وقت را تلف نکن! هشت واقعیت تا زمانی که به نحوه خروج از رژیم کتوژنیک خود برسید

خرید مواد غذایی کتوژنیک رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم غذایی است که احتمالا نام آن سه قانون مضحک درباره کتوژنیک برای لاغری را بسیار شنیدهاید. دریافت بیش از اندازه کربوهیدرات ها با بیماری آکنه مرتبط است ، بنابراین کاهش دریافت کربوهیدرات و به دنبال آن ترشح کمتر انسولین در یک رژیم غذایی کتوژنیک می تواند از بروز آکنه پیشگیری کند . در رژیم کتو انسولین بدن شما(هورمون ذخیره ی چربی در بدن) به اندازه ی کافی کاهش میابد و بدن شما را به یک ماشین سوخت چربی تبدیل میکند. رژیم کتوژنیک از چربی های بدن شما برای تولید انرژی استفاده میکند بنابراین به طور واضح برای کاهش وزن مفید است. اما برای جایگزینی مصرف کربوهیدرات، بدن چربی را در کبد به اسیدچرب و اجسام کتونی تبدیل میکند. در کتوزیس بدن از کتون ها به عنوان منبع سوخت استفاده می کند – کتون مولکولی است که در در زمان کاهش مصرف قند، در کبد و در اثر مصرف چربی تولید می شود. این زمانیست که بدن هر دو نوع چربی دریافتی از غذا و چربی ذخیره شده در بدن را می شکند و چربی بدن را در موادی بنام کتوزیس ذخیره می کند. ᠎Th​is art icle h as be en generated with GSA Con​tent G ener᠎ator Demover sion᠎.

در کنار موادی که برای درست کردن قهوه بولتپروف نیاز دارید، آسپری چندین محصول دیگر نیز در وبسایت بولتپروفاش عرضه میکند؛ از پروتئین کلاژن گرفته تا آب غنیشده با MCT. به علاوه رژیم کتوژنیک تعادل آب و مواد معدنی را بر هم می زند. بنابراین افزودن نمک صورتی ( که سرشار از مواد معدنی است ) به وعده های غذایی به پیشگیری از این مشکل کمک می کند. در صورتی که فرد به دنبال کاهش وزن بسیار زیاد است، استفاده از رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا توصیه می شود. البته میزان تاثیر آن به بدن فرد و متابولیسم آن بستگی دارد و نمیتوان عدد دقیقی برای آن بیان کرد. در روزها یا هفته های اول اجرای رژیم کتوژنیک، بیشتر افراد با کاهش سطح انرژی و عملکرد ذهن، افزایش اشتها، مشکلات خواب، هضم نامناسب، کاهش توان برای اجرای حرکات ورزشی، خستگی مفرط و تنفس بدبو روبرو میشوند که معمولاً میزان کربوهیدرات را کم تر محدود می کنند. رژِیم کتو به طور طبیعی قند خون بدن شمارا به واسطه ی نوع غذایی که مصرف میکنید کاهش میدهد.تحقیقات ثابت کرده است که رژیم کتوژنیک حتی از رژیم های کالری سوز تاثیر بیشتری بر روی کنترل و حتی پیشگیری از دیابت دارد.

رژیم کتوژنیک و بارداری

تا آنجا که ممکن است، پروتئین خود را از این منابع دریافت کنید، و آمینو اسیدهای بیشتری را به بدن خود میدهید که برای حفظ و اضافه کردن توده عضلانی بدون چربی نیاز دارد. وبسایت من و رژیم در این زمینه به کمک شما عزیزان آماده است تا بتوانید با خیالی آسوده به اندام مورد نظر خود برسید. وبسایت من و رژیم بر اساس مطالعات فراوانی در زمینه تغذیه و سلامت جامعه به وجود آمده است. این رژیم استاندارد تمام وعدههای اصلی و میان وعدهها بر اساس چربیهایی مثل آووکادو، کره، روغنهای سالم، ماهیهای چرب و گوشتها، زیتون و روغن زیتون تنظیم میشوند. در این رژیم غذایی میتوانید از برخی میوهها، انواع گوشتهای پرچرب، تخم مرغ، خامه، کره، روغن و… بهترین انتخابهای پروتئین کتو شامل تخم مرغ (زرده و سفید)، شیر پرچرب، ماست یونانی، پنیر، مرغ، بوقلمون، گوشت خوک، گوشت گاو، بره، ماهی و غذاهای دریایی است. در این نوع رژیم کتوژنیک لازم است روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین (یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. در حقیقت در این رژیم به حذف کربوهیدارات ها پرداخته می شود و به جای آن از چربی ها و پروتئین ها استفاده می شود.

اما کتوژنیک هم مانند تمام رژیم های غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود .که به مدت طولانی به آن پایبند باشید. تا ۲۰۰۷ میلادی، این رژیم در ۷۵ مرکز در ۴۵ کشور جهان در دسترس بود و انواعی از آن همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز که محدودیت کمتری داشتند هم بهویژه در نوجوانان و بزرگسالان مورد استفاده قرار گرفت. این کتون ها زمانی که ذخیره قند خون کم شود، نوعی سوخت جایگزین برای بدن خواهند بود. اگر این کار را درست انجام دهید، سوخت و سازتان افزایش پیدا خواهد کرد. رژیمهای غذایی زیادی برای کاهش وزن وجود دارد، بنابراین به احتمال زیاد میتوانید با توجه به نیازها و ترجیحات شخصی خود چیزی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد. طبق نتایج تحقیقات به نظر میرسد که رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا در کاهش وزن مؤثر است. سوپ گوجه کتو برای افرادی که رژیم کتوژنیک متوسط دارند نیز بسیار مناسب است زیرا گوجهفرنگی کربوهیدرات پایینی دارد. با ایجاد شوک توسط رژیم کتو میتوانید لاغری را تجربه کنید. استفاده کنید و نیازی به حذف وعدههای غذایی یا کم کردن آنها ندارید؛ بلکه با تغییر نوع غذای مصرفی، متابولیسم خود را تغییر میدهید. رژیم کتو، کیتو، کتون زا یا کتوژنیک (Ketogenic diet) چیست و چگونه عمل می کند.

کاهش مصرف کربوهیدرات بدن شما را مجبور می کند به جای گلوکز، کتون ها را برای تامین انرژی بسوزاند. در رژیم غذایی کتوژنیک، کل بدن، سوخت مورد نیاز خود را تقریبا از چربی تامین می کند. در زنان به از بین رفتن علائم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) کمک می کند. برخی از کسانی که این رژیم را استفاده می کنند، علائم آنفولانزای کتو را تجربه خواهند کرد. نسبت درشت مغذیها در رژیم دورهای: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در روزهای کتو و ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات در روزهای آزاد. برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. بهترین گزینه اضافه کردن میوه، لبنیات و یا غذاهای بر پایهی غلات است. رژیم کتوژنیک اخیرا روی 1900 نفر برای درمان بیماری صرع مورد استفاده قرار گرفته است.این روش هنوز هم یکی از بهترین روش های درمان برای کودکانیست که بیماری صرع خارج از کنترل دارند. بهترین روش، برنامهریزی مناسب برای وعدهها و استفاده از غذاهایی با بالاترین مقدار مواد مغذی است.

رژیم کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعالی که رژیم کتو را انتخاب کردند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند، متداول است. رژیمهای لاغری کتو میتوانند تریگلیسریدها را نیز پایین بیاورند. از رژیم های کم کالری گرفته تا رژیم های گیاه خواری همگی یک هدف را دنبال می کنند و آن تناسب اندام و سلامتی است. در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش 20 تا 30 درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند. البته این علائم معمولا خفیف هستند و بعد از مدتی از بین می روند. این روش از رژیم کتوژنیک دارای دورههایی با کربوهیدرات بیشتر است. انتخاب این رژیم علاوه بر ویژگی ها و شرایط بدنی هر فرد، کاملا سلیقه ای است. پس اگر شما هم دچار چاقی و افزایش وزن هستید و از عوارض مربوط به این معضل رنج می برید، حتما با مراجعه به سایت من و رژیم ، رژیم مناسب شرایط بدنی خود را دریافت نمایید. وب سایت من و رژیم در راستای ارائه انواع رژیم لاغری و رژیم چاقی طراحی شده و رژیم های خود را مطابق با استانداردهای روز دنیا آماده می نماید. غذاهای گیاهی ناسالم زیادی وجود دارند که میتوانند باعث چاقی شوند، مثل سیبزمینی سرخ شده.

این واکنشها ترمیم سلولها و تغییرات مثبت متابولیک مثل کاهش چربی خون، کاهش کلسترول بد، کاهش فشار خون، وزن و قند خون را به دنبال دارند. البته ممکنه این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. افزایش انرژی و گرسنگی نرمال بدن شمارا به یک منبع بهتر و قابل اعتماد تر برای تولید انرژی تبدیل میکند.شما در طول روز احساس انرژی بیشتری خواهید کرد.چربی ها تاثیرگذار ترین ملکول برای سوخت و ساز بدن هستند. گلیکوژن نوعی انرژی سریع سوز از گلوکز (کربوهیدرات) است – اما در کتو، گلیکوژن کمتری در دسترس خواهید داشت (به دلیل کربوهیدرات). به همین دلیل این رژیم برای افرادی که صرع دارند موثر واقع شده و عملکرد مغزی آنها را بهبود میبخشد. این رژیم نه تنها در کاهش وزن تاثیر میگذارد، بلکه متابولیسم را نیز تغییر میدهد. شواهدی موجود است که نشان میدهد نوجوانان و بزرگسالان نیز میتوانند از این رژیم غذایی بهرهمند شوند. سلول های سالم بدن، قادر به استفاده از چربی برای تامین انرژی خود هستند، اما عقیده بر این است که سلول های سرطانی به صورت متابولیکی قادر به استفاده از چربی به جای گلوکز نیستند.

همه چیز درباره کتوژنیک

زیرا بدن برای تامین انرژی به ناچار باید از چربی ها استفاده کند. رژیم غذایی انعطافپذیر توسط داون جکسون بلاتنر (Dawn Jackson Blatner)، متخصص تغذیه، ایجاد شد تا به مردم کمک کند از مزایای گیاهخواری بهرهمند شوند و در عین حال از خوردن محصولات حیوانی در حد اعتدال لذت ببرند. با این حال ، در مصرف چربی های غیر اشباع مانند سویا ، ذرت و یا روغن آفتابگردان زیاده روی نکنید! با این حال ممکن است عوارضی داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می شود. انجام این کار نه تنها به بدن شما آسیب های شدیدی را وارد می سازد، ممکن است عوارض جبران ناپذیری را نیز برایتان به جا بگذارد. بدن شما به انرژی نیاز دارد و به طور انحصاری چربی نمی سوزاند. در رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات را به مقدار بسیار ناچیزی می رسانند (حدود ۵٪) و میزان مصرف چربی را بسیار افزایش میدهند (حدود ۷۵٪) و همچنین پروتئین را به میزان متوسطی در وعدههای غذایی نگه میدارند (حدود ۲۰٪). همانطور که گفته شد، در این رژیم باید میزان مصرف کربوهیدرات را به حداقل برسانید و تا حدامکان از خوراکیهایی استفاده کنید که چربی بالایی دارند. این بدان معناست که اگر روزانه از یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری پیروی می کنید، بیش از ۲۰۰ کالری (یا ۵۰ گرم) نباید از کربوهیدرات تامین شود، در حالی که ۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری باید از پروتئین و ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ از چربی باشد.

5 غیرقابل انکار اطلاعات درباره دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی زیرا قند خون از کربوهیدرات تامین می شود. پروتئین در رژیم کتوژنیک حدود ۲۰ درصد و کربوهیدرات تنها ۵ درصد انرژی

مورد نیاز شما را تامین می کنند. با رعایت این رژیم در طول مدت مشخص ، بافت عضلانی ورزشکار بیشتر شده و درصد چربی عضلات کاهش می یابد . از آنجایی که بیس رژیم کتوژنیک، بر دریافت چربی استوار می باشد به همین دلیل افرادی که با بیماری های کیسه صفرا و یا پانکراس درگیر هستند به هیچ وجه مجاز به دریافت این رژیم نمی باشند. این رژیم کتوژنیک به دلیل افزایش پروتئین، بیشتر مناسب افرادی است که فعالیت بدنی شدیدی دارند. اخیرا نتایج یک تحقیق نشان داد کسانی که از رژیم غذایی انعطافپذیر پیروی میکنند، نسبت به افرادی که به طور منظم گوشت میخورند، شاخص توده بدنی (BMI) پایینتری دارند و خطر ابتلا به سندرم متابولیک در آنها کمتر است. محدود کردن کالری دریافتی در حیوانات سبب افزایش طول عمر و تحمل انواع استرسهای متابولیک میشود. یکی از نگرانیها درباره رژیم روزهداری متناوب این است که رژیم گیرندگان در روزهایی که محدودیت غذایی ندارند.پرخوری میکنند و کالری سوزانده شده در طول روزهداری جبران میشود.