این 10 Manget را به رژیم های کتوژنیک خود اضافه کنید

رژیم غذایی کتوژنیک برای هر کسی سه قانون مضحک درباره کتوژنیک برای لاغری نیست! به عنوان مثال یک مطالعه نشان داد که پیوستن به رژیم غذایی کتوژنیک و لیست غذایی رژیم غذایی کتو برای 24 هفته باعث کاهش سطح تری گلیسیرید، کلسترول LDL و قند خون در درصد قابل توجهی از بیماران می شود، در حالی که در عین حال با افزایش سطح کلسترول HDL همراه است. پس از 15 دقیقه غذای شما آماده است. ما در این مقاله به شما چند غذای کتو دوست پیشنهاد میکنیم تا انتخاب های گسترده تری داشته باشید. با تغییر سبک غذایی و مصرف چربی و پروتئین به جای کربوهیدرات، بدن شما وارد فازی به نام کتوز می شود. این رژیم محتوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی است. این رژیم بسیار شبیه رژیم پالئو و رژیم آتکینز است، یعنی در این رژیم هم باید از پروتئین های حیوانی، چربی، مغز ها و دانه ها، لبنیات و سبزیجات غیر نشاسته ای استفاده شود. نوع دوره ای این رژیم بیشتر مورد استفاده، توسط ورزشکاران می باشد. در زیر با جزئیات بیشتر این رژیم غذایی برای مبتدیان آشنا خواهید شد. رژیم کتوژنیک ممکن است تعادل آب و مواد معدنی را در بدنتان برهم بزند؛ بنابراین به وعده های غذاییتان کمی نمک اضافه کنید یا از مکملهای غذایی استفاده کنید.

طبیعت محدود کننده این رژیم غذایی چیزی است که می تواند به ریزش مو منجر شود (و دقیقا همان چیزی که آن را برای برخی از افراد انتخابی ناسالم و بالقوه خطرناک می کند). ادویه ی دلخواه و گشنیز خرد شده را به آن اضافه کنید و خوب ورز دهید. سپس نخود فرنگی پخته و کمی هویج را به مرغ ها اضافه کنید و چند دقیقه ی دیگر تفت دهید. هدف اکثر افرادی که به سراغ این رژیم می روند کاهش وزن و لاغری است؛ اما جالب است بدانید که این برنامه غذایی در سال 1920 برای کنترل بیماری صرع و همچنین کنترل تشنج ها ساخته شده است. این روش برای اولین بار در سال 1920 کشف شد. بدون کمک گرفتن از دستورات پزشک این رژیم باریسک بالایی همراه خواهد بود. یک کدو سبز متوسط یا بزرگ را از وسط نصف کنید. این عوارض به کتو فلو (Keto Flu) یا آنفولانزای کتو شهرت دارند که معمولا چند روز بیشتر طول نمیکشند. This was gener᠎at​ed wi th GSA᠎ Con᠎te᠎nt Gen​erator DEMO!

۷. چرا ادرارم بوی میوه میدهد؟

رژیم کتوژنیک بیشتر بخاطر موثر بودن در کاهش وزن معروف و محبوب شده است. این یکی از عوارض جانبی رژیم کتوژنیک است که معمولا بعد از 3تا 4 هفته برطرف می شود. به علاوه کتوز باعث پیشگیری از ابتلا به سایر بیماری های نورولوژیک مثل پارکینسون، اوتیسم، آلزایمر، ام اس، تروما ها و تومور های مغزی می شود. تحقیقات نشان میدهند که فاز کتوز باعث پیشگیری و بهبود حملات تشنج در کودکان می شود. تحقیقات نشان میدهند رژیم کتوژنیک میتواند بروز تشنج در کودکان مبتلا به صرع را بهطور چشمگیری کاهش بدهد. در بخش قبل در مورد مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در این رژیم غذایی صحبت کردیم. این رژیم به شما اجازه میدهد تا در نزدیکی تمرینات ورزشیتان کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. ۷. چرا ادرارم بوی میوه میدهد؟ این رژیم کاهش وزن، چهار مرحله ای است و در آن مواد سرشار از پروتئین، سبزیجات و میوه های کم قند استفاده می شود. برای مزه دار کردن این غذا می توانید از هر ادویه ای که دوست دارید استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک در بدنسازی سلولهای مغز برای فعالیت نیاز به گلوکز دارند ولی ذخایر گلوکز یا قند در بدن محدود می باشد، وقتی ذخایر گلوکز در بدن به اتمام برسد و در رژیم غذایی محدودیت نشاسته و قند داشته باشیم، مغز از کتونها که از تجزیه چربیها به دست می آید به عنوان سوخت استفاده می کند. در رژیم های کتوژنیک به دلیل محدودیت منابع کربوهیدرات ، بدن شما گلوکز را به سرعت می سوزاند ، بنابراین لازم نیست آن را ذخیره کند . این رژیم غذایی برای وزشکاران حرفه ای یا کسانی که به دنبال افزایش وزن و ساختن عضلات هستند چندان مناسب نیست و مانند هر رژیم غذایی دیگری زمانی نتایج آن را خواهید دید که به آن سفت و سخت پایبند باشید و از تمامی دستور های غذایی برای مدت طولانی به خوبی پیروی کنید. با تتوجه به اینکه در مطلب دیدگاهی از شام نخوردن مطرح نشده است بهتر است طبق نمونه برنامه ای که در مطلب آمده است عمل شود تا در کاهش وزن اختلالی ایجاد نگردد. پس از مدتی که آب غذا کمی خشک شد، کمی پنیر بریزید و خوب مخلوط کنید تا کاملا یکنواخت شود. برخی فراورده ها و سس ها: این غذا ها مقادیر زیادی قند و چربی های ناسالم دارند.

بهترین روغن برای رژیم کتوژنیک

تفاوت دیگر در دوره کتوزیس ایجاد شده توسط این رژیم ها است . پس از آب شدن پنیر، غذای شما آماده است. اگر به تازگی به رژیم کتوژنیک روی آورده اید، احتمالا فکر می کنید که انتخاب غذای مناسب این رژیم کمی دشوار است. ماهی قزلآلا با رویه شوید و پارمسان یک غذای خوشمزه و فوری در وعدههای شما است. هنگامی که نان روی پای به رنگ قهوه ای درآمد، غذای شما آماده است. ولی، لازم است تاکید کنیم که استفاده طولانی مدت از این رژیم موجب بروز عارضه ای با نام ” کتوفلو” می شود که باعث کاهش عملکرد ذهن، کاهش انرژی و کاهش سطح مواد معدنی در بدن و اختلالات خواب می شود. توصیه ی ما این هست که افراد زیر ۱۸ سال از رژیم کتوژنیک استفاده نکنن. چای و قهوه از دسته نوشیدنی های سالم و فاقد کربوهیدرات هستند که می توان آنها را در لیست غذاها و نوشیدنی های رژیم کتو گنجاند.

رژیم کتوژنیک ممکن است برای برخی از افرادی که در کاهش وزن با روشهای دیگر مشکل داشتهاند، گزینهای مطلوب باشد، اما اگر رژیم کتوژنیک را انتخاب میکنید، بهتر است تحت نظارت یک پزشک و یک متخصص تغذیه معتبر باشید. کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم شامل ۷۵ درصد چربی سالم، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات است. کتوژنیک پر-پروتئین: این نوع رژیم هم مشابه کتوژنیک استاندارد است اما شخص پروتئین بیشتری در طول روز مصرف میکند. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کمکربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان یاد بگیرد چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید. ممکن است کساني که با اين رژيم ها تغذيه مي شوند در کنار نتايج مثبتي که از اين رژيم ها مي بينند عوارضي را نيز تجربه کنند که از آن جمله مي توان به keto flu اشاره کرد. پس از اینکه میگو ها آماده شدند، پستو را به عنوان چاشنی روی آن ها بریزید و میل کنید. با اینحال تعریف آسپری از روزهداری متناوب، واضح نیست چون او میگوید که شما همچنان باید صبحها یک قهوه بولتپروف بنوشید. این رژیم کاملا برعکس کارهایی است که قبلا انجام می داده اید ، از این رو ارزیابی کلان خوراک ها بازخوردی به شما می دهد تا بتوانید به راحتی مشکلات خود را حل کنید.

از این رو، کربوهیدرات ها برای افراد مبتلا به دیابت مضر تلقی می شوند. آن ها را به صورت حلزونی، روی یک سیخ چوبی قرار دهید و در صفحه ی گریل کباب کنید. برای داخل پای، ابتدا مرغ را تکه تکه کرده و با ادویه های دلخواهتان مزه دار کنید و آنها را تفت دهید. می توانید تکه های مرغ و یک نوع سبزیجات مثل کلم بروکلی را با ادویه های دلخواهتان مزه دار کنید و سپس آن ها را گریل کنید و با پیازچه و کمی کنجد میل کنید. برای مزه دار کردن از ادویه ی دلخواه استفاده کنید. این عارضه چند روزی بیشتر به طول نخواهد انجامید و از علائم آن میتوان به ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، برخی مشکلات گوارشی، پایین آمدن سطح انرژی و نیز ناتوانی در تمرینات ورزشی اشاره کرد. متاسفانه در بسیاری از غذاهای آماده و فرآوری شده شکر هم وجود دارد، آن هم به صورت غیر قابل تشخیص. در واقع در رژیم کتو، کربوهیدرات مصرفی کاهش یافته و با چربی جایگزین میشود در نتیجه سطح کربوهیدرات بدن کم شده و به مرحلهای از سوخت و ساز به نام کتوزیس میرسد. تحقیقات نشان می دهند که رژیم کتوژنیک می تواند موجب بهبود بیماری آلزایمر، اوتیسم یا سرطان های مغز مثل گلیوبلاستوما شود.

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟

برخی از انواع رژیم غذایی برای انواع مختلف بدن با گروههای خونی خاص توصیه میشوند که به موجب آن برنامه غذایی با نیازهای غذایی استاندارد گروه خونی خاص مطابقت دارد. این رژیم شبیه به رژیم استاندارد است، با این تفاوت که محتوی مقدار بیشتری پروتئین است. کربوهیدرات ها به این وضعیت پوست مرتبط شده اند ، بنابراین کاهش آنها ممکن است کمک کننده باشد. وقتی پیاز و پیازچه سرد شدن ، اونها رو به تخم مرغ ها اضافه کنید. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در حالت متابولیکی به نام کتون زدگی قرار می دهد. در نهایت ما به شما پیشنهاد می کنیم تا از متخصص تغذیه ای با توجه به شرایط بدن خود یک برنامه علمی و دقیق درخواست کنید. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند برای همه افراد مفید باشه اما افرادی که اضافه وزن دارند یا مبتلا به دیابت هستند و یا افرادی که می خواهند سلامت متابولیکشان را بهبود دهند بسیار عالی است اما برای ورزشکاران حرفه ای و کسانی که می خواهند حجم عضلات و وزنشان را بالا ببرند مناسب نیست. وقتی گوشت به رنگ قهوه ای درآمد، کمی گوجه فرنگی خرد شده به آن اضافه کنید. مانند دیگر رژیمها، تنها زمانی نتیجه بخش است که برای مدت زمان طولانی آن را رعایت کنید.

در مورد رژیم کتوژنیک

نان کتوژنیک چیست بعلاوه، این رژیم قادر به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی-عروقی، به ویژه در افراد چاق است. این رژیم غذایی می تواند برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند، از دیابت رنج میبرند یا در تلاشند متابولیسم بدن خود را بهبود بخشند، مناسب باشد اما لازم به ذکر است که مطالعات در زمینه این رژیم غذایی اثر بخشی آن را در بیماری صرع نشان داده اند و در خصوص کاهش وزن مطالعات متناقض هستند. این اجسام کتونی به عنوان پیام رسانهای عصبی مهاری عمل می کنند و در نتیجه در بدن اثر ضد تشنج ایجاد می کنند پس این رژیم غذایی جنبه درمانی دارد. به عنوان مثال: اگر شما کالری منفی داشته باشید و وزن زیادی از دست بدهید همانطور که قبلاً در مطلب (چطور سوخت و سازی انعطاف پذیر داشته باشیم) توضیح دادم شاهد تغییر سطح هورمونها خواهید بود که باعث تغییر نرخ سوخت و ساز در حالت استراحت، تغییر اثر حرارتی ناشی از تمرینات ورزشی، تغییر اثر حرارتی ناشی از مواد غذایی و کاهش اثر گرمایی فعالیتهای غیر ورزشی خواهید بود.