علوم ورزشی چگونه می توان بهترین رژیم غذایی را برای انواع مختلف بدن انتخاب کرد؟


شما ممکن است کم و بیش با انواع بدن آشنا باشید و بدانید که چگونه و کجا چربی در بدن شما تجمع می یابد ، که می تواند تأثیر بسزایی در سلامتی شما و البته وزن شما داشته باشد. پیشتر در مقاله ای با عنوان “چرا مهم است که چربی در بدن ذخیره می شود؟” در این مقاله ، ما به شما نشان می دهیم که بسته به نوع بدن خود چه چیزی بخورید و از چه چیزی باید اجتناب کنید.

چرا باید نوع بدن خود را بدانید؟

تیپ بدنی این روزها بیشتر به ظاهر اهمیت می دهد تا به سلامتی ، مخصوصاً وقتی که به لباس هایی که می آید توجه کنیم! اما وقتی صحبت از سلامتی می شود ، نوع بدن شما حرف های زیادی برای گفتن در مورد خطرات احتمالی برای سلامتی و توانایی های شما دارد.

نکته اصلی این است که بدن شما چگونه و چگونه چربی را ذخیره می کند. برخی از چربی ها بیش از سایرین برای سلامتی مضر هستند و ممکن است به روش های مختلف رژیم غذایی واکنش متفاوتی نشان دهند.

به عنوان مثال ، مطالعات نشان داده است که افرادی که وزن بیشتری در ناحیه شکم دارند ، به رژیم های کم کربوهیدرات بهتر پاسخ می دهند ، در حالی که کسانی که وزن بیشتری در ناحیه باسن و ران دارند ، به رژیم های کم چرب بهتر پاسخ می دهند ، و این تازه آغاز کار است! متخصصان تغذیه می توانند به شما در درک نوع بدن و آنچه باید انجام دهید کمک کنند.


پیشنهاد تحقیق: تیپ بدنی شما چیست؟ اکتومورف ، مزومورف یا اندومورف؟


اندام های سیبی شکل

اندام سیبی شکل کاملاً با نام سازگار است. بالاتنه وسیع ، شانه های پهن و بازوها ، باسن و پاهای کوچکتر ، به این معنی که بالاتنه معمولاً بزرگتر از پایین تنه است.

اگر مانند یک سیب وزن اضافه کنید ، احتمالاً تمام آن وزن اضافی مستقیماً به معده شما می رسد. داشتن چربی شکمی به این معنی است که چربی بیشتری در اطراف اندام های داخلی خود دارید ، که خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت و سندرم متابولیک را افزایش می دهد.

سیب چیست؟

بر خوردن چربی های سالم تمرکز کنید و ضرب المثل قدیمی را که خوردن چربی شما را چاق می کند فراموش کنید: چربی های غیر اشباع و امگا 3 به شما کمک می کند احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید.

چربی های سالم می توانند به اصلاح شکم شما کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را کاهش دهند. چربی تأثیر کمی بر سطح انسولین دارد ، بنابراین سطح قند خون پایین تر خواهد بود. در نتیجه کشش کمتر و انرژی بیشتری دارید. آووکادو ، ماهی قزل آلا ، گردو ، دانه های چیا و کره آجیل نمونه های خوبی هستند.

چه سیب هایی را نمی توان خورد

خوردن چربی های سالم تنها نیمی از نبرد با جراحی شکم است. بدنهای سیبی شکل همچنین باید مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهند ، به ویژه کربوهیدراتهای ساده مانند قند و تنقلات قندی.

یک رژیم غذایی خوب می تواند ادامه یابد و برای بسیاری این به معنی مصرف کربوهیدرات است. فقط سعی کنید میزان کربوهیدرات خود را به 40 درصد از کل کالری خود محدود کنید.

اندام گلابی شکل

پس از آن انواع بدن به شکل گلابی با شانه های باریک ، کمر نازک و باسن بزرگ معرفی می شود. آنها اعتراف می کنند خوشبختانه عضلات شکم و ران یکی از بهترین و سالم ترین مکان ها برای ذخیره چربی است و ثابت شده است که با طول عمر بیشتر مرتبط است.

