علوم ورزشی بهترین زمان و روش BCAA که نمی دانستید!


در این مقاله چه می خوانید

مکمل های ورزشی ، به ویژه BCAA ، از جمله محصولات پرکاربرد هستند ، به ویژه در بین ورزشکاران حرفه ای یا گروهی از افرادی که می خواهند به طور موثر توده عضلانی خود را افزایش دهند. اما نکته مهمی که باید در مورد انواع مکمل های ورزشی از جمله BCAA ها در نظر داشته باشید ، دانستن زمان مصرف و نحوه مصرف BCAA است.

واضح است که استفاده از مکمل های ورزشی با کیفیت و طبق برنامه به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه را از استفاده از آنها بگیرید. زیرا در غیر این صورت ، شما فقط باید ماهانه هزینه کنید تا این محصولات را خریداری کنید بدون آنکه تأثیر قابل توجهی بر عملکرد ورزشی یا افزایش حجم عضلات خود داشته باشید.

بنابراین ، با توجه به تعداد زیادی از ورزشکاران که از مکمل های BCAA استفاده می کنند ، در این مقاله قصد داریم این موضوع را به صورت تخصصی بررسی کنیم. بنابراین اگر مصرف کننده این نوع مکمل های ورزشی هستید یا قصد دارید در آینده از آن استفاده کنید ، حتماً این مقاله Betadaro را تا انتها بخوانید.

بهترین راه مصرف BCAA مثل این؟

بهترین زمان و روش برای مصرف BCAA

همانطور که می دانید ، مکمل های BCAA از ترکیب خوبی از سه BCAA ضروری ، لوسین ، ایزولوسین و والین ساخته شده اند و با مطالعات متعدد در مورد این نوع مکمل های ورزشی مشخص شده است که استفاده از آنها می تواند احساس خستگی را در طول و بعد از آن کاهش دهد. ورزش ، کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش و همچنین افزایش تولید پروتئین در عضلات و در نتیجه بهبود رشد ماهیچه ها.

اما اگر می خواهید از این مکمل های ورزشی بهترین نتایج را بگیرید ، باید نحوه مصرف BCAA را نیز بدانید. از جمله استفاده از دوز قابل قبول توصیه شده توسط سازنده بر اساس سن ، جنس ، وضعیت بدنی و وزن شما. این دوز ، که می توان از محلول آماده سازی با حل کردن پودر BCAA در نوشیدنی ها یا مصرف تعدادی قرص به دست آورد ، بسیار مهم است و اگر بیشتر یا کمتر از مقدار توصیه شده باشد نتایج متفاوتی خواهد داشت.

به طور کلی ، بهترین روش برای مصرف BCAA به شرح زیر است:

خانم ها

  • ورزشکاران: 12 گرم در روز ، 4 تا 5 وعده
  • افرادی که درگیر ورزش نیستند: 3 تا 5 گرم در روز با 2 یا 3 وعده غذایی

آقایان

  • ورزشکاران: 15 تا 20 گرم در روز ، 5 تا 8 وعده
  • افرادی که درگیر ورزش نیستند: 5 تا 9 گرم در روز با 2 یا 3 وعده غذایی

علاوه بر این ، در مورد بهترین روش و روش برای مصرف BCAA ، باید به این واقعیت توجه کنید که هرگز نباید خودسرانه روش مصرف یا دوز توصیه شده را افزایش دهید تا سریعتر به هدف نهایی خود برسید. از آنجا که این می تواند با عواقبی مانند هیپوگلیسمی ، افزایش سطح طبیعی آمونیاک پلاسما ، اختلالات متابولیک و حتی مشکلات عملکرد طبیعی مغز همراه باشد.

آخرین چیزی که باید در مورد روش و روش مصرف BCAA برای بدست آوردن نتیجه مطلوب بگوییم این است که باید سعی کنید این نوع ورزش ها را به عادت خود تبدیل کنید. از آنجا که بر اساس تحقیقات مشخص شده است که افرادی که برای اولین بار از BCAA استفاده می کنند باید حداقل 2-3 هفته به طور مستقیم مکمل را ادامه دهند تا نتایج مورد نظر را بدست آورند. در صورت ادامه مصرف BCAA ، سایر افراد آسیب ماهیچه ای بسیار کمتری خواهند داشت. استفاده طولانی مدت از BCAA به عنوان محلول ، به ویژه در حین فعالیت بدنی ، به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک می کند.

