چگونه فرزندان خود را مجبور کنیم ناهار خود را بسته بندی کنند (بالاخره!)


فرزندان خود را به بسته های ناهار مستقل تبدیل کنید! در اینجا پنج مرحله آسان برای واداشتن فرزندان به ناهار خود آورده شده است. بیایید آن را انجام دهیم!

این پست به عنوان بخشی از همکاری من با آن نوشته شده است پروژه خانواده سالم من هیجان زده هستم که بخشی از کمپین Power Your Lunchbox آنها هستم ، که به بچه های آشپزخانه کمک می کند تا خودشان را قدرتمند کنند.

اگر دوست دارید یک صبح را بدون بسته بندی جعبه های ناهار تصور کنید. می تونی:

  • آهسته قهوه؟
  • 15 دقیقه بیشتر بخوابید؟
  • آیا مثل همیشه احساس دیوانگی یا عجله ندارید؟

من شب قبل بسته بندی می کردم. و هنگامی که من جمع آوری ناهار برای بچه هایم را متوقف کردم ، این آرامش بزرگی بود که بعد از شام می پزم. رهایی بخش بود!

اگر به فرزندان خود جمع آوری ناهار را آموزش دهید ، آزادی کمی خواهید داشت.

اما چیز خاصی را نیز ارائه می دهد. فرزندان شما با آموختن مهارت مهمی در زندگی: نحوه پخت غذای خود ، در آشپزخانه استقلال و اتکا به خود را کسب می کنند. بیایید آن را انجام دهیم!

چگونه کودکان را مجبور کنیم تا ناهار خود را بسته بندی کنند

روز اول: برنامه را با کودکان بحث کنید.

برخی از شما ممکن است فرزندانی داشته باشید که دوست دارند همه کارها را به تنهایی انجام دهند. یا شاید فرزندان شما درست مثل من باشند و در حالی که همه این کارها را می کنید با خوشحالی بنشینند. بنابراین واکنش آنها نسبت به این خبر ممکن است متفاوت باشد! در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید با آنها به اشتراک بگذارید:

  • آنها به اندازه کافی بزرگ هستند و قادرند غذای خود را تهیه کنند.
  • همه اعضای خانواده به حمایت از خانواده کمک می کنند و بسته بندی وعده های غذایی خود یکی از راه های این کار است.
  • تهیه غذای خود به این معنی است که آنها می توانند انتخاب کنند که چه چیزی برای آنها (از طرف شما) بسته بندی کنند.
  • اول ، شما به آنها کمک می کنید و راه هایی را برای انجام آن به راحتی ایجاد می کنید.
  • اگر آنها به اقلام خاصی برای جعبه ناهار خود نیاز دارند ، شما به فروشگاه می روید و با هم خرید می کنید.

روز دوم: اصول اولیه را به آنها بیاموزید

یکی از مشکلات بزرگی که من از والدین می شنوم این نگرانی است که فرزندانشان در صورت تنها ماندن با آنها ، یک جعبه میسلی برای ناهار بسته بندی کنند. اما شما می توانید اصول اولیه بسته بندی یک ناهار با طراحی خوب را به فرزندان خود بیاموزید تا بتوانند اقلام مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

با فرزندان خود کار کنید تا دسته هایی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غذاهای غنی از پروتئین و غلات کامل ، یا هر دسته دیگری که برای نحوه غذا خوردن شما در خانه بهترین کار را می کند ، و انواع غذاهایی که متناسب با هر دسته است ، لیست کنید. توضیح دهید که یک وعده غذایی متعادل که آنها را برای روز بعد از ظهر پر انرژی و سیر نگه می دارد ، حاوی غذاهای دسته های مختلف است.

برای ساده نگه داشتن کارها ، من یک چاپ رایگان برای شما ایجاد کرده ام. برخی از چاپهای بسته بندی ناهار از قبل با گزینه ها پر شده است. من طرح خود را طوری طراحی کردم که بتوانید آن را با غذایی که در یخچال و انبار نگهداری می کنید پر کنید. آن را چاپ کنید ، پر کنید و آن را در جایی قرار دهید که بچه ها می توانند آن را ببینند ، مانند یخچال یا داخل انبار.

به فرزندان خود بیاموزید که یک وعده غذایی کامل تهیه کنند! بسته ناهار خود را برای چاپ رایگان دریافت کنید.

چاپ رایگان برای آموزش نحوه جمع آوری غذا به بچه ها!

در اینجا نمونه ای از نحوه پر کردن آن آورده شده است:

  • غذاهای اصلی: ساندویچ بوقلمون یا ژامبون ، PBJ ، باقی مانده در قمقمه ، هوموس ، پنیر ، تخم مرغ پخته شده.
  • میوه: گوه پرتقال ، موز ، فنجان میوه ، سس سیب ، انواع توت ها.
  • سبزیجات: هویج ، نخود فرنگی ، خیار ، گوجه فرنگی گیلاسی.
  • غلات کامل: نان ، کراکر ، نان پیتا ، تورتیلا
  • اختیاری: ذرت بوداده ، لوله ماست ، جعبه شکلات و شیر.

این نیز زمان مناسبی است تا با آنها در مورد غذاهایی که دوست دارند در شام خود ببینند صحبت کنید. من همیشه توصیه می کنم با کودکان گفتگوی صادقانه ای داشته باشید که در مورد چیزهایی که دوست دارند ، آنچه دوست ندارند یا آنچه که در زمان ناهار دور می ریزند (یا معامله می کنند) صحبت کنید. با هم به فروشگاه بروید تا انتخابهایی را که هر دو از آنها لذت می برید ذخیره کنید.

روز سوم: ایستگاه های بسته بندی یا ظروف بسازید.

کودکان بزرگتر بهتر می توانند آنچه را که نیاز دارند در آشپزخانه پیدا کنند. کودکان خردسال ممکن است به کمی کمک اضافی نیاز داشته باشند.

یک ایده این است که اقلام را در مکانی همه کاره که دسترسی به آن آسان است ، بسته بندی کنید. مواد بسته بندی ناهار را که کودک به آن نیاز دارد جمع آوری کنید – مانند جعبه ناهار ، ظروف ، قمقمه ، بطری آب ، دستمال کاغذی ، ظروف قابل استفاده مجدد و لوازم جانبی مانند فنجان های مافین سیلیکونی برای جدا کردن ظروف. برای خرید وسایل بسته بندی ناهار مورد علاقه خود به فروشگاه آنلاین من در آمازون بروید.

برای اقلام جعبه ناهار ، یک سبد در قفسه برای غذای طولانی مدت و یک سبد را در غذای سرد در یخچال می گذارم (نحوه عملکرد این روش را ببینید: نحوه ساخت ایستگاه های بسته بندی ناهار)

اما می توانید آن را به سلولهای جداگانه تقسیم کنید. از دسته های چاپ شده (غذاهای اصلی ، میوه ها ، سبزیجات و غیره) یا دسته های خود استفاده کنید و به آنها نشان دهید که از هر سبد چه تعداد را انتخاب کنید.

توجه: خوب است که به کودک خود بیاموزید که انواع غذاها را بخورد ، اما اجازه دهید او در میزان بسته بندی ، پیش قدم شود. آنها بیشتر از همه اشتهای خود را می دانند!

در اینجا چند ایده برای سبد میوه وجود دارد:

  • میوه های کامل مانند نارنگی ، سیب و آلو
  • فنجان میوه و سس سیب
  • میوه خشک شده یا یخ زده

در اینجا ایده هایی برای سبد پروتئین آمده است:

همچنین می توانید میان وعده ها و غذاهای جانبی (به همراه کودک خود) را در ظروف چندبار مصرف بسته بندی کنید که به راحتی جمع آوری و بسته بندی شوند. ایده های میان وعده:

  • نخود ترد
  • میوه خشک شده
  • ترکیب مسیر
  • کراکر
  • ذرت بو داده

روز چهارم: ناهار را کنار هم قرار دهید

با استفاده از چاپ و ایستگاه های خود ، ناهار را با هم آماده کنید. اجازه دهید آنها قسمت های خود را انتخاب کنند ، حتی اگر فکر می کنید تعداد آنها بسیار زیاد یا بسیار کم است (آزمایش و خطا بخشی از این فرایند است). در صورت نیاز جملات ملایم یا یادآوری کنید.

بسته بندی ناهار را به فرزندان خود بیاموزید

روز 5: تسلیم افسار

زمان آن فرا رسیده است که اجازه دهید کودکتان ناهار خود را کنار هم بگذارد. سعی کنید زیاد دخالت نکنید!

هنگامی که آنها به خانه می رسند ، می توانید در مورد اینکه آیا آنها قسمتهای مناسب بودند ، چه چیزی را دوست داشتند و چه چیزی را دوست نداشتند و اینکه دفعه بعد ممکن است متفاوت عمل کنند ، بحث کنید. از بازخورد برای پر کردن ایستگاه ها یا سطل های بسته بندی هر هفته استفاده کنید.

شستشو دهید و تا پایان سال تحصیلی تکرار کنید!

سوالات متداول

کودکان در چه سنی باید ناهار با خود ببرند؟

هر کودک متفاوت است ، و شما فرزند خود و توانایی های او را بهتر می شناسید ، بنابراین هیچ قانون سخت و سریع وجود ندارد. اما بیشتر بچه ها می توانند بسته بندی خود را در مدرسه ابتدایی شروع کنند.

حتی کودکان نوپا و پیش دبستانی که در مهد کودک و پیش دبستانی حضور دارند می توانند به شما کمک کنند که مواد غذایی را در جعبه های ناهار خود قرار دهید ، بسته های سرد را از فریزر که در دسترس شماست تهیه کنید یا به شما در تهیه دستور العمل های بسته بندی کمک کنند.

به یاد داشته باشید: هرگز دیر نیست! حتی دانش آموزان دبیرستانی نیز می توانند این کار را انجام دهند.

اگر بچه های من غذای متعادل با خود نبرند ، چطور؟

من ریز مدیریتی نوع A هستم ، بنابراین به قدرت زیادی نیاز دارم تا نگران چیزهایی که بچه هایم جمع آوری می کنند نباشم.

اگر توجه کنم که آنها شام کافی ندارند ، گاهی اوقات در پیشنهاد دخالت می کنم.

  • اگر فرزندم در حال بسته بندی ساندویچ ، کراکر ، پوره و کلوچه است ، من یک تکه میوه پیشنهاد می کنم.
  • اگر هویج را برای شام خرد می کنم ، از کودک می پرسم که آیا برای ناهار روز بعد مقداری می خواهد یا نه.

اگر نه ، سعی می کنم آن را رها کنم. باور کنید ، غذاهایی که فرزندانم خود بسته بندی می کنند “کامل” نیستند. اما آنها با تعادل و اشتهای خود آشنا می شوند ، کدام غذاها از آنها حمایت می کند و چقدر نیاز دارند.

من می توانم اجزای سازنده آنها را برای یک ناهار سالم به آنها بدهم و هر از گاهی به آنها مشاوره بدهم ، اما در نهایت می خواهم آنها تصمیمات خود را بگیرند – همانطور که روزی به تنهایی تصمیم خواهند گرفت.

فرزندان خود را وادار کنید تا ناهار خود را تهیه کنند

اگر بچه هایم وسایلی را که می خورند نخورند چه می شود؟؟

من از بسیاری از والدین می شنوم که از میزان غذای نخورده در جعبه های ناهار فرزندان خود ناراضی هستند.

اگر کودکتان ناهار خود را بسته بندی کند ، طبیعتاً با بسته بندی غذاهایی که دوست دارد و قسمت هایی که احساس می کند مناسب هستند ، بخشی از این ضایعات را کاهش می دهد.

من همیشه والدین را تشویق می کنم که در مورد غذای نخورده با فرزندان خود به شیوه ای کنجکاو و نه توهین آمیز صحبت کنند. آیا زمان ناهار شما خیلی کوتاه است؟ آیا آنها مشکل بسته بندی یا ظروف داشتند؟

اگر غذا هنوز سالم به خانه می رسد ، آنچه در جعبه صبحانه شما وجود دارد را در خانه سرو کنید ، مانند سبزیجات برای شام یا میوه تازه برای میان وعده بعد از مدرسه.

کمک! وقتی بچه های من مشغول بسته بندی وعده های غذایی خود هستند ، صبح شلوغ تر می شود ، نه کمتر.

با فرزندان خود صبور باشید و بدانید که این یک فرایند است. شاید لازم باشد ابتدا به آنها کمک کنید و سپس به تدریج از نظر دور شوید. اگر بسته بندی صبحگاهی بسیار خسته کننده است ، از فرزندان خود بخواهید که غذای خود را شب قبل (یا بهتر بگوییم ، درست بعد از شام ، هنگامی که آشپزخانه هنوز مملو از غذا است و غذاهای باقیمانده آماده جمع آوری و بسته بندی هستند) تهیه کنند.

جعبه های ناهار مورد علاقه من - تغذیه مادر واقعی

بچه های من دیر است و وقت ندارد چیزها را جمع کند… باید چکار کنم؟

از یک سو ، کودکان دیر یا زود با پیامدهای ضعف مدیریت زمان روبرو می شوند ، که همه ما باید در زندگی خود با آن روبرو شویم. اگر خرید ناهار مدرسه یک شبکه ایمنی برای صبح است که آنها بسته بندی نکرده اند ، این منطقی است (مخصوصاً برای کودکان بزرگتر).

از طرفی سعی می کنم به فرزندانم کمی لطف کنم. بعضی مواقع بود که صبح کسی از چیزی ناراحت می شد یا واقعاً از خواب بد بیدار می شد ، بنابراین من برای کمک وارد عمل شدم. اما این یک استثنا است ، نه یک قاعده.

درباره شریک زندگی من: پروژه خانواده سالم

من یک متخصص تغذیه ثبت شده برای پروژه خانواده سالم، یک سازمان بازاریابی که به ایجاد نسلی سالم تر اختصاص داده است. از زمان تأسیس آنها در سال 2002 ، آنها بیش از 7 میلیون دلار برای کودکان و خانواده ها جمع آوری کرده اند.

از طریق کمپین سالانه Power Your Lunchbox ، شش مارک بهداشتی – Bee Sweet Citrus ، Crispy Green® ، Nature Fresh Farms ، Pero Family Farms® ، Shuman Farms ‘Real Sweet® و Yo Quiero! ® – اختصاص 12000 دلار آمریکا. بنیاد United Fresh Start، یک سازمان غیر انتفاعی که به افزایش دسترسی کودکان به میوه ها و سبزیجات تازه اختصاص داده است.

ایده های بیشتری برای بسته بندی ناهار می خواهید؟ می توانید انواع دستور العمل های آماده برای جعبه ناهار و ایده های بسته بندی را روی آنها دریافت کنید صفحه Lunchbox خود را فعال کنید



دیدگاهتان را بنویسید