علوم ورزشی برای شکم شش تکه چه بخوریم؟


حتی اگر هر روز به باشگاه می روید ، اما به آنچه برای تغذیه می خورید توجه نکنید ، نتایج خوبی به خصوص برای یک بسته شش تایی به دست نمی آورید ، زیرا تمرینات قدرتی و هوازی در کنار تغذیه صحیح است. نتیجه بگیرید این مقاله از مجله علوم ورزشی برخی از فواید سلامتی شش مکعب شکم را در اختیار شما قرار می دهد.

ماست یونانی

ماست یونانی نه تنها سرشار از پروتئین و برای عضله سازی است بلکه سرشار از کلسیم و پروبیوتیک ها است که به شما در خوردن شش بسته کمک می کند. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی کلینیک ، کسانی که روزانه از نوشیدنی تخمیر شده حاوی پروبیوتیک استفاده می کردند ، مقدار قابل توجهی چربی شکم خود را از دست دادند. هنگام خرید ماست یونانی ، به دنبال برچسب روی آن باشید ، بدون طعم و عاری از شکر.

مکمل پروتئین وی (وی)

این منبع پروتئینی حاوی BCAA است که از آسیب ماهیچه ای جلوگیری می کند ، رشد ماهیچه ها را افزایش می دهد و بافت ماهیچه ای را پشتیبانی می کند. همچنین در تحقیقی که در مجله FASEB منتشر شد ، رژیم گیرندگان با مصرف پروتئین در رژیم غذایی خود چربی بیشتری را از دست دادند. بافت ماهیچه ای را از دست ندهید. اگر پروتئین شیر برای شما مشکل ساز است و به دلیل حساسیت نمی توانید آن را بخورید ، پروتئین آن مشکلی مانند سوء هاضمه ، نفخ و حتی کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند ایجاد نمی کند.

غلات کامل برای شش تاس شکم

6 ماده غذایی که برای داشتن شکم شش تکه باید مصرف کنید

کربوهیدراتهای پیچیده ، به ویژه غلات کامل ، انرژی را در حین ورزش تأمین می کنند و می توانند به تناسب اندام و بزرگ شدن شکم کمک کنند. علاوه بر این ، فیبر موجود در غلات کامل ، ضمن کاهش چربی شکم ، می تواند سطح هورمون ها را افزایش دهد که باعث احساس سیری می شود و از پرخوری جلوگیری می کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد افرادی که غلات کامل مصرف می کنند ، چربی بیشتری در قسمت میانی بدن از دست می دهند.

مارچوبه

مارچوبه سرشار از فیبر پری بیوتیک است (پری بیوتیک ها کربوهیدراتهای غیر قابل هضم هستند که در غذا یافت می شوند و برای تحریک رشد باکتری های پروبیوتیک در بدن مورد نیاز است) ، که در مبارزه با نفخ مفید است. مارچوبه همچنین دارای خاصیت مدر است ، به این معنی که حجم ادرار را افزایش می دهد و همچنین به دفع سموم از کلیه ها کمک می کند.

مطمئناً برای افرادی که نارسایی کلیه دارند توصیه نمی شود. مارچوبه همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به قوی نگه داشتن ماهیچه ها و جلوگیری از التهاب به دلیل افزایش وزن کمک می کند. به طور کلی ، سبزیجات برای کاهش چربی شکم مفید هستند و مارچوبه یکی از آنهاست که می تواند به شما در به دست آوردن شش حبه شکم کمک کند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین مهم است زیرا به آرامی هضم می شود و به شما اجازه می دهد مدت بیشتری سیر بمانید. همچنین حاوی فیبر و مواد مغذی است که به طور موثر چربی را کاهش می دهد. به عنوان کاروتنوئیدها ، آنتی اکسیدان های قوی هستند که با تثبیت سطح قند خون از مقاومت به انسولین جلوگیری کرده یا آن را کاهش می دهند.

بادام

بادام حاوی پروتئین و فیبر است و کربوهیدرات کمی دارد. علاوه بر این ، با جلوگیری از یبوست و نفخ ، به دلیل داشتن فیبر ، احساس سیری و ثبات قند خون را افزایش می دهد. مطالعه ای که در سال 2015 در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد نشان داد که خوردن 30 تا 35 عدد بادام در روز به کاهش وزن افراد رژیم غذایی کمک می کند تا چربی شکم را از دست بدهند.

چای سبز و شش انقباض شکمی

خواص چربی سوزی چای سبز به کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در آن مربوط می شود. در حالی که این دو درمان می توانند به کاهش چربی شکم کمک کنند ، اما با ورزش بهبود می یابند. توانایی چربی سوزی چای سبز به آنتی اکسیدان EGCG مربوط می شود.

این آنتی اکسیدان با سوزاندن کالری اضافی و استفاده از چربی ذخیره شده برای تولید انرژی ، دمای بدن را افزایش داده یا گرمای بیشتری تولید می کند. تحقیقات نشان داده است که مصرف چای سبز همراه با ورزش های هوازی برای افراد چاق برای افزایش استقامت مفید است زیرا میزان اکسیژن مصرفی را افزایش می دهد.

غذاهایی که در صورت افتادن شش حبه روی شکم نباید خورد

از خوردن غذاهای حاوی چربی ترانس خودداری کنید. همچنین ، غذاهای فرآوری شده مصرف نکنید ، بهتر است غذاهای غلات تصفیه شده نخورید ، زیرا کربوهیدرات آنها به راحتی هضم شده و به راحتی سطح قند خون را افزایش می دهد ، که با ترشح انسولین ، ذخیره چربی را افزایش می دهد. اگر مشروبات الکلی مصرف می کنید ، حتماً آن را ترک کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید