قرص Norflox 400mg – موارد استفاده، عوارض جانبی، دوز، قیمت


Norflox 400 نوعی داروی آنتی بیوتیکی است که در گروه کینولون ها قرار می گیرد و برای درمان عفونت های باکتریایی استفاده می شود. عفونت های مجاری ادراری، پروستاتیت (التهاب پروستات) و سوزاک (بیماری های مقاربتی) را درمان می کند. قرص Norflox 400mg برای درمان عفونت های معده و روده مانند اسهال مسافرتی نیز استفاده می شود.

قرص Norflox 400mg توسط “Cipla Limited” که یکی از برترین شرکت های دارویی در هند به شمار می رود، تولید و به بازار عرضه می شود.

ترکیب قرص نورفلاکس 400 میلی گرمی

Norflox 400mg از دو نوع دارو تشکیل شده است

  • نورفلوکساسین (400 میلی گرم)
  • هاگ های لاکتوباسیلوس

قرص Norflox 400mg چگونه کار می کند؟

Norflox 400 هدف خود را با مهار سنتز DNA گیراز باکتریایی انجام می دهد، که از ترمیم باکتری ها جلوگیری می کند و به آنها اجازه تولید مثل می دهد. به این ترتیب عفونت ها را درمان می کند و در عین حال باکتری ها را نیز از بین می برد. Norflox 400 یک آنتی بیوتیک با طیف وسیع است که در برابر طیف گسترده ای از باکتری های گرم مثبت و گرم منفی موثر است.

ترکیب نورفلوکساسین و لاکتوباسیلوس این دارو را بسیار قدرتمند و کارآمد می کند. آنتی بیوتیک نورفلوکساسین با از بین بردن باکتری هایی که منبع عفونت هستند عمل می کند. از سوی دیگر، لاکتوباسیلوس به بازگرداندن تعادل طبیعی باکتری‌های مفیدی که به طور معمول در روده یافت می‌شوند کمک می‌کند، که به نوبه خود از رشد باکتری‌های بیماری‌زا جلوگیری می‌کند.

موارد استفاده از قرص Norflox 400

قرص Norflox 400 توسط پزشکان تحت شرایط خاص پزشکی تجویز می شود. کاربردهای مختلف تبلت Norflox 400 به شرح زیر است.

عفونت های باکتریایی را درمان می کند

قرص Norflox 400 نوعی داروی آنتی بیوتیکی است که می تواند در درمان طیف گسترده ای از عفونت های ناشی از باکتری ها استفاده شود. این کار را با مهار رشد باکتری‌هایی که مسئول عفونت هستند، انجام می‌دهد که به نوبه خود عفونت را از بین می‌برد. علاوه بر این، به درمان اسهال و همچنین پیشگیری از اسهالی که ممکن است با استفاده از این دارو یا عفونت های معده یا روده ایجاد شود، کمک می کند. این دارو در صورت ابتلا به عفونت ادراری نیز توسط پزشکان توصیه می شود.

اسهال مسافرتی را درمان می کند

قرص نورفلاکس 400 میلی گرمی نیز توسط پزشکان برای درمان بیماری مسافرتی توصیه می شود. این عارضه معمولاً در هنگام مسافرت ایجاد می شود. این به دلیل باکتری ها، ویروس ها و انگل های مختلف ایجاد می شود. بنابراین، Norflox 400 در چنین شرایطی کاملاً کار می کند.

دوز

در مورد Norflox 400 همیشه باید دوز دقیق ذکر شده توسط پزشک خود را دنبال کنید. این به این دلیل است که دوز دقیقاً به آنچه تحت درمان هستید بستگی دارد. دوز جداگانه ای برای عفونت ادراری و دوز متفاوتی برای درمان بیماری مسافرتی وجود دارد. بنابراین، در این مورد، توصیه پزشک شما حرف آخر را می زند.

برای مقاصد آموزشی، قرص نورفلاکس 400 میلی گرمی را می توان یک بار در روز یک ساعت قبل از مصرف هر ماده غذایی مصرف کرد. اما مجدداً، شما به توصیه پزشک خود در مورد دوز دقیق نیاز دارید، زیرا دوز کاملاً به نوع شرایطی که در آن هستید بستگی دارد. همچنین، مطمئن شوید که کل دوره را طبق توصیه پزشک خود برای درمان مناسب بیماری خود دنبال کنید.

