علوم ورزشی چه مکمل هایی را باید برای دستیابی به نتایج بهتر با هم مصرف کنیم؟


در این مقاله چه می خوانید

ترکیب مکمل های ورزشی می تواند در دستیابی به بالاترین سطح عملکرد ورزشی بسیار مثر باشد ، بنابراین دانستن نحوه مصرف همزمان مکمل ها و ترکیب آنها بسیار مهم است. با این حال ، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام ترکیب مکمل بهترین است؟

تفاوت های زیادی بین اثربخشی مکمل های غذایی و پاسخ به ترکیب آنها وجود دارد. اگر متوجه این تفاوت نشوید ، چیزی جز سردرگمی در رژیم غذایی خود نخواهید داشت.

ترکیبی از مکمل های ورزشی: هم افزایی یا هم افزایی

در دنیای داروسازی ، مسئله مهمی به نام هم افزایی وجود دارد که موضوع اصلی این مقاله است. مکمل ها ، مانند همه داروها ، اثرات خاص خود را دارند و وقتی با هم ترکیب شوند ، می توانند در کار یکدیگر تداخل ایجاد کنند ، یا تأثیر بیشتری بر عملکرد یکدیگر داشته باشند ، یا می توانند مخرب باشند.

هدف ما ارزیابی اثربخشی و کارایی مکمل هایی است که برای مقاصد خاصی ترکیب کرده و مصرف می کنیم. به عنوان مثال ، اگر از دو مکمل برای افزایش حجم عضلات استفاده می کنید و این مکمل ها برای افزایش توده عضلانی خود 1 امتیاز جداگانه می گیرند ، ما می خواهیم ترکیب این دو نتیجه 1 + 1 = 3 باشد ، نه 1 + 1 = 2 ، که is یک تعریف دقیق از اثر هم افزایی است.

مکمل های افزایش عملکرد همیشه برای ورزشکاران در اولویت هستند و ما همچنین به دنبال مکمل هایی هستیم که با یکدیگر بهترین کار را انجام دهند و در نهایت شما را قادر سازند تا سریعتر به هدف خود برسید.

بهترین ترکیب مکمل ها برای بهبود عملکرد ورزشی

مفهوم عملکرد ورزشی در ورزشهای مختلف می تواند تعاریف متفاوتی داشته باشد: در ورزشهای استقامتی – افزایش توانایی مقاومت در برابر ورزشهای خستگی و قدرتی ، افزایش انقباض ماهیچه ها.

بهترین ترکیب مکمل ها برای ورزشکاران استقامتی

مهمترین هدف افزایش تعداد انقباضات مکرر و ایجاد قدرت ثابت در دراز مدت (مقابله با خستگی ناشی از فشار تمرین) است. افزودن بی کربنات سدیم برای این فرآیند توصیه می شود. با این حال ، مکمل کافئین بی کربنات سدیم عملکرد شما را در میان مدت و بلند مدت بهبود می بخشد. بعلاوه ، مکمل بتا آلانین به شما در حفظ کار کمک می کند ، به ویژه در طول تمرینات طولانی مدت.

در نتیجه ، بی کربنات سدیم + بتا آلانین + کافئین برای ورزشکاران استقامتی توصیه می شود.

بهترین ترکیب مکمل برای ورزشکاران قدرتی

افراد قوی به قدرت عضلانی نیاز دارند. منظور ما از قدرت مطلق است که توسط همه ورزشکاران و بدنسازان به عنوان بخشی از برنامه ریزی سالانه تمرینات قدرتی انجام می شود.

اولین مکمل مورد استفاده در تمرینات قدرتی کراتین است. کراتین به عضله سازی و افزایش قدرت و در نهایت عملکرد ورزشی شما کمک می کند. مکمل دوم سیترولین است که می توان گفت در تولید اکسید نیتریک از آرژنین بهتر عمل می کند ، بنابراین ترکیب این مکمل با کراتین یک ترکیب موثر برای افزایش عملکرد ورزشی شما خواهد بود.

نتیجه گیری: برای ورزشکاران قدرتی ، استفاده همزمان از کراتین + L-citrulline توصیه می شود.

بهترین مکمل برای افزایش حجم عضلات

برای بهترین نتیجه چه مکمل هایی را با هم مصرف می کنیم؟

گزینه های اضافی برای عضله سازی در بازار تقریباً نامحدود است. اما تقریباً همه آنها برای تکمیل گروه های غذایی خاصی طراحی شده اند. متأسفانه ، هیچ مقدار مکمل به تنهایی نمی تواند آنابولیسم پروتئین تولید شده در ماهیچه ها را تغییر دهد ، بنابراین می توان نتیجه گرفت که هیچ مقدار مکمل به تنهایی نمی تواند شما را به هدف شما برای افزایش توده عضلانی بدون چربی برساند. در اینجا شما را با بهترین ترکیبات آشنا می کنیم:

اولین پیشنهاد کراتین

در وهله اول ، ما به مکمل های پروتئینی ترجیح نمی دهیم. اکثر مردم تصور می کنند که مکمل پروتئین برای افزایش توده عضلانی آنها کافی است ، اما به یاد داشته باشید که پروتئین زمانی برای شما مفید خواهد بود که پروتئین در رژیم غذایی روزانه شما محدود و ناکافی باشد. البته ، مقدار زیاد آن روی توده عضلانی شما تأثیر نمی گذارد. کراتین به افزایش حجم عضلات کمک می کند و ما اولین پیشنهاد شما هستیم.

دومین پیشنهاد BCAA

توصیه دوم ما BCAA است. خوردن اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری ، به ویژه لوسین ، می تواند به افزایش توده عضلانی کمک کند. از آنجا که شما نمی توانید لوسین مورد نیاز بدن خود را از طریق رژیم غذایی معمول خود دریافت کنید ، مصرف BCAA و به ویژه لوسین برای افزایش توده عضلانی ضروری است و با مکمل های کراتین به خوبی کار می کند.

سومین پیشنهاد ترکیب کراتین با بتا آلانین است.

ترکیب کراتین با بتا آلانین ، که باعث افزایش عملکرد برای تمرینات فشار قوی می شود. این می تواند نتایج به دست آمده با آن را بیشتر بهبود بخشد. تحقیقات جدید نشان می دهد که کراتین و بتا آلانین هنگامی که جداگانه مصرف شوند م moreثرتر هستند.

در یک مطالعه ، کسانی که بتا آلانین و کراتین مصرف کرده بودند ، پس از ده هفته تمرین ، افزایش حجم عضلانی و افزایش سه برابری قدرت را تجربه کردند. مزایای مکمل بتا آلانین و کراتین محدود به افزایش حجم و قدرت نیست ، بلکه باعث بهبود عملکرد ورزشی نیز می شود.

نتیجه گیری: اگر به دنبال افزایش توده عضلانی هستید ، توصیه می کنیم مکمل های کراتین را با BCAA یا بتا آلانین مصرف کنید.

استفاده همزمان از پروتئین های وی و گینر

اگر آنها را ترکیب کنید ، کالری دریافتی خود را افزایش می دهید. این ترکیب برای دوره های افزایش حجم و افزایش عضلات یا افزایش وزن مناسب است. اگر برنامه افزایش وزن و حجم برای ورزشکار به طور همزمان نوشته شود ، مصرف همزمان وی پروتئین و گینر مفید است. در این وضعیت ، ورزشکار نه تنها می تواند عضله بسازد ، بلکه وزن خود را نیز افزایش می دهد. بهتر است بسته به میزان نیاز بدن و توصیه مربی ، این دو مکمل را با هم مصرف کنید.

بهترین ترکیب مکمل های کاهش وزن

برای بهترین نتیجه چه مکمل هایی را با هم مصرف می کنیم؟

بسیاری از مکمل ها برای کاهش وزن ذکر شده اند ، اما بسیاری از آنها به دلیل وجود مواد محرک به هیچ وجه توصیه نمی شوند. در میان آنها ، دو مکمل L-carnitine و CLA محبوب ترین هستند و در مورد هر دو تردید و ابهامات زیادی وجود دارد.

اما اگر مجبور باشید بین این دو مکمل یکی را انتخاب کنید ، ال کارنیتین در اولویت است و مکمل دیگری که باعث بهبود تعادل انرژی شما و بهبود عملکرد شما در حین ورزش می شود کافئین است که در بین مکمل های کاهش وزن ذکر شده است. آن خانم میخورد. به همین دلیل است که طبق تحقیقات و مطالعات علمی ، مکمل های ال کارنیتین + کافئین بهترین و مطمئن ترین ترکیبی هستند که می توانید مصرف کنید.

بهترین ترکیب مکمل برای جلوگیری از سوزش ماهیچه (ضد کاتابولیسم)

پس از در نظر گرفتن مکمل هایی برای عضله سازی و کاهش وزن ، ترکیبی که به حفظ ماهیچه های شما کمک می کند بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد. هدف همه ورزشکاران در طول رژیم غذایی و مسابقات حفظ توده عضلانی و جلوگیری از شکست عضلات است. از آنجا که استرس بیش از حد ، روزه داری طولانی مدت و شرایط سخت بسیاری از ورزشکاران را در معرض شکست عضلات قرار می دهد ، شما نیاز به یک مکمل م effectiveثر برای جلوگیری از کاتابولیسم عضلات دارید.

اولین پیشنهاد ما برای جلوگیری از کاتابولیسم عضلات ، مصرف مکمل های گلوتامین است. گلوتامین یک مکمل بسیار م protectionثر برای محافظت از ماهیچه ها است وقتی بدن شما تحت استرس است. گلوتامین همچنین برای تسریع بهبود و بهبود سلامت بیماران تحت مراقبت های ویژه یا جراحی استفاده می شود.

توصیه دوم ما مصرف مکمل های HMB است. این مکمل ، به ویژه در طول رژیم غذایی که کالری بسیار کمی دارید. مثر خواهد بود. این مکمل نقش بسیار مهمی در محافظت از سلول های ماهیچه ای ایفا می کند. به همین دلیل ، استفاده از آن برای جلوگیری از شکست عضلات توصیه می شود. ترکیب عالی گلوتامین و HMB باعث افزایش اثر هم افزایی بر مکانیسم های درون سلولی شده و آن را به یک ترکیب عالی تبدیل می کند.

نتیجه برای حفظ توده عضلانی ، توصیه می شود که همزمان گلوتامین و مکمل HMB مصرف کنید.

نتیجه

استفاده همزمان از افزودنیها و بهترین ترکیب آنها با یکدیگر: تقریباً همه مواد افزودنی را می توان برای بیش از یک منظور استفاده کرد. افزودن مواد افزودنی با حداقل قدرت ممکن است م workثر واقع نشود ، و این فقط یک سوپ با مواد افزودنی است که برای شما مناسب نیست و ممکن است بیشتر به بدن شما آسیب برساند.

به همین دلیل ما انتخاب کردیم “بهترین ترکیب مکمل های ورزشیما از دو مکمل یا در نهایت سه مکمل استفاده کردیم. اگر همزمان بیش از یک هدف را دنبال می کنید ، ممکن است ترکیب بیشتر اهداف مفید باشد. اما توصیه می کنیم قبل از مصرف هر گونه مکمل ورزشی با پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید.

مصرف خود به خود مکمل های ورزشی بدون بررسی سابقه پزشکی شما می تواند به شما آسیب جدی یا کوتاه مدت وارد کند. با هدف مناسب و مشاوره مناسب مربیان علوم ، می توانید خطر مصرف مکمل را به حداقل برسانید و به عملکرد برتر ورزشی برسید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید