فواید L-Theanine برای خواب ، استرس و سلامت مغز


Gabi Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، مزایای l-theanine ، نحوه کاهش احساس استرس و اینکه چرا باید بخشی از برنامه کاهش استرس شما باشد را توضیح می دهد.

اگر استرس را به طور منظم تجربه می کنید ، احتمالاً تمام تکنیک های کاهش استرس موجود در کتاب را امتحان کرده اید. آیا برای چیزی آماده هستید که احتمالاً هنوز آن را امتحان نکرده اید؟ L-theanine یکی از محرمانه ترین اسرار علم تغذیه است. اسید آمینه به دلیل توانایی خود در کمک به مردم در احساس آرامش و آرامش ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

در اینجا مزایای L-theanine ، نحوه تأثیر آن بر مغز و اطلاعاتی که باید در مورد ایمنی و دوز آن بدانید ، آورده شده است.

L-Theanine چیست؟

L-theanine یا به اختصار تئانین یک اسید آمینه با خلق و خوی چشمگیر و تقویت کننده های شناختی است. در برگهای چای سبز و سیاه و برخی از انواع قارچ یافت می شود. اما به احتمال زیاد شما مقدار زیادی از این آمینو اسید را به طور طبیعی در رژیم غذایی خود دریافت نخواهید کرد. به همین دلیل است که در مکمل ها به اشکال متمرکزتر نیز یافت می شود. L-theanine جزء اصلی مکمل های استرس است زیرا باعث آرامش و آرامش می شود.

L-theanine چگونه کار می کند؟

مطالعات متعددی نحوه تأثیر L-theanine بر فعالیت مغز را مورد بررسی قرار داده است.

در طول رویدادهای استرس زا ، فرستنده های تنظیم کننده خلق و خوی مغز مانند GABA می توانند از بین بروند. L-theanine سطح آنها را به سطح طبیعی افزایش می دهد. علاوه بر این ، تئانین می تواند تأثیر سایر فرستنده های “احساس خوب” مانند دوپامین و سروتونین را افزایش دهد.

از طرف دیگر ، L-theanine سطح فرستنده های تحریک کننده را کاهش می دهد ، که می تواند احساس استرس را افزایش دهد. به عنوان مثال ، L-theanine ممکن است از تجمع بیش از حد گلوتامات ، یک ماده شیمیایی مغزی مرتبط با اختلالات شناختی مرتبط با سن که می تواند واکنش بدن به استرس را مختل کند ، جلوگیری کند.

تئانین همچنین امواج مغزی آلفا را تقویت می کند. افزایش فعالیت آلفا در مغز می تواند تمرکز و آرامش را بهبود بخشد.

مزایای L-Theanine

تئانین تمایل به جلب توجه برای اثرات خلق و خوی خود دارد. با این حال ، مزایای L-theanine فراتر از احساس آرامش است.

بهبود خواب

انسان به شدت خوابیده است

محققان معتقدند تئانین دارای اثرات ضد اضطرابی (یا مهار کننده استرس) در ایجاد خواب است. برای خواب مناسب ، بدن باید آرام شود. بر خلاف قرص های خواب معمولی ، که دارای اثرات ضد اضطرابی نیز هستند ، L-theanine باعث بهبود خواب بهتر بدون ایجاد آرام بخش می شود.

در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم ال تیانین کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

مطالعه دیگری اثرات تیانین بر سلامت روان را مورد بررسی قرار داد. از آنجا که خواب ضعیف می تواند پیامد ثانویه استرس باشد ، همان محققان به طور همزمان تأثیر ال تیانین بر کیفیت خواب را مطالعه کردند. شرکت کنندگان به کاهش مشکلات کیفیت خواب مانند تأخیر و اختلالات پس از چهار هفته مصرف مکمل اشاره کردند.

بهبود مهارت های شناختی

زن روی کار تمرکز کرد

ما معمولاً اصطلاحات “هوشیار” و “آرام” را در یک جمله نمی شنویم. با این حال ، L-theanine باعث می شود در شرایط دشوار احساس آرامش و تمرکز کنید.

یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که روزانه 200 میلی گرم تئانین مصرف می کردند ، بهبود چشمگیری در تمرکز ، عملکرد و زمان پاسخگویی داشتند.

مطالعه دیگری اثرات ال تیانین در ترکیب با کافئین را با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار داد. جالب است که محققان دریافتند 97 میلی گرم تئانین همراه با 40 میلی گرم کافئین به شرکت کنندگان کمک می کند تا در طول یک کار شناختی استرس زا تمرکز بیشتری داشته باشند و دقت را افزایش دهند. شرکت کنندگان در مطالعه همچنین بهبود هوشیاری و کاهش خستگی را گزارش کردند.

کاهش استرس

زنان بستنی می خورند

اکثر تحقیقات روی L-theanine نقش آن را به عنوان یک عامل درمانی در برابر استرس مورد بررسی قرار داده است. مهمتر از همه ، شواهد تحقیق به طور مداوم اثرات مثبت تیانین را در افراد تحت فشار نشان می دهد.

در واقع ، مرور سیستماتیک ادبیات نشان داد که دوزهای 200-400 میلی گرم L-theanine منجر به کاهش قابل توجه استرس می شود. یک بررسی سیستماتیک اخیر تأیید کرد که تیانین سطح استرس را در افرادی که در شرایط استرس زا هستند کاهش می دهد.

همچنین ، به خاطر داشته باشید که تئانین باعث ایجاد یک خواب خوب می شود ، که البته می تواند بر سطح استرس شما تأثیر بگذارد.

برخلاف بسیاری از داروهای ضد استرس ، L-theanine باعث آرامش و رفع خواب آلودگی می شود.

چه کسی باید l-theanine را امتحان کند؟

L-theanine ممکن است برای افرادی که اغلب استرس دارند مفید باشد. علاوه بر این ، تیانین می تواند در موارد زیر مفید باشد:

  • رویای خوب
  • به خواب رفتن
  • تمرکز یا مه مغزی
  • یادگیری یا حفظ اطلاعات
  • احساس هوشیاری

عوارض جانبی و دوز L-theanine

با توجه به ادبیات ، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از مصرف L-theanine وجود ندارد.

در واقع ، FDA تئانین را به عنوان یک ماده غذایی ایمن به طور کلی شناخته شده (GRAS) طبقه بندی کرده است. علاوه بر این ، چای های حاوی ال تیانین ، مانند چای سبز یا سیاه ، برای نوشیدن بی خطر هستند. علاوه بر این ، چای دارای مزایای سلامتی است ، بنابراین همیشه یک افزودنی عالی برای برنامه روزانه شما خواهد بود.

قبل از دم کردن چای خود ، به خاطر داشته باشید که تقریباً 20 میلی گرم ال تیانین در یک فنجان وجود دارد. با این حال ، اکثر مطالعات دوز روزانه بالینی 200 میلی گرم را نشان داده اند. به همین دلیل ، توصیه می شود از تئانین برای حداکثر نتایج استفاده کنید.

اگر به دنبال مکمل حاوی تیانین هستید ، مطمئن شوید که از نظر بالینی دارای دوز موثر است. HUM’s Calm Sweet Calm حاوی 200 میلی گرم l-theanine و یک adaptogen ashwagandha است که به مدیریت هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم خود را افزایش داده و میل به غذا را کاهش دهید ، HUM’s Counter Cravings را که حاوی 200 میلی گرم l-theanine برای افزایش آرامش است ، امتحان کنید.

افکار نهایی

L-theanine یک اسید آمینه است که به افراد کمک می کند احساس آرامش و آرامش کنند. بر خلاف همتایان تجویزی خود ، تئانین استرس را بدون ایجاد خواب آلودگی از بین می برد. مطالعات متعددی از تأثیرات تینین بر خلق و خو و شناخت حمایت می کند. بنابراین ، کارشناسان آن را یک استرس بی خطر و م considerثر می دانند. از آنجا که نتایج به L-theanine بیشتری نیاز دارد ، مکمل بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید