علوم ورزشی پروبیوتیک چیست؟ آیا پروبیوتیک ها بعد از ورزش مفید هستند؟


در این مقاله چه می خوانید

پروبیوتیک ها باکتری ها و مخمرهایی هستند که برای بدن ، به ویژه دستگاه گوارش مفید هستند. باکتری ها معمولاً ما را به یاد بیماری می اندازند ، اما پروبیوتیک ها به همان اندازه باکتری های خوبی هستند زیرا برای سلامت شکم بسیار مفید هستند.

پروبیوتیک ها به طور طبیعی در بدن ما یافت می شوند. برخی غذاها و مکمل ها نیز حاوی پروبیوتیک هستند. برخلاف باکتری هایی که باعث عفونت می شوند ، پروبیوتیک ها به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند. چگونه؟

این باکتری ها به جذب برخی مواد مغذی و حتی تولید ویتامین هایی مانند بیوتین و ویتامین K کمک می کنند. این باکتری های شگفت انگیز پاسخ ایمنی را تعدیل می کند. در حقیقت ، تحقیقات نشان داده است که پروبیوتیک ها در صورت مصرف کافی می توانند التهاب را کنترل کنند.

علاوه بر این ، این باکتری های مفید مواد شیمیایی تولید می کنند که مانع از رشد باکتری های بیماری زا می شود و در نتیجه این مواد مضر را از دستگاه گوارش شما دور می کند.

باکتری های پروبیوتیک و مزایای بالقوه آنها سالهاست که مورد توجه بسیاری از دانشمندان قرار گرفته است زیرا نقش مهمی در سلامت ما دارند. یکی از زمینه هایی که نشان داده شده است پروبیوتیک ها دارای مزایای بالقوه هستند ، بازیابی ورزشی است.

پس از تمرینات تناوبی چالش برانگیز یا تمرینات قدرتی ، باید به بدن خود کمک کنید تا بهبود یابد. مهمتر از همه ، شما باید بدن خود را هیدراته نگه دارید و غذاهای مناسب بخورید ، اما آیا باید پروبیوتیک ها نیز مصرف کنید؟

پروبیوتیک ها برای بازیابی ورزش

در این مطالعه استفاده از پروبیوتیک ها برای بهبودی از ورزش مورد بررسی قرار گرفت. این مطالعه ، هر چند کوچک ، از بالاترین کیفیت تحقیق برخوردار بود. این یک کارآزمایی تصادفی ، دوسوکور و کنترل شده با دارونما است.

جزئیات این مطالعه شامل 16 مرد بود که روزانه مکمل پروبیوتیک مصرف می کردند که حاوی دو نوع پروبیوتیک بود. Streptococcus thermophilus FP4 و Bifidobacterium breve BR03 یا دارونما. میزان پروبیوتیک ها در مکمل دارونما معادل 5 میلیارد سلول زنده بود. هیچ گروهی نمی دانستند که دارونما یا پروبیوتیک مصرف می کنند.

پس از مصرف دارونما یا مکمل به مدت 21 روز ، هر دو گروه تمرینات خم شدن آرنج را با شدت انجام دادند که باعث آسیب قابل توجه ماهیچه ها شد. علائم التهابی آنها قبل و بعد از جلسه اندازه گیری شد و در نتیجه علائم التهابی در گروه پروبیوتیک کاهش یافت.

علاوه بر این ، افرادی که مکمل های پروبیوتیک مصرف می کردند ، پس از ورزش شدید ، عملکرد عضلانی کمتری داشتند. به عبارت دیگر ، ماهیچه های این افراد ، پس از یک جلسه تمرینی که به آنها آسیب رساند ، قدرت بیشتری نسبت به افرادی که دارونما مصرف کردند حفظ کردند.

این نتایج این احتمال را افزایش می دهد که برخی از پروبیوتیک ها می توانند التهاب عضلات بعد از تمرین را کاهش داده و بهبود را بهبود بخشد. ما اکنون می دانیم که میکروبیوم ما (مجموعه باکتری های موجود در روده ما) در التهاب دخیل است ، بنابراین نباید تعجب کرد که آنها بر پاسخ التهابی به ورزش شدید غلبه دارند!

هنگامی که یک تمرین سخت انجام می دهید ، به اندازه کافی به بدن خود فشار می آورید تا به طور موقت سیستم ایمنی بدن را فعال کرده و باعث التهاب شود. اما به نظر می رسد فعالیت بدنی منظم باعث کاهش التهاب در مدت زمان طولانی تری می شود.

مصرف مکمل های پروبیوتیک

بر اساس این یافته ها ، ممکن است وسوسه شوید مکمل های پروبیوتیک بخرید و آنها را هر روز برای بهبود بهتر مصرف کنید. اما متأسفانه برای تصمیم گیری زود است. هنوز مشخص نیست کدام پروبیوتیک ها برای مبارزه با التهاب بهترین هستند.

علاوه بر این ، مکمل های پروبیوتیک موجود در بازار دارای مسائل مربوط به کنترل کیفیت هستند. برخی ممکن است حاوی باکتری های زنده کافی نباشند. علاوه بر این ، آزمایش مکمل های پروبیوتیک نشان داد که برخی از آنها حاوی مقدار باکتری مشخص شده در برچسب محصول نیستند. بنابراین به آنچه می خواهید نمی رسید.

پروبیوتیک چیست و آیا پروبیوتیک ها به بهبود بعد از تمرین کمک می کنند؟

اثرات منفی پروبیوتیک ها بر ورزش

کاهش پاسخ التهابی به ورزش که به ماهیچه ها آسیب می رساند ممکن است ایده ای هوشمندانه به نظر برسد ، اما آیا اینطور است؟ برخی تحقیقات نشان می دهد که پاسخ التهابی ممکن است برای هیپرتروفی عضلات مهم باشد.

التهاب ناشی از ورزش سیگنالی برای رشد عضلات است. به همین دلیل ، خنثی سازی این پاسخ همچنین می تواند مانع از رشد ماهیچه ها شود. به عنوان مثال ، مطالعات نشان داده است که مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن می تواند هیپرتروفی عضلات را مهار کند زیرا پاسخ التهابی را سرکوب می کند.

بنابراین ، هنوز مشخص نیست که آیا مطلوب است که این واکنش التهابی موقت پس از ورزش شدید که به ماهیچه آسیب رسانده است ، سرکوب شود. به هر حال ، هدف شما ساختن عضله است! بنابراین ، مصرف پروبیوتیک ها ، به ویژه برای بازیابی ورزشی ، ممکن است مناسب نباشد ، اگرچه پروبیوتیک ها مزایای سلامتی بسیار دیگری نیز دارند.

سایر مزایای پروبیوتیک ها برای تناسب اندام

برخی از باکتری های روده نه تنها جذب ریزمغذی ها ، به ویژه کلسیم و آهن را افزایش می دهند ، بلکه جذب اسیدهای آمینه از پروتئین جیره را نیز افزایش می دهند. تحقیقات نشان داده است که نوعی پروبیوتیک به نام GanedenBC30 جذب 23 آمینو اسید را در روده افزایش می دهد که بدون شک برای رشد ماهیچه ها مفید است.

یکی دیگر از مزایای پروبیوتیک ها برای ورزشکاران محافظت در برابر سرماخوردگی و ویروس های آنفولانزا است.

در یک مطالعه ، ورزشکارانی که از مکمل های پروبیوتیک استفاده می کردند ، کمتر نصف سرماخوردگی می کردند ، که ممکن است یک پیشرفت مثبت باشد ، به ویژه برای ورزشکارانی که در تمرینات استقامتی طولانی مدت شرکت می کنند ، مانند دوندگان راه دور. ورزش طولانی مدت می تواند بر دفاع طبیعی بدن در برابر عفونت ها غلبه کند.

اخرین حرف

ما می دانیم که میکروبیوم نقش مهمی در حفظ سلامت ما دارد و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد انواع خاصی از باکتری های پروبیوتیک می توانند پاسخ التهابی به ورزش را کاهش دهند. اگر هدف شما عضله سازی است ، هنوز مشخص نیست که آیا این تأثیر مثبتی خواهد داشت یا خیر.

در واقع ، کمی التهاب طول می کشد تا ماهیچه ها رشد کنند. ما همچنین نمی دانیم کدام پروبیوتیک ها برای این کار بهترین هستند. به همین دلیل ، بهتر است به جای مصرف مکمل های پروبیوتیک ، با مصرف پروبیوتیک های طبیعی که حاصل تخمیر غذاهایی مانند ماست ، کفیر و سبزیجات تخمیر شده است ، از این باکتری ها استفاده کنید.

همچنین می توانید پروبیوتیک ها مصرف کنید ، نوعی فیبر که از باکتری های پروبیوتیک تغذیه می کند (هنگام خوردن سبزیجات تخمیر شده). اگر تصمیم دارید مکمل مصرف کنید ، با دقت نگاه کنید و از یک مارک معتبر خرید کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: https://cathe.com/can-probiotics-help-exercise-recovery/


دیدگاهتان را بنویسید