بهترین زمان برای مصرف BCAA کی است؟

بهترین زمان و روش برای مصرف BCAA

با توجه به اینکه بهترین زمان برای مصرف مکمل های BCAA ، مانند مکمل های ورزشی ، بستگی به هدفی دارد که از آن استفاده می کنید ، به عنوان یک روش کلی ، می توانید مکمل های BCAA را به شرح زیر مصرف کنید:

هدف: افزایش انرژی بدن برای ورزش.

بهترین زمان استفاده: حدود 30 دقیقه قبل از شروع تمرین.

هدف: بهبود رشد ماهیچه ها و بازیابی بدن.

بهترین زمان استفاده: حداکثر 30 دقیقه پس از تمرین.

هدف: افزایش پروتئین عضلانی بین وعده های غذایی.

بهترین زمان مصرف: 2 ساعت بعد از غذا خوردن.

هدف: افزایش میزان لوسین در غذا.

بهترین زمان و روش مصرف BCAA: همراه با وعده غذایی که حداقل 30 گرم پروتئین نداشته باشد.

در مورد بهترین زمان برای مصرف BCAA ، باید توجه داشت که اگرچه تاکنون آزمایش های مختلفی برای بررسی اثرات مصرف این مکمل در زمان های مختلف انجام شده است ، با این وجود ، آنچه از این نتایج بدست آمده است نشان می دهد که مصرف این مکمل بستگی دارد قبل ، حین یا بعد از تمرین ، شیوه زندگی شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

به عنوان مثال ، برخی از افراد ورزش صبح و هنگام ناشتا را انتخاب می کنند ، در حالی که برخی دیگر شروع ورزش را به صبحانه موکول می کنند. بنابراین ، برای تصمیم گیری در مورد زمان استفاده از بهترین BCAA ، باید زمان ورزش را در نظر بگیرید.

همچنین به خاطر داشته باشید که مکمل های BCAA می توانند سطح آمینواسید خون را تقریباً 30-45 دقیقه پس از مصرف افزایش دهند و اثر بگذارند. بنابراین ، اگر صبح با معده خالی ورزش می کنید ، بهتر است ابتدا مکمل های BCAA را مصرف کنید ، منتظر بمانید تا آمینو اسیدها در بدن آزاد شوند و سپس ورزش کنید.

اما اگر زمان فعالیت بدنی شما زمانی است که پروتئین بدن شما از غذا خارج می شود ، می توانید BCAA را در طول یا بعد از تمرین مصرف کنید. به گفته محققان ، بهترین زمان برای مصرف BCAA قبل و در حین ورزش است که باعث افزایش استقامت ، انرژی و بازیابی عضلات در ورزشکاران به ویژه ورزشکاران استقامتی می شود.

آیا باید آخر هفته BCAA مصرف کنم؟

به طور خلاصه ، بله. BCAA نقش مهمی در بازیابی و بازیابی عضلات دارد ، بنابراین مصرف BCAA در حالت استراحت نیز برای تسریع بهبود ضروری است.

نتیجه

همانطور که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت ، استفاده از BCAA در زمان های مختلف می تواند نتایج متفاوتی داشته باشد. اما آنچه واضح است این است که تعیین بهترین زمان و روش مصرف BCAA به زندگی روزمره و برنامه ورزشی شما بستگی دارد و باید بر این اساس تعیین شود.

در پایان این مقاله ، باید بار دیگر تأکید کنیم که شما باید از BCAA خود را بر اساس نیازهای جسمی خود و با توجه به شرایط شخصی خود ، علاوه بر دستیابی به نتایج دلخواه ، برای جلوگیری از مشکلات ناشی از استفاده بیش از حد از مکمل های ورزشی تعیین کنید. به

منبع: betadarou.com


دیدگاهتان را بنویسید