علوم ورزشی بهترین تغذیه قبل از یوگا برای بهترین نتایج


در این مقاله چه می خوانید

یوگا مملو از حرکت ، پیچ و تاب و چرخش است. شکم پر قبل از تمرین یوگا می تواند باعث درد شکم ، گرفتگی عضلات و گاز شود. بسیاری از مردم نمی دانند چه چیزی بخورند یا چگونه برنامه ریزی کنند. بسیاری از مردم چیزی نمی خورند ، گرسنه هستند ، انرژی ندارند و نمی توانند با تمام توان کار کنند.

این یک راه سریع برای یک تلاش بیهوده و بی نتیجه است. بدون غذا ، بدن عضله نمی سازد زیرا در حالت پشتیبانی قرار دارد. این بدان معناست که بدن آماده نیست برای عضلات جدید هزینه کند ، بلکه در تلاش است تا انرژی و شرایطی را برای توسعه آنچه در اختیار دارد فراهم کند. این مقاله از مجله علوم ورزشی تغذیه هوشمند برای ورزش یوگا را توضیح می دهد ، با ما همراه باشید.

1 بار

وعده غذایی ایده آل 200 تا 300 کالری است و باید 45 دقیقه قبل از یوگا مصرف شود. این زمان برای هضم غذای سبک کافی است. وعده های غذایی بزرگ حاوی 400 تا 500 کالری باید 2-3 ساعت قبل از تمرین مصرف شود. 2 ساعت قبل از تمرین از خوردن گوشت ، غذاهای سنگین یا دیر هضم خودداری کنید.

سبزیجات می توانند منبع خوبی از کربوهیدرات برای ورزشکاران باشند ، اما گیاهان غنی از فیبر باعث ایجاد گاز معده و گرفتگی معده می شوند و همچنین می توانند بر عملکرد بدن تأثیر منفی بگذارند. وعده های غذایی قبل از تمرین باید عاری از سبوس ، لوبیا و خردل باشد.

2. غذاهای چرب نخورید.

قبل از ورزش از خوردن غذاهای پرچرب حتی غذاهای پرچرب خودداری کنید. کره یا ماست پرچرب بسیار دیر هضم است و هنگام ورزش باعث ناراحتی می شود. بر غذاهای زود هضم و کم پروتئین تمرکز کنید. کربوهیدرات های موجود در میوه ها و سبزیجات مستقیماً به گلوکز تبدیل می شوند. گلوکز بلافاصله توسط سلولهای بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا قصد دارید یوگای قوی تمرین کنید؟ پوره آمارانت ، شیر بادام با گردو و انواع توت های تازه را امتحان کنید. پوره و پروتئین کربوهیدرات گردو انرژی مورد نیاز برای یوگا را تأمین می کند. این انرژی از میان وعده های کربوهیدرات خالص کارآمدتر است. آمارانت حاوی پروتئین گیاهی ، آهن و مواد معدنی است که ورزشکاران (مردان یا زنان) فاقد آن هستند.

3. یک نوشیدنی با الکترولیت های طبیعی بنوشید.

از مواد بسته بندی شده موجود در فروشگاه ها استفاده نکنید. این نوشیدنی ها حاوی شیرین کننده ها و مواد شیمیایی هستند که نباید مصرف کنید. نوشیدنی باید طبیعی و بدون قند باشد. برای تهیه این نوشیدنی ، یک لیتر آب تصفیه شده را با یک قاشق نمک دریایی غنی از مواد معدنی ، خیار و آب لیمو تازه فشرده شده مخلوط کنید. این مخلوط را یک شب در یخچال نگه دارید و قبل از تمرین بنوشید.

4. میان وعده هوشمند.

هیچ چیز بدتر از حالت تهوع و استفراغ در کلاس یوگا نیست. قبل از ورزش یک وعده غذایی سبک بخورید ، و بعد از ورزش به طور کامل غذا بخورید. اگر زمان کافی برای شروع تمرین ندارید ، از چند مغز خام بادام استفاده کنید. اگر تمرین شما صبح زود شروع می شود ، یک فنجان سوپ بلغور جو دو سر با موز یا سیب میل کنید. چند زردآلو یا کشمش خشک یا 1/4 فنجان گردو یا ماست کم چرب با نصف فنجان زغال اخته بخورید.

5. مخلوط کردن محصولات

هر وعده غذایی قبل از تمرین باید حاوی کربوهیدرات و مایعات باشد. موز ، نصف فنجان اسفناج ، نصف فنجان شیر بادام یا یک قاشق غذاخوری پروتئین گیاهی را برای یک وعده غذایی پر انرژی و سالم قبل از تمرین ترکیب کنید. موز فیبر کمی دارد و به سرعت هضم می شود. یک مهار کننده غنی از پتاسیم یک الکترولیت عالی برای تعادل مایعات است. این مخلوط را با کمی آب بنوشید.

قبل از انجام یوگا ، باید ذخایر آب موجود در بدن را دوباره پر کنید. می توانید از غذاهایی استفاده کنید که حاوی چای سبز ، آناناس یا انبه هستند. خوردن یک غذای پرانرژی همراه با یک نوشیدنی اکسیدان از آسیب ماهیچه های شما جلوگیری می کند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید