مردم با مشکل ثبت سند خودرو روبرو هستند


به گزارش خبرنگار ایمنا، روزنامه دنیای اقتصاد امروز در صفحه اول شما با یک عنوان “سه نفر متهم به سقوط سرمایه گذاری هستند وی دلایل کاهش 40 درصدی واردات کالاهای سرمایه ای و مواد اولیه را مورد بررسی قرار داد و نوشت: مرکز مطالعات پارلمانی دو گزارش ارائه کرده است که دلیل آن کاهش سرمایه گذاری و کاهش قدرت تولیدکنندگان داخلی است. وی در اولین گزارش خود از “تحریم های بین المللی” ، “4200 دلار” و “افزایش نرخ ارز” به عنوان دلایل اصلی کاهش 39 درصدی واردات واسطه ای و 44 درصدی واردات کالاهای سرمایه ای در دهه 1990 نام برد. این دو گروه محصول عوامل اصلی تولید در کشور هستند. افزایش واردات کالاهای واسطه ای ، از جمله منابع مولد ، منجر به رونق تولید می شود و افزایش واردات کالاهای سرمایه ای نشان دهنده افزایش سرمایه گذاری در بخش تولید است. با این حال ، در سال های اخیر ، سه متهم انگیزه های سرمایه گذاری در بخش تولید را کاهش داده و فعالیت های غیر مولد رانت جویی و کارگزاری را افزایش داده اند. در گزارش دوم ، مرکز مطالعات پارلمانی اعلام کرد که سیاستهای تثبیت نرخ ارز که برچسب حمایت از پول داخلی را تضعیف می کند ، رقابت تولید داخلی را با تولیدکنندگان خارجی تضعیف می کند و راه اصلی تقویت و حمایت از پول ملی برای مهار تورم را ارائه می دهد. … کاهش سرمایه گذاری در پشت صحنه در ایران طی یک دهه مورد مطالعه قرار گرفته است. در آخرین تحلیل خود از بخش اقتصاد خارجی ، گروه تحقیقاتی پارلمانی سه متهم را در پی کاهش 40 درصدی دسترسی به کالاهای سرمایه ای در دهه 1990 معرفی کرد.

بر اساس این گزارش ، “تحریم های بین المللی” ، “4200 دلار آمریکا” و “افزایش نرخ ارز” منجر به کاهش 39 درصدی واردات کالاهای واسطه ای و کاهش 44 درصدی واردات کالاهای سرمایه ای به کشور بین سال های 1390 تا 2013 شده است. 1390. کالاهای سرمایه ای شامل ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید هستند و افزایش جریان این گروه از کالاها به معنی افزایش سرمایه گذاری در بخش تولید است. کالاهای واسطه نیز شامل مواد اولیه و نهاده ها است و افزایش واردات این گروه از کالاها نیز به معنی رونق تولید است. کالاهای سرمایه ای و کالاهای واسطه ای در جرگه مهمترین کالاهایی هستند که برای رشد و توسعه تولید به کشور وارد می شوند. اما بر اساس آمار منتشر شده در گزارش ، هزینه کالاهای واسطه ای و سرمایه طی 10 سال مورد بررسی نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش نیز داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط مرکز مطالعات پارلمانی ، ارزش واردات کالاهای واسطه ای در سال 1390 ، 44 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال 1399 ، 44 درصد کاهش داشته است. در اواخر دهه 1990 ، این رقم 27.1 میلیارد دلار بود. در این مدت هزینه کالاهای سرمایه ای نیز 39 درصد کاهش یافته است. ارزش این کالاها معادل 10 میلیارد دلار در سال 1990 و 5.6 میلیارد دلار در اواخر دهه 1990 بود. به طور کلی ، ارزش واردات کالاهای واسطه ای ، سرمایه ای ، مصرفی و طبقه بندی نشده در اوایل دهه 1990 معادل 62 میلیارد دلار بود که کمتر از سال گذشته این دهه است. ارزش کل واردات در سال 1399 ، 38.1 میلیارد دلار است.

مردم با مشکل ثبت سند خودرو روبرو شدند

روزنامه جهان صنعت امروز در صفحه اول شما با یک عنوان بدبینی پارلمانی درباره “سرکوب ارز” وی استراتژی تثبیت نرخ ارز را مرور کرد و نوشت: “پیامدهای استراتژی برای تثبیت نرخ ارز اسمی رمزگشایی شده است. کاهش رقابت پذیری محصولات داخلی ، افزایش واردات و تولید مبتنی بر مونتاژ ، ایجاد عدم قطعیت و بی ثباتی در سطح اقتصاد کلان و افزایش از دست دادن منابع ارزی مشکلاتی است که از نظر واحد تحقیقاتی پارلمان نه تنها به عنوان مسیرهای تولید عمل می کند ، بلکه پول ملی را نیز تقویت کرده و کنترل تورم را بهم می زند. به دلیل حساسیت بالای افکار عمومی و توجه ویژه سیاستمداران به نوسانات نرخ ارز ، وابستگی انتظارات و کیفیت افق عوامل اقتصادی به این نرخ ارز افزایش یافته است. در واکنش به این حساسیت و صرف نظر از وضعیت اقتصادی ، سیاست گذاران از خطای استراتژیک تثبیت نرخ ارز استفاده می کنند که می تواند در دو مرحله اقتصاد را تحت تأثیر قرار دهد. اولین مرحله زمانی است که سیاستمداران به دلیل دسترسی کافی بانک مرکزی به ذخایر ارزی ، نرخ ارز را کاهش می دهند.

این استراتژی با تضعیف صادرات و تشویق واردات ، ذخایر ارزی کشور را کاهش می دهد و در عین حال تزریق ارز به بازار را برای کنترل مصنوعی قیمت آن افزایش می دهد. مرحله دوم در شرایطی اتفاق می افتد که استراتژی پولی دولت به دلیل محدودیت منابع ارزی در حال شکست است و بی ثباتی ، عدم اطمینان و موج جهش ارزی اقتصاد را فرا می گیرد. بر اساس این مرکز تحقیقاتی ، رفع عدم تعادل های اقتصادی به شناسایی علل و عدم کار با افراد دارای معلولیت بستگی دارد. بنابراین ، این راه اصلی تقویت پول ملی ، کنترل تورم و افزایش بهره وری نیروی کار و اطمینان از رشد اقتصادی پایدار و بالا است. موانع این پیاده سازی

مرکز مطالعات پارلمانی در گزارش خود مشکلات تثبیت نرخ ارز را به سیاست گذاران یادآوری کرد. این نهاد نرخ ارز و فراز و نشیب های آن را یکی از موضوعاتی است که در مرکز توجه عمومی و سیاست گذاری قرار دارد. به عبارت دیگر ، نرخ ارز مهم ترین و حساس ترین متغیر در نگاه دولت های مختلف ایران در زمینه اقتصاد است و عملکرد عمومی دولت ها با تفاوت نرخ ارز در پایان و ابتدای دولت و میزان آن سنجیده می شود. نوسانات در زمان دولت حساسیت بالای عموم مردم و سیاستمداران نسبت به متغیر اقتصادی به عنوان یک هشدار جدی از منظر اقتصاد سیاسی تلقی می شود ، زیرا می تواند جهت سیاسی داشته باشد و منافع اقتصادی قربانی اهداف سیاسی کوتاه مدت دولت ها شود. بنابراین ، مراقبت از کیفیت سیاست گذاری در بازار ارز و مطالعه تجربه کار با این بازار برای حاکمان اقتصادی کشور یک ضرورت مسلم محسوب می شود. با توجه به اهمیت این س ،ال ، چهار س basicال اساسی نیاز به پاسخ دارند. سوال اول اساساً این است که استراتژی دولتها در بازار ارز چیست و دلایل پایبندی همه دولتها به این استراتژی چیست؟ با این حال ، سوال دوم با هدف یافتن پاسخ به پیامدهای اتخاذ چنین استراتژی برای اقتصاد کلان و ثبات اقتصادی است. س questionال سوم این س ofال را مطرح می کند که چنین استراتژی چه تهدیدهایی می تواند برای کشور در برابر تحریم ها ایجاد کند و س fourthال چهارم – برای تغییر چنین استراتژی چه اقدامات و آمادگی هایی لازم است؟

مردم با مشکل ثبت سند خودرو روبرو هستند

روزنامه تجارت امروز در صفحه اول شما با یک عنوان مردم با مشکل صدور سند خودرو مواجه هستند. وی نوشت: “برای مدت طولانی ، انتقال دستگاه بدون دردسر غیر ضروری و به روش معمول انجام شد. هر خودرو دارای پلاک بود و معیار خرید و فروش خودرو این بود که طرفین به دفتر بیایند و مدارک رسمی را ثبت کنند. اما یک روز تصمیم گرفته شد که برای هر نفر پلاک اختصاص داده شود و در نتیجه افراد مجبور شدند نه تنها به دفتر مراجعه کنند ، بلکه به مراکز تعویض پلاک نیز مراجعه کنند که این امر برای مردم وقت گیر و پرهزینه بود. از آنجا که این رویکرد زمان بر و پرهزینه توسط مردم برای توجیه رویکرد جدید در رانندگی برای مردم مورد انتقاد قرار گرفته است ، شایعاتی مبنی بر امتناع از مراجعه به دفتر شنیده شده است که انتقادات وکلا را نیز برانگیخته است. زیرا آنها معتقد بودند که تغییر پلاک نمی تواند معیاری برای مالکیت باشد ، زیرا هیچ سند رسمی وجود ندارد. در همین حال ، مردم از تصمیمات مردم گیج شده بودند. از یک سو ، پلیس راهنمایی و رانندگی اصرار داشت که کارت سبز برای خودرو و تعویض پلاک ملاک مالکیت است و از سوی دیگر ، دفاتر اسناد رسمی و وکلا این نظریه را رد کردند و احساس کردند که سند خودرو باید تغییر کرد. صاحب جدید دفتر

بسیاری از مالکان خودروها در حال حاضر دارای پلاک و پلاک جایگزین هستند ، اما در دفتر ثبت نام نکرده اند ، در حالی که هنوز وظیفه مشخص نیست و مردم نمی دانند که در صورت نیاز به ثبت نام مجدد در محل ، چه کسی هزینه این سند را پرداخت می کند. ادارات اکنون این س arال مطرح می شود که چرا پس از سالها ثبت سند رسمی خودرو در دفاتر باطل شد و پلیس راهنمایی و رانندگی مسئول سند مالکیت خودرو است. البته این رویکرد به بهانه حمایت از مردم و عدم پرداخت کمیسیون ترجمه در دفتر انجام می شود که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

با توجه به هزینه حمل و نقل خودرو ، متوجه می شویم که دفاتر سهم زیادی در هزینه حمل و نقل ندارند ، زیرا از سه تا 12 درصد از مبلغ سند خودرو ، که توسط دفتر اسناد رسمی صادر می شود ، بر عهده دفتر اسناد رسمی است. به و مابقی دولت یا مالیات است. مثلا مدل ماشین پژو پارس. 1400 دو میلیون و 700 هزار تومان هزینه ثبت دفتر ، یک میلیون و 70 هزار تومان مالیات بر انتقال مالکیت ، 535 هزار تومان هزینه ثبت ، 535 هزار تومان هزینه کاداستر ، 250 هزار تومان سهم از انجمن و ثبت نام دفاتر نمایندگی و … سهم رئیس دفتر … در نتیجه ، رقم بالا متعلق به دفتر اسناد رسمی نیست ، که گفته می شود پول زیادی از دفاتر اسناد رسمی دریافت می کند.

مردم با مشکل ثبت سند خودرو روبرو هستند

دیدگاهتان را بنویسید