نکات جس برای داشتن روحیه متعادل


این یک آمار تکان دهنده و غم انگیز است که بدانیم افسردگی یکی از شایع ترین شرایط است و تخمین زده می شود که بیش از 300 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار دهد. این حدود 4.4 درصد از جمعیت جهان است. انتظار می رود تعداد واقعی بیشتر باشد زیرا بسیاری از موارد تشخیص داده نمی شوند. در شرایط همه گیری جهانی ، افزایش بیماری هایی مانند اضطراب ، استرس و خلق و خوی بد ، که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و می توانند در ایجاد علائم افسردگی نقش داشته باشند ، در سراسر جهان برجسته تر می شود. Lifeline اخیراً در 58 سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است و تعداد تماس ها را 50 درصد افزایش داده است – همه اینها نشان می دهد که ما در حال حاضر با سلامت روان هستیم.

من در مورد مشکلات شخصی خود با سلامت روان صحبت کرده ام ، و من واقعاً از صحبت در مورد آن ، حمایت از یکدیگر و حذف انگ در مورد این موضوع لذت می برم. در طول سفر شفابخش ، من چک لیست خودم از شیوه ها و ابزارهایی را تهیه کردم که واقعاً به من کمک کرد تا در شرایط سخت عبور کنم و روحیه ام را متعادل کنم. امیدوارم آنها نیز به شما کمک کنند.

مدیریت استرس

این کلید یک روحیه سالم متعادل است. 8-9 ساعت خواب (الزامی) ، تمرینات تنفسی 10 دقیقه ای و پیاده روی روزانه در طبیعت واقعاً استرس را از بین می برد و روحیه شما را بالا می برد.

مصرف همه این ماکروهای مهم

خلق و خوی بد می تواند با افت قند خون همراه باشد. خوردن کربوهیدراتهای پیچیده ، پروتئین ها ، فیبرها و سبزیجات با انتشار آرام با هر وعده غذایی به تعادل سطح قند خون کمک می کند ، که می تواند خلق و خوی پایدار را حفظ کند. لطفاً توجه داشته باشید که شما از قندها / کربوهیدراتهای تصفیه شده استفاده می کنید ، زیرا این می تواند باعث کاهش سطح قند خون شما شود و بر روحیه شما تأثیر بگذارد.

چربی و پروتئین سالم

این مواد مغذی می توانند از تولید کننده های عصبی سالم مانند سروتونین پشتیبانی کنند. بسیار مهم است که هر دو را در هر وعده غذایی قرار دهید.

یاد الکل

جامعه من می داند که من همیشه در مورد تعادل هستم ، این بدان معناست که من از نوشیدن الکل در حد اعتدال و آگاهی لذت می برم. من شراب فرانسوی و کوکتل جین را ترجیح می دهم. اما باید توجه داشته باشیم که الکل می تواند تأثیر افسردگی داشته باشد که می تواند بر روحیه ما در روز بعد از نوشیدن تأثیر بگذارد. مهم است که به نحوه واکنش خود نسبت به الکل توجه کنید و عادات خود را بر این اساس تنظیم کنید. برای من 2-3 وعده نوشیدنی طبیعی است ، اما مقدار بیشتر می تواند بر روحیه من تأثیر منفی بگذارد.

شنا در اقیانوس

هر بار تشویق می شود! متناوباً ، پیاده روی در هوای تازه به شما روحیه می دهد.

مرزهای رسانه های اجتماعی

این واقعاً بسیار مهم است. من معتقدم که جریان اطلاعات و مقایسه در رسانه های اجتماعی واقعاً می تواند بر تولید انتقال دهنده های عصبی مغز و در نتیجه بر خلق و خوی ما تأثیر بگذارد. ما باید در دنیایی که در آن زندگی می کنیم مرزهایی را تعیین کنیم تا احساس آرامش و آرامش پیدا کنیم. قانون شخصی من این است که همه رسانه های اجتماعی را تا ساعت 8:30 شب خاموش کنم. من حتی برنامه اینستاگرام خود را حذف نصب می کنم. زندگی من را تغییر داد.

وقت با شوهر و عزیزان

همیشه ، همیشه باعث می شود احساس بهتری داشته باشم. با این حال ، نه گفتن به فعالیت های اجتماعی در زمانی که احساس خستگی یا غرق شدن می کنم نیز مهم است.

به یاد داشته باشید ، در صورت نیاز ، پشتیبانی در دسترس است.

لطفاً بدانید که شما هرگز تنها نیستید و همیشه حمایت خواهید کرد. اگر افکار مضری را تجربه می کنید ، ما اکیداً توصیه می کنیم که در اسرع وقت با خانواده و دوستان خود تماس بگیرید و از پزشک متخصص ، Beyond Blue (1300 22 4636) یا Lifeline (13 11 14) کمک حرفه ای بگیرید. من برای شما عشق و مراقبت زیادی ارسال می کنم.

منابع:

صدیقی MJ ، صالح MSM ، بشارالدین SNBB و همکاران زعفران (Crocus sativus L.): به عنوان یک داروی ضد افسردگی. J Pharm Bioallied Sci… 2018؛ 10 (4): 173-180.

Jackson P.A.، Forster J.، Khan J.، Pushier S.، Dubreuil S.، Goudou D.، Moras B.، Purtau L.، Geoffre F.، Weiss S.، Bertrand K.، Abrus H.، Wouzur D. ، Broso J. ، Corkaff JB ، Kapuron L. ، Kennedy DO اثرات مکمل عصاره زعفران بر خلق و خو ، بهزیستی و پاسخ به عوامل استرس زای روانی در بزرگسالان سالم: یک مطالعه تصادفی ، دوسوکور ، موازی ، کارآزمایی بالینی. آچار جلو. 2021 ، 1 فوریه ؛ 7: 606124.

سازمان بهداشت جهانی. افسردگی و سایر اختلالات روانی شایع… ژنو: ارزیابی های بهداشت جهانی (2017).

Cuijpers P ، de Graaf R ، van Dorsselaer S. افسردگی جزئی: مشخصات خطر ، ناتوانی عملکردی ، استفاده از مراقبت های بهداشتی و خطر افسردگی اساسی. J بر Disord تأثیر می گذارد. آوریل 2004 ؛ 79 (1-3): 71-9.

دیدگاهتان را بنویسید