متأسفانه پیدا کردن شلوار جین مناسب و اندازه این اندام بسیار مشکل است. چربی اضافی می تواند بر مفاصل ، قلب و مغز ، بدون توجه به جایی که ذخیره می شود ، فشار وارد کند.

گلابی برای خوردن چه چیزی نیاز دارد؟

تمرکز اصلی اندام گلابی باید بر حفظ عضله و حفظ وزن سالم باشد. بهترین راه برای این کار خوردن مقدار زیادی پروتئین بدون چربی ، سبزیجات برگ دار و چربی های سالم است.

اینها سه جزء اصلی هر رژیم غذایی سالم هستند ، اما ترکیبی از این سه است که به اندام های گلابی شکل کمک می کند تا در هنگام عضله سازی چربی بسوزانند. به عبارت دیگر ، سالاد گوشت بدون چربی بیشتر بخورید!

چه گلابی را نمی توان خورد

همه ما می دانیم که شکر برای سلامتی شما مضر است. محدود کردن مصرف قند لزوماً به این معنی نیست که هرگز نمی توانید کیک تولد بخورید.

در عوض ، روی چیزهای خوب زندگی مانند غذاهای سرشار از قند تمرکز کنید. غذاهایی مانند سس ماکارونی ، سس گوجه فرنگی ، نان ، بلغور جو دوسر فوری و کره بادام زمینی حاوی قندهای پنهان هستند.

شکر در بسیاری از غذاهای فرآوری شده یافت می شود. برای سهولت در انجام تکالیف ، این قانون را به خاطر بسپارید: غذاهایی را که بیش از 3 گرم قند اضافه شده (در برچسب مشخص شده است) نخورید.


پیشنهاد تحقیق: دریابید کدام تمرینات برای فرم بدن شما مناسب است


اندام ساعت شنی

ما دو نوع بدن یا شکل بدن را معرفی کردیم ، سومی اندام های ساعت شنی است که وزن بیشتری را بین بالا و پایین تنه حمل می کنند و کمر باریک تری دارند.

این نوع اندام ها معمولاً چربی را به طور یکنواخت در سراسر بدن ذخیره می کنند. زنان اغلب دوست دارند بدنی شبیه به این داشته باشند زیرا دارای انحناهای جذابی است ، اما این فرم بدن به راحتی می تواند چند کیلوگرم وزن را بدون توجه به فرد اضافه کند زیرا این وزن اضافی به طور مساوی در سراسر بدن توزیع می شود. هرگونه اضافه وزن می تواند به سلامتی شما آسیب برساند.

یک ساعت شنی برای خوردن چه چیزی نیاز دارد؟

اگر شما هم فرم بدن ساعت شنی دارید ، باید عاقلانه غذا بخورید تا وزن شما به طور نامحسوس افزایش نیابد! به جای اینکه فقط وسایل مورد نیاز خود را بسته بندی کنید ، باید سعی کنید مقدار اضافی را در هر صورت بسته بندی کنید.

سعی کنید سبزیجات را به عنوان میان وعده بخورید. سبزیجات نه تنها برای شما مفید هستند ، بلکه به شما این امکان را می دهند که بدون دریافت کالری زیاد غذای زیادی بخورید و در عین حال سیرتر و سیرتر باشید. میان وعده های مناسب ساعت شنی شامل هویج و گوآکامول ، کرفس و کره بادام ، آووکادوی برشته ، خیار و حمص است.

آنچه ساعت شنی نیست

جذابیت بدن شما را می توان به سطوح بالاتر هورمون های زنانه مانند استروژن و پروژسترون نسبت داد. این هورمون ها فواید زیادی دارند ، اما استروژن هورمونی است که چربی را ذخیره می کند و می تواند باعث افزایش وزن شود.

اگر ریتم طبیعی هورمون های بدن شما مختل شود – یکی از دلایل آن ممکن است استرس باشد – همچنین ممکن است اشتها و اشتیاق زیادی برای خوردن شیرینی داشته باشید. سعی کنید مصرف این غذاها را کاهش دهید: شیرینی ، آب نبات ، بستنی و سایر غذاهای پرچرب.

شکل تاشو یا خط کش مستطیلی

اگر به طور طبیعی لاغر هستید و انحنای کمی دارید ، احتمالاً شما حاکم هستید! وقتی صحبت از ذخیره چربی می شود ، شما بهترین تیپ بدنی را از هر نوع بدنی دارید.

خط کش ها معمولاً برای افزایش وزن باید سخت کار کنند. اما این دلیل نمی شود که از نظر غذا کاملاً رایگان باشید. بسیاری از افراد دارای اندام مستطیلی یا خط کش فکر می کنند که چون لاغر هستند می توانند هرچه دوست دارند بخورند و ورزش نکنند. اما حتی اگر به نظر نمی رسد اضافه وزن دارید ، باز هم ممکن است درصدی از چربی بدن در بدن شما وجود داشته باشد که شما را مستعد ابتلا به بسیاری از بیماری ها می کند.

آنچه حاکمان باید بخورند

خط کش ها باید آنقدر غذا بخورند که سیر شوند ، نه زیاد و نه کم. رژیم متعادل شامل کربوهیدرات ها ، چربی ها و پروتئین ها برای این نوع اندام ها بهترین است.

همچنین بسیار مهم است که افراد دارای اندام مستطیل شکل ورزش کنند. تمرکز بر تغذیه مناسب و ورزش می تواند این اندام ها را سالم نگه دارد و خطر بیماری را به حداقل برساند.

بسیاری از افراد با اندام های اندامی شکل ممکن است به ورزشهای استقامتی مانند دوچرخه سواری و دویدن علاقه داشته باشند ، بنابراین باید کربوهیدرات زیادی مصرف کنند تا سوخت مناسبی برای این فعالیتها دریافت کنند. محصولات مناسب. اندام ها در قالب قوانین: همه محصولات فرآوری نشده و طبیعی!

آنچه حاکمان نباید بخورند

از آنجا که خط کش ها معمولاً کم وزن هستند تا اضافه وزن ، هنگام محدود کردن گروه های غذایی باید مراقب باشند. اگر بدن شما به شکل خط کش است و اضافه وزن ندارید ، باید درست غذا بخورید و از دیگران تقلید نکنید. اگر می خواهید عضله بسازید ، از پودرهای پروتئینی ، کاسنی یا گوشت زیاد نخورید. این روزها مردم بیش از حد پروتئین مصرف می کنند. اگر بدن یک فرد عادی به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به حدود 1 گرم پروتئین نیاز دارد.

اندام بستنی قیفی شکل

اگر سینه ، گردن و شانه های بزرگی دارید ، اما با پایین آمدن آنها باریک تر و لاغرتر می شوند ، پس تیپ پنجم بدن شامل شما می شود ، شما یک بستنی قیف هستید! ممکن است برای شما عضله سازی راحت تر شود ، به ویژه در قسمت بالای تنه. اما مانند سیب ، شما مستعد رسوب چربی شکمی هستید.

با قیف بستنی چه بخوریم؟

کربوهیدرات زیادی بخورید ، اما فقط غلات کامل و کربوهیدراتهای پیچیده. این غذاها انرژی طولانی تری به شما می دهند و حاوی فیبر پر کننده هستند تا بین وعده های غذایی احساس سیری کنید.

تحقیقات نشان داده است که این نوع فیبرها می توانند خطر بسیاری از انواع سرطان را کاهش دهند. کابینت آشپزخانه را با کینوا ، جو ، برنج قهوه ای ، عدس ، لوبیا و سیب زمینی شیرین پر کنید.

قیف بستنی نخورید

کسانی که اندام بستنی قیفی شکل دارند باید مصرف چربی خود را کنترل کنند. البته ، ما خوردن میان وعده های بدون چربی و فرآوری شده را توصیه نمی کنیم ، اما باید مراقب نوع چربی انتخابی خود باشید.

شما می توانید چربی های سالم بخورید ، اما از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​یا اسیدهای چرب اشباع نشده اجتناب کنید ، زیرا این چربی ها می توانند تأثیر معکوس بر بدن شما داشته باشند. کمتر از روغن نارگیل ، پنیر ، کره ، روغن کانولا ، روغن های گیاهی و دانه استفاده کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: rd


دیدگاهتان را بنویسید