غذای بی فکر؟ در اینجا 6 دلیل برای این اتفاق می افتد


آیا تا به حال بدون غذا غذا خورده اید در واقع به غذا فکر می کنی؟ این غذای بی معنی است.

خوردن بی فکر زمانی است که از احساس غذا و بدن خود جدا شده اید ، این امر مانع از آن می شود که از آنچه می خورید لذت ببرید و با بدن خود هماهنگ شوید تا بدانید چه موقع راضی و راضی هستید.

همه ما قبلاً این کار را انجام داده ایم.

شاید هنگام تماشای تلویزیون غذا بخوریم یا تمام روز غذا بخوریم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین ممکن است همیشه هر بار که غذا می خوریم 100٪ توجه نکنیم ، اما مشکل خوردن بی فکر این است که می تواند منجر به چندین نتیجه نامطلوب شود. پرخوری بی فکر ، از دوره های پرخوری گرفته تا سیری بیش از حد که باعث ناراحتی گوارشی و حتی پشیمانی و گناه می شود ، هرگز به نفع ما نیست.

در این مقاله ، ما دلایل متداولی را که ممکن است بی فکر بخورید بررسی می کنیم تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

6 دلیل رایج برای یک میان وعده بدون فکر

درک بهتر اینکه دقیقاً چه چیزی باعث می شود بی خیال غذا بخورید می تواند به شما در تشخیص بهتر این که چه اتفاقی می افتد کمک کند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از آن انجام دهید.

1. غذا برای راحتی

غذا خوشمزه است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، درست است؟ خوب ، متأسفانه این یک شیب لغزنده است.

غذای خوشمزه و لذت بخشی است و بنابراین باید از آن لذت ببرید! اما چیزی که ما نمی خواهیم این است که به غذا به عنوان وسیله ای برای آرامش یا به عنوان یک سازوکار مقابله ای نگاه کنیم که به ما کمک می کند تا با سایر قسمت های زندگی مان که لذت بخش نیستند برخورد کنیم.

وقتی شخصی برای راحتی غذا می خورد ، معمولاً به دنبال غذا است تا احساسات قدیمی را از بین ببرد و شادی را جایگزین آنها کند.

برای مثال ، فرض کنید شما بعد از کار استرس شدیدی را احساس می کنید. ممکن است هنگام بازگشت به خانه نتوانید این احساس مضطرب را به طور کامل از بین ببرید ، بنابراین به دنبال کیک شکلاتی مورد علاقه خود می روید زیرا می دانید که کیک همیشه طعم خوبی دارد و به شما کمک می کند استرسی را که تجربه می کردید فراموش کنید.

این باعث خوردن بی فکر می شود.

شما کیک نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک را بخورید ، از هر لقمه لذت ببرید و از آن لذت ببرید! در عوض ، شما به دنبال تسلی ، نجات از کیک هستید. همچنین می تواند در نتیجه تقریباً هرگونه احساسات شدید ، از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی اتفاق بیفتد.

2. سیگنال های محیطی

آیا مکان خاصی وجود دارد که شما را وادار به انجام آن کند؟

یکی از رایج ترین چیزهایی که درباره آن می شنوم سینما است. وقتی به سینما می روید ، آیا بلافاصله به یک کیسه پاپ کورن نیاز دارید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

در حال حاضر هیچ چیزی برای شرمساری وجود ندارد زیرا می خواهید فقط از غذای خود لذت ببرید! غذا باید همزمان سیر کننده و لذت بخش باشد – این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Stripped است.

اما این جایی است که وقتی ما محصول را می خواهیم ، علیرغم فقدان گرسنگی ، بی نظمی آشکار می شود. اگر در نتیجه قرار گرفتن در معرض محیط زیست کاملاً سیر شده ایم و فقط غذا می خوریم ، نمی توانیم به نشانه های گرسنگی و سیری خود برای تعیین میزان و زمان غذا خوردن گوش دهیم. ما فقط برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به مصرف بیش از حد غذا می شود ، که باعث می شود احساس سیری ، نفخ و شاید کمی پشیمانی از خوردن بیشتر از آنچه که در نظر داشتیم داشته باشیم.

یکی دیگر از نمونه های رایج نشانه های محیطی اغلب در شرایط خدمات غذایی یافت می شود. در بسیاری از این موقعیت ها ، غالباً غذاهایی برای چرا مانند یک بشقاب چیپس یا یک تخته میان وعده در معرض دید قرار می گیرد. ممکن است به سادگی شما را به سمت غذاهای خاصی سوق دهد که همانطور که معمولاً نام نمی برید ، بیشترین رضایت را برای شما به ارمغان می آورند. همچنین می تواند منجر به شیفتگی بیش از حد شود زیرا هر بار که چیزی را رد می کنید با آن چنگ می زنید ، یا اینکه تمام شب روبروی شما می نشیند.

3. حواس پرتی

حواس پرتی یکی دیگر از علل شایع خوردن بی فکر است. همه چیز از پیمایش در اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا کار هنگام غذا خوردن حواس شما را از تجربه خوردن پرت می کند.

وقتی حواس شما از غذا پرت می شود ، برای شما سخت تر است که از آنچه می خورید احساس رضایت کنید زیرا به طعم و بافت غذا توجه نمی کنید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال روی نیمکت نشسته اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ چیپس تماشا کرده اید؟ قبل از اینکه بفهمید ، شما بسیار بیشتر از چیزی که احتمالاً می خوردید غذا می خورید اگر روی میز بنشینید و به آنچه می خورید توجه کنید.

حالا نکته مهمی که باید بدانید این است که گاهی اوقات این کاملاً طبیعی است! گاهی اوقات تنها چیزی که ما نیاز داریم این است که یک شب خوب در Netflix داشته باشیم و در حین تماشا مقداری چیپس بخوریم. اما اگر این بخشی از برنامه روزانه شما است ، باید برای حذف این عادت تلاش کنید.

4. پرخوری بی پروا در نتیجه فشار همسالان

هر کس یک دوست یا یکی از اعضای خانواده دارد: “نه ، حتماً آن را امتحان کنید ، خیلی خوب است!” ، “می دانم که گفته اید چیزی نمی خواهید ، اما لطفاً آن را با خود ببرید!”.

کسی میدونه؟

وقتی واقعاً گرسنه نیستیم یا از محصولی واقعاً خوشم نمی آید ، اما هنوز آن را می خوریم ، بی فکر غذا می خوریم.

ما فقط برای خوردن غذا می خوریم. ما به این فکر نمی کنیم که غذا چقدر خوشمزه است ، چه احساسی داریم و چه بویی دارد ، ما به جای آن غذا می خوریم زیرا کسی به ما گفته است.

5. کسالت

در حال حاضر ، بسیار شبیه غذای راحت است ، اما بیشتر از هر چیز به یک عادت تبدیل می شود.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در صورت نیاز از خلبان خودکار استفاده کنیم ، بنابراین می توانیم کارهای روزانه خود را به راحتی انجام دهیم. این مهمترین چیز در عادات است! اما کاری که آنها انجام می دهند گاهی اوقات باعث می شود وقتی در اطراف غذا هستیم ، ناخواسته یا بی پروا عمل کنیم.

به عنوان مثال ، بگویید وقتی در حال بزرگ شدن بودید ، همیشه هنگام انجام تکالیف خود به آشپزخانه می آمدید ، به جای بازی یا انجام تکالیف خاص. حوصله ات سر رفته بود! شما این عادت را پیدا کرده اید که در انبارها غلت بزنید و هر چیزی که در آنجا وجود دارد را به چنگ بیاورید.

خوب ، اکنون که حوصله تان سر رفته است ، مغز شما می تواند بلافاصله به سمت غذا بپرد. یک عادت شکل گرفته است.

باز هم ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم محصول را آگاهانه تجربه کنیم ، ما برای برآوردن نیاز دیگری غذا می خوریم ، که متأسفانه نمی تواند به طور کامل برآورده شود.

6. برنامه غذایی باعث پرخوری بی فکر می شود.

مشتریان آنقدر با برنامه غذایی خاصی به من مراجعه می کنند که آنها به من مراجعه کنند باید چسبیدن به

آنها هر روز در ساعات خاصی صبحانه ، ناهار و شام می خورند. چرا می پرسی؟ خوب ، زیرا آنها فکر می کردند که باید انجام دهند.

در اینجا چه اتفاقی می افتد: ما عمداً دوباره از علائم گرسنگی و سیری خود چشم پوشی می کنیم. به جای گوش دادن به بدن و واکنش مناسب بر اساس آن ، ما آن را مجبور می کنیم در مواقعی که فکر می کنیم باید غذا بخورد. وقتی احساس ما را در مورد غذا بررسی نمی کنیم ، دوباره بی فکر غذا می خوریم.

چگونه بی خیال خوردن را متوقف کنیم

اکنون می دانیم که چه چیزی باعث خوردن بی فکر می شود. پس چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ابتدا می خواهیم در مورد عوامل محرک فردی خود بدانیم. آیا اغلب در غذا به دنبال آرامش هستید؟ تسلیم فشار همسالان شوید؟ آیا به برنامه غذایی پایبند هستید؟ یا شاید تحت تأثیر خستگی یا محیط اطراف خود باشید؟

هنگامی که فهمیدید چه چیزی باعث می شود اغلب بی فکر غذا بخورید ، می توانید به طور فعال برای ترک این عادت ها و ایجاد عادت های مثبت و جدید تلاش کنید. در راهنمای رایگان ما ، ما ابزارهای ساده و در عین حال م effectiveثری را به اشتراک می گذاریم که می توانید از وعده غذایی بعدی خود برای ایجاد تعادل بین انتخاب های غذایی امروز خود استفاده کنید ، و همچنین گام هایی برای حفظ تعادل عادات غذایی در طول زندگی.

تغذیه آگاهانه را تمرین کنید

همچنین می توانید تمرین آگاهانه غذا خوردن را بیاموزید. این چیزی است که ما به همه اعضا و مشتریان خود می آموزیم تا به اهداف فردی خود برسند. حرکت از خوردن بی فکر به دنیایی از خوردن آگاهانه به شما این امکان را می دهد که کنترل زندگی و اهداف سلامتی خود را در دست بگیرید.

اگر می خواهید این مهارت را توسعه دهید ، اما کاملاً مطمئن نیستید که گام بعدی برای شما مناسب است ، برای ملاقات رایگان با یکی از متخصصان تغذیه ما ثبت نام کنید! شما قادر خواهید بود نقاط درد ، اهداف و آرزوهای خود را مورد بحث قرار دهید تا تعیین کنید در آینده چه کاری انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید