مصرف کولین: ضروری است اما به خوبی شناخته نشده است


بیایید در مورد کولین صحبت کنیم: یک ماده مغذی مهم که ممکن است هرگز در مورد آن نشنیده باشید.

کولین چیست؟

کولین گاهی اوقات با ویتامین B ترکیب می شود ، و در حالی که از نظر فنی یک ویتامین B نیست ، برخی از ویژگی های مشترک این خانواده از مواد مغذی را به اشتراک می گذارد. ما انسان ها قادر به تولید کولین در کبد خود هستیم از نو سنتز یا سنتز “از جدید”). اما ما نمی توانیم آن را به اندازه کافی برای رفع نیازهای خود تولید کنیم ، به همین دلیل این ماده مغذی ضروری محسوب می شود ، به این معنی که باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم.

کولین برای ما چه می کند؟

کولین برای تشکیل بسیاری از مولکولهای مهم بیولوژیکی از جمله فسفاتیدیل کولین و انتقال دهنده عصبی استیل کولین مورد نیاز است. این ماده برای عملکرد مغز و سیستم عصبی بسیار مهم است و نقش مهمی در رشد اولیه مغز ، چه در رحم و چه در اوایل زندگی دارد.

در حقیقت ، تحقیقات جدید در مورد نقش کولین در رشد مغز جنین باعث شده است که انجمن پزشکی آمریکا به دنبال افزایش سطح کولین در ویتامین های دوران بارداری باشد. تا همین اواخر ، بسیاری از داروهای دوران بارداری حتی شامل کولین نبودند یا فقط مقادیر بسیار کمی از آن را شامل می شد.

AMA مایل است 450 میلی گرم کولین را در داروهای قبل از تولد مشاهده کند. یکی از مشکلات این است که کولین نوعی ماده مغذی حجیم است و گنجاندن مقادیر بیشتر آن در دوران قبل از زایمان قرص ها را بسیار بزرگتر می کند. بهتر است توصیه شود که زنان باردار علاوه بر دوران بارداری از مکمل های کولین نیز استفاده کنند. در حال حاضر ، زنان و پزشکان آنها باید از برآوردن این نیاز اطمینان حاصل کنند.

کولین دارای بسیاری از عملکردهای مهم دیگر در بدن است ، از جمله محافظت از کبد. کمبود این ماده مغذی می تواند منجر به تجمع چربی در کبد شود که در نهایت می تواند منجر به آسیب کبدی یا حتی سرطان شود.

همچنین ببینید: بیماری کبد چرب غیر الکلی چیست؟


کولین را از کجا می توان تهیه کرد؟

غنی ترین منابع غذایی کولین تخم مرغ ، گوشت اندام (مانند جگر) ، ماهی و صدف ، گوشت گاو ، خوک و مرغ است. از منابع گیاهی ، جوانه بروکسل ، کلم بروکلی و سایر سبزیجات چلیپایی برای شما بهترین هستند.

چقدر کولین کافی است؟

سؤال خوبی بود! برای کولین کمک هزینه روزانه توصیه نمی شود (RDA) زیرا گروه متخصصی که این دستورالعمل ها را تنظیم می کند معتقد است که داده ها برای تعیین میزان کافی کافی نیست. هنگامی که اطلاعات کافی برای تعیین RDA وجود ندارد ، آکادمی ملی پزشکی سعی می کند به جای آن مصرف مناسب (AI) را ایجاد کند. این بر اساس میزان ظاهری است که افراد سالم می خورند – با این فرض که اگر به طور کلی سالم هستند ، باید به اندازه کافی دریافت کنند.

هوش مصنوعی برای کولین برای مردان بالغ 550 میلی گرم در روز و برای زنان بزرگسال 425 میلی گرم است. در صورت بارداری یا شیردهی کمی بیشتر. و این اساساً بر اساس تنها مطالعه ای است که فقط مردان در آن شرکت کرده اند ، که نشان داد مردانی که کمتر از این مقدار دریافت می کنند در معرض ابتلا به کبد چرب هستند.

مقادیر مربوط به زنان ، کودکان و نوجوانان بر اساس اندازه نسبی بدن برآمده شده است. اما ، البته ، زنان و کودکان فقط مردان کوچک نیستند. تفاوتهای هورمونی و متابولیکی بسیار مهمی بین این گروهها وجود دارد که می تواند بر نیازهای آنها تأثیر بگذارد.

همانطور که ماری Caudill ، محقق کولین از دانشگاه کرنل به من توضیح داد ، استروژن سنتز کولین جدید را در کبد فعال می کند. بنابراین ، زنان قبل از یائسگی ممکن است نسبت به مردان به کولین غذایی کمتری نیاز داشته باشند تا از کمبود آن جلوگیری شود.

از سوی دیگر ، به دلیل نقش کولین در گسترش بافت و رشد مغز جنین ، زنان باردار ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشند. در واقع ، برخی از مطالعات Caudill برای زنانی که در دوران بارداری دو برابر توصیه های هوش مصنوعی مصرف کرده اند ، مزایایی را نشان داده است.

با توجه به اهمیت آن ، من واقعاً می خواهم محققان شواهد کافی را ارائه دهند تا بتوانیم RDA واقعی برای کولین را در مراحل مختلف زندگی ایجاد کنیم. امیدوارم به این آستانه نزدیک می شویم. اما در حال حاضر ، ما با این AI گیر کرده ایم.

ما همچنین UL (یا حد بالایی) کولین را داریم. حداکثر دوز توصیه شده 3500 میلی گرم در روز است که نصف مقداری است که نشان می دهد باعث ایجاد علائم مسمومیت می شود. نزدیک شدن به این امر تنها با رژیم غذایی بسیار دشوار خواهد بود. شما باید دوجین تخم مرغ یا 35 وعده گوشت بخورید. روز به آنجا برسید در حقیقت ، تنها راه برای غلبه بر کولین استفاده از مکمل های غذایی است و کولین یک مکمل غذایی پرکاربرد نیست.

مردم معمولاً چه مقدار کولین از غذا دریافت می کنند؟

تحقیقات تغذیه ای اخیر نشان می دهد که اکثر ما فقط 65 تا 75 درصد از میزان معمول دریافتی خود را دریافت می کنیم. اما به یاد داشته باشید که مصرف کافی ممکن است بیشتر از نیازهای واقعی برای بسیاری از گروه ها باشد. و به نظر نمی رسد شواهدی از کمبود گسترده کولین در افراد سالم وجود داشته باشد.

آیا گیاهخواران در معرض خطر بیشتری هستند؟

دکتر Caudill می گوید: “شاید نه.” کسانی که تخم مرغ یا گوشت نمی خورند به احتمال زیاد کولین بسیار کمتری نسبت به کسانی که آن را می خورند دریافت می کنند. از سوی دیگر ، او می گوید که آنها می توانند بتائین بیشتری دریافت کنند ، یک ماده مغذی بسیار نزدیک که بیشتر در گیاهان یافت می شود. بدن ما می تواند از کولین بتائین بسازد. اما اگر مقدار زیادی بتائین از رژیم غذایی خود دریافت کنیم ، می تواند مقداری از کولین را که برای اهداف دیگر مصرف می کنیم ذخیره کند. کسانی که بیشتر بتائین مصرف می کنند ممکن است از نظر تئوری به کولین کمتری نیاز داشته باشند. باز هم ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آیا بین کولین و سرطان پروستات ارتباطی وجود دارد؟

یکی از شنوندگان Nutrition Diva اخیراً از من خواست تا در مورد برخی از تحقیقات که نشان می دهد کولین خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد ، به این موضوع توجه کنم.

در واقع کمی پیچیده تر است. یک جفت از مطالعات مشاهده ای که بر روی مردان مبتلا به سرطان پروستات انجام شد ، نشان داد افرادی که از رژیم غذایی خود کولین بیشتری دریافت کردند ، بیشتر در معرض مرگ ناشی از این بیماری بودند. از سوی دیگر ، مطالعات وسیع مبتنی بر جمعیت یک رابطه معکوس بین مصرف کولین و سرطان نشان می دهد ، به این معنی که افرادی که کولین بیشتری دریافت می کردند ، خطر کمتری داشتند.

دکتر Caudill تعجب نمی کند. او گفت که کولین برای تقسیم سلولی بسیار مهم است. این یکی از دلایلی است که اهمیت آن را در دوران بارداری هنگامی که میزان تقسیم سلولی بسیار زیاد است ، اهمیت می دهد. سرطان همچنین با میزان بالای تقسیم سلولی مشخص می شود ، اما در این مورد پاتولوژیک است. منطقی است که یک ماده مغذی که باعث تقسیم سلولی سالم در افراد سالم می شود ، ممکن است از تقسیم سلولی ناسالم در یک فرد مبتلا به سرطان حمایت کند.

ما شرایط مشابهی با اسید فولیک مشاهده کرده ایم. برای عموم مردم ، فولات در برابر سرطان روده بزرگ محافظت می کند. برای افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ ، مصرف زیاد فولات می تواند رشد سرطان را افزایش دهد.

همچنین ببینید: اسید فولیک و خطر سرطان

بدیهی است که توصیه های تغذیه ای همیشه باید متناسب با شرایط باشد. افراد مبتلا به سرطان حتماً باید در مورد رژیم غذایی خود و مکمل هایی که مصرف می کنند ، با متخصص سرطان خود یا بهتر است از متخصص تغذیه متخصص سرطان مطلع شوند.

آیا بین کولین و بیماری قلبی ارتباطی وجود دارد؟

ارتباط بین کولین و بیماری قلبی نیز پیچیده است. سطوح بالای مولکول التهابی به نام هموسیستئین با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است. یکی از بسیاری از عملکردهای کولین به عنوان اهدا کننده متیل است که هموسیستئین را به یک مولکول کمتر واکنش پذیر تبدیل می کند. متیونین… بنابراین ، منطقی است که فکر کنیم کولین به محافظت از قلب و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

از سوی دیگر ، مصرف کولین ممکن است سطح TMAO در خون را افزایش دهد ، متابولیتی که به عنوان عامل خطر احتمالی بیماری قلبی شناخته شده است. اما فقط رژیم غذایی نیست که بر تولید TMAO تأثیر می گذارد. همچنین به میکروبهای روده ما بستگی دارد و تا حدی ژنتیکی تعیین می شود.

و یک چیز دیگر: مصرف ماهی ، که مدتهاست به دلیل خواص محافظتی آن شناخته شده است ، سطح TMAO را در خون بسیار بیشتر از تخم مرغ ، گوشت گاو یا سایر غذاهای سرشار از کولین افزایش می دهد. بنابراین ، هنوز مشخص نیست که آیا سطوح بالاتری از TMAO وجود دارد یا خیر از مصرف کولین (برخلاف علل دیگر) عاملی برای بیماری های قلبی هستند.

با این حال ، مطالعات گسترده ای هیچ ارتباطی بین مصرف کولین و خطر بیماری های قلبی نشان نداده است.

آیا به مکمل کولین نیاز دارید؟

من همیشه طرفدار این هستم که مواد مغذی خود را از غذاها به جای مکمل ها دریافت کنیم ، به ویژه هنگامی که این امر ما را ترغیب می کند تا غذاهای کامل را در رژیم غذایی خود در اولویت قرار دهیم. کسانی که تخم مرغ و / یا گوشت را در رژیم غذایی خود قرار می دهند ، به احتمال زیاد برای رفع نیازهای خود کولین کافی دریافت می کنند.

کسانی که به دنبال منابع گیاهی کولین هستند باید مرتباً شامل کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و سایر سبزیجات چلیپایی باشند.

اما افراد در رده های خاص ، مانند زنان باردار و شیرده ، ممکن است به موارد بیشتری نیاز داشته باشند. حتماً در مورد فواید مصرف کولین با پزشک خود مشورت کنید.



دیدگاهتان را بنویسید