برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری تعریف 101

رژیم کتوژنیک خوب یا بد این نکته را در نظر بگیرید که برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری به هیچ وجه مناسب ورزشکاران نیست و باعث عضله سوزی و پایین آمدن سطح انرژی بدن شان می سه قانون مضحک درباره کتوژنیک برای لاغری شود. سالها پیش که در دانشگاه جندی شاپور اهواز در رشته علوم تغذیه درس می خواندم به مبحث رژیم کتوژنیک رسیدیم. پس از فارغ التحصیل شدن و هنگامی که دفتر مشاوره تغذیه تاسیس کردم شروع به ویزیت و مشاوره بیماران مختلف نمودم. نوشیدنی های گرم کافئین دارد (نه به مقدار زیاد) مانند قهوه و چای، بدون قند، از جمله نوشیدنی های خوب در رژیم کتوژنیک برای لاغری هستند. برخی علائم نیز ممکن است نشان دهنده ورود به مرحله کتوز باشد، از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها. با نظر پزشک میتوانید بصورت روزانه 3000 تا 4000 میلیگرم سدیم، 1000 میلیگرم پتاسیوم و 300 میلیگرم منیزیم مصرف کنید تا این عارضه را نیز به حداقل برسانید.  Post w​as g en erated with G SA Conte nt Gener at or Dem oversion᠎.

با این حال نسبت دقیق این مقادیر به نیازهای خاص شما بستگی دارد.برخی از چربی های اشباع نشده سالم در

رژیم کتو مجاز هستند,مانند آجیل (بادام ,گردو), دانه ها, آووکادو, توفو و روغن زیتون. ممکن است بدن شما در کتوز کامل نباشد یا از چربی ها و کتون ها به طور موثر استفاده نکند. در واقع، تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک اگر جایگزین رژیمهای غذایی کمچرب شود، برای کاهش وزن بسیار موثر است. تنظیم چنین رژیمی که این درصدها را بخواهیم انجام دهیم بسیار سخت است. برای کمکردن شانس بروز این عوارض میبایست قبل از قطع کامل ورود کربوهیدراتها به بدن، چند هفتهای را با برنامه رژیم کم کربوهیدرات شروع کرد. از این عوارض تحت عنوان آنفولانزای کتو (Keto Flu) نام برده میشود. اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. در رژیم غذایی کتوژنیک چربی ها دوست شما هستند و انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین می کنند. در صدر این لیست باید بدانید که متأسفانه این رژیم سرشار از چربی اشباعشده است. غذاهایی که با استفاده از نگهدارنده ها و همچنین رنگ های مصنوعی تهیه گردیده اند. همچنین تنفس بد بو، کاهش مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم و منیزیم، امکان دفع ادرار بسیار پر رنگ.

برنامه رژیم کتوژنیک استاندارد

در ادامه با فواید رژیم کتوژنیک برای سلامت بدن و کاهش وزن آشنا میشویم. با توجه به قد و سن و وزن وی برایش رژیم درمانی با توجه به قلیایی بودن غذا، رژیم تنظیم کردم. انواع روغن:” به خصوص روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو. ضمنا به خاطر داشته باشید که مصرف منظم پنیر به خصوص زمانی که گرسنه نیستید یک اشتباه رایج است و می تواند روند کاهش وزنتان را آهسته کند. پاسخ: تقریبا در تمام رژیمهای لاغری مثل رژیم کتوژنیک احتمال کاهش عضلات وجود دارد، اما با انتخاب یک رژیم با پروتئین بالاتر میتوانید روند کاهش عضله را کم کنید. در رژیم معمولی برای لاغری میزان کربوهیدرات حدود ۶۰ درصد و میزان پروتئین حدود ۲۵ درصد می باشد. بالاتر است. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا شامل 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. رژیم کتوژنیک مثل سایر رژیمهای غذایی با کربوهیدرات بسیار محدود هستند، هر چند به دلیل کنترل شده بودن مصرف پروتئین در این رژیم احتمالا شاهد تشدید این مزایا خواهید بود. معمولاً دوره ی این رژیم حدود دو سال طول می کشد و پس ازاین دوره یا قطع می شود یا به شکل اصلاح شده آتکینز تغییر پیدا می کند.

 Th is ​post has  be en wri tten wi᠎th GSA C on te nt Ge᠎nerator DE MO .

برنامه رژیم لاغری کتوژنیک

دارچین علاوه بر اینکه یک شیرینی تند به اسموتی می دهد، به حفظ قند خون و متعادل کردن آن کمک می کند. همچنین یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک 75 درصد حساسیت به انسولین را بهبود میبخشد. محدود بودن پروتئین مصرفی نه تنها تولید کتونها در بدن را افزایش میدهد، بلکه باعث کاهش سطح انسولین (هورمون ذخیرهساز چربی در بدن) هم میشود. بنابراین مقدار کمی پروتئین برای مدت طولانی میماند. بنابراین اگر هرگونه دارویی استفاده میکنید یا مشکلی در سلامتیتان حتی کوچک وجود دارد، پیش از شروع رژیم کتوژنیک حتما با پزشک خود مشورت کنید. راهنمایی های کافی در این رژیم لاغری وجود ندارد. در این بخش با عوارض رژیم کتوژنیک را بررسی کردیم؛ اما برای شناخت بهتر و کسب اطلاعات بیشتر، بهتر است در ادامه مقاله با انواع رژیم کتوژنیک و همچنین معرفی نمونه های رژیم کتو آشنا شویم. پاسخ: با خوردن آدامس بدون شکر میتوانید این مشکل را که یکی از عوارض جانبی این رژیم است را حل کنید. همه انواع چای مثل چای سیاه، سبز و همین طور دمنوش های گیاهی در این رژیم مجاز هستند به شرطی که آنها را بدون قند و شکر مصرف کنید. پس از ۲ تا ۳ ماه میتوانید در موقعیتهای خاص کربوهیدرات مصرف کنید، ولی دوباره باید به رژیمتان برگردید.

ایا سویا در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

البته در رژیم با کربوهیدرات کم، اثرات دیگری نظیر ایجاد سنگ کلیه یا افزایش سطح اسید بدن شود (اسیدوز). مصرف زیاد کربوهیدارت و خوراکیای شیرین، باعث ایجاد مقاومت انسولینی (Insulin Resistance) در بدن میشود. افراد مبتلا به دیابت می توانند مصرف کنند: کربوهیدرات ها باعث چاقی، اختلالات قلبی و دیابت نوع دوم می شوند. مرحله سوم، مرحلهای است که به عنوان “کاهش” تعریف میشود، یعنی انتقال آهسته به سمت یک رژیم غذایی سنتیتر و متعادلتر، اما همیشه با نگاهی دقیق به شاخصهای گلیسمی و نه بیشتر از کربوهیدراتها، برای نگهداری مؤثر. خامه صبحانه سنگین یا همان پرچرب یک مثال عالی است. او می گفت: رژیم کتو یا همان رژیم کتوژنیک مخصوص اشخاصی است که به تشنج یا صرع مبتلا هستند. سالاد تاکو: 340 گرم گوشت چرخ کرده، آبلیمو تازه 1 قاشق غذا خوری، پودر چیلی یک قاشق چایخوری، پیار یک عدد کوچک، نان تورتیلا، برگ تازه گشنیز (ریز خرد شده) 1/4 فنجان، روغن، سیر خرد شده دو حبه، خامه ترش 8 قاشق چایخوری، نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده به میزان لازم. یک مطالعه نشان داد، افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری دارند، وزن کم کردند.

رژیم کتوژنیک برای افرادی که اضافه وزن دارند، مبتلایان به دیابت و کسانی که میخواهند سلامت متابولیک شان را بهبود بدهند، فوق العاده است. بهطورکلی رژیم کتوژنیک میتواند برای افرادی که اضافهوزن دارند، دیابت دارند و به دنبال سلامت متابولیکی خود هستند مناسب باشد؛ اما این رژیم همه مواد غذایی مورد نیاز بدن را تأمین نمیکند. امید داشتم آنها مثل سایر بیماران که به رژیم درمانی پاسخ مثبت می دهند، خوب شوند ولی در کمال ناباوری متوجه شدم که حال بیماران تشنجی به مراتب بدتر می شود! لاغری با برنامه غذایی کتوژنیک ویزگی هایی خاصی دارد که باید تمام و کمال از آن مطلع باشید. محققان به این نتیجه رسیده اند تقریبا تمام تومورها از انرژی کربوهیدرات(گلوکز)برای رشد تغذیه می کنند و چون این رژیم باعث محدودیت استفاده از گلوکز می شود سلول های تومورکوچک تر می شوند، درنتیجه به کارگیری این رژیم به همراه روش های درمانی دیگراثربخشی بالایی دارد.

معایب کتوژنیک

در این بخش قصد داریم به سوالاتی که بسیاری از شما در بخش نظرات و یا ایمیل از ما پرسیدهاید را

پاسخ دهیم. علاوه بر این، در رژیم کتو نیازی نیست که به صورت دقیق میزان کالری دریافتی را به دقت بررسی کنید. مواد معدنی: برای متعادل کردن میزان املاح و آب بدن، میتوانید مقداری نمک یا مواد معدنی دیگر به غذای خود اضافه کنید. روغن MCT: به نوشیدنی ها یا ماست اضافه می شود، روغن MCT فراهم کننده انرژی است و به افزایش سطح کتون کمک می کند. این رژیم بدون اینکه در شما احساس گرسنگی ایجاد کند باعث کاهش وزنتان می شود و به درمان دیابت نوع 2 نیز کمک می کند. دانش بشر از نحوهٔ ایجاد و شکلگیری صرع (اپیلپتوژنز) ناقص است. کتوژنیک ، چیز جدیدی نیست و در علم پزشکی تقریبا 100 سال است که برای درمان صرع مقاوم به دارو، بویژه در کودکان از این رژیم غذایی استفاده میشود. لازم به ذکر است که هر مطلبی که در دانشگاه می آموزیم علم است ولی وقتی آن را به کار می بریم می شود فن. پیشنهاد شخصی من این است که ابتدا با روش تخمین زدن نقطه شروع کالری و درشت مغذیها را بدست آورید و بعد با مشاهده هفتگی، مسیر خود را اصلاح کنید.

9 نکته برای کتوژنیک برای لاغری

گفته می شود، کاهش کالری همیشه اینطور نیست، زیرا اگر غذاهای پر کالری (مثلا چربی) بیشتری می خورید، می توانید به طور کلی کالری بیشتری مصرف کنید. به علاوه این برنامه مجهز به سیستم بایوسنس هم میباشد. البته به این بستگی به عادتهای غذایی قبلی شما دارد که تا چه اندازه تغییرات قیمتی را احساس کنید. مصرف بعضی از میوهها همچون توت و ملون نیز در طول این رژیم پیشنهاد میشود که بهتر است آنها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. رژیم کتوژنیک میتواند چربیهای اضافه که با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک مرتبط است، را از بین ببرد. اگر کتوز با قندهای کنترلنشده همراه باشد، میتواند منجر به یک وضعیت حاد و تهدید کننده زندگی بهنام «کتواسیدوز» شود. رژیم کتوژنیک برای لاغری موثر است و میتواند در مدت زمان کوتاهی شما را به نتیجه مطلوب برساند. رژیم کتوژنیک یک راه موثر برای کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به عوامل بیماریزا است. حتماً باید به ازای هر کیلوگرم از وزن خود، ۱.۲ تا ۱.۷۵ گرم پروتئین مصرف کنید. با این حال، تردید در مورد کاهش احتمالی پروتئین قابل درک است. محاسبات را با میزان کربوهیدرات و پروتئین آغاز کنید. کتوژنیک رژیم غذایی کم کربوهیدرات است و جزء بهترین رژیمهای کاهش وزن سریع است.

دهها پژوهش سطح بالای پزشکی نشان دادهاند که رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در مقایسه با سایر برنامه های غذایی بیشترین تاثیر را در کاهش وزن شرکت کنندگان داشته اند. حدود 4 ماه وارد این رژیم شدم و موفق شدم 16 کیلو وزن کم کنم و این در شرایطی بود که اصلا و ابدا تحرکی نداشتم چون بیشتر روز توی کتابخونه پشت صندلی نشسته بودم. پاسخ: اگر دائما احساس خستگی و ضعف دارید، شاید به طور کامل وارد حالت کتوزی نشده اید یا بدنتان نمیتواند به خوبی از چربیها و کتونها استفاده کند. اما قبل از هر چیز باید این نکته را در ذهن داشته باشید که برای اجرای هر نوع رژیم غذایی و حفظ سلامت جسم و روان، باید از یک متخصص تغذیه آنلاین یا حضوری کمک بگیرید تا آسیب به شما وارد نشود. روزی پسری به همراه دو نفر دیگر از اقوامشان به دفتر مشاوره تغذیه من آمدند. توجه: قبل از شروع رژیم لاغری کتوژنیک حتماً با متخصص تغذیه مشورت کنید. این چرک دور لبه کلاه برای محمد نبی تنها نبود و همه کلاه ها پس از کمی استفاده اینطوری چرک می شدند. تنها کافی است بعد از اضافهکردن مواد در قابلمه را ببندید و آن را با شعله ملایم حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی حرارت بگذارید.