علوم ورزشی 7 استراتژی های تغذیه و تمرین برای ورزشکاران المپیکی


در این مقاله چه می خوانید

بر هیچ کس پوشیده نیست که ورزشکار المپیکی شدن سخت است. آیا واقعاً ژنتیک فوق بشری در او وجود دارد؟ خوب ، شاید نه. ورزشکاران المپیکی به عنوان کارمند تمام وقت تمرین می کنند زیرا در واقع یک کار تمام وقت در سطح آنها است و اگرچه تمرینات و انگیزه آنها به مرحله ای می رسد که برای آنها مدال طلا را به ارمغان می آورد ، این امکان وجود دارد. به طور کامل (یا در برخی موارد به طور کلی) بالاتر از سطح شما ، استراتژی های اساسی مورد استفاده آنها چندان دشوار نیست.

برای اینکه مردم عادی بتوانند از استراتژی های مورد استفاده ورزشکاران المپیکی استفاده کنند ، از ایده های مایکل اسراتیل استفاده کردیم. او مشاور تیم وزنه برداری ایالات متحده ، مشاور دوره های رنسانس است و از آنجا که حتی اگر در آینده ای نزدیک مدال المپیک را برای خود انتظار ندارید ، احتمالاً سعی می کنید برخی تمرینات روتین و غیره را بدون رها کردن انجام دهید.

از ترفندهایی مانند تلاش مداوم برای تعیین اهدافی که در واقع می توانید به آنها دست یابید ، اینها نکات ساده ای است که به شما کمک می کند تا زمانی که به اهداف تناسب اندام خود نرسیده اید پیشرفت کنید ، اما این تکنیک ها می توانند در رقابت متوسط ​​باشند. بازیهای المپیک زیر را مقایسه کنید.

درگیر رژیم غذایی و ورزش شوید

به نظر می رسد نکته اصلی به اندازه کافی ساده است: ادامه دهید. اما چند بار واقعاً از رژیم غذایی سختگیرانه یا روال ورزشی پیروی کرده اید؟ این س questionالی بسیار مهم برای ورزشکاران المپیکی است.

در حالی که علاقه مندان به تناسب اندام اغلب تمرینات خوب را دوست دارند و سعی می کنند با هر تمرین بهتر شوند ، اما تمرینات بد واقعا مهم نیست. ایسراتیل می گوید اما ورزشکاران المپیکی برای رسیدن به حداکثر عملکرد ورزشی باید سخت تمرین کنند.

او می گوید: “برای آنها ، اگر یک یا دو وعده غذایی را حذف کنند ، می تواند هزینه تمرین آنها را به دنبال داشته باشد.” “یک تمرین در طول هفته ساختار متفاوتی دارد و اگر ، برای مثال ، سخت ترین تمرین یک روز در هفته باشد ، بقیه هفته به طور کلی بسیار ضعیف تر است ، و سپس یک هفته تمرین بد به یک ماه تبدیل می شود و به همین ترتیب در درجه یک واقعا مهم است.

او می گوید ، با چنین برنامه ورزشی سختی ، آنها باید از رژیم غذایی مناسب که در واقع رعایت می کنند اطمینان حاصل کنند تا بدن خود را در طول هر تمرین ، از جمله زمانی که گرسنه نیستند ، تغذیه کنند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مدام در تلاش برای افزایش وزن هستند ، مطمئناً متوجه این موضوع خواهید شد.

رژیم غذایی و تمرینات خود را پیگیری کنید ، نقشه ای از مزایای تمرین و تغذیه خود خواهید یافت. Izratil می گوید: “حداقل پنج روز در هفته ، شاید شش روز ، شما باید کالری زیادی از طریق چند وعده غذایی خوب و پر پروتئین در طول روز دریافت کنید و به تمرینات سخت بپردازید.” ممکن است شما المپیکی نباشید ، اما می توانید از تلاش های خود برای حفظ تمرکز و رعایت برنامه خود درس بگیرید.

غذاهای مناسب را برای رژیم غذایی خود انتخاب کنید

7 استراتژی تغذیه و تمرین برای ورزشکاران المپیک

برخی از ورزشکاران المپیکی در مراکز ورزشی مانند Leak Dirt و برخی دیگر ، بیشتر به تنهایی تمرین می کنند. به ویژه در مورد بازی های المپیک زمستانی ، بسیاری از آنها دائماً در سراسر اروپا در حال رقابت هستند ، جایی که محل تمرینات زیادی وجود دارد. بنابراین ، بیشتر اوقات ، آنها می توانند هر غذای خوشمزه ای را که می خواهند بخورند. انتخاب های غذایی مناسب اینجاست و باز هم تداوم کلید است و حتی ورزشکاران المپیکی برای انتخاب درست مجبورند تلاش کنند. اهداء خوبی برای بهتر شدن!

