کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


اغلب زنانی که برای کاهش وزن می روند از کاهش وزن شکایت دارند !! آنها می گویند ما همه کار کردیم ، اما کیلوگرم باقی مانده نمی میرد. اغلب ، وقتی آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که نوعی مشکلات هورمونی دارند. در واقع ، به طور خلاصه ، ممکن است با مشکل عدم تعادل 4 هورمون مواجه شویم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول ، آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و سطوح بالای استروژن در خون ، بر روی اندام ها ، از روند کاهش وزن جلوگیری می کند و همانطور که می دانید حتی نوع چاقی زنان (گلابی شکل) با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه هورمون های خود را متعادل کنیم. یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات فراتحلیلی بزرگ نگاه می کنیم. ما می بینیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان های سینه ، آندومتر و سایر سرطان ها جلوگیری کند.با مصرف صحیح و دریافت فیبر ، با تأثیر بر گیرنده های استروژن ، سطح استروژن را در بدن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات هستند ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و غذاهایی مانند تخم کتان و چیا ، که من واقعاً دوست دارم.) ⠀ ⠀⠀

خوب! برای زنان ، یک هدف خوب این است که 25 تا 40 گرم فیبر در روز مصرف کنند (توجه: به خاطر داشته باشید که سبزیجات به ویژه کلم می تواند باعث نفخ شود ، استفاده از کپسول های کربوژل و نوشیدن آب کافی در این مورد مناسب است!)

برای تحقق بخشیدن به این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه ارائه می دهم که فوق العاده است و ممکن است تقریباً حاوی مقدار فیبر مورد نیاز شما باشد:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا می توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع فیبر مورد علاقه شما چیست و چگونه روزانه آن را دریافت می کنید؟

موفق و سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید