علوم ورزشی چرا 80 درصد رژیم غذایی و 20 درصد ورزش به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می کند؟


شما شنیده اید که می گویند: “شما نمی توانید از اثرات تغذیه نامناسب با ورزش معکوس کنید” و وقتی صحبت از سالم نگه داشتن بدن می شود ، این آخرین کلمه است. تغذیه و ورزش از اجزای مهم کاهش وزن و تناسب اندام هستند. عادات غذایی تأثیر عمیق تر و شدیدی بر ساختار بدن و اهداف تناسب اندام شما نسبت به سایر عوامل تناسب اندام دارد. وقتی ترکیبی از ورزش و رژیم غذایی سالم وجود داشته باشد ، به تغییرات مثبتی در بدن خود دست خواهید یافت. برای توضیح قانع کننده به مجله علوم ورزشی بپیوندید.

استراتژی رژیم غذایی را توسعه دهید

ساختار بدن را می توان با خوردن بدون ورزش تغییر داد ، اما این ترکیب چیزی است که به سلامت مربوط می شود. 80٪ تغذیه و 20٪ ورزش فرمولی است که اهمیت تغذیه را به وضوح نشان می دهد. ورزش بدون رژیم غذایی سالم ممکن است اتلاف وقت نباشد ، اما مانند شنا در بالادست ، هیچ بهبودی در ساختار و ترکیب بدن ایجاد نمی شود.

همه ما افرادی را دیده ایم که سالها هر روز در هفته به طور منظم به باشگاه می روند و در کاهش وزن و نتایج تناسب اندام خود موفق نمی شوند. دلیل این بی فایده بودن ساده است؛ زیرا آنها از هیچ استراتژی غذایی که مانع رسیدن آنها به اهداف خود شود پیروی نمی کنند.

تغذیه کلید تنظیم عملکرد بدن است. با رژیم غذایی اشتباه ، ماهیچه ها رشد نمی کنند ، با رژیم غذایی ناسالم ، خلاص شدن از چربی با ساعت ها ورزش غیرممکن است. اگر رژیم غذایی ناسالم باشد ، حتی می تواند باعث اختلال در عملکرد هورمون های بدن شده و پیامدهای منفی داشته باشد.

سوالات متداول

سوالات متداولی که در زمینه تناسب اندام و مطالعه اهداف ایجاد می شود: “چند درصد از هدف من با ورزش و چند درصد با تغذیه به دست می آید؟” پاسخ ها معمولاً “هر دو مهم هستند ، اما درصد را نمی توان تعیین کرد” یا عبارت معروف “صد در صد ورزش و صد در صد تغذیه”.

پاسخهای مبهم مانند این شما را به جایی که می خواهید نمی رسانند ، مخصوصاً برای کسانی که در ابتدای سفر تناسب اندام خود به دنبال بهبود اندام و ساختار بدن خود هستند. بهترین پاسخ این است که تغذیه بیشترین تأثیر را بر تغییرات بدنی دارد ، یعنی بسیار بیشتر از ورزش ، در واقع درصد های دیگر را جذب می کند!

منطق ورزش و تغذیه

حالا بیایید به درصد ها بپردازیم و منطق ورزش و تغذیه را بررسی کنیم. یک ورزشکار معمولی ممکن است 3 تا 4 تمرین قدرتی و 3 تا 4 تمرین هوازی در هفته و در مجموع 8 تمرین در هفته انجام دهد. چنین تعداد کلاس در هر هفته به او این فرصت را می دهد که 8 بار تغییرات مثبت را در بدن خود ایجاد کند. البته با ورزش

همان شخص روزانه 3 وعده غذایی سالم و احتمالاً 2 میان وعده می خورد. محاسبات سریع نشان می دهد که 21 تا 35 بار در هفته فرصتی برای ایجاد تغییرات مثبت مستقیم ، چربی سوزی و عضله سازی وجود دارد ، البته با تغذیه.

تو چیزی هستی که می خوری!

مثال بالا به شما نشان داد که تغذیه واقعاً به ایجاد فرصت هایی برای تحول فیزیکی کمک می کند. اگر اعداد و ارقام مربوط به این مسابقه را باز کنیم ، می توان ساختار بدن را از طریق تغذیه 21 تا 35 بار در هفته ، که تقریباً همان 80 است ، بازسازی کرد.

این موقعیت 20 for برای عملکرد ورزشی باقی می گذارد. ارزیابی رابطه منطقی بین ورزش و تغذیه اعداد دقیقی را که در ابتدا ذکر شد ارائه می دهد. این همچنین بدان معناست که اگر می خواهید ظاهری زیبا داشته باشید ، باید 80٪ توجه خود را بر تغذیه متمرکز کنید. بنابراین این درست است که آنها می گویند شما همان چیزی هستید که می خورید.

از قانون 80 and و 20 پیروی کنید

آیا داستانهای جالبی از کسانی که به طرز چشمگیری وزن کم کرده اند شنیده اید؟ در رأس دستاوردهای آنها رژیم غذایی مناسب و تغذیه سالم است و قبل از شروع برنامه ورزشی خاص ، آنها عادات آشپزی و استراتژی های تغذیه ای خود را تغییر دادند. این آغاز سفر آنها به سوی موفقیت بود و افزودن تمرینات ورزشی به آمادگی و تقویت آنها در این راه کمک کرد.

خوب است فکر کنیم که فقط با ورزش می توانیم تغییرات فیزیکی مثبتی را به دست آوریم ، اما این به دور از واقعیت است. پیروی از قانون 20/80 تفاوت هایی ایجاد می کند و درک و دانستن آنچه می خورید نقش مهمی در ظاهر و اندام شما دارد. باید بدانید که هر هدفی تغذیه خاص خود را دارد ، چه کاهش وزن و چه عضله سازی ، شما باید یک هدف تغذیه ای منظم و درست داشته باشید.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا معتقدید تغذیه نقش بیشتری در کاهش وزن و تناسب اندام نسبت به ورزش دارد؟

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: بسیار خوب


دیدگاهتان را بنویسید