عوارض قرص Norflox 400

برخی از عوارض جانبی جزئی قرص Norflox 400mg وجود دارد. عوارض جانبی نادر است و اگر بعد از مصرف این قرص شاهد عوارض جانبی شدید، فراموش نکنید که تقریباً بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید. عوارض مختلفی که بعد از مصرف قرص 400 میلی گرمی نورفلاکس مشاهده می کنید به شرح زیر است

  • سردرد جزئی
  • استفراغ
  • مشکلات معده
  • حالت تهوع
  • سوزش سردل
  • مشکلات گاز و یبوست

موارد احتیاط

در مورد دوز قرص Norflox 400 دقیقاً به توصیه های پزشک خود عمل کنید

  • اگر باردار هستید، می توانید Norflox 400 را فقط پس از مشورت با پزشک خود مصرف کنید
  • اگر مشکلات کلیوی دارید، قبل از مصرف دارو با پزشک خود مشورت کنید
  • اگر تحت هر نوع دارویی هستید، فراموش نکنید که آن را با پزشک خود ذکر کنید زیرا Norflox 400 تمایل دارد با سایر داروها نیز واکنش نشان دهد.
  • اگر به نوشیدن مشروبات الکلی علاقه دارید، برای دوز دقیق و نحوه مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید

قیمت گذاری

قرص Norflox 400mg 10’S برای شما حدود 80 روپیه هزینه دارد. همیشه مطمئن شوید که هر نوع دارویی را از داروخانه ثبت شده در نزدیکی خود یا فروشگاه های آنلاین خریداری کنید.

سوالات متداول

آیا نورفلاکس 400 برای عفونت ادراری خوب است؟

عفونت‌های دستگاه ادراری اغلب با Norflox 400 درمان می‌شوند. این دارو برای درمان عفونت‌های باکتریایی دستگاه ادراری خوب عمل می‌کند و علائمی مانند درد، احساس سوزش هنگام ادرار کردن، و نیاز به اغلب دستشویی رفتن را کاهش می‌دهد. Norflox 400 را می توان از طریق خوراکی یا از طریق IV مصرف کرد، بسته به میزان بد بودن عفونت. با جلوگیری از رشد باکتری ها در کلیه ها یا مثانه عمل می کند. همچنین به جلوگیری از تکرار مجدد عفونت ها در آینده کمک می کند. اما مهم است بدانید که اگرچه نورفلاکس 400 می تواند به درمان عفونت ادراری کمک کند، اما به طور کامل آن را درمان نمی کند. ممکن است برای خلاص شدن از شر عفونت به درمان های دیگری نیاز باشد.

Norflox 400 برای چه مواردی استفاده می شود؟

Norflox 400 یک آنتی بیوتیک است که برای درمان عفونت های ناشی از باکتری استفاده می شود. این یک آنتی بیوتیک است که بخشی از گروهی به نام فلوروکینولون ها است. با توقف رشد باکتری ها از رشد آنها جلوگیری می کند. Norflox 400 بیشتر برای درمان عفونت های دستگاه ادراری استفاده می شود، اما می توان از آن برای درمان برخی عفونت های باکتریایی در معده، روده، پوست و استخوان ها نیز استفاده کرد. مهم است که به خاطر داشته باشید که نباید از این دارو برای عفونت های ویروسی یا قارچی استفاده کنید زیرا اثری نخواهد داشت. افرادی که از Norflox 400 استفاده می کنند باید مطمئن شوند که دوره کامل درمان را به پایان می رسانند، حتی اگر علائم آنها بهتر شود. اگر این کار را نکنند، عفونت ممکن است عود کند یا بدتر شود.

آیا نورفلاکس 400 ایمن است؟

Norflox 400 دارویی است که می تواند برای درمان طیف گسترده ای از عفونت های باکتریایی استفاده شود. ایمن است و به خوبی کار می کند. این بخشی از گروهی از آنتی بیوتیک ها به نام کینولون ها است که باکتری ها را به خوبی از بین می برد. FDA به بزرگسالان و کودکان بالای 18 ماه اجازه استفاده از Norflox 400 را داده است. حتی اگر مصرف آن معمولاً بی خطر است، ممکن است باعث ایجاد احساس تهوع یا استفراغ یا اسهال شود. اگر هر یک از این علائم شروع به بروز کرد، باید فورا به پزشک مراجعه کنید. قبل از شروع هر داروی جدیدی، بهتر است با یک پزشک صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است و می دانید که چگونه آن را به درستی و ایمن مصرف کنید.

آیا می توان از Norflox 400 برای حرکت شل استفاده کرد؟

معمولاً از Norflox 400 برای درمان عفونت های دستگاه ادراری استفاده می شود، اما می توان آن را برای عفونت های پوستی یا معده که توسط باکتری ایجاد می شود نیز تجویز کرد. اما معمولاً به عنوان درمانی برای حرکت شل توصیه نمی شود زیرا با علت اصلی مشکل مقابله نمی کند. در عوض، ممکن است تنها به تسکین درد معده و گرفتگی‌های ناشی از مدفوع شل کمک کند. Norflox 400 همچنین ممکن است با داروهای دیگر تداخل بدی داشته باشد و در صورت مصرف با آنها مشکل ایجاد کند. بنابراین، بهتر است قبل از مصرف Norflox 400 برای مدفوع شل با پزشک مشورت کنید تا از خطرات یا عوارض جانبی که ممکن است رخ دهد جلوگیری کنید.

آیا می توانم نورفلاکس 400 را دو بار در روز مصرف کنم؟

مهم است که دوز و طول درمان را دقیقاً همانطور که پزشک یا داروساز به شما می گوید دنبال کنید. در بیشتر مواقع، Norflox 400 باید فقط یک بار در روز مصرف شود. با این حال، ممکن است در برخی موارد مصرف آن دو بار در روز ضروری باشد. قبل از مصرف این دارو دو بار در روز، باید با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا این بهترین راه برای رسیدگی به وضعیت شما است یا خیر. قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا Norflox 400 می تواند دو بار در روز مصرف شود، پزشک شما باید بداند که چه نوع عفونتی را می خواهید درمان کنید، عفونت چقدر بد است و چه داروهای دیگری ممکن است مصرف کنید.

آیا نورفلاکس 400 در دوران شیردهی بی خطر است؟

استفاده از Norflox 400 در دوران شیردهی به طور کلی بی خطر است، اما برخی از خطرات وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. اگرچه مقدار دارویی که وارد شیر مادر می‌شود معمولاً برای آسیب رساندن به نوزاد بسیار کم است، اما همچنان مهم است که مادران قبل از مصرف هر دارویی در دوران شیردهی با پزشک خود صحبت کنند. همچنین، ایمنی طولانی مدت Norflox 400 در دوران شیردهی ثابت نشده است، بنابراین بهتر است در صورت امکان از آن دوری کنید. اگر مجبور به مصرف Norflox 400 در دوران شیردهی هستید، احتمالاً پزشک به شما خواهد گفت که مراقب کودک خود برای هر گونه علائم جانبی یا تغییر در رفتار باشید و در مورد خطرات احتمالی با شما صحبت کند.

آیا می توانم هنگام مصرف قرص Norflox 400 10 از لبنیات استفاده کنم؟

اگر از قرص Norflox 400 10 استفاده می کنید، قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می توانید محصولات لبنی بخورید یا نه، باید با پزشک خود صحبت کنید. برخی از داروها می توانند با محصولات لبنی واکنش بدی نشان دهند، بنابراین بهتر است قبل از انتخاب در مورد وضعیت صحبت کنید. همچنین خواندن اطلاعاتی درباره قرص Norflox 400 10 که پزشک و شرکت سازنده آن به شما می دهد بسیار مهم است. این به شما اطلاعات زیادی در مورد عوارض جانبی احتمالی و تداخلات دارویی می دهد. همچنین، اگر مطمئن نیستید که چگونه محصولات لبنی ممکن است با داروهای شما تداخل داشته باشند، بهتر است با یک پزشک یا پرستار صحبت کنید که می تواند به شما توصیه بهتری بدهد.

همچنین بخوانید

کپسول Health Up

تبلت B-gap

تبلت OK Health

قرص فابیفلو 400 میلی گرم

قرص اویل 25 میلی گرم