مقابله با یائسگی با هیسترکتومی


نگاه کنید، تنها چیزی که ما زنان می دانیم این است که یائسگی اجتناب ناپذیر است، اما این کالایی نیست که همه ما مشتاقانه منتظر آن باشیم. اما حداقل ما این فرصت را داریم که به ما اجازه دهد تا با همه تغییراتی که در بدن و ذهن ما ایجاد می شود سازگار شویم. با این حال، تصور کنید که یائسگی و همه علائم مرتبط با آن در یک روز اتفاق بیفتد. مدیریت آن چقدر سخت تر خواهد بود؟

مقابله با یائسگی

خوب، این دقیقاً همان چیزی است که با یائسگی هیسترکتومی اتفاق می‌افتد، و علاوه بر این که باید تغییرات فیزیکی را کنترل کند، زن مورد نظر باید اتهامات متقابل مغزی را نیز مدیریت کند.

چه چیزی باعث هیسترکتومی می شود؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا هیسترکتومی ممکن است توصیه شده باشد. ممکن است برای درمان مسائل پزشکی مشابه آندومتریوز، سنین غیرقابل تحمل، پرولاپس، فیبروم یا سرطان توصیه شده باشد.

هنگامی که تصمیم به انجام هیسترکتومی گرفته شد، پزشک متخصص شما را در مورد نوع شیک هیسترکتومی، بر اساس مشکلات پزشکی و سابقه پزشکی و خانوادگی شما توصیه می کند. با این حال، انتخاب نهایی با شماست و بنابراین ضروری است که گزینه های موجود و همچنین در صورت وجود چه چیزهایی را که ممکن است شاهد آن باشید، درک کنید.

توضیح مختصری در مورد انواع هیسترکتومی به شرح زیر است

1. هیسترکتومی کامل به این معنی است که کل رحم و دهانه رحم برداشته می شود. برخلاف هیسترکتومی ساب توتال، که در آن تنها قسمت بالایی رحم برداشته می شود و دهانه رحم در جای خود باقی می ماند.

2. با هیسترکتومی جزئی، قسمت اصلی رحم برداشته می شود اما دهانه رحم باقی می ماند. با این حال، در صورت باقی ماندن دهانه رحم، ادامه آزمایش اسمیر منظم دهانه رحم نیز عاقلانه است.

3. با این حال، این به طور کلی به این معنی است که یک حوله سرطانی وجود دارد، اگر هیسترکتومی رادیکال پیشنهاد شود. جراح تمام رحم، حوله کناره های رحم، قسمت بالایی واژن و دهانه رحم را برمی دارد.

درمان های یائسگی با هیسترکتومی چیست؟

جراح همچنین تصمیم خواهد گرفت که آیا تخمدان ها باید قبلا برداشته شوند یا رها شوند. اگر تخمدان ها برداشته شوند، زن بلافاصله یائسگی را آغاز می کند. با این حال، ممکن است تولید هورمون‌ها را زودتر از زمان پیش‌بینی شده متوقف کنند و در این صورت، اگر تخمدان‌ها در جای خود باقی بمانند، احتمال یائسگی زن قبل از زندگی بیشتر می‌شود. اگر محصول استروژن قبل از 45 سالگی از بین برود، ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان (نازک شدن استخوان) افزایش یابد و باید به جای دیرتر به دنبال درمان بود.

همچنین هنگام برداشتن تخمدان ها 50 افت در محصول تستوسترون وجود دارد و درمان توصیه شده در زنان متفاوت است.

هیسترکتومی یک انتخاب واقعاً خاص است و باید تصمیم درستی برای شما و شرایط شما باشد. با این حال، این یک عمل معمولی نیز هست و اگر چه عاقلانه است که به مدت چندین هفته اثرات آسانی داشته باشید، بهبودی عموماً با مشکلات فراوان ثابت است.

اغلب، کنار آمدن با یائسگی هیسترکتومی برای زنان دشوارتر است، زیرا باروری به طور بی اختیاری متوقف می شود و این می تواند احساسات قوی و احساس دلگرمی از اضطراب و افسردگی را القا کند.

هیسترکتومی چیزی برای عرق کردن نیست، اما با هر روش پزشکی، مهم است که تا آنجا که می توانید در مورد آن بدانید و همچنین در مورد مراقبت های پس از آن پرس و جو کنید.

یک سیستم پشتیبانی قوی، مثبت ماندن را آسان‌تر می‌کند و البته عدم نیاز به اقدامات پیشگیرانه در برابر بارداری یا استفاده از محافظت سالانه، مزیت دیگری است.

هانا کوک تصمیم گرفت که به دلیل هوس‌های خودش، کتاب «یائسگی کامل» (http//thecompletemenopause.com) را بنویسد. او با کشف این نکته که توصیه‌های مخالف بسیار مهمی به زنان داده شده است، نزدیک به 12 ماه طول کشید تا اطلاعاتی را که در این کتاب جذاب گنجانده شده است جمع آوری کند.

کلمات پایانی

یائسگی یک روش طبیعی است که نشان می دهد شما توانایی خود را برای تولید تخمک برای لقاح از دست می دهید، به این معنی که پس از یائسگی زن توانایی خود را برای باردار شدن از دست می دهد. هیسترکتومی بیماری است که باعث یائسگی می شود برای اطلاعات بیشتر در مورد هیسترکتومی لطفا اینجا را بررسی کنید.

چراغ حلقه
هم اکنون خریداری کنید

به گفته کارشناسان سلامت زنان، میانگین سن یائسگی 47 تا 53 سال است. که به بسیاری از شرایط روحی و سلامتی بستگی دارد. در مورد شما می توانید با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مشورت کنید، آنها به شما کمک می کنند تا وضعیت خود را درک کنید تا بتوانید اقدامات صحیح را برای جلوگیری از آن انجام دهید.

پشتیبانی از یائسگی
ما را ملاقات کنید