مجلس نمایندگان لایحه ای را برای دائمی کردن مجازات برای داروهای مرتبط با فنتانیل تصویب کرد


مجلس نمایندگان روز پنج‌شنبه قانونی را تصویب کرد که مجازات‌های کیفری شدید و دائمی را بر داروهای مرتبط با فنتانیل اعمال می‌کند و تعداد زیادی از دموکرات‌ها به تقریباً همه جمهوری‌خواهان پیوستند در رای‌گیری که منعکس‌کننده چالش‌های سیاسی مقابله با آنچه که هر دو طرف آن را مبرم‌ترین داروی آمریکا می‌دانند. بحران

این لایحه که با 289 رای موافق در مقابل 133 رای موافق تصویب شد، داروهای مرتبط با فنتانیل را به‌طور دائم به عنوان مواد کنترل‌شده در فهرست اول فهرست می‌کند، نامی که مجازات‌های شدید حبس را برای مواد شیمیایی بسیار اعتیادآور و غیردارویی الزامی می‌کند و اکنون در پایان سال منقضی می‌شود. 2024.

رای دو حزبی منعکس کننده توافق جمهوری خواهان و بلوک محکم دموکرات ها بود که تشدید مجازات ها برای داروهای مرتبط با فنتانیل جزء ضروری واکنش فدرال به بحران است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، در سال 2022 تقریباً 75000 مورد مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد افیونی مصنوعی رخ داد که فنتانیل عامل اصلی آن بود.

مورگان گریفیث، نماینده جمهوری‌خواه ویرجینیا و نویسنده این لایحه، در صحن مجلس گفت: «ما باید به پیشبرد این لایحه‌ای رای دهیم که با آن موافقیم و به متوقف کردن افراد بد کمک می‌کند.» هنگامی که آنالوگ های فنتانیل به طور دائم در جدول I قرار گرفتند، کنگره می تواند این را ایجاد کند و با بحران غیرقانونی مقابله کند.

اما اختلافات عمیقی بر سر پیامدهای انجام این کار وجود دارد که سرنوشت این قانون را در سنا به رهبری دموکرات ها نامشخص می کند.

بسیاری از دموکرات‌ها، همراه با گروه‌های بهداشت عمومی و حقوق مدنی، خاطرنشان می‌کنند که احکام شدید برای داروهای مرتبط با فنتانیل، میزان زندانی شدن را افزایش داده و به طور نامتناسبی بر افراد رنگین پوست تأثیر گذاشته است. آنها استدلال می کنند که جرم انگاری بیشتر آنها فقط بحران را بدتر می کند و خواستار پاسخ بهداشت عمومی از جمله آموزش عمومی بهتر، خدمات بیشتر درمان اعتیاد و بهبودی و همچنین پیشگیری از مصرف بیش از حد هستند.

کاخ سفید هفته گذشته از لایحه مجلس حمایت کرد و در عین حال از کنگره خواست که سایر توصیه‌های آن، از جمله حداقل احکام اجباری محدودتر را که فقط در مواردی اعمال می‌شود که در آن ماده ممکن است با مرگ یا آسیب‌های بدنی جدی مرتبط باشد، در نظر بگیرد.

اما فرانک پالون جونیور نماینده نیوجرسی، نماینده ارشد دموکرات در کمیته انرژی و بازرگانی، در صحن مجلس در روز پنجشنبه، لایحه GOP را به طور گسترده محکوم کرد و آن را “یک طرفه” و تلاش بیهوده “برای زندانی کردن راه خروج ما” خواند. از یک بحران بهداشت عمومی.”

آقای پالون گفت: «این جنگ علیه مواد مخدر – صدور احکام اجباری، زندانی کردن همه – جواب نداده است. “این دارو روی داروهای دیگر کار نکرد.”

با این حال، گروه بزرگی از دموکرات ها، برخی از آنها از مناطق رقابتی، در حمایت از این اقدام صف آرایی کردند تا نشان دهند که در حال کار برای مقابله با بحران مواد افیونی مصنوعی در زمانی هستند که جمهوری خواهان تلاش کرده اند حزب خود را ضعیف نشان دهند. موضوع.

انجی کریگ، نماینده مینه سوتا، یکی از 74 دموکراتی که از خطوط حزبی عبور کرده و از این لایحه حمایت کرده است، گفت: “نخواهد گذاشت که ایده آل در اینجا دشمن خوبی باشد.”

خانم کریگ با اشاره به اینکه لایحه پنج‌شنبه همان چیزی است که می‌تواند مجلس را تصویب کند، گفت: «ما در اینجا با یک بحران آمریکا روبرو هستیم، و من فکر می‌کنم آنچه از کاخ سفید دیدید این است که آن‌ها تشخیص می‌دهند که این یک بحران است. ببینم در سنا چه اتفاقی می‌افتد.»

این مناظره تنها آخرین و متمرکزترین مبارزه ای بود که بر سر فنتانیل در کنگره انجام شد، جایی که بحران مواد افیونی مصنوعی در دیگر نبردهای سیاسی سیاسی، مانند چگونگی رسیدگی به تهدیدات فزاینده چین، و بن بست تلخ بر سر امنیت مرزها، به طور برجسته برجسته شده است. و مهاجرت به ویژه جمهوری خواهان بارها از افزایش مرگ و میر ناشی از فنتانیل در سراسر کشور به عنوان دلیلی برای سرکوب مهاجرت و استیضاح آلخاندرو ان. مایورکاس، وزیر امنیت داخلی کشور یاد کرده اند، حتی اگر بخش عمده ای از این داروها از طریق مبادی ورودی وارد می شود. توسط شهروندان آمریکایی

در حال حاضر بر اساس جدول یک، فردی که 10 گرم آنالوگ فنتانیل را قاچاق می کند حداقل پنج سال حبس محکوم می شود، در حالی که فردی که 100 گرم حمل می کند حداقل 10 سال محکوم خواهد شد. اما به گفته کارشناسان، این قانون به دلیل تعریف “ماده مرتبط با فنتانیل”، این آستانه ها را بیشتر کاهش می دهد، به طوری که حتی اگر مقدار کمی از آنالوگ فنتانیل در یک نمونه 10 گرمی ظاهر شود، باعث تحریک آن می شود. حداقل مجازات اجباری پنج سال

به گفته اداره مبارزه با مواد مخدر، با برخی از آنالوگ های فنتانیل، چند میلی گرم می تواند دوز کشنده باشد.

این قانون استثناهایی را برای داروهایی که قبلاً در جاهای دیگر فهرست شده است – مانند خود فنتانیل، که به عنوان یک عنصر در داروهای مختلف مورد تایید فدرال، در جدول دوم آمده است – و برای مؤسساتی که در مورد آنالوگ های فنتانیل برای استفاده بالقوه مفید تحقیق می کنند، استثنا می کند.

اما دموکرات‌ها این نگرانی را مطرح کردند که این لایحه هیچ دستورالعملی برای حذف داروهای مرتبط با فنتانیل که بعداً مفید تشخیص داده شد، یا کاهش یا تخلیه مجازات افرادی که به دلیل جرایم مرتبط محکوم شده‌اند، ندارد.

یک لایحه همراه در سنا تاکنون تنها از حمایت جمهوری خواهان برخوردار است و رهبران دموکرات مطمئن نبودند که چه تعداد از اعضای آنها ممکن است از این تلاش حمایت کنند – به ویژه پس از بیانیه کاخ سفید در حمایت از آن.

دولت پیشنهاد کرده است که فهرست دائمی فهرست I داروهای مرتبط با فنتانیل را با استفاده محدودتر از حداقل احکام اجباری، و همچنین مکانیسمی برای حذف داروهای مرتبط با فنتانیل که دارای خواص دارویی هستند و برای کاهش یا لغو هر گونه احکام کیفری مرتبط از فهرست حذف شود. . همچنین خواستار مطالعه در مورد چگونگی تأثیر برنامه ریزی دائمی بر تحقیقات، حقوق مدنی و تولید و قاچاق غیرقانونی آنالوگ های فنتانیل شده است.

بسیاری از این پیشنهادها در لوایح دو حزبی گنجانده شده است که هنوز در کنگره در حال بررسی است.