علوم ورزشی مکمل چیست؟ چه زمانی و در چه سنی به آن نیاز داریم؟


در این مقاله چه می خوانید

استفاده از مکمل های ورزشی برای افزایش عملکرد و تمرینات ورزشی در تأمین منابعی که ورزشکار برای عضله سازی ، بازیابی و سایر موارد نیاز دارد مهم است. …

مکمل چیست؟

مکمل ها یا داروهای ضدافسردگی موادی هستند که توسط پزشک یا متخصص ورزش برای بهبود عملکرد یا جبران کمبود برخی مواد مغذی تجویز می شوند. زیرا شواهد علمی کافی در مورد مزایای استفاده از این مواد وجود ندارد و اکثر مردم انتظار تغییرات غیرمعمول از آنها را دارند.

اکثر این مواد در مقادیری مازاد بر نیاز ورزشکار تجویز می شوند و هدف آنها بهبود عملکرد ورزشی ورزشکار از طریق عمل شبه دارویی آنها است. در حالی که میزان تحقیقات در مورد مکمل ها و داروهای ضدافسردگی نسبتاً زیاد است ، در این مقاله علوم ورزشی با ما همراه باشید تا درباره مزایا و خطرات مکمل بیشتر بدانید.

مهمترین چالش ورزشکاران ، بهبود عملکرد ورزشی است. برای دستیابی به نتایج حرفه ای ، ورزشکاران مرد ابتدا غذاهای طبیعی از گروه پروتئین و کربوهیدرات می خورند و سپس با شک به دنبال قرص و مکمل می گردند. ورزشکاران همچنین سعی می کنند با مصرف مولتی ویتامین ها و نوشیدنی های انرژی زا عملکرد خود را بهبود بخشند.

در حالی که مکمل ها توسط قانون ممنوع نیستند و در مارک های مختلف یافت می شوند ، شناسایی و انتخاب مکمل مناسب یک تخصص است ، بنابراین احتیاط ها و موارد منع مصرف باید مورد توجه قرار گیرد.

مکمل هایی مانند کراتین و پروتئین ، که از جمله غذاهای پرطرفدار هستند ، اگر از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند ، مانعی برای مصرف آنها نیستند ، اما متأسفانه در بسیاری از موارد به حداقل می رسند و از طرف سازمان بهداشت جهانی تأیید نمی شوند. مواد تشکیل دهنده نادرست است بسیاری از آنها از کافئین به عنوان ماده اصلی استفاده می کنند.

چه زمانی باید مکمل مصرف کنید؟

متغیرهایی مانند سن ، جنسیت ، ورزش و هدف ، شرایط پزشکی خاص و سطح رقابت تا حد زیادی بر انتخاب مکمل تأثیر می گذارد. از سوی دیگر ، دانستن زمان و میزان مکمل ها در شرایط مختلف به منظور حداکثر رساندن تأثیر آنها مهم است.

پزشکان معتقدند کسانی که انرژی خود را از غذاهای سالم و گروه های غذایی به طور روزانه دریافت می کنند ، حتی اگر ورزش های شدید انجام می دهند ، نیازی به مکمل ندارند. مکمل ها فقط برای ورزشکارانی با اهداف مختلف ورزشی مورد نیاز است. به عنوان مثال ، افزایش وزن و بار بیشتر کافی نیست ، بنابراین مصرف کراتین و پروتئین آن می تواند در افزایش قدرت و سرعت مورد نظر شما مثر باشد. در ادامه ، ما پاسخ این س ،ال را توضیح می دهیم که جداسازی افزودنی و افزودنی چیست؟

مکمل ها به طور کلی در 3 دسته قرار می گیرند.

مکمل چیست؟

بسیاری از مکمل های موجود در بازار کیفیت پایینی دارند و بنابراین بی تاثیر هستند و بسیاری از ورزشکاران به دلیل انتخاب نامناسب مکمل ها علاوه بر عوارض جانبی ، از عملکرد ضعیف رنج می برند. بنابراین ، توصیه می شود که فقط از مکمل های داخلی یا خارجی تأیید شده ، ترجیحاً در داروخانه استفاده کنید و از خوردن آنها با چشم بسته خودداری کنید.

مصرف مکمل چه عوارضی دارد؟

مکمل های ورزشی ممکن است به عنوان یک عارضه در نظر گرفته نشوند ، اما همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد ، کیفیت پایین یا ابهام در ترکیبات برخی از مکمل های ورزشی به دلیل ناسازگاری با ترکیبات و فرمول های مکمل های ورزشی یا فرمولاسیون های غیر استاندارد است. … ممکن است مشکلاتی از قبیل:

  • بیماری کلیوی. به عنوان مثال ، کراتین برای افرادی که نارسایی کلیه یا کبد دارند بسیار خطرناک است.
  • افزایش وزن ناخواسته
  • گرفتگی شدید عضلات
  • عدم تعادل آب در بدن
  • مرگ ناگهانی هنگام ورزش ، که اخیراً بسیار شایع است
  • عفونت های متعدد ، به ویژه از طریق تزریق داروهایی مانند استروئیدها.
  • اختلالات دستگاه گوارش

چه زمانی به مکمل های بدنسازی احتیاج داریم و چند ساله هستند؟

طبق تحقیقات انجام شده ، مکمل ها فقط در موارد خاصی ، صرف نظر از ورزشکاران حرفه ای ، مورد نیاز است. اگر نتوانید 5 بار از 60 درصد حداکثر توان خود را بلند کنید ، ضعیف هستید و باید تحت نظر پزشک برخی مکمل ها را مصرف کرده و آزمایشات را انجام دهید.

از آنجایی که میزان مصرف مکمل ها بیشتر از نیاز بیشتر مردم است ، پزشکان اکیداً توصیه می کنند که فقط بزرگسالان باید مکمل مصرف کنند. بسیاری از نوجوانان برای ساختن ماهیچه های قوی و بدنسازان تلاش می کنند و از هورمون ها برای افزایش عملکرد خود استفاده می کنند.

نوجوانان زیر 18 سال آنها باید بدانند که در سنی هستند که ترشح هورمون رشد در بالاترین سطح ممکن است ، بنابراین نیازی به مصرف استروئیدها و هورمون رشد ندارند. اگر از این داروها در سن بالا استفاده می کنید ، ممکن است عوارض جانبی جبران ناپذیری را تجربه کنید. اگر هدف شما دستیابی به فرم بدن مورد نظر و عضله سازی است ، مصرف یک مولتی ویتامین ، قرص امگا 3 و پودر پروتئین با کیفیت برای شما کافی خواهد بود ، در حالی که باید توجه داشت که بدن نیازی به پروتئین های اضافی و سایر مواد ندارد. بنابراین ، برای دستیابی به نتایج پایدار ، باید عادات غذایی خود را تغییر دهید و نیاز بدن به منابع طبیعی را برآورده کنید.

در چند سال اول بدنسازی تا بزرگسالی نیازی به مصرف مکمل هایی مانند کراتین ، گلوتامین و پروتئین نخواهید داشت. شما به هیچ وجه به هورمون نیاز نخواهید داشت مگر اینکه یک متخصص تغذیه تشخیص دهد و تغذیه مناسب دریافت نکرده باشد. توصیه می کنیم تحت نظارت یک مربی حرفه ای و انجام تمرینات کامل چرخه برای افزایش قدرت فیبر ماهیچه ای باشید. متأسفانه ، اهداف ورزش و تلاش برای بهبود بدن ، ورزشکاران را مجبور می کند بهانه بیاورند و از دوز تجاوز کنند. توصیه می شود در صورت نیاز برای افزایش متابولیسم و ​​سرعت در حین ورزش ، مکمل های آرژنین و کافئین برای تنظیم متابولیسم استفاده شود.

بزرگسالان با صفحات رشد بسته دارای چندین گزینه مکمل هستند. متأسفانه امروزه در بسیاری از باشگاه های ورزشی مکمل ها زیر نظر مربیان غیرحرفه ای تجویز می شود. دانستن اینکه هرکسی ویژگی های متفاوتی دارد ، متابولیسم و ​​ساختار بدن در انتخاب نوع ، زمان و مصرف مکمل ها بسیار مهم و موثر است.

از آنجا که هر یک از داروهای ضد افسردگی عملکردهای متفاوتی در بدن انسان دارند و حتی با داروهای خاصی تداخل دارند ، استفاده خودسرانه از آنها می تواند صدمات جبران ناپذیری از جمله علائم زنان و ژنیکوماستی (نوک سینه) در مردان ، عوارض قلبی عروقی ، ریزش مو و طاسی را در پی داشته باشد. اختلال در ترشح هورمون رشد در نوجوانان ، عقب ماندگی رشد می تواند منجر به نارسایی کبد ، آکرومگالی (رشد بیش از حد اندام) و حتی مرگ شود.

امروزه استفاده از داروهایی مانند انسولین به دلیل در دسترس بودن در بین ورزشکاران رایج شده است که باعث کاهش سطح قند خون به سطح کما می شود ، بنابراین تجویز مکمل ها زیر نظر داروساز و انجام آزمایشات برای دستیابی به بهترین نتایج ضروری است. به • عوارض جانبی استفاده از آنها را به حداقل برسانید.

تهیه و ویرایش بر اساس تحقیقات: Exclusive elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید