پروتئین علم علوم و افزایش وزن


در این مقاله چه می خوانید

آیا به راحتی از نوشیدنی پروتئینی بعد از تمرین لذت می برید؟ شیک های پروتئینی امروزه بسیار محبوب شده اند زیرا سبک ، سریع و همه کاره هستند و در رژیم غذایی اکثر ورزشکاران دیده می شوند ، بنابراین مصرف آنها این س theال را ایجاد کرده است که رابطه بین پروتئین و افزایش وزن چیست؟

مکمل های پروتئینی غیر گیاهی معمولاً حاوی پروتئین آب پنیر یا کازئین از محصولات لبنی هستند. پروتئین آب پنیر به سرعت هضم می شود و در نتیجه اسیدهای آمینه سریع به بافت ماهیچه ای منتقل می شود. در مقابل ، کازئین به آرامی هضم می شود. هر دو برای ریکاوری و حجم عضلات مفید هستند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که آب پنیر فواید زیادی برای سلامتی دارد که فراتر از تأمین پروتئین عضلانی است. تحقیقات نشان می دهد آب پنیر به کاهش فشار خون ، کاهش التهاب ، کنترل قند خون و احساس گرسنگی کمک می کند. هر چیزی که برای حفظ فرم بدن مفید است!

در صورت انجام هرگونه ورزش ، به ویژه تمرینات مقاومتی ، پروتئین آب پنیر و کازئین با تامین آمینو اسیدها و ترمیم و ترمیم هر دو عضله ، آنها را تقویت می کنند. آب پنیر همچنین سرشار از آمینو اسید لوسین است که یک اسید آمینه حیاتی برای توده عضلانی است. در واقع ، این مقدار دو برابر لوسین در کازئین است. بنابراین ، یک مکمل پروتئین آب پنیر به شما کمک می کند پروتئین کافی همراه با لوسین برای حمایت از رشد ماهیچه ها دریافت کنید.

ارتباط بین پروتئین و افزایش وزن – آیا مصرف پروتئین می تواند وزن را افزایش دهد؟

مکمل های غذایی فاقد کالری نیستند. یکی از سوالاتی که مردم می پرسند این است که رابطه بین پروتئین و افزایش وزن چیست؟ آیا مصرف مکمل های پروتئینی به افزایش وزن کمک می کند؟ این امر با تحقیقی که در دانشگاه پردو انجام شده است تأیید شده است.

در این مطالعه ، محققان بیش از 2000 ماده مغذی مرتبط با مکمل پروتئین در بزرگسالان سالم را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند. خبر خوب این است که مکمل های پروتئینی می توانند به افزایش توده بدون چربی بدن کمک کنند. به همین دلیل است که مردم از آن استفاده می کنند. اما ، به گفته تحلیلگران ، این که آیا آنها منجر به افزایش وزن می شوند بستگی به زمان استفاده از آنها دارد.

پروتئین و افزایش وزن - آیا پروتئین افزایش می یابد؟

آنها دریافتند که مصرف مکمل ها بین وعده های غذایی با افزایش وزن ارتباط دارد. در مقابل ، مصرف مکمل های شبه غذایی منجر به افزایش وزن نشد. چرا این امکان وجود دارد؟ به نظر می رسد افرادی که مکمل های پروتئینی بین وعده های غذایی مصرف می کنند ، همیشه کالری بیشتری را از وعده های غذایی کمتری دریافت نمی کنند.

بنابراین ، کالری اضافی منجر به کالری اضافی در یک روز می شود. این مطالعه نشان می دهد که وقتی از مکمل پروتئین استفاده می کنید ، منطقی است که آن را همراه با وعده غذایی برای کاهش وزن خود مصرف کنید. اگر آن را با وعده های غذایی خود نمی خورید ، باید کمتر بخورید تا کالری اضافی را جبران کنید.

اگرچه غذاها و غذاهای حاوی پروتئین بالا می توانند چربی بدن را افزایش دهند ، اما اگر به مقدار کافی مصرف شوند ، می توانند منجر به رشد ماهیچه ها شوند. اگر کاهش وزن را متوقف کرده اید یا وزن خود را کاهش داده اید ، مصرف مکمل های غذایی بین وعده های غذایی می تواند یک عامل باشد. اغلب ما کالری مصرفی بین وعده های غذایی را دوباره پر نمی کنیم.

پیشنهاد
خواندنی:

نحوه آماده سازی 12 پروتئین شیک برای حداکثر عضله سازی پس از تمرین

بدنبال شیک و افزودنی هستید؟

اگر از غذاهای کامل استفاده می کنید و رژیم غذایی غنی از مواد مغذی دارید ، ممکن است نیازی به مکمل پروتئین نداشته باشید. بسیاری از بدنسازان پس از تمرین شیک پروتئینی مصرف می کنند. اگر بین وعده های غذایی و در طول وعده های غذایی معمولی شیک پروتئین مصرف می کنید ، کالری دریافتی شما افزایش می یابد.

همچنین توصیه نمی شود بیشتر پروتئین خود را از شیک های پروتئینی دریافت کنید. این به این دلیل است که غذاهای پروتئینی حاوی مواد مغذی دیگری هستند که از سلامت و حفظ بافت های سالم بدن حمایت می کنند. در حقیقت ، تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین با کیفیت بالا است زیرا حاوی مقادیر قابل توجهی از تمام اسیدهای آمینه ضروری است.

در حقیقت ، تخم مرغ استاندارد طلایی است که سایر منابع پروتئینی با آن مقایسه می شود. تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین B و سلنیوم است و زرده آن حاوی لوتئین و زیکزانتین است. این ترکیبات در شبکیه جمع شده و به محافظت از شبکیه در برابر صدمات ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. بنابراین ، مصرف بیشتر این آنتی اکسیدان ها ممکن است در برابر برخی بیماری های چشمی مانند آب مروارید و انحطاط مولکولی مرتبط با سن محافظت کند.

پیشنهاد
خواندنی:

برای بدنسازی چه چیزی برای خوردن سفیده یا زرده تخم مرغ لازم است؟

مکمل های گیاهی چطور؟

در حالی که پروتئین گیاهی ممکن است فاقد یک یا چند اسید آمینه ضروری باشد ، وقتی از انواع منابع پروتئین گیاهی استفاده می کنید ، تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن خود را دریافت می کنید. در بین منابع پروتئین گیاهی ، سویا به عنوان منبع پروتئین گیاهی شناخته می شود. سویا منبع غنی است زیرا حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری مانند پروتئین حیوانی است. مکمل های گیاهی ، به ویژه پروتئین نخود ، در حال افزایش است ، اما می توانید پروتئین گیاهی را از منابع طبیعی مانند پنیر سویا ، لوبیا ، آجیل ، غلات کامل و حتی برخی سبزیجات دریافت کنید.

پیشنهاد
خواندنی:

بهترین منابع پروتئینی گیاهی برای ایجاد توده عضلانی

یکی از مزایای اصلی مکمل های پروتئینی ، به ویژه آنهایی که حاوی آب پنیر هستند ، جذب سریع منابع پروتئینی از غذا است. اگر تمرین خود را به پایان رسانده اید و می خواهید اسیدهای آمینه به سرعت به ماهیچه های شما برسند ، مکمل پروتئین آب پنیر سریع ترین راه برای انجام این کار است. هضم و جذب پروتئین غذای جامد بیشتر طول می کشد.

مکمل های پروتئینی می توانند در عرض چند دقیقه به بافت های عضلانی شما برسند. برخی از تحقیقات قبلی نشان داده است که یک دریچه آنابولیک بعد از ورزش ظاهر می شود که باید سنتز پروتئین عضلات را تسریع کند. با این حال ، تحقیقات اخیر ایده دریچه آنابولیک را به چالش کشیده است. دریچه های آنابولیک تنها در صورتی اهمیت دارد که با شکم خالی ورزش می کنید. به نظر می رسد دریافت پروتئین کافی و مصرف آن در هر وعده غذایی بیشتر باشد.

همچنین به خاطر داشته باشید که آزمایش مستقل برخی مکمل های غذایی می تواند محتوای آلاینده ها ، از جمله فلزات سنگین را افزایش دهد. بنابراین ، قبل از مصرف هرگونه مکمل پروتئینی ، از یک تولید کننده معتبر تحقیق و خرید کنید. برخی منابع ، مانند آزمایشگاه های مصرف کننده ، مکمل ها را به طور مستقل آزمایش کرده و نتایج را منتشر می کنند. این گزارش ها را بخوانید و بدانید که می خواهید چه چیزی بخرید.

نتیجه رابطه بین پروتئین و افزایش وزن

  • رژیم های کم پروتئین می تواند منجر به از دست دادن ماهیچه ها و افزایش چربی بدن شود.
  • پروتئین یکی از مهمترین مواد مغذی در رژیم غذایی است. مقدار مناسب را در رژیم غذایی خود بخورید.
  • مصرف بیش از حد پروتئین به افزایش حجم و وزن کمک نمی کند ، از طرف دیگر ، می تواند عوارض جانبی برای بدن ایجاد کند. از استفاده بیش از حد خودداری کنید. توجه داشته باشید که پروتئین اضافی نیز به شکل چربی ذخیره می شود.
  • ورزش و مصرف پروتئین کافی می تواند منجر به افزایش وزن شود ، اما نه افزایش وزن.

در نهایت

مکمل های غذایی و پروتئین برای نتایج عضله سازی ضروری نیستند. بزرگترین مزیت آنها راحتی و این واقعیت است که آنها اسیدهای آمینه را سریعتر از غذا حمل می کنند. بر اساس تحقیقات اخیر ، دریچه آنابولیک می تواند بیش از حد باشد ، بنابراین کلید مصرف پروتئین ایجاد فضای کافی برای مصرف در طول روز است. شما می توانید این کار را با همه محصولات انجام دهید!


بیشتر بخوانید: پروتئین چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟


تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید