کوفته سوئدی وگان – گاو مقدس!


دستور العمل سس کوفته سوئدی به سبک خامه ای به سبک Ikea برای یک وعده غذایی راحت.

این کوفته های وگان سوئدی خوشمزه هستند! کوفته هایی که با پروتئین گیاهی ایکیا درست می شوند، بافت و طعم زیادی دارند و سس تهیه شده با خامه بادام هندی خامه ای و ابریشمی و کاملا شگفت انگیز است. شما عاشق خواهید شد، تضمین شده است. من نکات و دستورالعمل هایی را برای کسانی که رژیم های غذایی بدون سویا، آجیل و گلوتن دارند گنجانده ام.

نمای نزدیک یک تابه با کوفته سوئدی وگان و سس با قاشق.

من روز پیش در اعتراض شدید Desi به خرید در Ikea رفتم (چون همیشه معلوم می شود که یک ماجرای چند ساعته و غیرقابل فرار است). جی شروع به آزار من کرد تا کوفته‌های سوئدی وگان را در دقیقه‌ای که از در وارد شدیم بیاورم، اما پس از یک نگاه به صف طولانی رستوران، به او گفتم که این اتفاق نخواهد افتاد.

او من را در طی دو ساعت بعدی از راه رفتن پر پیچ و خم در نمایشگاه و بازار خسته کرد، اما زمانی که ما کار را تمام کردیم، رستوران نیز بسته شده بود.

می دانستم که تمام شده ام. و تنها راه برای آرام کردن پسر پرزدارم این بود که کیسه‌ای از چرخ‌کرده گیاهی جدیدشان را که با پروتئین نخود درست شده بود، در صندوق بگیرم و قول بدهم وقتی به خانه رسیدیم کوفته و سس درست کنم «دقیقاً مثل آیکیا».

از آنجایی که جی در مورد کوفته‌های گیاهی Ikea – و سس خامه‌ای – کاملاً خبره است، من باید کاملاً سخت‌گیر بودم و سعی می‌کردم طعم آن را دقیقاً مطابقت دهم. من قبلاً یک دستور تهیه کوفته و سس وگان سوئدی در وبلاگ داشتم، اما این واقعیت که Ikea فقط سال گذشته در طول همه گیری همه گیر، دستور پخت (غیر وگان) خود را برای کوفته و سس خود فاش کرد، مفید بود.

نتیجه این غذای فوق‌العاده خوشمزه از کوفته‌های گیاهی و یک سس فوق‌العاده ابریشمی و صاف بود که همه ما بی‌نهایت آن را دوست داشتیم. راز درست کردن سس بسیار خوش طعم فقط با چند ماده تشکیل دهنده قارچ من بود که بسیار پر از اومامی است. امیدوارم سهام را قبلا ساخته باشید (یا قصد دارید آن را بسازید). اگر این کار را نکرده اید، بهانه شماست. 🙂

چرا این دستور کوفته سوئدی وگان را دوست خواهید داشت

  • آن چنان آسان. برای سس و کوفته فقط به تعداد انگشت شماری مواد لازم است. و هنگامی که آنها را جمع آوری کردید، درست کردن این دستور پخت چند دقیقه طول می کشد. حتی می‌توانید کوفته‌ها را تقلب کنید و فقط از کوفته‌های گیاهی موجود در فروشگاه استفاده کنید – من اغلب برای این دستور از کوفته‌های گیاهی Aldi’s یا Beyond استفاده می‌کنم. اگر به‌دنبال چیزی کاملاً خانگی و سالم‌تر هستید، با این کوفته‌های سرخ‌کن بادی وگان که با نخود و گردو درست شده‌اند، اشتباه نکنید.
  • خیلی خوش طعمه. اگر از طرفداران کوفته های Ikea هستید، این کوفته ها را دوست خواهید داشت. آنها به همان اندازه خوشمزه و بهتر هستند، زیرا آنها خانگی هستند.
  • این بسیار بچه پسند است. جی همیشه این کوفته‌ها را دوست داشته و وقتی آنها را برای شام درست می‌کنم، می‌توانم مطمئن باشم که بشقابش را جلا می‌دهد و چند ثانیه و حتی یک سوم می‌رود. و این بهترین راهی است که می دانم برای وارد کردن قارچ به شکم او. 😉
عکس بالای سر کوفته وگان در سس خامه ای با ملاقه.

عناصر

برای کوفته سوئدی وگان

  • ۱.۱۰ اونس (۷۵۰ گرم) چرخ کرده گیاه Ikea Världsklok. یا از ۱ ½ بسته Beyond Meat یا Impossible Burger استفاده کنید. این مقدار گوشت چرخ کرده تقریباً ۴۸ کوفته می‌سازد، بنابراین اگر می‌خواهید کمتر از نوار لغزنده موجود در جعبه دستور غذا استفاده کنید، دستور غذا را کاهش دهید.
  • ½ پیاز
  • ۱۰۰ گرم آرد نان پانکو (حدود ۱ فنجان). من اینها را از طریق غذاساز می گذرانم تا ریزتر خرد شوند.
  • نمک و فلفل سیاه زمینی چشیدن
  • ¼ فنجان روغن نباتی برای سرخ کردن کوفته ها بیشتر این مقدار را جذب نمی کنند، اما به داشتن یک لایه ¼ اینچی خوب در ماهیتابه کمک می کند تا طلایی مایل به قهوه ای خوب شوند.

برای سس کوفته خامه ای

  • ۱ فنجان بادام زمینی
  • ۴ فنجان آب قارچ + ۸-۱۰ عدد قارچ خشک (از قارچ موجود در استاک استفاده کنید). می توانید از آب سبزیجات یا آبگوشت نیز استفاده کنید.
  • ۱ قاشق غذاخوری کره گیاهی (یا از روغن نباتی استفاده کنید)
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد همه منظوره یا آرد برنج (یا آرد همه منظوره بدون گلوتن)
  • ۴ قاشق غذاخوری سس سویا یا تمبرهندی
  • ۲ قاشق چایخوری خردل دیژون
  • نمک و فلفل سیاه زمینی چشیدن
  • ۲ قاشق غذاخوری جعفری تازه

طرز تهیه کوفته سوئدی وگان به سبک Ikea

کوفته ها را درست کنید

  • گوشت چرخ کرده وگان ذوب شده، پیاز چرخ شده، آرد سوخاری پانکو و نمک و فلفل سیاه آسیاب شده را در یک کاسه بریزید. خوب مخلوط کنید. باید به راحتی بتوانید با این مخلوط کوفته درست کنید. اگر به هم نرسید، یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت مخلوط شده در یک یا دو قاشق غذاخوری آب اضافه کنید.
  • وقتی کوفته ها را درست کردید (من حدود ۴۸ عدد گرفتم) روغن را در یک تابه بزرگ گرم کنید. کوفته ها را بدون شلوغی، در صورت لزوم به صورت دسته ای سرخ کنید و از همه طرف برگردانید تا یکدست قهوه ای شوند.
  • کوفته ها را در بشقاب که با دستمال کاغذی پوشانده اید بردارید و کنار بگذارید.

دستورالعمل نگهداری و انجماد

  • باقیمانده ها را می توان تا سه روز در یخچال نگهداری کرد.
  • برای نگهداری طولانی‌تر، سس و کوفته‌ها را در ظروف جداگانه دربسته قرار دهید و تا سه ماه در فریزر بگذارید. سس را ذوب کرده و دوباره گرم کنید. کوفته ها نیازی به آب کردن ندارند – می توانید آن ها را در ماهیتابه ای با روغن اسپری شده گرم کنید تا کاملا گرم شوند.

دستور العمل های بیشتر کوفته گیاهی

شات بالای سر کوفته سوئدی خامه‌ای وگان و سیر در تابه با ملاقه و تزئین جعفری.
نمای نزدیک از کوفته سوئدی وگان در یک سس خامه ای با قاشق.

کوفته سوئدی وگان

این کوفته های وگان سوئدی خوشمزه هستند! کوفته هایی که با پروتئین گیاهی ایکیا درست می شوند، بافت و طعم زیادی دارند و سس تهیه شده با خامه بادام هندی خامه ای و ابریشمی و کاملا شگفت انگیز است. شما عاشق خواهید شد، تضمین شده است.

دستور چاپ
دستور پین
دستور العمل را مرور کنید

دوره: غذای اصلی

غذا: الهام گرفته از سوئدی

رژیم غذایی: بدون گلوتن، وگان، گیاهخوار

کلمه کلیدی: کوفته سوئدی وگان

زمان آماده سازی: پانزدهم دقایق

زمان پخت: ۳۰ دقایق

زمان کل: ۴۵ دقایق

خدمات: ۸ وعده های غذایی (هر عدد ۶ عدد کوفته)

کالری: ۳۵۹کیلو کالری

نویسنده: گاو مقدس وایشالی! دستور العمل های گیاهی

از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

دستورالعمل ها

کوفته ها را درست کنید:

  • گوشت چرخ کرده وگان ذوب شده، پیاز چرخ شده، آرد سوخاری پانکو و نمک و فلفل سیاه آسیاب شده را در یک کاسه بریزید. خوب مخلوط کنید. باید به راحتی بتوانید با این مخلوط کوفته درست کنید. اگر به هم نرسید، یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت مخلوط شده در یک یا دو قاشق غذاخوری آب اضافه کنید.

  • وقتی کوفته ها را درست کردید (من حدود ۴۸ عدد گرفتم) روغن را در تابه ای گرم کنید. کوفته ها را بدون شلوغی، در صورت لزوم به صورت دسته ای سرخ کنید و از همه طرف برگردانید تا یکدست قهوه ای شوند.

  • کوفته ها را در بشقاب که با دستمال کاغذی پوشانده اید بردارید و کنار بگذارید.

سس خامه ای را درست کنید:

  • بادام هندی را همراه با آب قارچ و قارچ در مخلوط کن بریزید. اگر همزن شما پرقدرت نیست، بگذارید تا ۳۰ دقیقه خیس بخورد. سپس آن را به یک کرم بسیار نرم تبدیل کنید.

  • کره گیاهی را در تابه ای بریزید (می توانید از همان ماهیتابه ای که کوفته ها را در آن سرخ کردید استفاده کنید اما روغن باقی مانده را بردارید و ماهیتابه را با دستمال کاغذی پاک کنید).

  • پس از ذوب شدن کره، آرد را برای روکس اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و به هم زدن در حد متوسط ​​ادامه دهید تا آرد قهوه ای شود (نه زیاد، به تصویر بالا نگاه کنید).

  • خامه بادام هندی را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. می‌توانید از همزن استفاده کنید تا مطمئن شوید که روکس کاملاً با خامه مخلوط می‌شود.

  • سس سویا و خردل دیژون را هم بزنید.

  • وقتی سس به جوش آمد حرارت را کم کنید و بگذارید ۲ تا ۳ دقیقه بجوشد. نمک و فلفل سیاه آسیاب شده را اضافه کنید. حرارت را خاموش کنید، برای سرو، سس را روی کوفته ها بریزید. با جعفری خرد شده تزئین کنید.

یادداشت

  • کوفته ها و سس را روی پوره سیب زمینی وگان سرو کنید. مقداری مربای لینگون بری– یا مربای تمشک– را در کناره بچینید تا یک غذای واقعی به سبک Ikea بدون صف های طولانی داشته باشید. 🙂
  • همچنین می‌توانید کوفته‌ها و سس را روی یک پاستا روبانی سرو کنید.
  • برای اینکه دستور غذا را بدون آجیل تهیه کنید، به جای بادام هندی از جو دوسر یا ۱ فنجان لوبیا سفید استفاده کنید. با مایه کیک و قارچ به صورت خمیری یکدست در بیاورید و ادامه دهید. به خاطر داشته باشید که سس تهیه شده با لوبیا در نهایت سریعتر غلیظ می شود، بنابراین ممکن است بخواهید از روکس صرف نظر کنید یا در طول پخت و پز آب بیشتری اضافه کنید.
  • برای تهیه این دستور بدون سویا، به جای آن از یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی استفاده کنید. درست بعد از قهوه ای شدن و قبل از اضافه کردن خامه بادام هندی، آن را در ماهیتابه مخلوط کنید. قبل از اضافه کردن خامه، اجازه دهید رب گوجه فرنگی چند دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزد.
  • برای رژیم های بدون گلوتن، آرد روکس را با آرد برنج یا آرد بدون گلوتن جایگزین کنید. پودر سوخاری را با آرد سوخاری بدون گلوتن جایگزین کنید.
  • باقیمانده ها را می توان تا سه روز در یخچال نگهداری کرد.
  • برای نگهداری طولانی‌تر، سس و کوفته‌ها را در ظروف مجزای دربسته قرار دهید و تا سه ماه در فریزر بگذارید. سس را ذوب کرده و دوباره گرم کنید. کوفته‌ها نیازی به آب کردن ندارند – می‌توانید آن‌ها را دوباره در ماهیتابه‌ای با روغن اسپری کنید تا گرم شوند.

تغذیه

خدمت رسانی: ۶کوفته با سس | کالری: ۳۵۹کیلو کالری | کربوهیدرات ها: ۲۷g | پروتئین: پانزدهمg | چربی: ۲۳g | چربی های اشباع شده: ۳g | چربی های چند غیر اشباع: ۳g | چربی تک غیراشباع: ۸g | چربی ترانس: ۱g | پتاسیم: ۴۵۷میلی گرم | فیبر: ۵g | قند: ۴g | ویتامین A: ۸۵IU | ویتامین سی: ۲میلی گرم | کلسیم: ۵۳میلی گرم | اهن: ۵میلی گرم

Holy Cow Vegan را در اینستاگرام دنبال کنید



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/