علوم ورزشی چرا شیر کاکائو بهترین نوشیدنی ورزشی است؟


در این مقاله چه می خوانید

به نظر می رسد والدین ما درست می گویند ، شیر واقعاً برای بدن مفید است ، حداقل پس از تمرین. تحقیقات نشان داده است که یک لیوان شیر کاکائوی شکلاتی کم چرب بعد از تمرین سخت بهترین نوشیدنی ورزشی با کربوهیدرات و پروتئین با کیفیت است. به علاوه شیر شکلات واقعا خوشمزه است. در سه مطالعه مشابه ، محققان تأثیر مصرف شیر بدون چربی کاکائو بعد از ورزش را با نوشیدن آب یا نوشیدنی های ورزشی مقایسه کردند. در ورزشکاران با وزن ، نتایج نشان داده است که مصرف شیر شکلات می تواند منجر به موارد زیر شود:

عملکرد بهتر

دوچرخه سواران باتجربه قدرت بیشتری دارند و سریعتر سوار می شوند. علاوه بر این ، پس از بهبودی از نوشیدن شیر شکلات ، زمان پدال زدن 6 دقیقه کاهش یافت.

سازگاری سریعتر با تمرین

در مقایسه با افرادی که از نوشیدنی های دیگر استفاده می کردند ، گروهی که شیر کاکائو مصرف کردند ، بهبود آمادگی هوازی و جسمانی دو برابر را نشان دادند.

فرم بدن بهتر

کسانی که شیر شکلات می نوشند با ورزش ماهیچه های بیشتری پیدا کرده و چربی بیشتری از دست می دهند. پس از 4.5 هفته ، آنها یک کیلوگرم و 360 گرم وزن عضلانی بیشتری نسبت به گروه دیگر که نوشیدنی های دیگر می نوشیدند ، داشتند.

شیر کاکائو باعث افزایش انرژی می شود

هر وعده شیر کاکائو حاوی 20 تا 30 گرم کربوهیدرات است که برابر با مقدار کربوهیدرات موجود در نوشیدنی های انرژی زا است. خوردن کربوهیدرات بعد از هر تمرین ذخایر انرژی را دوباره پر می کند ، بنابراین نوشیدن شیر کاکائو بعد از ورزش از کاهش وزن جلوگیری می کند. علاوه بر کربوهیدرات موجود در شکلات ، ماهیچه را نیز بازسازی می کند و از پروتئین محلول در شیر سود می برد.

چرا شیر کاکائو برای بهبود بعد از تمرین مفید است؟

در مقایسه با شیر خالص ، آب و نوشیدنی های ورزشی محبوب ، شیر شکلات بدون چربی تقریباً دو برابر کربوهیدرات و پروتئین این نوشیدنی ها دارد. نسبت کربوهیدرات به پروتئین 4: 1 برای بازیابی ماهیچه ها ایده آل است (برای از بین بردن قند اضافی مطمئن شوید که چربی کمی دارد).

خوردن 4 تا 1 مقدار کربوهیدرات و پروتئین در نوشیدنی بعد از نوشیدن می تواند ذخایر گلیکوژن را پر کند و همچنین بهبود بدن شما را تسریع کند.

مطالعه دیگری اخیراً این ادعاها را تأیید کرده و دریافت که شیر شکلات بدون چربی برای بازیابی عضلات بهتر از یک نوشیدنی کربوهیدرات دار است. خود شیر حاوی آب کافی برای تامین ورزشکاران پس از یک تمرین سخت است.

طرز تهیه شیر کاکائو برای ورزش

نصف قاشق چایخوری پودر کاکائو شیرین نشده را به یک لیوان شیر اضافه کنید. اگر طعم آن غیرقابل تحمل است ، بهتر است فقط یک قاشق چای خوری شکر به آن اضافه کرده و میل کنید.

نقطه پایان

مکمل هایی مانند کلسیم ، سدیم و قند به بدن در بازگرداندن آب و بازیابی انرژی کمک می کند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید