علوم ورزشی فواید مکمل آمینو اسید برای ورزشکاران چیست؟


در این مقاله چه می خوانید

مکمل های آمینو اسید این روزها به دلیل فواید زیادی که دارند می توانند توجه زیادی را به خود جلب کنند. اسیدهای آمینه یک دلیل مهم برای وجود پروتئین ها هستند ، یا به بیان ساده تر ، اسیدهای آمینه بلوک های سازنده زندگی هستند. هنگامی که پروتئین را جذب می کنید ، بدن آن را به اسیدهای آمینه جداگانه تجزیه می کند ، دوباره می سازد ، مرتب می کند و به آنچه بدن نیاز دارد تبدیل می کند.

قبلا ، ورزشکاران نگران سه گروه آمینو اسیدها ، از جمله لوسین ، ایزولوسین و والین بودند که به آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه دار (BCAAs) معروف بودند. همانطور که از نامش پیداست ، این آمینو اسیدها شکل خاصی دارند که به آنها اجازه می دهد در شرایطی که با سایر اسیدهای آمینه امکان پذیر نبود ، مورد استفاده قرار گیرند. چه اهمیتی در مورد آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه دار (BCAAs) وجود دارد؟

چرا به جای پروتئین از مکمل آمینو اسید استفاده کنیم؟

همانطور که گفته شد ، پروتئین آن به طور طبیعی حاوی BCAA (اسیدهای آمینه زنجیره ای شاخه ای) است. پس چرا مکمل جداگانه بخورید؟ حتی پروتئین با کیفیت بالا حاوی بخشی از این اسید آمینه است که می تواند با آمینو اسیدهای دیگر ترکیب شود. اسیدهای آمینه برای جذب رقابت می کنند. برای دریافت مزایای کامل آمینو اسید ، به یک مکمل خاص دیگر نیاز دارید.

چه فایده ای دارد؟ وظیفه این اسید آمینه چیست؟ دلیل اصلی روی آوردن افراد به مکمل ها رشد عضلات است. نشان داده شده است که اسید آمینه لوسین یک تنظیم کننده خاص پس از ورزش است و پروتئین را برای رشد ماهیچه ها سنتز می کند.

استرسی که هنگام ورزش تجربه می کنید آنها را تحریک کرده و به آنها پاداش می دهد. بدن شما در حال حاضر همه چیز را برای رشد لازم دارد و برای تمرین بعدی آماده می شود. به طور کلی ، مکمل های اسید آمینه این توانایی را دارند که با بهبود ریکاوری ماهیچه ها ، افزایش سطح تستوسترون و افزایش غلظت HGH ، حجم ماهیچه ها را افزایش دهند.

مکمل های آمینو اسید استقامت را افزایش می دهندمصرف اسیدهای آمینه برای ورزشکاران چه مزایایی دارد؟

مصرف اسیدهای آمینه نحوه استفاده بدن از سوخت ، کربوهیدرات ها و چربی های قبلی را تغییر می دهد. برای اکثر ورزشکاران ، به ویژه آنهایی که فعالیت های سنگینی مانند دویدن انجام می دهند ، مشکل اصلی کاهش گلیکوژن است که باعث خستگی می شود و عملکرد آنها را مختل می کند.

جالب است که مطالعه ای در سال 2011 بر روی هفت داوطلب مرد انجام شد که یک گروه از آمینو اسیدهای شاخه دار را در حین ورزش برای کاهش گلیکوژن و گروه دیگر در گروه دارونما دریافت کردند. ذخایر گلیکوژن در گروه BCAA حفظ شد و عملکرد آنها را 17.2 درصد افزایش داد.

به نظر شما این اسید آمینه چگونه به حفظ ذخایر گلیکوژن ورزشکاران کمک می کند؟ با چربی سوزی مصرف اسیدهای آمینه می تواند چربی را به انرژی تبدیل کرده و متابولیسم را افزایش دهد. برای کسانی که بدنبال چربی سوزی هستند یا ورزشکارانی که رژیم کم کربوهیدرات دارند ، این اسید آمینه به سوخت و سوزاندن چربی کمک می کند.

آمینو اسید چربی سوزی شکم

در حالی که اکثر مکمل های چربی سوز حاوی مقادیر زیادی محرک و سایر موادی هستند که گفته می شود متابولیسم را تسریع می کنند ، مکمل های اسید آمینه نیز ممکن است در سوزاندن چربی شکم نقش داشته باشند.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2007 در مجله Menopause منتشر شد ، مصرف اسیدهای آمینه سویا به مدت 3 ماه با افزایش چربی شکم در زنان یائسه مقابله کرد. مصرف مکمل های اسید آمینه در حین رژیم غذایی می تواند چربی سوزی را در مقایسه با یک رژیم ساده سریعتر کند.

خستگی را کاهش می دهد

بر اساس یافته های فوق ، BCAA ها می توانند خستگی روحی شما را که گاهی در حین ورزش طولانی مدت رخ می دهد ، برطرف کرده و خنثی کنند. این به دلیل قرابت این اسید آمینه با تریپتوفان است.

معمولاً وقتی بدن اسید آمینه زنجیره ای شاخه ای را تخلیه می کند ، بدن تریپتوفان بیشتری تولید می کند که باعث آزاد شدن سروتونین در مغز می شود و منجر به خستگی و همچنین خستگی روحی می شود. اسیدهای آمینه شاخه دار در این فرایند تداخل ایجاد می کند.

تمرکز ذهن را بالا می برد

مکمل اسید آمینه با حفظ تریپتوفان ، حافظه و توانایی کوتاه مدت شما را افزایش می دهد. این می تواند عاملی برای موفقیت آنها در طول رقابت باشد ، به ویژه برای کسانی که چندین ساعت تمرین می کنند.

مکمل آمینو اسید و پیشگیری از شکست عضلاتمصرف اسیدهای آمینه برای ورزشکاران چه مزایایی دارد؟

بدن ما توانایی تجزیه ماهیچه ها و تبدیل آنها به انرژی را دارد. این امر به ویژه در طول تمرینات قدرتی یا هنگامی که فرد کالری دریافتی خود را کاهش می دهد اتفاق می افتد. مصرف مکمل هایی مانند BCAA می تواند بدن را از مصرف ماهیچه ها برای انرژی باز دارد.

اسیدهای آمینه و پروتئین ها به عضله سازی کمک می کنند. اما تحقیقات نشان داده است که اسیدهای آمینه حتی برای ماهیچه هایی که ورزش نمی کنند می تواند مفید باشد.

مطالعه دانشگاه سائوپائولو در ژوئن 2010 در شماره Muscle & Nerve منتشر شد نشان داد که لوسین در موش ها از تجزیه ماهیچه هایی که بی حرکت مانده اند جلوگیری می کند. محققان توضیح دادند که لوسین ژنی را که باعث نارسایی عضلات در دوره های بی تحرکی می شود ، پایین می آورد.

بهبودی شما را بهبود می بخشد

مصرف آمینو اسیدها توانایی شما در سنتز پروتئین ماهیچه ها را افزایش می دهد و از ماهیچه های شما محافظت می کند ، بدین معنا که بدن شما بعد از ورزش سریعتر بهبود می یابد یا بهبود می یابد و به یاد داشته باشید که استراحت و ریکاوری برای تناسب اندام مهم است. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که بازیابی کامل است ، زیرا این برای پیشرفت شما بسیار مهم است.

درد عضلات را کاهش می دهد

با کاهش خطر آسیب عضلانی و افزایش ریکاوری ، درد ماهیچه ها نیز افزایش می یابد که باعث کاهش درد ماهیچه ها پس از انجام تمرینات سنگین می شود.

در سال 2006 ، مطالعه ای روی تأثیر یک مکمل آمینو اسید حاوی 9 آمینو اسید ضروری و 3 آمینو اسید غیر ضروری بر درد ماهیچه ها انجام شد و محققان دریافتند که در روزهای بهبودی مصرف می شود ، درد عضلانی را کاهش می دهد. اما مصرف اسیدهای آمینه قبل و بلافاصله بعد از تمرین باعث کاهش درد عضلانی نشد.

عملکرد ورزشی شما را افزایش می دهد

وقتی تمام فواید فیزیکی و روانی اسیدهای آمینه را در نظر بگیرید. ما شاهد نتایج باورنکردنی هستیم. عملکرد کلی بدن را افزایش می دهد ، بدن ورزش بهتری انجام می دهد و ذهن شما متمرکزتر است و بهتر می تواند این رویداد را اداره کند. اسیدهای آمینه به عضله سازی کمک کرده و از تجزیه ماهیچه ها جلوگیری می کند و در نتیجه حجم ماهیچه ها را افزایش می دهد.

یک مطالعه توسط موسسه تحقیقات تغذیه صورت Saga نشان داد که VO2max (حداکثر مصرف اکسیژن) با مکمل اسید آمینه بیشتر از دارونما بود. محققان به این نتیجه رسیدند که استفاده از مکمل های ایزولوسین ، والین و لوسین ممکن است توانایی ورزشکاران را برای انجام تمرینات استقامتی افزایش دهد.

اخطار

علیرغم مزایای مکمل های آمینو اسیدی ، نباید آنها را بدون مشورت با پزشک مصرف کنید ، زیرا پروتئین عملکرد کلیه را افزایش می دهد ، زیرا متابولیسم پروتئین باعث تولید سموم می شود که کلیه ها مسئول دفع آنها خواهند بود. در نتیجه ، مصرف زیاد پروتئین می تواند بر عملکرد کلیه تأثیر منفی بگذارد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منابع: thefeed و livestrong


دیدگاهتان را بنویسید