علوم ورزشی نحوه آماده سازی 12 پروتئین شیک برای حداکثر عضله سازی پس از تمرین


در این مقاله چه می خوانید

15 تا 30 دقیقه بعد از تمرین ، باید پروتئین سالم و تمیز بخورید تا ماهیچه بسازید و مقداری کربوهیدرات برای پر کردن ذخایر انرژی. اگر از این اصل حیاتی پیروی نکنید ، نمی توانید از تجزیه ماهیچه ها جلوگیری کرده یا ذخایر انرژی را دوباره پر کنید. بدن ورزشکار بر خلاف خودرویی که هنگام توقف استفاده از گاز را متوقف می کند ، همچنان از سوخت برای عضله سازی و بازسازی انرژی پس از تمرین استفاده می کند و این نیاز ما به تکان های پروتئینی را افزایش می دهد.

خواندنی:6 تأثیر مهم پروتئین شیک بر کاهش وزن و چربی شکم اثرات منفی یک شیک پروتئینی بیش از حد چیست؟

کربوهیدراتها بهترین سوخت برای پر کردن مخزن سوخت بدن هستند. اگر بعد از ورزش گلوکز مصرف می کنید ، در این زمان بدن به گلوکز در پایین ترین سطح خود نیاز دارد و گلوکز اضافی به عنوان گلیکوژن ذخیره می شود ، منبع اصلی انرژی برای ورزش. اگر این کار را نکنید ، بدن شما باید از بافت ماهیچه ای برای پر کردن ذخایر گلیکوژن استفاده کند.

برای بهترین نتایج تمرین و نظارت بر پیشرفت ، این مقاله در مجله علوم ورزشی 12 پروتئین تخصصی شیک را برای حداکثر عضله سازی پس از تمرین توضیح می دهد. با استفاده از این روش ها تا حد امکان عضله سازی کنید. با ما بمان.

1. پروتئین شکر شکلات بادام زمینی.

پروتئین شکر شکلات بادام زمینی

  • مواد لازم: یک پیمانه پودر پروتئین شکلات – یک فنجان شیر بادام اصلی بدون شکر و آب – نصف فنجان پنیر ارگانیک 2 درصد ارگانیک – 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی کاملا طبیعی – یک فنجان یخ.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط کن بریزید و همه مواد را به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید تا یکدست شود.

این غذا حاوی 455 کالری ، 40 گرم پروتئین ، 19 گرم کربوهیدرات و 21 گرم چربی است.

2. عنبیه بادام زمینی

پروتئین شکر شکلات بادام زمینی

  • مواد لازم: یک پیمانه پودر پروتئین شکلات – 1.3 فنجان پنیر ارگانیک 2٪ – 2 قاشق غذاخوری دانه کتان – یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی کاملا طبیعی – یک قاشق غذاخوری ژل پودینگ تافی بدون قند – یک فنجان یخ – 1.4 فنجان آب.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط کن بریزید و همه مواد را برای یک دقیقه یا بیشتر هم بزنید تا یکدست شود.

این پروتئین فوق العاده حاوی 375 کالری ، 37 گرم پروتئین ، 21 گرم کربوهیدرات و 19 گرم چربی است.

3. نان زنجبیلی.

نحوه آماده سازی 12 پروتئین شیک برای حداکثر عضله سازی پس از تمرین

  • مواد لازم: 1 پیمانه پودر پروتئین وانیل – نصف قاشق غذاخوری پودر شکلات پروگراد – 1 فنجان شیر ارگانیک – نصف قاشق دارچین – نصف قاشق زنجبیل – حبه های چوبی – یک فنجان ماست ارگانیک (ترجیحاً یونانی) – 5 تکه یخ.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط کن بریزید و همه مواد را به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید تا یکدست شود.

این مکمل حاوی 337 کالری ، 49 گرم پروتئین ، 22 گرم کربوهیدرات و 5 گرم چربی است.

4. چیزکیک با پروتئین بالا.

نحوه آماده سازی 12 پروتئین شیک برای حداکثر عضله سازی پس از تمرین

  • مواد لازم: 1 پیمانه پودر پروتئین وانیل – 3.4 فنجان 2٪ پنیر ارگانیک محلی – 1 قاشق غذاخوری چیزکیک بدون قند – نصف شیر ارگانیک – 5 تکه یخ.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط کن بریزید و همه مواد را برای یک دقیقه یا بیشتر هم بزنید تا یکدست شود.

این مکمل حاوی 250 کالری ، 37 گرم پروتئین ، 10 گرم کربوهیدرات و 5 گرم چربی است.

5. پروتئین موز شیک.

پروتئین موز شیک

  • مواد لازم: 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی – نصف فنجان شیر بادام شیرین نشده – نصف موز – 1.4 فنجان جو خام بدون افزودنی – نصف قاشق غذاخوری پودر پروتئین شکلات – 1 قاشق غذاخوری عسل خالص – 1 فنجان یخ.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط کن بریزید و همه مواد را به مدت یک دقیقه یا بیشتر هم بزنید تا یکدست شود.

این مکمل حاوی 290 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 30 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است.

6. گردو و بادام

نحوه آماده سازی 12 پروتئین شیک برای حداکثر عضله سازی پس از تمرین

  • مواد لازم: 1 پیمانه پودر پروتئین وانیل – 1.3 فنجان 2٪ پنیر ارگانیک محلی – 2 قاشق غذاخوری دانه کتان – 14 گرم بادام بدون نمک خام – 14 گرم گردو – 1 فنجان یخ – 1.4 فنجان آب.
  • طرز تهیه: دانه کتان ، پنیر ، پودر پروتئین ، یخ و آب را در مخلوط کن بریزید و صاف کنید. سپس بادام و گردو را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود. سپس همه مواد را ترکیب کرده و مصرف کنید.

این مکمل حاوی 400 کالری ، 35 گرم پروتئین ، 11 گرم کربوهیدرات و 28 گرم چربی است.

7. پروتئین بادام و نارگیل شیک.

پروتئین بادام و نارگیل شیک

  • مواد لازم: یک پیمانه پودر پروتئین شکلات – 1 فنجان شیر بادام شیرین نشده – 6 عدد بادام خام بدون نمک خام – 1 قاشق غذاخوری نارگیل رنده نشده بدون شکر – نصف قاشق غذاخوری عصاره بادام طبیعی – یک فنجان یخ.
  • طرز تهیه: همه مواد به جز بادام را در مخلوط کن بریزید و حداقل یک دقیقه هم بزنید تا یکدست شود. سپس بادام را اضافه کرده و به مدت 15 ثانیه هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

این مکمل حاوی 250 کالری ، 35 گرم پروتئین ، 11 گرم کربوهیدرات و 9 گرم چربی است.

8. وانیل و گیلاس.

نحوه آماده سازی 12 پروتئین شیک برای حداکثر عضله سازی پس از تمرین

  • مواد لازم: نصف قاشق روغن بادام – 3.4 فنجان شیر نارگیل – نصف فنجان کرن بری یخ زده – یک فنجان گیلاس – نصف قاشق غذاخوری پودر پروتئین وانیل – نصف قاشق غذاخوری دانه های چیا – یک قاشق شهدار خالص آگاو – خالص فنجان یخ
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط کن بریزید و همه مواد را به مدت یک دقیقه یا بیشتر هم بزنید تا یکدست شود.

این مکمل حاوی 380 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 33 گرم کربوهیدرات و 21 گرم چربی است.

9. پای سیب

  • مواد لازم: پودر پروتئین وانیل – سیب و دانه های پوست کنده – نصف قاشق دارچین – 1.4 فنجان گردو – 1 فنجان شیر بادام و وانیل یا آب شیرین نشده – 4 تکه یخ.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط کن بریزید و همه مواد را به مدت یک دقیقه یا بیشتر هم بزنید تا یکدست شود.

این مکمل حاوی 400 کالری ، 29 گرم پروتئین ، 31 گرم کربوهیدرات و 20 گرم چربی است.

10. پای کدو تنبل.

نحوه آماده سازی 12 پروتئین شیک برای حداکثر عضله سازی پس از تمرین

  • مواد لازم: 1.4 فنجان شیر بادام شیرین نشده – نصف فنجان کدو تنبل – نصف فنجان ماست ارگانیک – نصف فنجان پودر پروتئین وانیل – 1 قاشق غذاخوری عسل خالص و ارگانیک – 1 قاشق غذاخوری بیسکویت گراهام – 3.4 قاشق غذاخوری دارچین آسیاب شده – 1.2 قاشق چایخوری آسیاب شده – 1 قاشق غذاخوری شکر -پودینگ کدو رایگان
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط کن بریزید و همه مواد را به مدت یک دقیقه یا بیشتر هم بزنید تا یکدست شود.

این مکمل حاوی 200 کالری ، 19 گرم پروتئین ، 25 گرم کربوهیدرات و 3 گرم چربی است.

11. اسفناج و گردو

نحوه آماده سازی 12 پروتئین شیک برای حداکثر عضله سازی پس از تمرین

  • نصف قاشق غذاخوری پودر پروتئین وانیل – 2 قاشق غذاخوری پسته – 1 قاشق غذاخوری بادام – نصف فنجان اسفناج ارگانیک – نصف فنجان شیر بادام شیرین – نصف قاشق غذاخوری عسل خالص ارگانیک – 1 فنجان یخ.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط کن بریزید و همه مواد را به مدت یک دقیقه یا بیشتر هم بزنید تا یکدست شود.

این مکمل حاوی 320 کالری ، 18 گرم پروتئین ، 40 گرم کربوهیدرات و 10 گرم چربی است.

12. عصاره گیری نعناع

  • مواد لازم: یک پیمانه پودر پروتئین شکلات – 1/2 فنجان شیر بادام وانیلی شیرین نشده – 1.8 فنجان اسفناج ارگانیک – 5 تا 6 قطره عصاره نعناع – 1/2 فنجان آب – 5 تکه یخ.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط کن بریزید و همه مواد را برای یک دقیقه یا بیشتر هم بزنید تا یکدست شود.

این مکمل حاوی 150 کالری ، 25 گرم پروتئین ، 4 گرم کربوهیدرات و 3 گرم چربی است.

تهیه و ترجمه: Elmevarzesh.com

منبع: Muscleandfitness.com/nutrition/gain-mass/12-post- workout-shakes-maximum-muscle


دیدگاهتان را بنویسید