سه ماهه چهارم یا خطرات بعد از زایمان


باند گفت: «ما به زنان می گوییم، شما اولین تست استرس خود را انجام داده اید، یا قبول می شوید یا شکست می خورید. “شکست لزوماً به این معنی نیست که شما به بیماری قلبی مبتلا خواهید شد، اما به این معنی است که ما به عنوان پزشک باید با شدت بیشتری با شما رفتار کنیم.”

هنگامی که نوزاد متولد می شود، رحم کوچک می شود و فشار خون افزایش می یابد که می تواند منجر به سکته شود.

مادران تازه وارد نیز بیشتر احتمال دارد لخته های خون و عفونت های تهدید کننده زندگی را تجربه کنند. در عین حال، تغییرات هورمونی می تواند باعث نوسانات خلقی شود. برخی از این موارد گذرا هستند، اما افسردگی پس از زایمان شدیدتر و طولانی‌تر نیز می‌تواند ایجاد شود.

اگرچه اکثر زنان پس از زایمان از عوارض مربوط به بارداری جان سالم به در می برند، اما دریافت فوری مراقبت های پزشکی بسیار مهم است.

دیدره وینزی، دستیار پزشک 28 ساله از نیواورلئان، زمانی که فرزند سوم خود را باردار شد، فشار خون بالا داشت. پزشکان به او یک دستگاه فشار خون برای استفاده در خانه همراه با برنامه Babyscripts، یک سیستم نظارت از راه دور که اطلاعات را برای پزشک زنان و زایمان ارسال می‌کرد، در اختیار او قرار دادند.

پس از تشخیص پره اکلامپسی، یک بیماری بسیار خطرناک فشار خون بالا، او دو هفته و نیم زودتر به زایمان وادار شد. اما سه هفته پس از زایمان، وینزی نیمه‌شب از خواب بیدار شد و احساس سرگیجه و سرگیجه داشت و با لکنت زبان از یکی از دوستانش درخواست کمک کرد.

امدادگران فکر می کردند که او دچار حمله پانیک شده است و در ابتدا نمی خواستند او را به بیمارستان ببرند، اما او در واقع دچار سکته مغزی شده بود. وینزی به یاد می آورد: «من به موقع به آنجا رسیدم. “اگر موفق نمی شدم، شاید تا آخر عمرم فلج می شدم.”