علوم ورزشی خواص موز


در این مقاله چه می خوانید

اگر ما به شما بگوییم که می توانید یک ابزار جدید برای کمک به کاهش وزن ، عضله سازی ، مبارزه با سرطان ، افزایش انرژی و هزینه کمتر تهیه کنید ، چگونه واکنش نشان خواهید داد؟ به طور طبیعی ، همه ما با داشتن چنین ساز ، یک دقیقه تردید نکردیم. در این مقاله ، مجله علوم ورزشی می خواهد در مورد خواص موز به شما بگوید ، مزایای شگفت انگیزی که بدون شک از خواندن آنها شگفت زده خواهید شد و به خود خواهید گفت: آیا موز واقعا اینقدر خوب است؟

17 خاصیت موز

1- خاصیت سم زدایی موز

موز سرشار از پکتین است که یک سم زدای طبیعی است. فیبر ژلاتینی که به ترکیبات سمی در خون متصل شده و آنها را از طریق ادرار دفع می کند. در حقیقت ، بر اساس یک مطالعه ، پکتین میزان دفع جیوه را در ادرار 150 درصد در 24 ساعت پس از مصرف افزایش می دهد. مطالعات کاهش وزن همچنین نشان داده است که پکتین می تواند میزان چربی جذب شده توسط سلول ها را کاهش دهد.

2- افزایش قدرت بینایی

این موزه حاوی ویتامین A و C است که هر دو حاوی آنتی اکسیدان هستند و برای سلامت پوست و مو مفید هستند. همچنین حاوی بتاکاروتن ، آنتی اکسیدان است که می تواند به حفظ سلول ها و ترمیم آسیب در سطح سلولی کمک کند. همچنین حاوی ویتامین E و لوتئین است که به سلامت چشم کمک می کند.

3- خون قوی تر و سالم تر

همانطور که احتمالاً می دانید ، تقویت خون و از بین بردن کم خونی با آهن ارتباط دارد ، موز نیز منبع آهن است. آهن نیز با سطوح انرژی ارتباط دارد زیرا آهن اکسیژن را به سلول ها می رساند. از سوی دیگر ، کمبود آهن باعث کاهش وزن می شود زیرا وقتی سطح آهن در بدن پایین است ، متابولیسم کند شده و کاهش وزن متوقف می شود.

4- فشار خون از خواص موز کمتر است

مصرف ترکیبی از سدیم کم و پتاسیم بالا باعث کمترین فشار خون و کمترین سکته مغزی می شود. موز نیز این ترکیب را دارد. میوه هایی که فشار خون را پایین می آورند و بدن را از حمله قلبی و سکته محافظت می کنند.

5- شما را در برابر سرطان مقاوم می کند

دلفینیدین یکی از آنتی اکسیدان های موجود در موز است که دارای خواص ضد توموری است. تحقیقات سم شناسی مواد غذایی و شیمیایی به این نتیجه رسیدند که استفاده از دلفینیدین از رشد و تکثیر سلول های سرطانی معده جلوگیری کرده و وزن را کنترل می کند.

خواص موز

6- بدن را در برابر بیماری ها مقاوم می کند

موز سرشار از کاروتنوئیدها ، بتا کاروتن و آلفا کاروتن است. بر اساس مقاله ها ، غذاهای سرشار از کاروتنوئیدها ممکن است بدن را در برابر بیماری های مزمن از جمله انواع خاصی از سرطان ، بیماری های قلبی عروقی و دیابت محافظت کنند. برخی از کاروتنوئیدها ، به ویژه بتاکاروتن ، نقش پیش ویتامین A را بازی می کنند و در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند.

7- انرژی بیشتر

موز سرشار از گلوکز است ، مناسب ترین منبع قند برای انرژی مطلوب برای ورزش. خوردن موز بعد از ورزش به تجدید سریع انرژی از دست رفته در هنگام ورزش کمک می کند.

8- استخوان های محکمی خواهید داشت

اگرچه موز حاوی مقدار زیادی کلسیم نیست ، اما می تواند به جذب کلسیم از طریق فروکتو الیگوساکارید پری بیوتیک کمک کند. بر اساس مطالعه ای که در مجله American of Clinical Nutrition منتشر شد ، هنگامی که فروکتو الیگوساکاریدها در دستگاه گوارش تخمیر می شوند ، توانایی بدن را برای جذب کلسیم افزایش می دهند.

9- هضم غذا راحت تر است

یکی دیگر از خواص موز این است که به سیستم گوارشی ضعیف کمک می کند. موز منبع عالی پروبیوتیک ها (کربوهیدرات های غیرقابل هضم) است که به عنوان غذای باکتری های روده ، هضم را بهبود می بخشد. از آنجا که حاوی فروکتو الیگوساکاریدها هستند ، شاخه ای از مولکول های فروکتوز هستند که سلامت دستگاه گوارش را ارتقا می دهند.

10 – سطح کلسترول بد را کاهش می دهد

فست فود حاوی چربی های ترانس (نوعی چربی است که سطح LDL را افزایش می دهد). وقتی این غذاها را می خورید ، سطح چربی های بد خون شما افزایش می یابد. اما خبر خوب این است که خوردن موز از چربی های بد خون جلوگیری می کند.

خواص موز

موز بخورید قبل از افزایش چربی خون (لیپید کلسترول بد را کاهش می دهد و کلسترول خوب را بالا می برد) زیرا حاوی فیتواسترول است. فیتواسترول ها حاوی ترکیباتی هستند که کلسترول LDL را کاهش می دهند ، یعنی به عنوان لیپتیز کننده عمل می کنند.

موز حاوی ویتامین B است که برای سلامت قلب ، سیستم ایمنی ، دستگاه گوارش و عملکرد سیستم عصبی مهم است.

11- احساس سیری خواهید کرد

موز (نارس) سرشار از نشاسته است و به معنای واقعی کلمه قابل هضم است. همچنین اشتها را سرکوب می کند و منجر به اکسیداسیون موثرتر چربی می شود. نتایج تحقیقات نشان داده است که جایگزینی تنها 5 درصد کربوهیدراتهای روزانه با منبع پایدار نشاسته می تواند چربی سوزی بعد از غذا را تا 30 درصد افزایش دهد.

12- خواص چربی سوز موز

موز حاوی 12 میلی گرم کولین است که بخشی از ویتامین B است. کولین برای متابولیسم چربی ضروری است. اگر مقدار کولین در بدن شما بسیار کم باشد ، چربی اضافی در کبد تجمع می یابد. (دلیل مهمی که الکلی ها معده بزرگ و متورم دارند این است که الکل سطح کولین را کاهش می دهد.) غذاهای سرشار از کولین جزء ضروری رژیم غذایی بدون چربی هستند! بنابراین برای چربی سوزی خوردن موتزارلا را فراموش نکنید.

13- کمتر جلو می کشید!

حتی بهترین ورزشکاران شکمی ، مانند مشروبات الکلی ، دارای نفخ هستند. با موز با احتباس گاز و آب مبارزه کنید. در یک مطالعه مشخص شد زنانی که روزانه دوبار موز به مدت 60 روز می خورند ، حدود 50 درصد از نفخ و نفخ خود را از دست می دهند! چرا؟ موز باعث افزایش میزان باکتری هایی می شود که از نفخ معده جلوگیری می کند و همچنین منبع خوبی از پتاسیم است که می تواند به کاهش احتباس مایعات و احتباس مایعات کمک کند.

14- خواب راحت تر است

خوردن موز برای تریپتوفان باعث خواب راحت و راحت می شود. تریپتوفان پیش ساز ملاتونین است که باعث بهبود آرامش و خواب منظم می شود. به یاد داشته باشید که قبل از خواب موز بخورید.

15- استرس کمتر و شادی بیشتر

ویتامین B9 مانند موز علاوه بر بهبود خلق و خو ، حاوی تریپتوفان است و پیش ساز سروتونین است. سروتونین یک ضد افسردگی طبیعی است و می تواند بی خوابی ، اضطراب و سایر مشکلات خلقی مانند خستگی ، تحریک پذیری ، اضطراب ، عصبانیت و پرخاشگری را درمان کند. موز همچنین حاوی نوراپی نفرین است که به کنترل استرس کمک می کند.

موز حاوی ویتامین B9 به نام فولات است. به عبارت دیگر ، غذاهایی که می توانند با افسردگی مبارزه کنند ، به سروتونین ، ماده شیمیایی که باعث ایجاد احساس خوب می شود ، کمک می کند تا سریعتر وارد مغز شما شود.

16. عضله خواهید ساخت.

اگر احساس می کنید ماهیچه های شما بعد از ورزش درد می کنند یا به سرعت رشد نمی کنند ، رژیم غذایی شما ممکن است به اندازه کافی منیزیم نداشته باشد. موز منبع خوبی از منیزیم است که می تواند به انقباض و شل شدن ماهیچه ها و همچنین سنتز پروتئین کمک کند ، که به نوبه خود توده عضلانی را افزایش می دهد. مصرف منیزیم باعث تجزیه چربی در بدن می شود ، فرایندی که بدن از طریق آن چربی ذخیره شده را آزاد می کند.

17- خواص موز در بازیابی سریعتر

پتاسیم موجود در موز به بدن کمک می کند تا بعد از ورزش سریعتر بهبود یابد و به او اجازه می دهد تا سخت تر و بهتر ورزش کند. یکی دیگر از خواص موز این است که سطح قند خون را ثابت نگه می دارد. قند خون ثابت به پانکراس اجازه می دهد هورمون چربی سوز گلوکاگون را آزاد کند. آیا تا به حال فکر کرده اید که موز می تواند اینقدر سالم باشد!؟

18- خواص پوست موز برای پوست!

اگر شما یکی از افرادی هستید که از خشکی پوست رنج می برید ، می توانند با ماساژ دادن پوست موز ، پوست خشک را درمان کرده و میزان مناسب رطوبت را برای آن تأمین کنند. لازم به ذکر است که این روش برای افرادی که بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس دارند م effectiveثر و بی خطر است.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com
http://www.eatthis.com/benefits-of-bananas


دیدگاهتان را بنویسید