می کنند. برخی از زنان واقعاً دچار جوش می شوند. این به دلیل کمبود استروژن است، به این معنی که غدد در واژن شما روان کننده کافی تولید نمی کنند و باعث افزایش هزینه به خصوص در هنگام مقاربت می شود. نوسانات خلقی افسردگی، شکنندگی، غفلت، و انحراف می تواند واقعاً برای شما و خانواده تان ناراحت کننده باشد. بی نظمی در الگوی خواب اختلالات خواب می تواند به دلیل بی قراری یا تعریق شبانه رخ دهد.

زنانی که تمایل بیشتری به عرق کردن دارند، مجبورند مواد زائد خود را چندین بار در طول شب عوض کنند. میل جنسی کاهش می یابد زنان اغلب تمایلی به داشتن رابطه جنسی ندارند، در حالی که دیگران ممکن است احساس کنند که ارگاسم آنها خشونت کمتری دارد. نازک شدن مو نازک شدن مو می تواند هم روی سر شما و هم در ناحیه شرمگاهی انجام شود. روده ها تمامیت خود را از دست می دهند از دست دادن کامل بودن استخوان یکی از آزاردهنده ترین علائم یائسگی است. سوتین دفعه قبل ممکن است شل شود و بدون حمایت، روده‌های شما آویزان شود. در عین حال، متوجه چاقی در ناحیه شکم خود می شوید. یائسگی هیچ درمان پزشکی ندارد.

کلام پایانی

درمان ها فقط به کاهش علائم و نشانه های آن کمک می کند. اما دانستن علائم شروع یائسگی می تواند به شما در مدیریت آن کمک کند. با این حال، اگر می خواهید زندگی خود را برای همیشه تغییر دهید، سعی کنید. اجازه ندهید یائسگی زندگی شما را کنترل کند. آمرن یکی از درمان های طبیعی شیک برای یائسگی در لحظه درخواست است.