علوم ورزشی 8 نکته مهم که باید در مورد پروتئین بدانید


در این مقاله چه می خوانید

ما تصور می کنیم که شما علاقه زیادی به شیر شکلات در یک شیک یا اسموتی عالی دارید و فکر می کنید که به شما کمک می کند تا عضله از دست رفته را بازیابی کنید ، رشد کرده و ماهیچه ها را ترمیم کنید. ما فکر می کنیم شما شماره یک هستید. اما جدا از اطلاعاتی که در این زمینه دارید ، که بسیار هم خوب است ، آیا فکر می کنید اطلاعات شما در مورد پروتئین شیک کافی است؟ اگر اینطور نیست ، ما نکاتی را در مورد نحوه یادگیری پروتئین و اطلاعات بیشتر در مورد مصرف پروتئین به شما ارائه می دهیم.

1. در مورد پروتئین چه می دانید؟

پروتئین ها اساساً مولکول های بزرگی از آمینو اسیدها هستند که برای ترمیم و رشد ماهیچه ها کار می کنند. در واقع همه سلول های بدن ما از پروتئین ساخته شده اند. آنها اجزای سازنده ماهیچه هستند و بدون آنها هیچ اقدامی ممکن نیست.

بدون داشتن پروتئین کافی برای رسیدن به بدن ، بدن شروع به تجزیه پروتئین در استخوان ها ، اندام ها و قلب می کند تا سوخت مورد نیاز شما را تامین کند. همچنین به خاطر داشته باشید که بدون پروتئین نمی توانید به مدت طولانی سالم بمانید.

2. پروتئین بیشتر چه نقشی در سلامتی من دارد؟

آیا این برای زنده ماندن و سلامت شما کافی نیست؟ پروتئین بیشتر همچنین به حفظ سلامت استخوان ها ، غضروف و خون کمک می کند. عملکرد پروتئین در بدن به حفظ مو و پوست کمک می کند و ناخن ها را تقویت و تغذیه می کند. پروتئین در بدن همچنین در بازیابی استروژن و پروژسترون در زنان و بهبود عملکرد غدد جنسی در مردان م effectiveثرتر است.

3. چرا این امر در مورد پروتئین ها و ورزش اهمیت دارد؟

وقتی تمرین می کنید و اسکوات یا ددلیفت انجام می دهید ، فیبرهای ماهیچه ای میکروسکوپی بعد از هر ست سخت شکسته و پاره می شوند. آنها با درد ماهیچه ای بعد از ورزش ارتباط دارند.

مصرف پروتئین زمان ترمیم و ترمیم بافت را کوتاه می کند و در نتیجه بدن شما با تمرینات سخت سازگار می شود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم بیش از یک ساعت پس از تمرین پروتئین مصرف نکنید. پروتئین آن باعث التیام تجزیه فیبرهای عضلانی می شود ، به طوری که با مصرف پروتئین آن ، در اولین دقیقه به سلول های عضلانی شما نفوذ کرده و شروع به ترمیم و ترمیم آنها می کند.

4. از کجا پروتئین بیشتری دریافت کنیم؟

بوقلمون ، مرغ ، سفیده تخم مرغ ، فیله ماهی ، گوشت گاو همه منابع پروتئین هستند. البته به خاطر داشته باشید که آنها به تنهایی کار نمی کنند و شما باید از گیاهان پروتئینی مانند لوبیا یا سایر دانه های پروتئینی همراه آنها استفاده کنید و پنیر محلی کم چرب نیز گزینه خوبی است.

اما پروتئین آن جد همه پروتئین ها است ، زیرا به سرعت وارد جریان خون و سلول های عضلانی می شود و عملکرد بازسازی و ترمیم را آغاز می کند. اگر به هدف خود نرسیده اید ، بدنبال پروتئین هایی مانند او و ریزمغذی ها باشید ، زیرا مصرف این پروتئین ها لاکتوز (قند) را از بدن دفع می کند و به طور کلی گزینه مناسبی برای کاهش وزن است.

5- از پروتئین او چه می دانید؟

پروتئین آن محصول جانبی شیر است و پس از بسته شدن و تصفیه شیر ، این مایع گرفته می شود. پروتئین وی برای اولین بار تحت تعقیب قرار می گیرد. ممکن است طعم خوبی نداشته باشد. اما برخی از دانشمندان خلاق و باهوش طعم دهنده هایی را برای مصرف بهتر اضافه کرده اند. یکبار امتحان کنید ، از خوردن پشیمان نمی شوید.

6. چه مقدار پروتئین باید مصرف کنم؟

8 نکته درباره پروتئینمیزان پروتئینی که باید مصرف کنید بستگی به تناسب اندام و اهداف کاهش وزن شما دارد ، یعنی به شما بستگی دارد. هرچه بیشتر مطالعه کنید ، وزن کمتری کاهش می یابد و ورزش سخت تری انجام می شود. پروتئین بیشتری که باید به گرم مصرف کنید. شما باید میزان مصرف پروتئین خود را بر حسب گرم بر اساس وزنی که می خواهید افزایش دهید تنظیم کنید ، نه وزن فعلی شما.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید 80 کیلوگرم وزن کم کنید ، باید 80 گرم پروتئین ماهیچه دریافت کنید ، چربی مصرف کنید و بسوزانید. نوشیدن 24 گرم هر دو تا سه ساعت مفید است. این دیگر به شما کمک نمی کند ، زیرا بیش از این مقدار به راحتی از بدن دفع می شود. در عوض ، افکار خود را به چیزهای خوب زندگی تغییر دهید.

7. آیا می توانم پروتئین بیشتری بخورم؟

بله، البته که شما می توانید. اکنون می توانید هر تعداد کالری که می خواهید مصرف کنید ، چه تعداد کالری (چه چربی ، قند یا پروتئین). اما باید کمی مراقب پروتئین باشید ، زیرا مصرف بیش از حد پروتئین می تواند برای شما کمی ناراحتی ایجاد کند. مانند اختلالات گوارشی و کلیوی. مصرف زیاد نیز باعث افزایش وزن می شود. ما در مورد مصرف صحبت نمی کنیم ، ما در مورد جذب و کارایی صحبت می کنیم.

8. آیا همه پروتئین ها یکسان هستند؟

اگر بدنبال پروتئینی با قابلیت هضم سریع هستید ، باید به شما بگوییم که پروتئین آن در بالای لیست پروتئین های قابل هضم قرار دارد. محصولات لبنی در رتبه دوم این لیست قرار دارند ، در حالی که بقیه پروتئین ها در آخرین دسته این لیست قرار دارند.

نخود فرنگی ، حبوبات و سیب زمینی نیز خوب هستند ، اما در درجه C ذکر شده اند و نمی توانند در گروه A قرار گیرند. بنابراین ، هرگز پروتئین را از رژیم غذایی خود حذف نکنید. درست است ، این می تواند دور زده شود ، اما تنها در صورتی که شما یک تکنسین حرفه ای هستید که می دانید چه می کند. پروتئین آن برای شما بسیار مفید است ، بنابراین آن را امتحان کنید حتی اگر طعم بدی داشته باشد یا برای شما مناسب نباشد. کیفیت مهم است نه کمیت.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید