کراتین و چربی سوزی علوم ورزشی ؛ نقش کراتین در چربی سوزی چیست؟


کراتین اغلب به عنوان یک مکمل تقویت کننده عضلات و افزایش عملکرد در نظر گرفته می شود. اما آیا کراتین با چربی سوزی ارتباط دارد و آیا می تواند برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مفید باشد؟

همچنین لازم به ذکر است که هزاران مقاله و مقاله علمی در مورد این افزونه محبوب نوشته شده است. در این مقاله ، ما در مورد چیزی صحبت می کنیم که ممکن است هرگز در مورد آن نشنیده باشید. کراتین یک مکمل غذایی عالی است که در صورت تمرکز بر چربی سوزی به طور غیر مستقیم رشد ماهیچه ها و چربی سوزی سریعتر (کراتین و چربی سوزی) را افزایش می دهد.

فوایدی که می توانید از کراتین انتظار داشته باشید:

  • افزایش ظرفیت و توسعه ظرفیت
  • به طور خاص ، برای افزایش استقامت ماهیچه ها و کاهش خستگی شدید.
  • بهبود و هیدراتاسیون بهتر بعد از تمرین

حتی ممکن است جذب و مصرف کربوهیدرات ها را تسریع کند ، اما آیا کراتین هر یک از این مزایا را به یک مکمل غذایی م effectiveثر تبدیل می کند؟ خوب ، به نوعی بله

این تأثیرات مثبت به میزان ورزش و تلاش شما بستگی دارد ، به این معنی که آنها واقعاً نتیجه افزایش یا کاهش وزن نیستند. با این حال ، اگر در حال انقباض هستید یا می خواهید توده عضلانی خود را افزایش دهید ، قوی تر باشید. هنگامی که در حال رژیم گرفتن هستید ، ممکن است مشکلات تغذیه ای را تجربه کنید ، بنابراین مصرف کراتین برای افزایش قدرت و جبران این کمبودها شروع خوبی است.

کراتین و چربی سوزی – عوامل مثر بر چربی سوزی کراتین

به طور کلی ، وقتی صحبت از کراتین و چربی سوزی به میان می آید ، این بدان معنا نیست که کراتین یک مکمل چربی سوزی است ، اما کراتین با نتایج آن می تواند در طول ورزش برای افزایش توده عضلانی و کاهش چربی بدن موثر باشد. … بودن.

در واقع ، کراتین به شما این امکان را می دهد تا با شدت بیشتری ورزش کنید. ورزش شدید منجر به مصرف بیشتر انرژی می شود. بنابراین ، کراتین به شما در کاهش وزن کمک می کند تا بتوانید بیشتر ورزش کنید. افزایش سطح تستوسترون نیز مهم است زیرا تستوسترون نقش زیادی در چربی سوزی و عضله سازی دارد.

1. مقابله با کمبود

وقتی از رژیم غذایی پیروی می کنید ، به طور خودکار دچار کمبود مواد مغذی می شوید. رژیم غذایی غنی از کراتین (مانند گوشت قرمز) مطمئناً خطر کمبود مواد مغذی ضروری را کاهش می دهد. هرچه کالری بیشتری کاهش دهید ، احتمال دارد که میزان کراتین بهینه کم شود.

مکمل کراتین همچنین ضد کاتابولیک است ، نیتروژن عضلات را متعادل می کند و در حین جایگزینی و ترمیم ، تجزیه عضلات را کاهش می دهد. فعالیت بسیاری از واحدهای عصبی عضلانی را به طور فعال افزایش می دهد. اگر نگران از دست دادن توده عضلانی در حین برش هستید ، مکمل های غذایی یک راه عالی برای محافظت و بهبود سلامت شما هستند.

یک مطالعه نشان داد که 4 هفته ورزش شدید با مکمل کراتین درصد چربی بدن ، قدرت ماهیچه ها و عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد.

2. بهبود ریکاوری بعد از ورزش.

پیشرفت در این زمینه از اهمیت بیشتری برخوردار است. ما می دانیم که کراتین نقش مهمی در متابولیسم بعد از تمرین ، سنتز پروتئین ماهیچه ها و سایر فرآیندهای رشد دارد. وقتی سعی می کنید میزان کالری دریافتی خود را متعادل کنید ، تاثیر غیر مستقیم دیگری بر روی از دست دادن ماهیچه ها دارید ، بنابراین باید مطمئن شوید که رژیم غذایی شما اهداف تمرینی شما را تضعیف نمی کند.

همه آنچه ما در مورد ورزش می دانیم نشان می دهد که بازیابی مهمترین بخش تمرین است و مدام نادیده گرفته می شود. اگر کراتین بتواند روند بازیابی را بهینه کند ، همانطور که به نظر می رسد همه مطالعات از آن پشتیبانی می کنند ، قطعاً ارزش سرمایه گذاری را دارد.

بگذارید به شما بگوییم که وقتی در مورد کراتین و چربی سوزی صحبت می کنیم ، کراتین به طور مستقیم به شما در عضله سازی و چربی سوزی کمک نمی کند ، بلکه به طور غیر مستقیم می تواند به کاهش وزن و چربی شما کمک کند. در حین ورزش ، ماهیچه ها برای ایجاد قدرت در برابر مقاومت یا تمرینات قلبی به انرژی احتیاج دارند و انرژی مصرف شده در حین فعالیت توسط ATP (آدنوزین فسفات) تأمین می شود که منبع اصلی انرژی در حین ورزش است.

هنگامی که انرژی شما به پایان می رسد و انرژی بیشتری برای انجام چندین تکرار و ست ندارید ، این جایی است که مکمل کراتین می تواند نقش مهمی ایفا کند ، و منبع فوری ATP را برای سلول های عضلانی شما برای تکرارها و ست های بیشتر فراهم می کند. هرچه انرژی بیشتری داشته باشید ، تعداد تکرارهای بیشتری را انجام دهید ، انقباضات ماهیچه ای بیشتری خواهید داشت و این به طور غیر مستقیم به عضله سازی کمک می کند.

کراتین برای سلامتی

گذشته از اثرات مثبت مکمل کراتین ، شما همچنان می خواهید رژیم غذایی خود را برای سلامتی طولانی مدت حفظ کنید. امیدواریم این ادعا را مورد توجه قرار داده باشید که آنچه برای حفظ و تقویت عضله در حین عضله سازی بهترین کار را می کند ، زمانی است که ماهیچه وجود ندارد.

این مکمل به عنوان ترکیبی از ماهیچه ها و قدرت شناخته می شود ، اما کراتین به جز نام آن یک ویتامین است: دارای اثر محافظتی بر قلب و اعصاب است و همچنین یکی از موثرترین و مهمترین اثرات آنتی اکسیدانی هر مکمل بر روی بدن است. بازار.

به اختصار:

فواید داشتن قلب سالممکمل کراتین باعث افزایش سطح انرژی سلول های میوکارد و اندوتلیال ، سلامت شریان ها و بهبود علائم خطر ایسکمی / تصلب شرایین می شود. به زبان ساده ، شما می توانید یک قلب سالم داشته باشید.

سرعت بخشیدن به رشد و محافظت از نورون ها: ما معمولاً از کراتین برای محافظت از سلول های عصبی استفاده نمی کنیم ، اما برای رشد عصبی و رشد عصبی ضروری است و کمبود آن یک مشکل جدی است. بنابراین مکمل ها یک انتخاب عالی هستند ، مخصوصاً به این دلیل که کمبود انرژی و متابولیسم کربوهیدرات پایین نقش عمده ای در بیماری های دژنراتیو (از دست دادن نورون های مغزی) دارند.

انرژی سلولی اصل داستان است: مکمل ها به طور قطع سطوح انرژی سلولی را افزایش می دهند و خطر مرگ و تخریب سلولی را کاهش می دهند.به عبارت ساده ، سلول های سالم یک فرد سالم هستند.

اینها تنها چند مورد از هزاران فایده ای است که مکمل کراتین می تواند برای سلامتی شما داشته باشد ، اما مهم است که توجه داشته باشید که این واقعیت را نقض می کند که کراتین یک مکمل تک بعدی است. به خوبی شناخته شده است که کراتین فراتر از یک مکمل عضله سازی است.

آخرین کلمه در مورد کراتین و چربی سوزی

در حالی که بسیاری از مکمل ها برای بسیاری از افراد یک عارضه جانبی هستند ، کراتین یکی از م effectiveثرترین مکمل های کم مصرف در بازار است. به این معنا که مردم هنوز به ارزش واقعی آن پی نبرده اند.

استفاده از کراتین به عنوان یک مکمل تقویت عضلات یک راه عالی برای افزایش و افزایش مزایای ورزش است ، اما مزایای شگفت انگیز این مکمل را پنهان می کند. این مکمل موضوع هزاران مطالعه بوده است که به طور گسترده ای مزایای مثبت آن را از طریق تعامل با سایر سیستم ها نشان می دهد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com
Muscleandstrength.com/articles/can-creatine- be-used-for-fat-loss-los- اهداف
noni4all.com/creatine-for-weight-loss.html
visualimpactfitness.com/ باید-هنگام-تلاش برای کاهش وزن- کراتین مصرف کنید


دیدگاهتان را بنویسید