علوم ورزشی چرا مصرف منیزیم در بهبود عضلات مهم است؟


در این مقاله چه می خوانید

بازسازی ذخایر الکترولیت از دست رفته پس از ورزش شدید ضروری است و منیزیم نقش کلیدی در سلامت کلی بدن و بازیابی ماهیچه ها دارد. محققان ورزشی در چندین مطالعه دونده های ماراتن را دنبال کرده اند و دریافتند که این ماده معدنی پس از از دست دادن پتاسیم از بدن در هنگام ورزش ، مهمترین الکترولیت ورزشکاران است. در این مقاله به اهمیت منیزیم برای بازیابی عضلات اشاره خواهیم کرد. با ما بمان.

موز نه تنها یک غذای غنی از کالری است ، بلکه منبع غنی از منیزیم و پتاسیم است. این یک ماده معدنی حیاتی است که برای مکانیسم آرام سازی عضلات مورد نیاز است. بدون این ماده معدنی ، ماهیچه ها در حالت انقباض ثابت باقی می مانند.

زنگ زدن در گوش یا کاهش شنوایی ، گرفتگی عضلات ، افسردگی ، اختلال در عملکرد قلب و سنگ کلیه از علل کمبود منیزیم در بدن است. عوامل مختلف در تنش عضلانی و کمبود مواد مغذی ، از جمله الکترولیت ها ، در حین ورزش نشان می دهد که تجدید این ماده معدنی برای بازیابی موثر عضلات ضروری است.

منیزیم علاوه بر عملکرد ماهیچه ها ، یک ماده معدنی قوی ضد التهابی و ضد التهابی است که برای محافظت در برابر بیماری هایی مانند آلزایمر و آرتریت تجویز شده است. همچنین برای کمک به بدن برای دریافت و جذب کلسیم در استخوان ها و همچنین بهبود عملکرد اعصاب ، برای سلامت کلی مورد نیاز است. بدون مصرف کافی این ماده ، سطح کلسیم در خون افزایش می یابد که می تواند منجر به مشکلات قلب و سیستم اسکلتی شود. کمبود طولانی مدت این ماده معدنی باعث پوکی استخوان به ویژه در زنان می شود.

مصرف روزانه منیزیم برای سنین مختلف توصیه می شود

اهمیت منیزیم برای بازیابی عضلات

علائم کمبود منیزیم

کمبودهای متوسط ​​این ماده می تواند از طریق مصرف غذاهای فرآوری شده یا محصولات فرعی مدرن کشاورزی در بدن ایجاد شود. 60 درصد کشورهای غربی و 30 درصد کشورهای اروپایی کمبود مواد معدنی دارند و کمتر از RDA برای منیزیم مصرف می کنند.

علائم کمبود سطح پایین شامل مشکلات عضلانی مانند اسپاسم عضلات ، گرفتگی و تتانی ، درد طولانی مدت بدون بهبود و در نهایت یک مشکل جدی در دوران نقاهت است. کمبود خفیف می تواند منجر به خواب ضعیف ، اضطراب و ناتوانی در آرامش شود. کامل ترین و دقیق ترین روش برای تشخیص کمبود متوسط ​​معمولاً آزمایش سلولی است که در آن 3 درصد منیزیم بدن در سرم ذخیره می شود.

غذاهای غنی از منیزیم

غذاهای غنی از منیزیم شامل سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج ، موز ، آجیل و دانه ها ، میگو ، نان سبوس دار ، شیر سویا ، برنج قهوه ای ، برگ زردآلو ، ماهی ، حبوبات ، ماست طبیعی و شکلات تلخ و موارد دیگر است. افرادی که دچار سوءتغذیه هستند یا دچار مشکلات گوارشی هستند باید با مکمل های قوی این مشکل را جبران کنند. چندین مکمل در بازار با دوزهای مختلف وجود دارد. قبل از مصرف با پزشک خود در مورد میزان مصرف مشورت کنید.

همانطور که ورزش منجر به کمبود الکترولیت ها و مواد معدنی در بدن می شود ، بازگرداندن این ماده از دست رفته در حین ورزش می تواند به بهبود ماهیچه ها کمک کند و درد و آسیب بعد از ورزش سنگین را خنثی کند.

نوشیدنی های ورزشی برای پر کردن الکترولیت های از دست رفته در حین ورزش طراحی شده اند و آبهای معدنی حاوی این ماده معدنی مهم هستند. در حالی که منابع غذایی برای برآوردن نیازهای روزانه شما عالی هستند ، گزینه های دیگری نیز وجود دارد که جذب منیزیم را به حداکثر می رساند.

منیزیم را از طریق پوست برای بازیابی عضلات تامین کنید

یکی از راههای بدست آوردن این ماده در حین ورزش و ورزش ، روش جذب از طریق پوست بدن است. درمان های پوستی مانند حمام نمک ، لوسیون و اسپری اجازه می دهد که این ماده معدنی مستقیماً از طریق پوست وارد عضلات شود. این روش عملی و سریع است ، به ویژه برای افرادی که دچار نقص طولانی مدت هستند.

حمام نمک

استحمام با نمک منیزیم باعث بهبود عضلات در دو مرحله می شود: مرحله اول گرما درمانی و دوم بازگرداندن منابع از دست رفته در حین ورزش است. نمک اپسوم یکی از نمک هایی است که ورزشکاران حرفه ای برای استحمام و به دست آوردن این ماده معدنی استفاده می کنند.

لوسیون و اسپری بازیابی

بسیاری از ورزشکاران اسپری ها و لوسیون های حاوی منیزیم را به تجهیزات ورزشی خود برای جذب بهتر و سریعتر از طریق جریان خون و مقابله با اثرات تنش و کشش عضلات بعد از تمرین اضافه کرده اند. اگرچه این روش تأثیر کمتری نسبت به حمام نمک دارد ، اما باعث می شود بدن این ماده را سریعتر جذب کرده و زمان کمتری را صرف کند.

مصرف مکمل به شکل قرص برای افرادی که تمرینات سنگین بدن را تحمل می کنند ، مانند بدنسازان نیز مفید است. تمرینات شدید به ماهیچه ها فشار وارد می کند و با از بین بردن درد ، آسیب ، سفتی و فشار بر روی ماهیچه ها ، ذخایر از دست رفته را بازسازی می کند.

تهیه و ترجمه: Elmevarzesh.com

منابع: webmd – کلینیک ورزشی و تروما


دیدگاهتان را بنویسید