فواید فیبر محلول برای سم زدایی ، عدم تعادل هورمونی و موارد دیگر


اکثر ما نگران فیبر نیستیم. این به احتمال زیاد به این دلیل است که بارها و بارها می شنویم که فیبر محلول فواید زیادی دارد و این ماده مغذی ضروری در هر رژیم غذایی سالم است. درست است که دریافت فیبر کافی می تواند به کنترل قند خون ، کاهش کلسترول و بهبود هضم کمک کند. همچنین یکی از متخصصان تغذیه برتر است که برای حفظ وزن سالم توصیه می شود.

اما چه تعداد زیادی از مردم نه ما فیبر را می شناسیم زیرا نقش مهمی در فرایند سم زدایی طبیعی بدن دارد. به طور خاص ، فیبر محلول ضروری است اگر می خواهید از توانایی سم زدایی بدن خود پشتیبانی کنید.

سم زدایی چیست؟

سارا رویون ، RDN ، CDN و بنیانگذار Rooted Wellness توضیح می دهد که سم زدایی فرایندی است که بدن ما برای تبدیل سموم به کار می برد تا بتوانند از بدن ما خارج شوند.

سموم از دو منبع اصلی تامین می شوند. سموم خاصی مانند اوره ، اسید لاکتیک و مواد زائد میکروبیوم روده ، در طول فعالیتهای روزانه مانند هضم و متابولیسم در بدن تولید می شوند. منشاء دوم؟ روون توضیح می دهد: “سموم همچنین می توانند از موادی که ما می خوریم ، جذب یا استنشاق می کنیم ، مانند جیوه ، آلودگی ، مواد مخدر و الکل ناشی شود.” ممکن است با سمومی که بدن فکر می کند باید از طریق استفاده از انواع خاصی از محصولات آرایشی ، استفاده از غذاهای خاص و حتی هنگام مصرف برخی داروها ، دفع شوند ، تماس داشته باشیم.

زن کرم می زند

قبل از اینکه بترسید ، خبر خوب این است که بدن ما در طول روز سم زدایی می کند. به گفته روون ، بدن انسان بسیار خوب مجهز به مسیرهای سم زدایی است که در کبد ، کلیه ها ، دستگاه گوارش و پوست یافت می شود. به ویژه ، کبد و کلیه کار سختی را انجام می دهند. کبد سموم موجود در صفرا را ترشح می کند و سپس از طریق مدفوع دفع می شود. کلیه ها نیز کار مشابهی انجام می دهند و به فیلتر سموم دفع شده از طریق ادرار کمک می کنند.

اگر نمی دانید فیبر محلول از کجا آمده است ، ما در حال نزدیک شدن هستیم. بهترین راه برای حمایت از ظرفیت سم زدایی بدن ، رژیم و شیوه زندگی است. ارین کنی ، متخصص تغذیه ثبت شده و بنیانگذار تغذیه Rewired ، خاطرنشان می کند: اما نیازی به سم زدایی یا روزهای پاک کننده ای نیست که ممکن است در تبلیغات اینترنتی مشاهده کرده باشید. “شما نیازی به رژیم محدود کننده ، آب تصفیه کننده یا کیت سم زدایی گران قیمت ندارید. سم زدایی یک فرآیند روزانه ، آهسته و ملایم است که می تواند با رژیم غذایی سالم ، آب آشامیدنی تمیز ، ورزش و کاهش مواجهه با سموم پشتیبانی شود. ” همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی سالم که از سیستم سم زدایی بدن پشتیبانی می کند ، فیبر محلول است.

فیبر محلول و نامحلول: تفاوت چیست؟

دو نوع اصلی فیبر وجود دارد: فیبر محلول و فیبر نامحلول. تفاوت اصلی این دو در نحوه تعامل آنها با آب است.

فیبر نامحلول چیست؟

فیبر نامحلول نه در آب حل شود روون می گوید: “فیبر نامحلول با جذب آب در دستگاه گوارش ، افزایش حجم مدفوع و تسریع زمان انتقال در دستگاه گوارش از یبوست جلوگیری می کند.”

فیبر محلول چیست؟

فیبر محلول میکند در آب حل شود روون می گوید: “با حل شدن ، یک قوام ژل مانند ایجاد می کند که هضم و جذب برخی از مواد مغذی را کند می کند.” فیبر محلول واقعاً چند وظیفه ای است. باکتری های مفید روده را تغذیه می کند ، کلسترول را با مسدود کردن جذب کلسترول در رژیم غذایی کاهش می دهد و هضم کربوهیدرات ها را کند می کند ، که به حفظ سطح قند خون ثابت کمک می کند.

زن و شوهر در حال آماده کردن شام

فواید فیبر محلول

در واقع ، روشهای مختلفی وجود دارد که فیبر محلول باعث سم زدایی و سم زدایی می شود.

از روده سالم پشتیبانی می کند

اول ، از آنجا که فیبر محلول باکتری های مفید روده را تغذیه می کند ، میکروبیوم سالم روده را نیز مفید می کند. روون می گوید ، بسیاری از اندام های دیگر بدن ما از جمله سم زدایی ، کبد و کلیه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. روون توضیح می دهد: “باکتری های سالم در روده ما از عملکرد سد روده محافظت می کند و ایمنی دستگاه گوارش را افزایش می دهد.” این کار از کبد و کلیه ها در برابر باکتری ها و التهاب محافظت می کند و به این اندام ها اجازه می دهد تا عملکرد سم زدایی خود را به بهترین نحو انجام دهند. “

علاوه بر این ، روده شما خون را به کبد و کلیه های شما می رساند ، بنابراین هر دوی این اندام ها مستقیماً به سلامت میکروبیوم روده شما وابسته هستند.

فعالیت آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد

Abby Wichill ، متخصص تغذیه و بنیانگذار FWDfuel توضیح می دهد: “فیبر محلول همچنین به افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی کمک می کند تا بار کلیه ها را برای پردازش نیتروژن کاهش دهد ، یک ماده مغذی رایج که بدن شما باید از آن خلاص شود.” “همچنین در تولید و خروج صفرا دخیل است.” ما برای جذب ویتامین های محلول در چربی به صفرا نیاز داریم و همانطور که قبلاً ذکر شد ، به دفع سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند.

به تعادل هورمونی کمک می کند

فیبر همچنین به بدن کمک می کند تا سموم هورمون های اضافی را دفع کند. به طور خاص ، ارتباط روشنی بین فیبر و استروژن وجود دارد. “بیشتر استروژن بدن ما در روده متابولیزه می شود. ویچیل می گوید: رژیم غذایی کم فیبر می تواند منجر به افزایش سطح استروژن شود زیرا فیبر به دفع استروژن اضافی از بدن کمک می کند. هم زنان و هم مردان می توانند مقدار زیادی استروژن داشته باشند ، که گاهی اوقات به عنوان غلبه استروژن نیز شناخته می شود. در زنان ، اغلب در سنین میانسالی و در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) رخ می دهد و می تواند علائمی مانند نفخ ، قاعدگی نامنظم و حساسیت پستان را ایجاد کند. در مردان ، سطح استروژن بالاتر از حد طبیعی با مشکلات باروری و اختلال نعوظ ارتباط دارد.

بنابراین چگونه کار می کند؟ فیبر با کاهش میزان جذب شده در روده بزرگ به دفع استروژن اضافی کمک می کند. روون می گوید ، به ویژه در مورد فیبرهای محلول ، به ما کمک می کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشیم زیرا هضم غذا را کند می کند. به همین دلیل ، رژیم های غذایی با فیبر بالا با حفظ وزن سالم همراه است. سلول های چربی استروژن تولید می کنند ، بنابراین حفظ وزن سالم می تواند به کاهش سطوح اضافی استروژن کمک کند.

غذاهای سرشار از فیبر محلول

اگر می خواهید فیبر محلول بیشتری در رژیم غذایی خود بگنجانید ، انتخاب های زیادی دارید.

بهترین محصولات فیبر محلول از Rueven و Vichill عبارتند از:

  • جو دوسر
  • مرکبات
  • موز
  • سیب
  • هویج
  • جوانه بروکسل
  • لوبیا خشک شده
  • بذر کتان و چیا
  • آووکادو
  • سیب زمینی و سیب زمینی شیرین
  • میوه های خشک مانند انجیر و زردآلو
  • پوسته پسیلیوم (اغلب در مکمل های غذایی یافت می شود)
بلغور جو دوسر با موز

با این حال ، هنگام امید به افزایش مصرف فیبر محلول ، برخی از نکات را باید در نظر بگیرید.

به آرامی شروع کنید.

روون می گوید: “اگر در حال حاضر فیبر زیادی در رژیم غذایی خود مصرف نمی کنید ، مهم است که به تدریج میزان فیبر خود را افزایش دهید.” “خوردن بیش از حد فیبر قبل از عادت بدن شما می تواند علائم گوارشی ناخوشایندی ایجاد کند.” (ترکیب آنزیم های گوارشی مانند HUM’s Flatter Me ، که شامل چهار آنزیم خاص برای کمک به هضم فیبر است ، می تواند به شما در انتقال آسانتر کمک کند.)

هیدراته بمانید.

روون می گوید: هر بار که میزان فیبر خود را افزایش دهید ، باید مصرف آب خود را نیز افزایش دهید. این به دستگاه گوارش شما کمک می کند تا فیبر را پردازش کند و به این معنی است که کمتر احتمال دارد که از حالت تهوع ، نفخ و گاز معده خارج شوید.

نگران گنجاندن برخی غذاها نباشید.

روون توصیه می کند: “به جای تمرکز بر غذاهای فردی ، سعی کنید رژیم غذایی متنوعی بر اساس غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، حبوبات ، آجیل و دانه ها داشته باشید.” همه این غذاها منابع خوبی از فیبر هستند و حاوی ترکیبی از فیبرهای محلول و نامحلول هستند که بدن ما برای رشد و حفظ سم زدایی و سلامت کلی به آن نیاز دارد. ”

دیدگاهتان را بنویسید