چگونه در بازار مربیگری اشباع شده متمایز شویم


آیا احساس می‌کنید به هر کجا که نگاه می‌کنید، افراد بیشتری مربی می‌شوند؟ شاید فید رسانه های اجتماعی شما پر از مربی است و به نظر می رسد جایی برای شما وجود ندارد؟ شاید تعجب کنید که چگونه می‌توانید مشتریان خود را جذب کنید، در حالی که این روزها مربیان زیادی وجود دارد؟

اگر این به نظر شما می رسد، ادامه مطلب را بخوانید زیرا من می خواهم نکات زیادی را در مورد اینکه چگونه می توانید در بازار اشباع شده مربیان متمایز شوید را به اشتراک می گذارم و به این سؤال پاسخ خواهم داد که “آیا بازار مربیگری اشباع شده است” زیرا پاسخ من ممکن است شما را شگفت زده کند!

این قسمت را در یوتیوب تماشا کنید و در کانال من در اینجا مشترک شوید

https://www.youtube.com/watch?v=TgwyrviQmW8

این قسمت را در پادکست The Whohearted Business Show بشنوید

در پادکست های اپل گوش دهید / در اسپاتیفای گوش دهید

آیا بازار مربیگری اشباع شده است؟

بله و خیر. بله، مربیان بیشتری نسبت به قبل وجود دارند. افراد بیشتری برای مربی شدن آموزش می بینند و کسب و کارهای کوچینگ راه اندازی می کنند، اعم از مربیان زندگی، مربیان سلامت، مربیان تجاری و غیره.

با این حال، من معتقدم که اگر خودتان یک مربی هستید، احتمالاً بازار به شدت اشباع شده است زیرا شما به طور طبیعی برای مربیان دیگر “فیلتر” می کنید. فکر کنید چه اتفاقی می‌افتد اگر کسی شروع به صحبت در مورد اتومبیل‌های زرد کند – شما شروع به دیدن آن‌ها در همه جا خواهید کرد. در مورد مربیان هم همینطور.

بنابراین در حالی که تعداد مربیان بیش از همیشه وجود دارد، و در حالی که احتمالاً برای شما اشباع‌تر به نظر می‌رسد زیرا در حال فیلتر کردن و توجه تک تک مربی‌های دیگر هستید – همچنین افراد بیشتری نسبت به قبل روی مربیگری سرمایه گذاری می کنند.

کار ما به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، این است که ببینیم چگونه می‌توانیم افرادی را جذب کنیم که می‌خواهند در کوچینگ سرمایه‌گذاری کنند (یا خدمات کوچینگ ما را به عنوان راه‌حلی منحصربه‌فرد برای مشکل یا آرزوی خود قرار دهند) – و بخشی از آن در مورد چگونگی «متفاوت شدن» است.

هیچکس تو نیستی

قبل از اینکه نکات خاصی را در مورد اینکه چگونه می‌توانید متمایز شوید، به اشتراک بگذارم، می‌خواهم یکی از باورهای اصلی خود را در ارتباط با بازاریابی، مقایسه و برندسازی به عنوان یک مربی به اشتراک بگذارم – و آن این است که هیچ‌کس شما نیستید.

هیچ کس دیگری مجموعه منحصر به فرد تجربیات، تاریخچه زندگی، مهارت ها و دانش، خلق و خو و غیره شما را ندارد. وقتی واقعاً به این موضوع متمایل می شویم، شروع می کنیم و می بینیم که چیزی به نام “رقابت” به معنای سنتی در صنعت مربیگری وجود ندارد.

من به ندرت فکر می کنم که مردم هنگام تصمیم گیری برای همکاری با کسی، بنشینند و دو مربی را در کنار یکدیگر مقایسه کنند. اکثر مردم تصمیم می‌گیرند با یک مربی به روشی بسیار مرتبط‌تر و شهودی کار کنند.

این همان چیزی است که ما می خواهیم در مورد برجسته شدن در “بازار اشباع” دو برابر کنیم.

هشدار اسپویلر – بیشتر این نکات در مورد این است که شما تا حد امکان سختگیر باشید!

برندسازی بصری

به عنوان فردی که سابقه طراحی دارد، معتقدم که برندسازی بصری راه مهمی برای متمایز شدن از سایر مربیان است.

اول از همه، برند شما باید شبیه شما باشد. این باید نقطه شروع باشد، و ارزش آن را دارد که وقت بگذارید تا زیبایی شناسی خود را کشف کنید و سپس برند خود را با آن به عنوان پایه بسازید. شما واقعاً می خواهید که نام تجاری شما برای مشتریان جذاب باشد، اما نه به قیمت پایین آوردن شخصیت خود.

فقط نگاهی گذرا به نحوه برندسازی سایر مربیان در جایگاه عمومی شما بیندازید – آیا این سبک بصری با شما طنین انداز می شود؟ اگر نه، پس این دعوت بزرگی است برای انجام کاری جالب‌تر و مخرب‌تر با نام تجاری خود به منظور متمایز شدن.

من در حال حاضر در حال کار بر روی یک تغییر نام تجاری هستم و یکی از (بسیاری) عوامل محرک این است که سبک بوهو این روزها در صنعت مربیگری کمی بیش از حد به نظر می رسد و من هیجان زده هستم که برندی را ایجاد کنم که بیشتر شبیه چیزی باشد که الان هستم، تا آن چیزی که 3 سال پیش بودم.

به یاد داشته باشید که شما برای همه نیستید و این اشکالی ندارد. اشکالی ندارد که نام تجاری شما ممکن است برخی افراد را دفع کند، زیرا همه چیز در مورد متمایز شدن از دیگران این است که قرار نیست همه شما را دوست داشته باشند و این اشکالی ندارد!

ارزش های

روشن شدن ارزش‌هایی که پایه و اساس کسب‌وکار شما هستند و به اشتراک گذاشتن آن‌ها نیز می‌تواند به شما کمک کند در کنار سایر مربیان برجسته شوید – اما به این دلیل نیست که باید آنها را به اشتراک بگذارید.

برخی از افراد از ترس اشتباه کردن در مورد احساسات و ارزش های خود در مورد موضوعات خاص می ترسند. اما وقتی از صمیم قلب ارزش‌هایمان را به اشتراک می‌گذاریم، چون می‌دانیم انسان‌های ناقصی هستیم و متعهد به انجام کار هستیم، فکر می‌کنم این می‌تواند راهی جادویی برای برجسته شدن باشد.

در اینجا واقعاً مهم است که در مورد ارزش ها به نوعی “پرچم به اهتزاز” جعلی صحبت نکنیم. ارزش‌هایی که زیربنای کسب‌وکار شما هستند، باید چیزی باشند که در عمل به کار گرفته شوند و در هر عنصر کاری که انجام می‌دهید بافته شوند، نه اینکه فقط برای «متفاوت شدن» استفاده شوند.

پیام رسانی

پیام‌های شما و زبانی که استفاده می‌کنید راهی عالی برای ارتباط بیشتر با اینکه چه کسی هستید و چگونه متفاوت هستید است.

مجدداً، درست مانند برندسازی بصری، این نیز در مورد شروع با اینکه واقعاً هستید، لحن صدایتان، «چرا» و داستان و سفر خودتان و به اشتراک گذاری آن در سراسر کسب و کارتان است.

از تجربه من در کار با مربیانی که کسب و کار خود را توسعه می دهند، اصلی ترین چیزی که در اینجا مانع می شود، طرز فکر آنها در مورد اینکه چه چیزی قابل قبول است و چه بخش هایی از خود را “اجازه” به اشتراک گذاشتن دارند، است. بسیاری از ما پس از یک شغل دیگر وارد صنعت مربیگری می‌شویم، جایی که مجبور بوده‌ایم عناصری از خودمان را که برای کارفرمایان ما قابل قبول است و «حرفه‌ای» هستند، تقسیم کنیم.

وقتی نوبت به کسب‌وکارهای مربیگری ما می‌رسد، احساس اینکه باید نسخه شرکتی «حرفه‌ای» باشیم، می‌تواند کسب‌وکار ما را بکشد، زیرا همه چیز بسیار بی‌معنی است!

اگر در زندگی واقعی قسم می‌خورید (مثل من!) پس بد نیست هر چند وقت یکبار اف-بمب عجیب و غریب را رها کنید. شما می توانید کسب و کار خود را “حرفه ای” اداره کنید – به مشتریان خود به خوبی خدمات رسانی کنید، به ضرب الاجل ها پایبند باشید و کار عالی انجام دهید، بدون اینکه مجبور باشید مثل اینکه در جلسه هیئت مدیره هستید صحبت کنید.

موقعیت مناسب، جایگاه

داشتن یک جایگاه مشخص – یعنی یک حوزه خاص از کوچینگ که در آن تخصص دارید – می تواند بسته به نحوه برخورد شما با کوچینگ به طور کلی به تمایز شما از سایر مربیان کمک کند.

اگر احساس می‌کنید به طور طبیعی به سمت یک جایگاه خاص و باریک کشیده می‌شوید، این عالی است و مطمئناً می‌تواند به شما کمک کند از سایر مربیان متمایز شوید.

با این حال، اگر احساس نمی‌کنید به سمت چیزی فوق‌العاده خاص کشیده می‌شوید، این نیز خوب است. بسیاری از مردم این رویکرد را اتخاذ می‌کنند که «شما جایگاه اصلی هستید» که من شخصاً می‌دانم رویکرد مفیدتری برای جابجایی به عنوان یک فرد پرشور است. تا زمانی که جایگاهی که انتخاب می‌کنید در نهایت سودآور باشد، و راه‌های دیگری را برای برجسته‌تر شدن انتخاب کنید، اگر شما هم مثل من هستید و در تلاش برای محدود شدن در مورد نیچینگ هستید، زیاد نگران آن نخواهم بود.

رهبری فکری

رهبری فکری یک مفهوم نسبتاً جدید است که به ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا بر اساس تخصص شما مربوط می شود “که راهنمایی منحصر به فرد ارائه می دهد، الهام بخش نوآوری است و دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد” – از طریق Business News Daily

اگرچه “رهبری فکری” ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد، اما در واقع ایجاد محتوایی است که مفاهیم، ​​ایده ها و نظرات اصلی را معرفی می کند که برای دیگران مفید است. این در مورد پرورش یک حوزه تخصصی و ایجاد محتوای مرتبط با محتوایی است که ممکن است شامل نظرات قوی یا تفسیر در مورد موضوعات خاص باشد.

اگر احساس می‌کنید که جذب این ایده هستید که واقعاً در یک حوزه خاص از تخصص عمومی خود تسلط داشته باشید و «متخصص» شوید، این می‌تواند مکانی عالی برای شروع در مورد متمایز شدن از دیگران باشد.

عناصر امضای خاص هویت

به عنوان بسط برندسازی بصری و پیام‌رسانی شما – شناسایی برخی از عناصر امضا و استفاده از آنها در تکرار می‌تواند راهی موثر برای برجسته شدن باشد، تا زمانی که این رویکرد در شما طنین‌انداز باشد.

یک عنصر خاص می تواند یک ظاهر بصری باشد – شاید این چیزی باشد که می پوشید یا نماد یا گرافیکی در برند شما. همچنین می تواند عبارت یا کلمات خاصی باشد که شما استفاده می کنید.

برای مثال، من احساس می‌کنم دنی والاس به‌خاطر سبک لباس‌های قدیمی، روکش‌های سر و گرافیک زنبوری‌اش که با بیانیه امضای او من ملکه زنبور عسل هستم، به خوبی شناخته شده است.

این اساساً در مورد شناسایی چند چیز در مورد خودتان است که مخصوصاً با افرادی که می خواهید با آنها کار کنید طنین انداز می شود، شماره گیری آنها و استفاده از آنها به روش های مختلف در کسب و کار خود به طوری که آنها به یک امضای قابل تشخیص در ارتباط با شما تبدیل شوند.

من معتقدم که این رویکرد می‌تواند یک استراتژی عالی برای برجسته‌بودن باشد، اما بخشی از من نیز احساس می‌کنم که کمی تقلیل‌دهنده و یک فرهنگ سرمایه‌داری است که خودمان را در این نسخه تک‌بعدی خودمان بچسبانیم – با این حال، مثبت یا منفی بودن این بیشتر به نحوه اجرای آن بستگی دارد، بنابراین اگر طنین‌انداز شد، آن را امتحان کنید!

کسب و کار به روش شما

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید پیشنهادها، بازاریابی و فروش را در کسب‌وکارتان انجام دهید و روندهایی که در هر بخش مربیگری مرتبط با این موارد رخ می‌دهد.

یک راه خوب برای متمایز شدن از سایر مربیان، اولاً این است که فقط به روش شما تجارت کنید و احساس نکنید که مجبور هستید آنچه را که دیگران در تجارت خود انجام می دهند تکرار کنید.

فقط به این دلیل که سایر مربیان سلامت همگی الگوهای برنامه ریزی وعده غذایی را راه اندازی می کنند به این معنی نیست که شما مجبور هستید – و فقط با انجام تجارت به روش خود می توانید در کنار دیگرانی که همگی همان کار را انجام می دهند متمایز شوید.

یکی دیگر از جنبه‌های این امر، برجسته شدن از طریق یک ترندسند یا پذیرنده اولیه است. به جای دنبال کردن روندهای تجاری که زیاده روی می کنند، اگر چیزی برای شما خوب است اما هیچ کس دیگری آن را انجام نمی دهد، یا شاید در صنعت دیگری محبوب باشد اما کسی آن را در صنعت شما انجام نداده است – این می تواند راه خوبی برای متفاوت بودن باشد!

اگر به دنبال راه‌هایی برای انجام کسب‌وکار به روش خود هستید و همچنان مشتری جذب می‌کنید، کارگاه آموزشی رایگان جذب مشتری و بازاریابی من را در زیر بررسی کنید:

در نهایت، وقتی نوبت به تقریباً همه این نکات می‌رسد، تنها در صورتی کار می‌کنند که شما در پیوند دادن آن‌ها با نحوه انجام کسب‌وکار و نحوه حضورتان در کسب‌وکار فعال باشید تا مردم واقعاً با آن ارتباط برقرار کنند. این چیزی است که باید در پست های اینستاگرام، قسمت های پادکست و خبرنامه های ایمیل شما بافته شود.