وقتی ساعت 11 شب است و شما در آن ساعت می خواهید بخوابید ، می توانید به خواربارفروشی محلی خود بروید ، دو ماست و یک سیب بخرید و مطمئن شوید که تمام مواد غذایی مورد نیاز خود را دارید. اما همه افراد دارای قدرت اراده قوی نیستند و البته ، مگر اینکه شما متخصص تغذیه داشته باشید ، حتی نمی دانید که باید این کار را انجام دهید یا باید کمی از مسیر خود خارج شوید.

و وقتی صحبت از غذا به میان می آید ، مطمئن شوید که انتخاب های درستی را انجام داده اید ، زیرا فروشگاه های مواد غذایی معمولاً متوسط ​​زیادی از آنچه فکر می کنید دارند ، اما این توهین نیست ، بیشتر یک یادآوری است تا یک هشدار! ممکن است شما المپیکی نباشید ، اما قطعاً یک انتخاب دارید: مرغ و سبزیجات را به جای مکزیکن و سیب زمینی سرخ کرده کباب کنید ، یا فست فود ، درست است؟

در صورت لزوم وعده های غذایی خود را آماده کنید ، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید.

برای ورزشکارانی که در نزدیکی محل تمرین خود زندگی نمی کنند و باید رژیم غذایی خود را زیر نظر داشته باشند ، تهیه وعده های غذایی به صورت هفتگی مفید است. اما در حالی که تقریباً همه می دانند که پخت غذای شخصی شما ایده خوبی است ، مردم تمایل دارند با ساختن کوهی از کاه ، غذا را پیچیده تر از آنچه باید باشد!

بسیاری از مردم از این ایده که باید آشپز خوبی باشند می ترسند و غرق می شوند تا بتوانند غذای خود را بپزند. ” و این درست نیست که یک رژیم غذایی سالم باید حاوی صد نوع ماده مغذی و مواد اولیه باشد. اگر کار سخت ، آشپزی ، شروع ، و اهداف واقع بینانه راهنمایی شماره یک شما هستند ، باید اعتراف کنید که شروع یک برنامه جدید می تواند دشوار باشد ، اما مطمئن باشید که می تواند. به عنوان مثال ، اگر در محل کار خود یخچال ندارید ، مطمئن شوید که برای نگهداری غذایی که تمام روز را برای تهیه روز یکشنبه صرف کرده اید به آن نیاز ندارید. غذا را بدون یخچال بپزید!

در نهایت ، اگر واقعاً رژیم دارید و در این حالت احساس راحتی می کنید ، می توانید غذاهای عجیب و غریب با طعم عالی و مواد مختلف بپزید. بنابراین هنگام شروع ، مطمئن شوید که غذای خوشمزه می خورید. عمداً غذاهای کم ارزش نخورید و نگویید: رژیم مجازات است. او می گوید: “من تاوان گناهان خود را می دهم.” شما در حال تلاش برای کاهش 15 پوند هستید ، اما آن را ساده نگه دارید – سه یا چهار ماده ، چند پوند گوشت بدون چربی ، پروتئین بدون چربی اگر گیاهخوار هستید ، برخی کربوهیدراتهای سالم ، برخی سبزیجات.

ورزشکاران المپیکی از رژیم های هوس انگیز اجتناب می کنند

بیایید با آن روبرو شویم: این راه حل کاهش وزن “راه حل جدید ، بدن جدید” اغلب با رژیم غذایی دیوانه کننده ای پایان می یابد که هیچ شانسی برای حفظ خود و بازدهی طولانی مدت ندارد. این ممکن است لزوماً برای ورزشکاران المپیکی صدق نکند ، اما آنها می دانند هیچ راه میانبری بدون مشکل وجود ندارد ، به هر حال ، نصف فنجان وجود دارد!

اگر به رژیم های عجیب و غریب پایبند باشید ، همیشه می توانید غذای ناخواسته یا غذای زیاد بخورید و نگران کالری مصرفی خود نباشید. شما ترکیبی متفاوت از گرسنگی یا محدودیت کامل مواد مغذی را تجربه می کنید ، که باعث می شود بعداً پرخوری کنید.

