رهبر NIH نظریه نشت آزمایشگاه کووید را در جلسه استماع مجلس رد کرد


این سوء ظن ها حول و حوش 8 میلیون دلار کمک مالی به اتحاد اکو هلث است، یک سازمان غیرانتفاعی که در تحقیقات ویروس کرونا با دانشمندان موسسه ویروس شناسی ووهان، در شهری که این همه گیری آغاز شد، همکاری می کرد.

در اواخر ماه گذشته، یک آژانس نظارت فدرال داخلی دریافت که NIH اشتباهات قابل توجهی در نظارت خود بر این کمک ها مرتکب شده است. در گزارشی 64 صفحه‌ای، دفتر بازرس کل در وزارت بهداشت و خدمات انسانی فدرال، ضرب‌الاجل‌های از دست رفته، پروتکل‌های گیج‌کننده و هزینه‌های نادرست را تشریح کرد – که نگرانی‌ها را در مورد سیستم دولت برای نظارت بر تحقیقات در مورد پاتوژن‌های بالقوه خطرناک افزایش داد و تقویت کرد.

مطالعات ووهان به بررسی این موضوع پرداختند که چگونه کروناویروس‌های حیوانی، به ویژه کروناویروس‌های خفاش، به طور طبیعی در محیط تکامل می‌یابند و قابلیت انتقال به جمعیت انسانی را دارند. مقامات NIH مدت‌هاست که گفته‌اند ویروس‌های مورد مطالعه در ووهان «احتمالاً نمی‌توانند منبع SARS-CoV-2 یا همه‌گیری کووید-19 باشند»، همانطور که یک وب‌سایت آژانس بیان می‌کند – احساسی که دکتر تابک روز چهارشنبه تکرار کرد.

اما مورگان گریفیث، نماینده جمهوری خواه ویرجینیا، که یکی از دو کمیته فرعی که جلسه استماع روز چهارشنبه را تشکیل می دهد، رهبری می کند، توسط دکتر تاباک قانع نشد.

در حالی که او اذعان داشت که مدرک مطلقی ندارد که نشان دهد نشت آزمایشگاهی باعث بیماری همه گیر شده است، اما آقای گریفیث گفت که به عنوان یک وکیل، نیازی به رفع «همه شک‌ها» احساس نمی‌کند. در عوض، او گفت، او فراتر از “تردید معقول” متقاعد شده است، تا حدی به این دلیل که چین اطلاعاتی را از ایالات متحده پنهان کرده است و تا حدی به دلیل بی نظمی های کشف شده توسط بازرس کل.

آقای گریفیث در مورد دکتر تاباک گفت: «آنچه که او دارد کمبود شواهد است. او شواهدی ندارد که نشان دهد آن‌ها روی ویروس کرونا که تبدیل به کووید-۱۹ شد، مطالعه نکرده‌اند.»

نماینده دایانا دیگت، دموکرات کلرادو و عضو قدیمی کمیته، با مجموعه ای از حقایق به نتیجه مخالف رسیده است. او گفت که پس از بررسی گزارش ها و شرکت در یک جلسه توجیهی طبقه بندی شده، با دانشمندانی موافق است که می گویند بیماری همه گیر به احتمال زیاد ناشی از “سرریز ویروس” – پرش ویروس از حیوانات به انسان – در بازار مرطوب در ووهان بوده است.