ویتامین P یا روتین چیست؟


ویتامین P یا روتین یک بیوفلاونوئید است که به طور طبیعی در غذاهایی مانند پوست سیب ، چای سیاه ، مارچوبه ، گندم سیاه ، پیاز ، چای سبز ، انجیر و اکثر مرکبات یافت می شود. روتین همچنین به عنوان ویتامین P یا rotocid شناخته می شود. برنامه معمول حاوی آنتی اکسیدانی به نام کوئرستین است که التهاب را کاهش می دهد. شما می توانید آن را نه تنها با غذا ، بلکه به عنوان مکمل نیز مصرف کنید. این بیوفلاونوئید ممکن است بسیاری از مزایای بدنی که ذکر کردیم را داشته باشد.

ویتامین P یا روتین می تواند از چندین طریق از بدن محافظت کند:

از سلولهای مغزی در برابر آسیب محافظت کنید
مسدود کردن آنزیم های التهابی (فسفولیپاز A2) مشابه کورتیکواستروئیدها ، اما بدون عوارض جانبی
استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد را کاهش می دهد
کاهش بی خطر فشار خون بالا: بر همان مسیرهای دارویی که برای فشار خون بالا استفاده می شود تأثیر می گذارد.
افزایش استیل کولین
اتصال و خنثی سازی ترکیبات سمی در بدن در معرض تابش ایجاد می شود.

به گردش خون کمک می کند

به طور سنتی ، این روال برای بهبود گردش خون استفاده می شود. اعتقاد بر این است که روال معمول به تقویت و افزایش انعطاف پذیری عروق خونی کمک می کند. تقویت عروق خونی می تواند سلامت بدن را بهبود بخشد و شرایطی مانند کبودی ، رگ های عنکبوتی و واریس را تسکین دهد. همچنین شواهدی وجود دارد که روتین می تواند به درمان بواسیر ناشی از تورم وریدها و بهبودی از جراحی بواسیر کمک کند.

از لخته شدن خون جلوگیری می کند

تحقیقات نشان می دهد که یک برنامه روزانه می تواند از لخته شدن خون در برخی از حیوانات جلوگیری کند. جلوگیری از لخته شدن خون می تواند شانس زنده ماندن فرد را افزایش دهد.

ویتامین P

کلسترول را کاهش می دهد

شواهد زیادی وجود دارد که روتین می تواند به کاهش سطح کلسترول LDL کمک کند. در یک مطالعه ، به بیماران دیابتی با سابقه فشار خون 500 میلی گرم روتین یک بار در روز داده شد. محققان دریافتند که سطح کلسترول LDL پلاسما در شرکت کنندگان پایین بود.

درد آرتروز را کاهش می دهد

یکی از کاربردهای معمول و معمول ، تسکین درد آرتروز است. این ماده در سرکوب استرس اکسیداتیو در افراد مبتلا به آرتریت م mayثر است ، که ممکن است به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی آن باشد. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برنامه های روزانه عملکرد زانو را در برخی از افراد مبتلا به آرتریت بهبود می بخشد.

آنتی اکسیدان ها

این ظرفیت آنتی اکسیدانی است که به روتین اجازه می دهد تا از اندام های حیاتی در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت کند. این مولکول ها همچنین می توانند به DNA آسیب برسانند و باعث سرطان شوند. مصرف منظم به همراه سایر فلاونوئیدها می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد و از گسترش آنها جلوگیری کند.

محافظت از پوست

در یک کارآزمایی بالینی که بر روی 40 فرد میانسال انجام شد ، کرم موضعی ویتامین P یا کرم معمولی خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده ، طول ، ناحیه و تعداد چین و چروک ها را کاهش داد. در همان مطالعه ، تمرین معمول باعث افزایش تولید کلاژن و کاهش آسیب اکسیداتیو به سلول های پوست شد. فلاونوئیدها می توانند بدن را در برابر اشعه UV محافظت کنند. اما به طور خاص ، این روتین را می توان در کرم های ضد آفتاب نیز استفاده کرد. روتین دارای اثر SPF است.

التهاب را کاهش دهید

ویتامین P یا روتین ، التهاب مغز را کاهش داده و بقای سلول های مغزی را در افراد دارای اختلال شناختی افزایش می دهد. ورزش منظم همچنین می تواند سلول ها را از اثرات جریان خون ضعیف و استرس اکسیداتیو محافظت کند. گونه های اکسیژن مضر فعال نیز اکسید نیتریک را مسدود می کنند که باعث تحریک التهاب و تثبیت شکل فعال گلوتاتیون می شود.

بیایید با هم آشنا شویم: کپسول مولتی ویتامین معدنی Vitali Tone

کنترل دیابت

ویتامین P از لوزالمعده محافظت می کند ، گلوکز را کاهش می دهد و انسولین را در موش های صحرایی دیابتی افزایش می دهد. این به بازگرداندن سطح طبیعی قند کبد (گلیکوژن) و آنزیم هایی که قند را تجزیه کرده و ذخیره چربی را کاهش می دهد ، کمک می کند. به نظر می رسد که برنامه روزانه به تعادل مصرف قند و چربی در حیوانات کمک می کند. در کنار سایر آنتی اکسیدان های رایج ، می تواند برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد.

پوکی استخوان

در موش های پوکی استخوان ، روتین میزان تشکیل استخوان را افزایش می دهد. در ساختار استخوان ، روتین از رشد سلول های تخریب کننده استخوان یا استئوکلاست جلوگیری می کند. این سلول ها در پوکی استخوان بیش فعال هستند. یک برنامه معمول می تواند فعالیت سلول های استخوان ساز را افزایش دهد ، که می تواند به ترمیم استخوان ها و حفظ سلامت استخوان ها کمک کند.

اقدامات پیشگیرانه

اطلاعات کافی در مورد استفاده منظم در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد. همچنین ، از پزشک خود بپرسید که چقدر باید روزانه بخورید. توصیه معمول 250 میلی گرم دو بار در روز است.

نویسنده: طیبه رفیعی
منبع: verywellhealth

دیدگاهتان را بنویسید