این واقعیت را بپذیرید که اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، باید غذاهای سالم تری بخورید و وقتی رژیم جدید شما جالب و شبیه به یک بازی باشد ، شوکه نخواهید شد. هنگامی که فعال هستید و وزن خود را حفظ می کنید ، می توانید مصرف غذای خود را افزایش دهید.

اهدافی را تعیین کنید که واقعاً به آنها ایمان دارید

7 استراتژی تغذیه ای و تمرینی برای ورزشکاران المپیکی

ورزشکاران المپیکی برای یافتن انگیزه بیشتر یا بهتر نیازی به جستجو ندارند. با این حال ، آنها در آستانه (یا نزدیک) اوج ورزش خود هستند و برای نمایندگی از کشورهای خود در المپیک بین المللی به عنوان نخبه انتخاب شده اند.

اما ما مردم عادی در حال تلاش برای یافتن راهی برای ادامه خواه ناخواه هستیم. اگر می بینید که دائماً سعی دارید از کاناپه بلند شوید و به باشگاه بروید ، ممکن است به طور کلی به دنبال هدف اشتباهی بوده اید. گم شده ، کاری کن ، شاید می خواهی چیز دیگری را امتحان کنی.

همه چیز از انواع ورزش ها ، از هنرهای رزمی ترکیبی گرفته تا تمرینات کراس فیت یا تیم سازی ، شما را به یک شیوه زندگی اولیه که مناسب شما یا بهتر است و به شما کمک می کند تا در مسیر درست بمانید ، باز می گرداند.

“اگر [هدف شما] این فقط به شما انگیزه می دهد فقط به این دلیل که می خواهید آن را انجام دهید … اگر کاری که واقعاً می خواهید انجام دهید برای شما هیجان انگیز و سرگرم کننده است ، پس این کار را انجام دهید ، می تواند یک انگیزه عالی باشد.

مطمئن شوید که این اهداف واقع بینانه هستند

ورزشکاران المپیکی ورزشکاران تمام وقت هستند. اهداف آنها معمولاً با دقت برنامه ریزی شده و از همه مهمتر قابل دستیابی است. به دلایلی ، مردم عادی اغلب کمی از هدف زندگی خود منحرف می شوند.

اگر کسی به شما بگوید: “شما باید یک سیستم آبیاری پیشرفته در حیاط خلوت خود بسازید و چند هفته دیگر وقت ندارید که این کار را انجام دهید” ، ممکن است فکر کنید “پس چه اهمیتی دارد که من چگونه حیاط خلوت خود را آبیاری می کنم؟” من دارم ، و مهم نیست که من آن را دارم یا نه … بنابراین هرگز اتفاق نمی افتد ، درست است؟ اما اگر کسی می گوید: “سلام ، بیایید یک هواپیمای کاغذی بسازیم” ، شما می گویید: “خوب ، من الان به کاغذ احتیاج دارم ، شاید یک آموزش YouTube.”

مطمئناً در زیر آخرین سلفی بدنسازی خود که با جهان به اشتراک گذاشتید ، نوشتن هشتگ برای یک راه حل جدید ، یک بدن جدید عالی خواهد بود ، اما ایجاد تغییرات بزرگ همیشه هدف نهایی نیست. بنابراین ، هنگامی که قصد تغییر چیزی را دارید ، قبل از اینکه برای شکست آماده شوید ، مطمئن شوید که این هدف در واقع امکان پذیر است.

کمی ثابت قدم باشید

در زمانی که راه حل های جدید رو به ضعف است ؛ این روند می تواند دلسرد کننده باشد. اما یک ورزشکار حرفه ای می گوید که بخش کوچکی از زندگی یک ورزشکار المپیکی که شما به آن علاقه دارید ، از آنها الگو گرفته و ثابت قدم هستید ، زیرا دستیابی به اهدافی که ارزشمند هستند آسان نیست.

“لطفاً نگویید” اوه ، من مطمئن نیستم که رژیم غذایی من کامل است. ” او گفت: “من فکر می کنم باید او را رها کنم.” همیشه باید به غذاهای خوشمزه با دستور العمل های ساده توجه کنید. تا آنجا که ممکن است کار را ساده کنید ، اما برای شرایط سخت آماده باشید. بهترین چیزی که می توانیم انتظار داشته باشیم این است که ما عمدا آن را سخت نمی کنیم ، اما سلام ، کاهش وزن سخت است. اگر آسان بود ، همه لاغر می شدند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید