علوم ورزشی قرص CLA چیست؟ مزایا و عوارض جانبی مکمل CLA چیست؟


در این مقاله چه می خوانید

CLA یک مکمل خوراکی است که به اختصار لینولئیک اسید مزدوج شده است. این مکمل نوعی اسید چرب اشباع نشده است که به گروه اسیدهای چرب ضروری تعلق دارد. به طور طبیعی در گوشت گاو و محصولات لبنی یافت می شود و بسیاری از مطالعات نشان داده اند که باعث سوزاندن چربی می شود. در واقع ، Cla یکی از محبوب ترین مکمل های چربی سوز در جهان است ، برخی معتقدند که این مکمل ممکن است دارای خواص مفید دیگری از چربی باشد. این مقاله به طور مفصل در مورد Kla و تأثیرات آن بر وزن و سلامت کلی شما صحبت می کند.

مکمل CLA چیست؟

Cla در حال حاضر در صنعت ورزش و تناسب اندام مورد توجه قرار گرفته است. اما آیا این مکمل کاهش وزن به همان اندازه که محبوب است م effectiveثر است؟ آیا برای بدن مفید است؟ آیا این می تواند یک مکمل خوب برای کاهش وزن باشد؟ مکمل CLA چگونه بر کاهش وزن تأثیر می گذارد؟ سایر عوارض جانبی چیست؟ در واقع ، پاسخ این س questionsالات این است که تفاوت هایی بین Cla طبیعی در غذا و Cla در مکمل وجود دارد.

لینولئیک اسید فراوان ترین امگا 6 است که در روغن های گیاهی و سایر غذاها مانند گوشت گوسفند ، گوشت گاو یا محصولات لبنی یافت می شود. اما مکمل های تجاری Cla تولید شده از روغن های گیاهی ناسالم استفاده می کنند. از آنجا که این ترکیب حاوی چربی های ترانس غیر اشباع (پیوندهای دوگانه در اسیدهای چرب) است ، مصرف روغن های ترانس صنعتی که در محصولات حیوانی یافت نمی شوند اما در این مکمل ها وجود دارد می تواند مضر باشد.

منابع Cla (میلی گرم Cla در هر گرم چربی)

منابع حیوانی و محصولات آنها / ادعای موجود (میلی گرم Cla در گرم چربی)

  • یک تکه گوشت گاو بدون چربی تازه / 4.2
  • ران گوشت گاو – 5.6
  • مرغ – 0.9
  • شیرگون – 1.2
  • پنیر – 4.5
  • پنیر چدار – 3.6

مزایای مصرف CLA

CLA چیست؟  مزایا و عوارض جانبی مکمل CLA چیست؟

محبوبیت Cla به عنوان یک مکمل غذایی به دلیل ارتباط آن با کاهش وزن و کاهش وزن است. مصرف این مکمل می تواند باعث کاهش وزن و سوزاندن چربی از طریق تعدادی از واکنش های بیوشیمیایی شود که به نوبه خود میزان متابولیسم پایه را افزایش می دهد. افزایش میزان متابولیسم پایه به این معنی است که برای انجام فعالیت باید کالری بیشتری سوزانده شود.

متابولیسم پایه حداقل مقدار انرژی مورد نیاز بدن برای انجام هرگونه فعالیت است. Cla در تغییر تعدادی از واکنشهای متابولیکی که فعالیت سلولهای چربی بدن را تنظیم می کند ، دخیل است. اعتقاد بر این است که با افزایش CLA ، BMR می تواند درصد چربی ماهیچه ها را کاهش داده و مصرف انرژی را افزایش دهد.

طبق مطالعه ای که در سال 1998 روی موش انجام شد. (این آزمایش به مدت 6 هفته زمانی که گروهی از موش ها Cla را دریافت کردند و مکمل آن برای بقیه هوش استفاده نشد) انجام شد. میزان رشد و توده چربی کاهش یافت. این داده ها نشان می دهد که CLA باعث افزایش متابولیسم در موش ها و کاهش چربی بدن در موش ها می شود.

از سوی دیگر ، این مکمل کاهش وزن باعث افزایش رشد ماهیچه ها می شود. از آنجا که ماهیچه ها از نظر متابولیک فعال هستند ، افزایش توده عضلانی (عضلانی) به این معنی است که بدن کالری بیشتری می سوزاند. مصرف مکمل های کلسترول بد ، مقاومت به انسولین و سطح قند خون را کاهش می دهد. این مکمل همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

لازم به ذکر است که مصرف مکمل “به طور کلی ، هر مکمل” با ورزش و رژیم غذایی صحیح و منظم تأثیر بیشتری بر بدن دارد. اگرچه ورزش بیش از حد سیستم ایمنی را سرکوب می کند ، تحقیقات نشان می دهد که با مصرف این مکمل و تغذیه مناسب ، نه تنها می توانید از سرکوب سیستم ایمنی جلوگیری کنید ، بلکه آن را تقویت کنید.

قرص CLA چه عوارضی دارد؟

اگر بیش از حد از این مکمل استفاده می کنید ، احتمالاً باید از CLA (مانند سایر مکمل های غذایی دیگر) عوارض جانبی انتظار داشته باشید. این موارد شامل درد شکم ، اسهال ، تهوع و نفخ و افزایش خطر بیماری هایی مانند دیابت در افراد چاق است. کلا می تواند برای جنین و نوزاد مضر باشد ، بنابراین زنان باردار نباید از این مکمل استفاده کنند.

اثرات CLA بر کبد

این مکمل همچنین می تواند باعث تجمع چربی در کبد (بیماری کبد چرب) شود. البته ، اگر Cla به مقدار کم با تغذیه مناسب و کافی مصرف شود یا به طور طبیعی از منابع غذایی حیوانات استفاده شود ، برای سلامت کلی انسان مفید است و مزایای فوق را برای بدن به همراه خواهد داشت.

نحوه مصرف CLA و زمان مصرف قرص CLA

دوزهای مختلفی برای این مکمل پیشنهاد شده است. به عبارت دیگر ، برای کمک به کاهش چربی بدن ، میزان مصرف شما باید بین 1.8 تا 7 گرم CLA در روز باشد. مکمل های اسید لینولئیک معمولاً به شکل کپسول های ژلاتین سخت یا به صورت پودر در اشکال و غلظت های مختلف موجود هستند.

برای نتیجه بهتر ، توصیه می کنیم روزانه 2 کپسول ژله ای 1 تا 3 وعده غذایی مصرف کنید. شما باید از انواع محصولات Cla که حاوی 80٪ Cla هستند استفاده کنید. توجه داشته باشید که مصرف این مکمل با غذاهای حاوی پروتئین بالا مانند شیر ، بروز بیماری هایی مانند اسهال و حالت تهوع را کاهش می دهد.

نکات خانگی

اگرچه مصرف Cla با ترکیب آن با غذاهای غنی از پروتئین ، رژیم غذایی مناسب و کافی و ورزش منظم ، تأثیر بیشتری بر وزن بدن می گذارد ، اما این امر تضمین کننده کاهش وزن شما نیست. علیرغم تأثیر قابل توجه آن بر کاهش چربی ، Cla باعث رشد عضله یا توده عضلانی می شود.

اگر Cla را از منابع غذایی متعدد گرفته اید و هنوز مطمئن نیستید که چگونه و چگونه باید این مکمل را مصرف کنید ، با مربی یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید. یا اگر تمرینات مقاومتی بسیار شدید انجام می دهید ، مکمل CLA می تواند به شما در رسیدن به هدف تناسب اندام و افزایش وزن دلخواه کمک کند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منابع: خط سلامتی + livestrong + myprotein


دیدگاهتان را بنویسید